Zobacz pełną wersję : Nierówne obroty Palio Weekend 1.6 16V
Witam
Mam problem z moim fiacikiem, mianowicie na biegu jałowym ma strasznie nierówne obroty, silik przerywa tak jakby telepie całym silnikiem, podczas jazdy nie ma żadnych objawów dopiero na luzie. Wymieniony został czujnik położenia przepustnicy ale nic to nie dało. Dodam że problem występuje na gazie (sekwencja) jak i na benzynie. CZy ktoś się spotkał z takiom problemem i potrafi pomóc?
Musisz trochę sprecyzować czy obroty falują czy może aito gubi zapłony itp.. I poszukaj bo dość często padają podobne pytania..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Obroty stoją równo więc raczej gubi zapłony
No wię pierwsze co kable i świece.. Ew. można próbować diagnozować i obekrzeć świece, sprawdzić w nocy czy gdzieś nie przebija..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Darksaience
07-07-2012, 03:19
powiem tyle 1,6 16v seria silników epicka mająca problemy z obrotami. Przyczyn może być wiele kable zapłonowe, świece . Gdzieś tu na forum spotkałem się z takim sposobem sprawdzania kabli że polewa się je woda i w nocy patrzy czy gdzieś nie przeskakują iskry. To sposób któregoś z kolegów na forum . Powiedz mi prozę czy te same objawy występują przy silniku zimnym jak i ciepłym?
polewac to duzo powiedziane ;) - bierzesz zraszacz do kwiatów i jedziesz w czelusci tam gdzie jest super ciemno i spryskujesz mgiełką kable oraz cewke - nikt w poblizu ciebie nie ma palio sieny bravo brawa marea z tym silnikiem aby na chwile przełożyc kable ? w najgorszym przypadku cewke ? a najlepiej jak mozesz to nagraj to zachowanie silnika bo moze sie okazac ze to nie ukłąd zapłonowy szwankuje tylko np czujnik położenia wału nawala i to on zapewnie przerwy w dostawie iskry :) i jeszcze jedno jak sie samochód zachowuje podczas deszczu ? tak samo jak podczas suchego dnia ?
kable są nowe, objawy występują i są takie same niezależnie od temperatury silnika oraz pogody, jak trzymam większe obroty (ok1500) to też czuć że nadal silnikiem telepie, Dzisiaj zmierzyłem rezystancje na cewce, wartość rezystancji między stykami wysokiego napięcia książkowe, zaś między stykami układu pierwotnego w okolicach 1 ohm, w ksiązce jeste że powinno być 0,55-0,61 ohm.
Thundercat
10-07-2012, 21:40
mam takie same objawy jak kolega( już ze 2 lata tak mam), mam wymienione kable, świece, cewka, oraz wtryski ( te ostatnie niestety ze szrotu i robione u kiepskiego mechanika). na kompie nie ma błędów chociaż dawno nie sprawdzałem. jeździ normalnie, na zimnym silniku w zimę potrafi troche szarpać i tracić moc jak sie jedzie ( ale tylko zaraz po ruszeniu) oprócz tego ze 2 razy przez ten czas zgasł mi podczas jazdy na amen ale odrazu odpalał ( jeszcze jadąc puszczałem sprzegło i zaskakiwał)i co dziwne działo sie tak na ciepłym silniku. dodam jeszcze ze mam 1.6 16v, NIE MAM LPG. samochód pali mi ok 10 litrów przy bardzo spokojnej jeździe po mieście jak sie dociśnie to do 13 (odcinki 10km),( ostatnio w trasei spalił mi 7.5 ale jazda autostradą 120 km/h)
cewkę podmieniłem ale nic to nie dało, jutro sprawdzę czujnik położenia wału korbowego i dam zanć
Thundercat
12-07-2012, 19:55
no własnie ja podejżewam czujnik położenia wału oraz sonde lambda. da się obie te rzeczy sprawdzić jakoś domowymi sposobami? ( mam jakiś podstawowy miernik), no i jeszcze podejżewam że przepustnica usyfiona ( silniczek krokowy czyściłem) może ma ktoś jakiegos linka do instrukcji jak ją wyczyścić.
CPW można spróbować mierzyć miernikiem ale na falujące obroty - nie sądzę aby to było to. Jakby przerywał i gasł to ok..
Lambdę mierzysz napięcie na jej wyjściu na rozgrzanym pracującym już pewien czas silniku (lambda musi się rozgrzać) - powinno oscylować w zakresie 0-1V (praktycznie z reg od 0-0,1 do 0,7-0,8V). Najlepiej jakby się miało oscyloskop ale od biedy zwykły miernik wystarczy. Przepustnice czyścić normalnie - demontujesz i pucujesz. Benzyną albo czymś podobnym. Instrukcja do BBMa chyba 1.2 jest na forum w download jeżeli nie wiesz jak się zabrać.
Żeby nie powielać tematów po nierównej pracy...
