PDA

Zobacz pełną wersję : Diagnostyka Punto II 1.2 8V programem FES 2.6 pod windows 98



astrum
25-07-2012, 15:46
Czy ktoś może zna sposób jak odpalić ten program pod Win 98.Mam starego laptopa z tym Windowsem, kiedyś służył do diagnostyki Vag-iem, wszystko śmigało.Czy w ogóle da się odpalić ten program w Win 98.

miszko
25-07-2012, 19:09
Sam program ruszy, musisz mieć jedynie .NET Framework zainstalowany. Dla starszych FES (np. 1.5) minimalnie .NET musi być w wersji 2giej. Z tym, że nie wiem czy znajdziesz sterowniki do kabelka dla tej wersji systemu. Jeżeli tak, to nie powinno być problemów z działaniem. Z Windows XP będziesz miał mniej kłopotów (są ogólnie dostępne sterowniki dla kabla).

Jak kabelek od Viakena to widzę, że są pod win98 -> http://www.viaken.pl/download.php?nadrzedny=58

astrum
25-07-2012, 20:15
Tak, masz rację @miszko, potrzeba NET-a.Tak ten kabelek mam od Viakena, jeszcze jak miałem VW.

byrrt
26-07-2012, 08:06
Windows 98 np. pod FTDI są stery tak więc jeżeli przejściówka na USB będzie na jakimś normalnym chipie to powinno się udać.. Choć 98 to te USB tak trochę na bakier obsługuje ;)

astrum
26-07-2012, 08:22
Ja mam ten interfejs na złączu com1

miszko
26-07-2012, 08:26
To na moje oko, ale nie testowałem takiego zestawu, wystarczy, że zainstalujesz FES, wybierzesz w nim odpowiedni port COM i spróbujesz się podłączyć. Powinno działać.

astrum
26-07-2012, 08:40
Tak, tylko że windows nie otworzy mi programu.

miszko
26-07-2012, 08:42
A dlaczego?

astrum
26-07-2012, 09:30
Pyta o jakąś bibliotekę DLL i tam coś z Core

miszko
26-07-2012, 09:32
A ten framework .NET zainstalowany, Download: .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86) - Microsoft Download Center - Download Details (http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=19) ?

Spróbuj z starszą wersją. Wiem, ze te wersje około v1.5 działały.

astrum
26-07-2012, 09:58
Spróbuję ten framework zainstalować, ale tej starszej wersji FES-a nie mam.Nie wiem skąd go ściągnąć?

Zainstalowałem framework-a i FES 2.6 odpalił ale Fiaty to tylko same 500-tki, Punta i inne poznikały.
Tego to już zupełnie nie rozumiem.

astrum
29-07-2012, 18:36
No więc wreszcie zainstalowałem FES 1.5 kablem OBD K-line VAG od Viakena połączyłem gniazdo diagnostyczne w mim punto II skonfigurowałem na com1, zapłon załączony i naciskam połącz informacja proszę czekać i NIC!
Albo program do luftu albo kabel nie ten albo ze mnie klipa?

byrrt
30-07-2012, 07:42
Albo program do luftu albo kabel nie ten albo ze mnie klipa?
Używałem FESa z takim autem kablem vak-kkl więc pierwsze wykluczam, 2gie możliwe jak trafiłeś na zły egzemplarz.. Masz VAG-a z przełącznikiem? Do fiata tylko taki..

astrum
30-07-2012, 08:12
Egzemplarz jest dobry, bo kiedyś bez problemu diagnozowałem VW, ale ten mój VAG nie ma żadnego przełącznika.Mogę jedynie przelutować piny.Swoją drogą w programie FES jest możliwość wyboru linii diagnostycznej.

lukq
30-07-2012, 17:59
We wtyczkach do VW z tego co wiem nie ma wszystkich pinów we wtyczce, czy też tak masz?

astrum
30-07-2012, 20:45
pinów jest 16 ale kabli 4 takie jak :"+","-", K i L.Dokładnie taki mam interfejs Interfejs VAG USB KKL + OBD2 + OBD1 +piny PROMOCJA (2526473243) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl-obd2-obd1-piny-promocja-i2526473243.html)

Ale chyba się domyślam,że muszę w inne miejsca przelutować te piny

byrrt
30-07-2012, 22:25
Interface niczym się nie różnia tylko te dla vw maja zwarte wszystkie piny diagnostyczne a dla fiata powinien być przełącznik..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

astrum
31-07-2012, 07:15
Nie bardzo kapuje o jaki przełącznik Ci chodzi.Może chodzi o adapter, przedłużkę, która z tego mojego złącz przejdzie na fiata.Może mogę dokupić coś takiego, tylko nie bardzo wiem co to jest?

byrrt
31-07-2012, 08:08
Przejściówkę to mógłbyś kupić gdybyś miał złącza 3 pinowe (OBD1) ale Twoj ma już zdaje się OBDII.
Są zdaje się nawet takie przejściówki ale to bez sensu bo musiałbyś mieć 3 takie a to cena nowego kabla..

Chodzi o to że VAG KKL to bardzo prosty interface który nie ma multiplexera i trzeba się przełączać między pinami diagnostycznymi w złączu OBDII ręcznie. W grupie VW jest inna komunikacja i nie ma takiej konieczności dlatego tam wszystkie te linie są zwarte..
Poczytaj o kablach na stronie viakena i fes'a - tam jest wszystko łącznie ze schematami.

astrum
31-07-2012, 11:05
Dziękuję, bardzo mi pomogłeś.Gwiazdka ode mnie.

byrrt
31-07-2012, 11:12
Nie ma problemu. Pozdrawiam

astrum
04-08-2012, 20:05
Dzisiaj wreszcie podpiąłem się do mojej kropki ale nowym interfejsem, który zakupiłem.Czy mogę prosić o fabryczne parametry pracy silnika na biegu jałowym, bo nie mam je z czym porównać, np. obroty biegu jałowego mam 816-823obr/min czasami na wykresie pojawia się takie milisekudowe załamanie, przy cylindrach wychodzi jakieś 0.0 kompletnie nie wiem do czego to porównać.Poza tym komputer mi wykazał,ze był programowany w 2003r a samochód jest z 2001r.Może doszło do jakiejś kraksy?

astrum
05-08-2012, 19:31
Spróbuję wrzucić parę screenów z mojego testu.Proszę o ewentualne uwagi do nieprawidłowych parametrów.4531
4532
4533
4534

Acha, dodam tylko,że ostatnio jak go testowałem to w mieście spalił z klimą 8,7/100km