Zobacz pełną wersję : Uno 1.0 clip falujące obroty silnika
malygreg76
14-07-2012, 00:20
Witam wszystkich .
Proszę o pomoc w naprawie mam problem z Uno 1.0 mianowicie po wymianie uszczelki między pompą wtryskową a filtrem powietrza, silnik na wolnych obrotach faluje tzn. silnik pracuje na wolnych obrotach (ok. 900 obr.), następnie wchodzi na (ok. 1200 obr.) i spadają spowrotem na 900 obr. i tak cały czas niema znaczenia czy jest zimny czy gorący. Pozdrawiam
A czy silnik ma tendencję do gaśnięcia lub jak jedziesz, wyłączysz bieg i jedziesz na luzie, obroty spadają to wtedy zgaśnie silnik czy nie?
Takie falowanie może być spowodowane lewym powietrzem, a jak wymieniałeś ją tutaj przy wtrysku (rozumiem, że "pompa wtryskowa to masz na myśli wtryskiwacz który widzimy jak zdejmiemy tą czarną owalną obudowę która dostarcza powietrze?) to co było wcześniejszym powodem, że postanowiłeś ją wymienić?
Dla pewności sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury silnika, jest on tutaj przy termostacie, niebieska końcówka wystająca w kierunku szyby. Nie do nie zauważenia. Wypnij i weź multimetr, przestaw na rezystancję i zobacz co pokazuje. W download poszukaj WTS i porównaj z tym dokumentem. Dla 100% pewności powinieneś wykręcić czujnik i wsadzić miedzianą końcówką do garnka i na kuchenkę. Podgrzewając obserwuj zmianę jego wartości. Jak będzie mieściła się w założeniach tego dokumentu to jest ok.
Jak wspomniałem wcześniej - wpierw upewnij się, że nie ma lewego powietrza.
malygreg76
16-07-2012, 20:03
Witam problem z tym samochodem wyglądał następująco na początku silnik gasł przy redukcji biegu tak samo wolnych obrotów nie było po odpaleniu trzeba było trzymać silnik na obrotach, po wymianie uszczelki jak to kolega napisał
(rozumiem, że "pompa wtryskowa to masz na myśli wtryskiwacz który widzimy jak zdejmiemy tą czarną owalną obudowę która dostarcza powietrze?) silnik nie gaśnie na wolnych obrotach ale za to zaczął falować na wolnych obrotach tzn. nie trzyma wolnych obrotów tylko są raz wyższe raz niższe (silnik przy niższych nieraz wpada w wibracje tak jak by chciał zgasnąć).
Jeżeli uszczelka jest ok, to stawiałbym na czujnik temperatury lub czujnik MAP sensor (ten w okolicy zbiorniczka płynu hamulcowego do którego dochodzi cienki pojedynczy czarny przewód z podciśnieniem).
malygreg76
26-08-2012, 22:40
Witam wszystkich po wymianie czujnika temperatury silnika, oraz wymiany uszczelki pod urządzeniem wtryskowym silnik oprócz falowania dodatkowo zaczął gasnąć. Mam pytanie gdzie szukać tego czujnika MAP Sensor bo tam gdzie kolega napisał nie mogę go zlokalizować, mam jeszcze pytanie odnośziękuję z nie oprogramowania diagnostycznego mam interfejs vag kkl na usb i adapter na obd1 fiat i w fiat ecu scan mój fiacik nie występuje. Proszę o podpowiedz czego i gdzie jeszcze szukać. Dziękuję z góry za odpowiedz.
To mój pierwszy post, korzystając z okazji chciałbym wszystkich serdecznie powitać.
Od siebie dodam, że z falującymi obrotami miałem problem kilka dni temu - problem poprzedził urwanie się tłumika. Możliwe, że nieszczelny wydech spowodował, że regulacja obrotów zaczęła wariować. Sprawdź szczelność układu wydechowego.
bagifiat
29-08-2014, 08:41
chciałbym wszystkich serdecznie powitać.
czy problem rozwiazany i jaka była przyczyna .
Mnie spotkalo to samo i nie moge dac sobie rady .
andrzejmc
29-08-2014, 15:10
A jaki masz układ wtryskowy Boscha czy Marelli ?
Podaj dokładnie typ(naklejka na obudowie sterownika) lub zrób zdjęcie.
bagifiat
10-09-2014, 19:30
układ wtryskowy Boscha
andrzejmc
11-09-2014, 00:49
A typ/symbol ?
Np:Bosch Monomotronic MA1.7
neo_agin
11-09-2014, 13:07
rok 99' to na 100% bosch mono-motronic ma 1.7, jetronic był do 97'
andrzejmc
11-09-2014, 15:19
Był też montowane Marelli G 7-11.
FIRE to typ rodziny silników FIAT-a ,CLIP miał brazylijski silnik 994 ccm podobny do tego z Fiata 127.
Zobacz tutaj:
http://www.unofani.eev.pl/viewtopic.php?t=905&postdays=0&postorder=asc&start=0
andrzejmc
15-09-2014, 14:10
chciałbym wszystkich serdecznie powitać.
czy problem rozwiazany i jaka była przyczyna .
Mnie spotkalo to samo i nie moge dac sobie rady .
Jeśli chodzi o układ Boscha najczęściej winny jest silnik krokowy -można próbować go naprawić:
Fiat UNO. Uno Klub Polska. Naprawa silnika krokowego (http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,645.html)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.