Mój pierwszy problem to cewka, najpierw była słaba iskra na 1szym i 2gim cylindrze teraz na pierwszym nie ma wcale. Czy ktoś montował cewkę mobiletron czy raczej się w to nie pakować i od razu kupić np valeo?
Z tego co wiem nie ma co się bawić w zamienniki.. Nawet valeo chyba jest zamiennikiem ale przynajmniej porządna firma..
mobiletron kosztuje około 100PLN, a valeo około 180PLN - oryginał w aso 380PLN. Może spróbować z używką z bravy z 1996?
Cewka wymieniona (świece i kable ngk także) ale wypadanie zapłonów pozostało... kiepska sprawa.
moze czujnik położenia wału szwankuje ?
A efektem problemu czujnika położenia wału nie jest nieodpalanie na ciepłym?
to tez , a na kompie byłes ? kal wygląda spalanie ?
Byłem na wymianie rozrządu (bo twierdzili że nierówna praca to problem rozrządu, że przeskoczył pasek itp) i nie stwierdzono więcej problemow, oddając przekazano że silnik chodzi super. W poniedziałek po południu wskoczę do tego ASO i przekażę, że wymiana rozrządu nie pomogła i efekt jest taki sam jak przed "naprawą" :)
no dochodz sie swojego, a rozrząd wymieniałęs okresowo czy ci poprostu naciągneli ?
Tzn zgodziłem się na wymianę bo i tak był czas bo był robiony 5 lat temu przy 60+ tys. a teraz jest 121 tys. Części miałem własne - zestaw kompletny INA zresztą bardzo fajny - polecam.
No to jeszcze nie ma żalu.. ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
no to sie akurat udało - też mam komplecik INA :) a spytaj ile w tym twoim ASO( pewnie euromot) życza sobie za podłączenie do komputera ? jak 50-70 zł to warto sprawdzic moze jakis błedzik jakiegos czujnika pokaże :)
Niestety co do ASO masz rację ale niestety jak nikt nic nie wie o co chodzi to jadę tam bo ewentualnie mogę zawsze reklamować usługę, a jeśli na miejscu nie pomoże to zawsze w fiacie można w B-B. Umówiony jestem na wtorek...
A nie zapala Ci się kontrolka wtrysków? U mnie podobne objawy były, mimo, że wymieniłem cewkę, kable WN, świece, krokowego i parę innych rzeczy okazało się, że miałem usterkę w instalacji elektrycznej wtrysków.
no czekamy na odpowiedz kolegi bo miał miec wizyte w aso :)
Ja miałem podobny problem z moim byłym fiatem Sieną tylko że nagle wchodził na nierówne obroty czasami podczas jazdy a czasami podczas postoju była to wina silniczka krokowego nie robiłem tego ponieważ samochód szybko sprzedałem znajomemu który wymienił ten silniczek i mówi że problem znikną
Auto tydzień stało w ASO :) przy odbiorze zapłaciłem tylko za litr oleju, który pobrano do dolania. Wydaje mi się, że nadal co jakiś czas jest delikatne zatelepotanie wydechem (nowy cały wraz z łącznikiem elastycznym) choć jak popatrzę na silnik to ani nie drgnie wiec nie wiem skąd to uczucie wewn. auta. Mnie niepokoiła także poranna nierówna praca i to, że pierwsze metry nie mogłem dodawać gazu bo go dusiło i szarpał. Przy odbiorze był zimny bo 1sza zmiana go robiła, a ja odbierałem około 17tej i auto podczas ruszania szło równo - zobaczymy rano. Ja ze swej strony dolałem do połowy baku cały xeramic do czyszczenia wtrysków, teraz wleje stp do czyszczenia, może to też wyrówna pracę - auto jak go kupiłem stało długo na placu i nie było regularnie jeżdżone...
U mnie silnik pracuje równo, ale troszkę nim trzęsie. Czuć tak jak u Ciebie w środku trochę drgania tak jakby coś go zatykało w wydechu. Czytałem coś o poduszce silnika do wymiany lub zapchanym katalizatorze ... Ile w tym prawdy?
Cewkaww ymieniona (świece i kable ngk także) ale wypadanie zapłonów pozostało... kiepska sprawa.
Witam wszystkich. Mam ten sam problem co wyżej plus niskie obroty rzędu 600 - 650 i i telepie silnikiem. Może być winny czujnik temperatury silnika?
co do czujnika to radził bym odpiąć wtyczke przed uruchomieniem silnika - i odpalic auto i zobaczyc jaki efekt bedzie
Z tego co pamiętam to po odpieciu wtyczki ciężko bylo go odpalić i było czuć benzyną i świeciła się marchewka
wiec czujnik działa ale moze miec niepoprawne parametry - sprawdz po ile chodza na alledrogo i jak bedzie stosunkowo tanio to wymien - nie pamietam który to czujnik na termostacie ;) jedne napewno mam w domu :)
to jest ten 2-pinowy postaram się przemierzyć jego rezystancję. Moje podejrzenia padły jeszcze na czujnik położenia wału. Czy uszkodzony czujnik wału korbowego może mieć wpływ na wypadanie zapłonu (tylko na wolnych obrotach) przez co komputer źle odczytuje dane i obroty są na poziomie 550 - 600 a nie 850 obr/min. Na zagrzanym silniku jest problem z ponownym odpaleniem po chwilowym postoju np.wypad do sklepu. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem a jak załapie to obr koło 400 i muszę lekko przegazować żeby wskoczył na te durne 550
jak by sam czujnik nie działał to samochód by zgasł ;) a jak kształtuje sie spalanie ?
jak by sam czujnik nie działał to samochód by zgasł ;) a jak kształtuje sie spalanie ?
