PDA

Zobacz pełną wersję : Skradzione kluczyki - co teraz?



Benek
21-07-2012, 22:35
Witam,
Skradziono mi kluczyki do Fiata Brava '99, samochód stoi teraz w centrum miasta i mogę do niego wsiąść (mam dodatkowego pilota), ale nie dam rady go uruchomić. Kradzież zgłosiłem na policję i tam jeden z policjantów powiedział, żeby iść do ASO i czekać ze 2-3 tygodnie na dorobienie nowego klucza, zapewne za jakieś spore pieniądze niestety, drugi natomiast powiedział, żeby wziąć fachowca (albo pożyczyć od nich:) ), który uruchomi samochód na krótko i przewieźć go pod dom, następnie omijając ASO dorobić kluczyk z immobiliserem (ale nie mam przecież klucza matki) u jakiegoś fachowca.

Czy faktycznie jest możliwość, nie mając klucza, dorobić go? Kogo powinienem szukać? Czy jest może jakieś inne rozwiązanie?

I jak z cenami, która opcja jest najtańsza? Samochód wart dużo obecnie nie jest, a inwestować w niego 1000 zł na dorobienie klucza to jest spory wydatek.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

byrrt
21-07-2012, 22:49
Czy faktycznie jest możliwość, nie mając klucza, dorobić go? Kogo powinienem szukać? Czy jest może jakieś inne rozwiązanie?

Mechanicznie bez problemu. Są goście którzy Ci po prostu robią klucz pod wkładkę.
Tylko nie wiem czy taka operacja nie wyjdzie Ci taniej z ASO.

Gorzej jak nie masz karty kodów a pewnie nie masz. Wtedy owszem się da w ASO ale to już kosztuje bo sobie liczą za wyrobienie tej karty. Są też goście którzy Ci przeprogramują centralkę IMMO pod dany kluczyk (transponder) ale jak to wszystko zsumujesz nie wyjdzie tanio.

W Twoim wypadku chyba szukałbym zestawu na allegro wkładki + kluczyki + centralka IMMO + ECU silnika (chyba że te wyczyścisz żeby zaprogramował się z centralką IMMO - robi to automatycznie ale trzeba go wyczyścić - pewnie ok 150zł u specjalisty).

Zawsze jest też opcja wyczyszczenia ECU z IMMO permanentnie tak że po prostu zginie te zabezpieczenie. Cena pewnie podobna jak przy czyszczeniu kluczy z ECU ale w Twoim wypadku ktoś kto znalazłby kluczyk miałby właściwie auto otwarte i mógłby odjechać.

Ja chyba bym załatwił jakąś lawetę i auto odholował w ten sposób do domu. Nie rozsądnie jeździć autem mając tylko jeden kluczyk :/

Benek
25-07-2012, 10:18
Witam,
Udało nam się dorobić kluczyki na podstawie stacyjki. Są to jednak zwykłe kluczyki bez immo. Chcieliśmy zdjąć immo (koszt ok 450zł), ale dowiedzieliśmy się jeszcze o istnieniu emulatora immo (koszt ok 100zł). Czy sami damy radę go zamontować, czy jest potrzebna pomoc specjalisty? Czy po założeniu emulatora samochód nam odpali jeśli mamy zwykły kluczyk bez immo?

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

byrrt
25-07-2012, 10:34
Wykasowanie IMMO z ECU komputera to ok 150zł - nie dajcie się nabrać na jakieś 450zł!
Taki emulator jak sądzę działa jak transponder tak więc musi być wprogramowany w ECU silnika - nic Wam on nie da..

Za 250zł to kupisz 100% sprawne sprawdzone i wyczyszczone z immo ECU na allegro..

qronax
25-07-2012, 18:22
kolega chyba pyta o to jak odpalić auto bez transpondera z IMMO, a nie jak wykasować stare kluczyki z ECU ;]
nie wiem jak działa emulator, stawiam na to że nie działa :P gdyby działał to każdy jeden złodziej posiadał takie cudo i już dawno IMMO byłoby bezsensowne
jak masz kartę kodową to w pierwszym lepszym zakładzie dorobią Ci i zaprogramują kluczyk za ~200zł
jak nie masz kart kodowej to ciesz się że tylko 450zł

byrrt
26-07-2012, 00:44
Autor wątku nie ma karty ani żadnego klucza.. Są jednak magicy którzy programują immo pod dany kluczyk lub ecu silnika pozbawiają tego zabezpieczenia i nie kosztuje to 450zł!

