PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Croma II 1.9 120KM - proszę o ocenę samochodu



skydancer
24-07-2012, 21:53
Oglądałem dziś następujący samochód:

Oferta - Fiat Croma - Oferta prywatna. Użytkuję ten samochód od 3 lat. Auto bezproblemowe, niezawodne i bardzo zadbane. W samochodzie wymieniłem komplet (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-120km-dynamic-zadbany-C24986380.html)

Proszę Was o ocenę na podstawie ogłoszenia i zdjęć, które zrobiłem. Samochód jest z 2006 roku, ma przejechane 196 000km, sprowadzony z Francji w 2009r. Pierwszy znak zapytania pojawia mi się przy weryfikacji VIN: ZFA19400002033908. Która cyfra wskazuje rok produkcji? Powinna być to chyba dziesiąta pozycja, czyli tutaj 0, ale to się nie zgadza. Rozkodowanie VIN wskazuje też na wersję 150KM, podczas gdy jest to wersja 120KM (tak ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym).

Druga wątpliwość, ale to chyba jednak jest oczywiste - samochód był raczej uderzony w tył, tak wygląda podłoga bagażnika:

http://i48.tinypic.com/avj12a.jpg

Czy ta dodatkowa warstwa z lewej w kolorze szarym to standardowe wykończenie tego modelu?

http://i49.tinypic.com/1zwiwb5.jpg

Wewnętrzna cześć bagażnika od strony zderzaka jest uszczelniona (?) czymś w rodzaju żywicy/silikonu.

Poza tym po zamknięciu klapy bagażnika widać, że szpara po prawej stronie jest wyraźnie większa niż po lewej. Rozumiem, że to powinno być idealnie równo zpasowane?

Czy rzuca się Wam coś jeszcze w oczy, co może być podejrzane?

byrrt
24-07-2012, 23:57
Ta masa raczej oryginalnie jest.. No przynajmniej w innyc autach czy u mnie w Bravo jest.. Zawsze się tak uszczelnia połączenia blach..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

miszko
25-07-2012, 09:52
Która cyfra wskazuje rok produkcji?
Żadna, VIN nie "przemyca" daty produkcji. W nim zapisane jest jedynie co to za producent (ZFA = Fiat, ZLA = Lancia, ZAR = Alfa Romeo), typ nadwozia (194) oraz nr nadwozia (8 ostatnich cyfr jak dobrze pamiętam). Wejdź na http://eper.fiatklubpolska.pl (ale z IE7/8/9) i tam wpisz VIN. Pokaże Ci więcej informacji.

Po wpisaniu w ePer wyskakują 2 wersje, 115CV i 120CV
Ta słabsza była na rynek belgijski, a ta mocniejsza na inne. Zatem, jeżeli auto z Francji to masz 120CV.
Auto zostało wyprodukowane 24/2/2006.

Masz tutaj też nr silnika, sprawdź go sobie z tym co siedzi w aucie. Dowiesz się czy przypadkiem nie było wymiany jego.
Na zachodzie auta z silnikami diesla robią dużo kilometrów.


2T - CROMA (2005-2010)
194.752.0.1 - 1.9 JTD 8V CM 6M 115CV 84KW DYNAMIC-DEP. BELGIO
Engine: 4866667 Vehicle: 02032791 Prod. date: 24/2/2006

WERSJA SPECJALNA NIE WERSJA SPECJ. (LV0)
SILNIK 1910 JTD CF4 8V 115KM/85KW DEPOT BELGIA (M87)
WERSJA DYNAMIC (V3)
DRZWI 5 DRZWI (P5)

2T - CROMA (2005-2010)
194.752.0.0 - 1.9 JTD 8V CM 6M 120CV 88KW DYNAMIC
Engine: 4866667 Vehicle: 02032791 Prod. date: 24/2/2006

WERSJA SPECJALNA NIE WERSJA SPECJ. (LV0)
SILNIK 1900 JTD 8V 120 KM/88KW (M88)
WERSJA DYNAMIC (V3)
DRZWI 5 DRZWI (P5)



Wewnętrzna cześć bagażnika od strony zderzaka jest uszczelniona (?) czymś w rodzaju żywicy/silikonu.
To jest normalne zabezpieczenie. To ma taki kolor pomarańczowy.
Zdjęcia nie dają się powiększyć i nie idzie podejrzeć o co chodzi z tym szarym. Domyślam się, że mówisz o tych naklejonych matach po lewej/prawej?

skydancer
25-07-2012, 11:48
Zdjęcia nie dają się powiększyć i nie idzie podejrzeć o co chodzi z tym szarym. Domyślam się, że mówisz o tych naklejonych matach po lewej/prawej?

Tutaj zdjęcie w oryginalnym rozmiarze:

http://i47.tinypic.com/qys1fd.jpg

Tak, chodzi o tę dodatkową szarą warstwę po lewej stronie naklejoną (?) na dno bagażnika.

Co do numeru silnika - w ktorym miejscu w komorze mogę go zlokalizować?

aixen
25-07-2012, 22:56
Mam wersję 2.2 benzyna z 2006 r. i obie maty oraz pomarańczowe uszczelnienie są identyczne. Jedyna różnica, że u mnie "siedzi" pełnowymiarowe koło zapasowe z kompletem kluczy.

lukq
27-07-2012, 13:43
Też mam takie maty u siebie.
Jeśli chodzi o auto to ze zdjęć wydaje się, ze dostał w prawą stronę w z tyłu i z przodu.
Zderzak tylny był wymieniany/malowany, tak samo z przednim prawym błotnikiem. Lecz nie jest to na 100%, piszę co widzę na zdjęciach.
Weź to auto i udaj się np do serwisu Fiata. tam zapłać 250 zł i sprawdź całe auto dokładnie,łącznie z podpięciem do komputera.
Jeśli nie chcesz jechać, możesz zadzwonić do najbliższego ASO koło tego auto i umówić wizytę diagnostyczną. Oni sprawdzą i telefonicznie dowiesz się co i jak, płacąc przelewem jeśli będzie wszytko ok, jeśli nie to właściciel obecny zapłaci.