Zobacz pełną wersję : Pasek i rolki rozrządu - Fiat Brava 1.6 16v.
Service90
07-08-2012, 10:51
Witam serdeczenie.
W najbliższy czasie mam zamiar zmienić pasek rozrządu w mojej bravce 1.6.
Na allegro jest bardzo dużo rożnych ofert pasków, niestety nie mam pojecia którą firmę wybrać.
Rozsądnym jak dla mnie wyborem był by pasek Getes'a ( ROZRZĄD 1.6 16V FIAT SIENA BRAVA MAREA LANCIA LYBR (2517713821) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/rozrzad-1-6-16v-fiat-siena-brava-marea-lancia-lybr-i2517713821.html) ) natomiast rolki firmy MAXGEAR nie przemawiają do mnie za specjalnie.
Myślę że znów nie chce przesadzać i kupować paska za Bóg wie jakie pieniądze, ma być tani a dobry, a zmiana paska spowodowana jest ostatnią zmianą uszczelki pod głowicą, koledzy mnie nastraszyli z forum że po ściagnięciu paska powinien być już założony drugi. A ten i tak już nie długo powinien byc zmieniony :)
Panowie, co polecacie?
mamut-tme
07-08-2012, 11:03
Nie jestem pewien, ale chyba jakiś rok temu było słychać o podrabianych paskach Gates'a, także z allegro ja bym uważał. Ja teraz paski Contitech'a. Najlepsze rolki i napinacze to chyba SKF, ale jest wiele dobrych firm.
Kierowałbym się poradą mamut-tme - Contitech + SKF chociaż są też inne dobre firmy. Nie pamiętam jak to się pisze ale Ruvielle (jakoś tak) są tanie i złej opinie jeszcze nie czytałem/słyszałem. Kiedyś zdarzało się że pakowali i nawet SKF'a lub INA.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Tu masz za 175 zł, a ja niedawno za komplet SKF + pompa wody (nie skf) zapłaciłem ponad 300 zł więc widać po samej cenie różnice :)
kup rozrząd firmy SKF, w pudełku znajdziesz pasek rozrządu, napinacz, rolkę prowadzącą oraz nowe śrubki i pozostałe drobnostki, wszystko oczywiście firmy SKF. Dobrą firmą jest również INA, może być tańsza od SKFu o jakieś 50zł. Pompa wody jeżeli nie hałasuje to możesz na razie jej nie wymieniać, w silniku 1.6 16v nie wchodzi ona w skład rozrządu więc przy jej wymianie za jakiś czas nie będzie trzeba rozkładać rozrządu. A jak chcesz ją teraz wymienić to kup jakiejś dobrej firmy np. SKFu :)
Service90
10-08-2012, 15:43
Aktualnie jestem na wczasach dlatego przepraszam za ak niską częstotliwość postów.
Dziękuję za ostrzeżenie jeżeli chodzi o te paski Gates'a.
Z tego co zauważyłem SKF jest droższy jakieś 70zł, więc dużej różnicy nie ma, natomiast jeszcze jeden pasek zwrócił na mnie uwage... Firma Bosch, na allegro z rolkami MaxGear'a za 200zł, rozumiem że nie inwestować również w taki sprzęt?
Pompa była zmieniana także nie muszę jej zmieniac, mam zamiar ściagnać rozrząd bo wydaje mi się że jest przestawiony ( nierówna praca silnika - spalanie rzedu 16l gazu na 100km - ii gen.) w tym wypadku był by on naciągany już trzeci raz także tym bedzie spowodowana zmiana (mam 175tys a następna zmiana miała być przy 230)
Ps. Widziałem ktoś może jakiś dokładny schemat/opis napinacza rozrządu? Ostatnim razem napinałem długą "brechą" męczyłem się z nim bardzo długo.
marcin.b2508
10-08-2012, 22:08
MaxGear to nie wiadomo co to jest. pewnie kolejny wymysł którejś hurtowni. ładne opakowanie a w środku nie wiadomo co i jakiej jakości. to coś jak 4max z inter carsu czy kager z foty.
MaxGear to nie wiadomo co to jest.
Chińska chińszczyzna ... MaxGear to brand Auto Partnera, na razie są w fazie "pozyskiwania klienta" i jakościowo dorównują pozostałej chińskiej "elicie". Ale każda następna partia może już być "odzyskiwaniem nakładów", i wtedy co druga sztuka od razu będzie się nadawała do utylizacji.
Service90
14-08-2012, 11:45
Dzięki za rady i nakierowanie mnie na rozrząd INA, właśnie dzisiaj taki zakupiłem za 250zł w sklepie w mieście.
4617
Myślę jak teraz ostrugać narzędzie do napinacza :)
No i bardzo ładnie - jedna z wiodących firm ;) Co tam jest za pasek?
marcin.b2508
14-08-2012, 20:13
montowałem taki kit do renaulta to był tam pasek INA. byłem trochę zdziwiony bo wcześniej się z takim nie spotkałem.
Service90
16-08-2012, 23:35
Pasek rzeczywiście firmowy "INA"
Kit dzisiaj zamontowany, samochód odpalony :)
Zdjęcia z montażu mogę dołączyć jutro :)
Zdjęcia z montażu mogę dołączyć jutro
Wrzuć a nóż się komuś przyda ;)
Service90
17-08-2012, 11:58
Wiadomo, zaczynamy od ściągnięcia przedniego prawego koła by dostać się do koła pasowego które należy odkręcić (klucz 36) dla niektórych jest to spory problem szczególnie nie mając narzędzi pneumatycznych, ja poradziłem sobie w bardzo prosty sposób.
4642
Jak widać na zdjęcia, na nasadkę założyłem sztywny klucz i zaparłem o wahacz, w tym momencie pozostaje tylko przekręcić delikatnie kluczyk (w stacyjce) i ruszyć rozrusznikiem ( należy pamiętać by był to ruch bardzo szybki, i żeby nie zdążył zatrzymać się nawet rozrusznik by go nie uszkodzić) W moim przypadku udało odkręcić się go bardzo szybko.
Po ściągnięciu paska wał zablokowałem wcześniej złamanym kluczem, nawiercajać w nim otwór na śróbe, a wygladało to tak:
4649
Napinacz rozrządu można napiąc w bardzo prosty sposób beż żadnych specjalistycznch narzedzi, wystarczy duży płaski śróbokręt i włożyc go pod śróbę tuż nad rolką, a napinać w sposób dźwigni.
___________________________________________
Mój rozrząd był troszkę przestawiony, po założeniu tego nowego Kitu samochód zaczął pracowac również, jest troszkę mocniejszy, i mam nadzieje nie będzie spalał już 16l LPG /100km.
PASEK :
4641
dymianek
18-02-2021, 00:10
chciałem dopytać w sprawie napinacza (napinania paska) , ten śrubokręt opierasz o rolkę i na nią napierasz, dźwignią ?? pytam bo nie umie naciągnąć paska, nie ma specjalnego klucza a nie chce popsuć rolki ! Z góry dzięki za odpowiedź
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.