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

aquarius01
26-07-2012, 12:51
Jak widzę to co wpis to nowa teoria spiskowa ;) Na alfaholikach ten temat co jakiś czas się*przewija. Niestety w przypadku CODE II nie jest tak prosto jak w przypadku CODE I ze starszych roczników, co nie oznacza, że jest beznadziejnie. Proponuję skontaktować się z firmą F.H.U "Ko-Car" z Tychów (http://www.kocar.com.pl/). Firma wypróbowana i co najważniejsze porządna i nie zabijająca cenami. Wszystko załatwisz z nimi zdalnie. Wysyłasz wszystko co potrzebują, robią swoją robotę i otrzymujesz kurierem osprzęt po naprawie. Montujesz i jedziesz Nie kombinuj z żadnymi lokalnymi miśkami bo wyciągną z Ciebie ostatnią złotówkę i w zamian dostaniesz protezę. Emulator Immo to dobre rozwiązanie jednak bez stosownego warsztatu się*nie obejdzie, gdyż wymaga on wlutowania w ECU, więc sam tego nie zrobisz. Dzwoń gdzie trzeba, przedstaw problem i dowiesz się na czym stoisz. Powodzenia :)

byrrt
26-07-2012, 13:02
aquarius01 akurat w BBMach jest Code 1 ale i tak zadzwoniłbym do firmy..

aquarius01
26-07-2012, 14:09
aquarius01 akurat w BBMach jest Code 1 ale i tak zadzwoniłbym do firmy..

To tylko poprawia sprawę - z CODE I nie będzie żadnego problemu - wystarcz dorobić mechanicznie kluczyk do wkładki, zakodować bylejaki kod i wrzucić go również do Immo i po ptokach - roboty na 30 min. w spacerowym tempie :)

P.S. Trochę*mnie zaskoczyłeś - myślałem, że Fiat od roczników 1998-1999 zastąpił gremialnie CODE 1 na CODE 2 - taka zamiana ma miejsce w Alfach i Lanciach a tutaj bryndza Bravo, Brava i Marea jadą na stareńkim CODE 1 - z punktu widzenia użytkowników to jednak bardzo dobra wiadomość :)

Benek
26-07-2012, 22:03
Dzisiaj z rana zadzwoniłem do człowieka, który za 400 dorobi kluczyk z immobilizerem. Ceny poza podanym 450zł za wyłączenie immobilizera, to jeszcze z tych ciekawych 6000-8000 (liczba zer się zgadza) w ASO za wyrobienie klucza z immobilizerem bez karty kodów.
Zdecydowałem się na kluczyk z immobilizerem + od razu tym razem dorobię drugi kluczyk zapasowy. Jednak człowiek chciał te 100zł oszczędzić na kluczyku, "bo przecież nie zgubię", a to czysta głupota. Zapas koniecznie trzeba mieć.

Co do tej firmy podanej kilka postów wyżej, to jak fachowiec zacznie coś marudzić, że jest nie tak, to zadzwonię, ale szczerze mówiąc, wolałbym już jutro się samochodem przejechać :)

byrrt
26-07-2012, 22:21
No jestem ciekaw jak on Ci ten kluczyk dorobi.. Musi wyciągnąć ECU z samochodu i przrzeprogramować.. ECU i immo - obydwa moduły..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Benek
26-07-2012, 22:58
Czysto teoretycznie, jeżeli odpowiedź z systemu immobilizera wynosi 1ms (a może wynosić mniej), to skanując od 0 do 99999 (5 cyfrowy kod) daje 100 000 ms, czyli 100s, czyli prawie 2 min skanowania. Jeżeli potrzeba odczytać electronic code (ale chyba nie, bo to do ząbków klucza tylko podobno), to są to 2 litery + 5 cyfr, to dawałoby przy takiej odpowiedzi (1ms) 20 godzin już. Jak trzeba zgadnąć obydwie opcje, to daje to 230 lat ;) Więc samo programowe zeskanowanie Electronic Code, dawałoby możliwość szybkiego zgadnięcia, jeżeli ma się odpowiedni program.
Jutro spytam faceta i napiszę dokładnie jak to wygląda, bo może wcale nie trzeba nic przeprogramować, a po prostu dostroić się do obecnego kodu. To wydawałoby mi się najłatwiejsze chyba.

byrrt
26-07-2012, 23:03
Skanowanie kodu jest pojedyńcze po przekręceniu stacyjki i trwa około 1s.. Życzę powodzenia w ten sposób ;) poza tym elektronic code to kod którym możemy odpalić samochód bez immo (wbijamy go pedałem gazu), sama pastylka w immo nie wiem ile ale podejrzewam że jakieś 64bity może mieć..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

aquarius01
27-07-2012, 10:12
Jutro spytam faceta i napiszę dokładnie jak to wygląda, bo może wcale nie trzeba nic przeprogramować, a po prostu dostroić się do obecnego kodu. To wydawałoby mi się najłatwiejsze chyba.

