Jaroslavek
06-08-2012, 19:21
Drodzy Forumowicze,
Ostatnio wymieniłem przednie amortyzatory wraz z poduszkami (sprężyny zostały stare) i niestety niemile się zaskoczyłem. Mianowicie przy skręcaniu kół sprężyna w prawym amortyzatorze trze o błotnik wydając metaliczny dźwięk. Początkowo myślałem, że wpływ może mieć odwrotnie założona poduszka amortyzatora i idąc tym tropem przekręciłem poduszkę w drugą stronę- niestety nie przyniosło to żadnego efektu. Utwierdziło mnie to natomiast w przekonaniu, iż sprężyna ściera się o ścianę błotnika- co gołym okiem widać na samej sprężynie. Chciał bym zaznaczyć, że nowe amortyzatory i poduszki są dobrej klasy. Ponad to z lewą stroną nie ma najmniejszych problemów. Sprawdzałem przestrzeń pomiędzy błotnikiem a sprężyną i jest ona bardzo niewielka ( na wyprostowanych kołach). Na poprzednich, zużytych amortyzatorach nie było najmniejszego problemu- wykluczam więc potencjalne odkształcenie się sprężyny. Krótko mówiąc wygląda to tak, jak gdyby jakimś cudem zmienił się kąt nachylenia amortyzatora, a co za tym idzie i samej sprężyny. Czy ktoś z Was spotkał się już kiedyś z czymś podobnym. Uprzejmie proszę Was o pomoc. Niestety dotychczasowe rady mechaników takie jak "trzeba zmienić poduszkę", "trzeba wymienić amortyzator" - średnio przemawiają do mojego zdrowego rozsądku, ponieważ części są nowe i zostały poprawnie założone. Zdecydowanie więc nie chciał bym wymieniać ich po raz kolejny.
Będę zobowiązany za udzielenie mi pomocy.
Pozdrawiam,
Jarek
Ostatnio wymieniłem przednie amortyzatory wraz z poduszkami (sprężyny zostały stare) i niestety niemile się zaskoczyłem. Mianowicie przy skręcaniu kół sprężyna w prawym amortyzatorze trze o błotnik wydając metaliczny dźwięk. Początkowo myślałem, że wpływ może mieć odwrotnie założona poduszka amortyzatora i idąc tym tropem przekręciłem poduszkę w drugą stronę- niestety nie przyniosło to żadnego efektu. Utwierdziło mnie to natomiast w przekonaniu, iż sprężyna ściera się o ścianę błotnika- co gołym okiem widać na samej sprężynie. Chciał bym zaznaczyć, że nowe amortyzatory i poduszki są dobrej klasy. Ponad to z lewą stroną nie ma najmniejszych problemów. Sprawdzałem przestrzeń pomiędzy błotnikiem a sprężyną i jest ona bardzo niewielka ( na wyprostowanych kołach). Na poprzednich, zużytych amortyzatorach nie było najmniejszego problemu- wykluczam więc potencjalne odkształcenie się sprężyny. Krótko mówiąc wygląda to tak, jak gdyby jakimś cudem zmienił się kąt nachylenia amortyzatora, a co za tym idzie i samej sprężyny. Czy ktoś z Was spotkał się już kiedyś z czymś podobnym. Uprzejmie proszę Was o pomoc. Niestety dotychczasowe rady mechaników takie jak "trzeba zmienić poduszkę", "trzeba wymienić amortyzator" - średnio przemawiają do mojego zdrowego rozsądku, ponieważ części są nowe i zostały poprawnie założone. Zdecydowanie więc nie chciał bym wymieniać ich po raz kolejny.
Będę zobowiązany za udzielenie mi pomocy.
Pozdrawiam,
Jarek