Wyczytałem że ludziska też mieli problemy z wypadającym zapłonem bo czujnik położenia wału był uszkodzony. Spalanie gazu w granicy 11-12 miasto. A twoja yacub ile gazu pali?
Ja co raz bardziej się skłaniam do błędu w centralce. Jak będę miał czas podjadę do Tychów do ko-car'a i poproszę o sprawdzenie.
u mnie spalanie gazu 10-11 miasto zimą do 12 - tylko ze u mnie na gazie wsio OK a na benzynce poszarpuje bo gaz knoci mapy wtrysków benzynowych :) jak pojeżdze dłuzej na benzynce to jest ok ale pojeźdze na gazie to powraca ;)
Właśnie sprawdziłem sobie czujnik położenia wału. Wynik to 1158 Ohm. Ale moją uwagę przykuwa wtyczka która jest obok czujnika wału kabelek z niej idzie w strone rozrządu lezac juz pod autem staralem sie to cos przemierzyc ale nie wskazywał żadnych wartości. Odpiąłem ten czujnik i odapalilem auto. Wszystko bylo po staremu. Wiec co to za czujnik i za co odpowiada jaka jest jego rola w tym aucie
mnir trudno powiedziec - zrób foto ?
Ta wtyczka jest tez 3 pinowa i jest zamocowana na uchwycie kolo wtyczki z czujnika położenia wału korbowego. Wyczytalem ze sieny 1.6 maja czujnik położenia wałka rozrządu to by pasowalo do tego ze kabel idzie pod obudowe rozrządu
Mój czujnik położenia wału wynik 1158 ohm a w książce ZEMBOWICZA "Rezystancja mierzona w temperaturze
20°C powinna wynosić od 575 do 750 O". Zaś te czujniki co są w sklepie np. Sklep motoryzacyjny - Czujnik położenia wału korbowego - 1 953 157, FIAT SIENA, PALIO/WEEKEND (http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-23564.html) 1350 O Więc jak to rozumieć?
franek552
24-10-2012, 00:25
ja sie dołącze do tematu bo mam podobnie tylko raz za małe raz za duże obroty i powiem że próbowałem ogarniać temat ale brakło mi sił i jeżdze z tym problemem :) wymieniałem już krokowce, świece kable WN, czujnik wału cewke, sone nawet 2 x, centralke zapłonową i nic nie pomogło nie próbowałem jeszcze czujnika położenia przepustnicy ale posiadam już używk:) spalanie gazu 10-12L a benzyny to nie wiem ale chyba ponad 10L :)
sprawdź sobie czujnik temp. zasysanego powietrza. Mi przez ten czujnik świrowały obroty zaraz po uruchomieniu silnika i wieszały się obroty przy zatrzymywaniu się na 1500-1300 obr/min. Musiałem je zduszać czyli zaciągnięty ręczny jedynka i powoli sprzęgło puszczać.
franek552
24-10-2012, 01:13
właśnie tak samo sobie z tym radzę :) tylko ja mam różnie 2,5-1,5 k obrotów. Pomogła ci wymiana czujnika? wykręcałem go i czyściłem oraz na odpiętym próbowałem ale zmiany nie było
w aso podpieli auto pod examiner i wykazało błąd na czujniku temp. powietrza zasysanego według tego czujnika na warsztacie mieli 48C. Wymieniłem i był spokój z wieszającymi się obrotami
Thundercat
25-10-2012, 18:57
a ile płaciłeś w ASO za podpięcie do komputera?
płaciłem 84 zł w ASO Fiata
pawcio126
25-10-2012, 22:37
Witam wszystkich. Mam ten sam problem co wyżej plus niskie obroty rzędu 600 - 650 i i telepie silnikiem. Może być winny czujnik temperatury silnika?
Ja u siebie ustawiłem obroty 700, i bardzo ładnie chodzi. Nie telepie, jest cichutki itp.
Jak ci telepie silnikiem, a masz nowe świece i przewody, oraz tą cewkę to zobacz może łapy silnika, i od skrzyni. Może coś przenosi te wibracje.
Gdyby to miało dwu mas , to by można tam też było zajrzeć. No ale na szczęście nasze Palio nie mają takich wynalazków :D
Thundercat
27-10-2012, 12:22
A czy w aso maja jakieś leprze programy do sprawdzania niz u normalnego mechanika? więcej funkcji? czy to to samo?
W ASO mają examinera i częstko tylko przez niego dostepne sa pewne opcje..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.