Myślę, że w Ko-Car zaoszczędził byś trochę, ale jak widać ważniejsza jest tutaj oszczędność czasu a nie pieniędzy. Kwestie odzyskania kodu wczytanego z kluczyka do ECU jak również kodu PIN (jak dobrze pamiętam to jest właśnie electronic code z karty kodowej) mają opanowane do perfekcji. Ale wybór należy do Ciebie - jeżeli swojego grzebacza znasz i masz zaufanie to może być to dobry wybór. Ja osobiście jednak polegałbym na miejscu wielokrotnie sprawdzonym.


sama pastylka w immo nie wiem ile ale podejrzewam że jakieś 64bity może mieć..

I tutaj ja Cię zaskoczę - w przypadku CODE I w transponderze wprogramowany jest jedynie pięciocyfrowy kod i jest on ani zmienny ani kodowany. Dopiero w CODE 2 sprawa została oparta na kodowanie i zmienność kodu w czasie.

byrrt
27-07-2012, 10:37
I tutaj ja Cię zaskoczę - w przypadku CODE I w transponderze wprogramowany jest jedynie pięciocyfrowy kod i jest on ani zmienny ani kodowany. Dopiero w CODE 2 sprawa została oparta na kodowanie i zmienność kodu w czasie.

Tu masz pdf'a od tych transponderów siedzących w kluczykach fiata: http://www.atmel.com/Images/doc4683.pdf
Wg. informacji tam zawartych każdy transponder ma indywidualny klucz 128bitowy ew. 64bitowy ;) Co innego electronic code (który umożliwia ominięcie immobilisera w ECU silnika) a co innego kod faktycznie sczytywany z transponderów..

aquarius01
27-07-2012, 11:55
Tu masz pdf'a od tych transponderów siedzących w kluczykach fiata: http://www.atmel.com/Images/doc4683.pdf
Wg. informacji tam zawartych każdy transponder ma indywidualny klucz 128bitowy ew. 64bitowy Co innego electronic code (który umożliwia ominięcie immobilisera w ECU silnika) a co innego kod faktycznie sczytywany z transponderów..

I co to zmienia ? Transponder nadaje się do wielu zastosowań. W przypadku CODE I oczywistym jest jak on działa. Myślę, że to wystarczy. Co do kodu PIN to napisałem, że "jak dobrze pamiętam" bo z jednej z rozmów na ten temat tak wynikało co nie oznacza, że faktycznie jest odpowiednikiem electronic code. Po za tym nigdzie nie napisałem, że electronic code/PIN mają cokolwiek wspólnego z kodem z transpondera. Szanuję Brytt Twoją wiedzę, ale używaj jej w dobrym celu i ku ogólnemu pożytkowi. Karta katalogowa transpodera nic nie da zwykłemu użytkownikowi CODE I i na pewno nie rozwiąże jego problemów z tym systemem.


No jestem ciekaw jak on Ci ten kluczyk dorobi.. Musi wyciągnąć ECU z samochodu i przrzeprogramować.. ECU i immo - obydwa moduły..

Da się zrobić jedno, drugie i trzecie bez najmniejszych problemów. W ciągu 30 min. wraz z wyjmowaniem ECU i puszki immo i dodam jeszcze, ze robi się*tak od przeszło 20 lat co więcej na podstawie wpisów w pamięci ECU da się odtworzyć również utracony wraz z kartą kodową kod PIN...

byrrt
27-07-2012, 12:35
I co to zmienia ?
Kolego tak jakbyś nie czytał całego wątku.. Nie zmienia to nic ;) Pisałem tylko odnośnie wypowiedzi kolegi Benek, który próbował to przeliczyć metodą prób i błędów a tych prób i błędów musiałoby być właśnie do 64^2 lub 128^2. Szukanie tak kodu transpondera zajełoby masakrycznie dużo czasu i tylko w tej kwesti wypowiadałem się z początku. Transpondery mają kod 64 lub 128 bitowy (tego nie wiem), jest on pamiętany w centralce IMMO wraz z jej indywidualnym kodem. Te dwa kody sprawdzane są poprzez ECU (i tu być może już odpytywany jest ten prostrzy kod z karty IMMO). W każdym bądź razie kodu klucza nie ma w ECU. W ECU jest kod "elektronic code" i jakiś ID puszki IMMO.

Żeby nie przedłużać - ja również skłaniałbym się ku tej firmie co linka podałeś - skoro to robią to mają bezcenne doświadczenie. Pal go już licho gdzie są zapisywane kody i jakie..

Benek
28-07-2012, 03:58
Nie 64^2 i 128^2, bo to nie dużo, tylko 2^64 lub 2^128, a to już sporo :)

Przyszedł dzisiaj specjalista, wymontował immobilizer, w poniedziałek ma przyszykować 2 dorobione kluczyki do immobilizera. Kwestia pieniędzy jest znacząca, ale umówiłem się z facetem zanim podałeś linka, dlatego już nie chciałem go robić w konia. Jeżeli sobie facet nie poradzi i zacznie się kręcenie, to zadzwonię do firmy z linka i po kłopocie, jeżeli sobie poradzi, to faktycznie, zapewne drożej, ale też po kłopocie.