Zobacz pełną wersję : Diagnostyka Punto II 1.2 8V programem FES 2.6 pod windows 98
Czy ktoś może zna sposób jak odpalić ten program pod Win 98.Mam starego laptopa z tym Windowsem, kiedyś służył do diagnostyki Vag-iem, wszystko śmigało.Czy w ogóle da się odpalić ten program w Win 98.
Sam program ruszy, musisz mieć jedynie .NET Framework zainstalowany. Dla starszych FES (np. 1.5) minimalnie .NET musi być w wersji 2giej. Z tym, że nie wiem czy znajdziesz sterowniki do kabelka dla tej wersji systemu. Jeżeli tak, to nie powinno być problemów z działaniem. Z Windows XP będziesz miał mniej kłopotów (są ogólnie dostępne sterowniki dla kabla).
Jak kabelek od Viakena to widzę, że są pod win98 -> http://www.viaken.pl/download.php?nadrzedny=58
Tak, masz rację @miszko, potrzeba NET-a.Tak ten kabelek mam od Viakena, jeszcze jak miałem VW.
Windows 98 np. pod FTDI są stery tak więc jeżeli przejściówka na USB będzie na jakimś normalnym chipie to powinno się udać.. Choć 98 to te USB tak trochę na bakier obsługuje ;)
Ja mam ten interfejs na złączu com1
To na moje oko, ale nie testowałem takiego zestawu, wystarczy, że zainstalujesz FES, wybierzesz w nim odpowiedni port COM i spróbujesz się podłączyć. Powinno działać.
Tak, tylko że windows nie otworzy mi programu.
Pyta o jakąś bibliotekę DLL i tam coś z Core
A ten framework .NET zainstalowany, Download: .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86) - Microsoft Download Center - Download Details (http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=19) ?
Spróbuj z starszą wersją. Wiem, ze te wersje około v1.5 działały.
Spróbuję ten framework zainstalować, ale tej starszej wersji FES-a nie mam.Nie wiem skąd go ściągnąć?
Zainstalowałem framework-a i FES 2.6 odpalił ale Fiaty to tylko same 500-tki, Punta i inne poznikały.
Tego to już zupełnie nie rozumiem.
No więc wreszcie zainstalowałem FES 1.5 kablem OBD K-line VAG od Viakena połączyłem gniazdo diagnostyczne w mim punto II skonfigurowałem na com1, zapłon załączony i naciskam połącz informacja proszę czekać i NIC!
Albo program do luftu albo kabel nie ten albo ze mnie klipa?
Albo program do luftu albo kabel nie ten albo ze mnie klipa?
Używałem FESa z takim autem kablem vak-kkl więc pierwsze wykluczam, 2gie możliwe jak trafiłeś na zły egzemplarz.. Masz VAG-a z przełącznikiem? Do fiata tylko taki..
Egzemplarz jest dobry, bo kiedyś bez problemu diagnozowałem VW, ale ten mój VAG nie ma żadnego przełącznika.Mogę jedynie przelutować piny.Swoją drogą w programie FES jest możliwość wyboru linii diagnostycznej.
We wtyczkach do VW z tego co wiem nie ma wszystkich pinów we wtyczce, czy też tak masz?
pinów jest 16 ale kabli 4 takie jak :"+","-", K i L.Dokładnie taki mam interfejs Interfejs VAG USB KKL + OBD2 + OBD1 +piny PROMOCJA (2526473243) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl-obd2-obd1-piny-promocja-i2526473243.html)
Ale chyba się domyślam,że muszę w inne miejsca przelutować te piny
Interface niczym się nie różnia tylko te dla vw maja zwarte wszystkie piny diagnostyczne a dla fiata powinien być przełącznik..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Nie bardzo kapuje o jaki przełącznik Ci chodzi.Może chodzi o adapter, przedłużkę, która z tego mojego złącz przejdzie na fiata.Może mogę dokupić coś takiego, tylko nie bardzo wiem co to jest?
Przejściówkę to mógłbyś kupić gdybyś miał złącza 3 pinowe (OBD1) ale Twoj ma już zdaje się OBDII.
Są zdaje się nawet takie przejściówki ale to bez sensu bo musiałbyś mieć 3 takie a to cena nowego kabla..
Chodzi o to że VAG KKL to bardzo prosty interface który nie ma multiplexera i trzeba się przełączać między pinami diagnostycznymi w złączu OBDII ręcznie. W grupie VW jest inna komunikacja i nie ma takiej konieczności dlatego tam wszystkie te linie są zwarte..
Poczytaj o kablach na stronie viakena i fes'a - tam jest wszystko łącznie ze schematami.
Dziękuję, bardzo mi pomogłeś.Gwiazdka ode mnie.
Nie ma problemu. Pozdrawiam
Dzisiaj wreszcie podpiąłem się do mojej kropki ale nowym interfejsem, który zakupiłem.Czy mogę prosić o fabryczne parametry pracy silnika na biegu jałowym, bo nie mam je z czym porównać, np. obroty biegu jałowego mam 816-823obr/min czasami na wykresie pojawia się takie milisekudowe załamanie, przy cylindrach wychodzi jakieś 0.0 kompletnie nie wiem do czego to porównać.Poza tym komputer mi wykazał,ze był programowany w 2003r a samochód jest z 2001r.Może doszło do jakiejś kraksy?
Spróbuję wrzucić parę screenów z mojego testu.Proszę o ewentualne uwagi do nieprawidłowych parametrów.4531
4532
4533
4534
Acha, dodam tylko,że ostatnio jak go testowałem to w mieście spalił z klimą 8,7/100km
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.