Zobacz pełną wersję : Do posiadaczy marea 2,4TD-Pytanie
misiek23_32
06-07-2012, 19:59
Witam
Wiem że temat juz był ale nie doszukałem się precyzyjnych odpowiedzi ,.Proszę o wypowiedzenie się użytkowników Z silnikami 2,4TD jaką temperaturę trzymają wasze auta w te upalne dni przy normalnej jeździe na trasie ?Pytam ponieważ wydaje mi się że moja marysia troche za bardzo się grzeje.
Z góry dziękuję.
Musi trzymać połowę skali,ew minimalnie nad. Wentylator powinien załatwić resztę
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
misiek23_32
06-07-2012, 22:01
Opiszę dokładniej w czym problem.
mianowicie auto stało przez zimę w garażu,poniważ jesienią zeszłego roku pękła głowica, więc pozbierałem pieniądze na remoncik i w tym roku w maju z złożyłem wszystko do kupy(głowica sprawdzona na szczelność+szlifowanie gniazd zaworowych+uszczelniacze +planowanie, nowy kompletny rozrząd,uszczelka,pompa wody , nowe śryby głowicy, nowy termostat,płyny itp,wszystko markowe i dobrych firm) autko odpaliło i silniczek pracuje chyba dobrze (poza tym że ma muła-ale to inny temat,podejrzewam egr)po odpaleniu samochodu na zimnym silniku rura pomiędzy termostatem a chłodnicą jest zimna i miękka do momentu dotarcia strzałki tem.do drugiej kreski, w tym momencie otwiera się termostat i chodnica zczyna się powolutku grzać od prawej strony(patrzac od przodu),dochodzi do 90C i wszystko byłoby ok gdyby nie to że jadąc 50kmh na 4 biegu i czasami przyspieszając strzałka przekracza te 90C i załaczają się wentylatory.Trochę się tym wszyskim niepokoję ponieważ przed tą całą awaria i remontem autko się prawie nigdy nie grzało do 90C temp oscylowała w granicach 1 i 2 kreski na trasie.
Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.
dodam że dzisiaj na zewnątrz było +33C
Zmieniałeś termostat więc może inaczej się otwierać.. Powinien zacząć otwierać się przy temp ok 85 stopni..
Sprawdź odpowietrzenie chłodnicy i jeżeli silnik nie przekracza tych 95-100 stopni to jest ok.. Choć fakt dziwne że w trasie włącza się wentylator..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
misiek23_32
07-07-2012, 08:44
No własnie najbardzej niepokoi mnie ten termostat bo w zasadzie tylko on albo chlodnica mogą zawodzić,co do odpowietrzenia to chyba Ok jak odkrecam na chlodnicy zaworek to cały czas leci woda po dłuższej jeździe (15-20min) w zbiorniczku nie zbiera się żadne ciśnienie,niestety odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy nie działa ponieważ kiedyś uległ uszkodzeniu i jest na stałe zaślepiony, czy to może mieć jakiś wpływ na zapowietrzenie.?
Wczoraj została wymieniona jeszcze nagrzewnica ,ponieważ ciekła. tak więc zostaje tylko termostat i chłodnica(może jest niedrożna )
Spróbuję dzisiaj jak czas pozwoli wymontować termostat i go sprawdzić w garnku z wodą , ale czy to możliwe aby nowy termostat działał inaczej niż powinien?
Odezwę się wieczorem -jak bede miał dostęp do kompa
w zbiorniczku nie zbiera się żadne ciśnienie
Nie wiem czy dobrze to odczytałem,ale czy masz na myśli że gdy jest nagrzany silnik i odkręcisz korek na zbiorniczku to nie uchodzi ciśnienie :?: Może masz uszkodzony zawór w korku zbiorniczka :?: Zaworek w korku ma się otwierać przy ciśnieniu 1.4 Bara.
misiek23_32
07-07-2012, 13:23
Cisnienie jest ale malutkie(prawidłowe-porównywałem z autem brata 1,9TD i on ma tak samo)więc zbiorniczek i korek w porzadku.
Właśnie wyciągnąłem termostat i zmierzyłem temp.otwarcia i wynosi ona 85-90C, ale czytałem na innych forach i patrzyłem na internetowych sklepach że są termostaty (do tego modelu)z temp.otwarcia 70C i może wcześniej taki właśnie miałem i dlatego temp.była taka niska a teraz mam cały czas w okolicy 90-95C,Już sam nie wiem co z tym robic.........
Moim skromnym zdaniem 85-90 jest dobrą temperaturą.Podane na termostatach wartości są momentem w którym zaczyna się otwierać,a wiadomo że wtedy przepływ jest mały.Może zamień korki z bratem na próbę.
Co do obecnej temperatury to wydaje mi się odpowiednia no i spalanie jest wtedy najlepsze.
Mam benzynkę,ale według mnie to masz wszystko wporządku z termostatem,a prędkość 50 km/h to żadna prędkość w tak upalne lato. Problem by był gdyby ci wentyl załączał się przy 100km/h. Zobacz sam:
4298
Termostaty nie są zamienne. Oba dają się zamontować, ale tylko jeden z nich działa prawidłowo. Różnią się nie tylko temperaturą otwarcia ale też skokiem.
Należy założyć termostat odpowiedni do silnika - sprawdzić ePer i zamówić dokładnie taki jaki był zamontowany. Może być zamiennik, ale nie najtańszy (są podłej jakości).
odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy nie działa ponieważ kiedyś uległ uszkodzeniu i jest na stałe zaślepiony
[...]
Wczoraj została wymieniona jeszcze nagrzewnica ,ponieważ ciekła.
Że tak niegrzecznie zapytam: sam to zrobiłeś, czy jakiś wielce uczony mechanik wpadł na ten "genialny" pomysł?
Odpowietrznik ma być, nagrzewnica jest jednym z najczęściej zapowietrzających się miejsc w układzie chłodzenia. Kupić, zamontować, używać.
misiek23_32
07-07-2012, 22:07
Przyznam się bez bicia że samemu,ale nie wiem jak to naprawić po prostu ta platikowa śrubka się przekręciła i nic się nie dało zrobić,a ta głupia rurka z odpowietrznikiem kosztuje około 200zł ,wkręciłem tam zwykłą stalową srubkę M6 chyba, zobacze czy da sie tedy odpowietrzyć,
Tak czy inaczej zainwesuję po weekendzie w prawidłowy termostat i bo tak jak piszesz ATA powinien być z temp.otwarcia 70 a ja w tej chwili mam 85-90.i wydaje mi się ze to on jest za to wszystko odpowiedzialny.
Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.
"wielce uczony mechanik" kazał mi wymienić termostat w zeszły roku i wymieniłem na tani za okolo 75zł i od tego momentu mam takie cyrki z temp. a najgorsze jest to że stary termostat chyba wywaliłem.............. a pewnie był dobry....
Przyznam się bez bicia że samemu,ale nie wiem jak to naprawić po prostu ta platikowa śrubka się przekręciła i nic się nie dało zrobić,a ta głupia rurka z odpowietrznikiem kosztuje około 200zł ,wkręciłem tam zwykłą stalową srubkę M6 chyba, zobacze czy da sie tedy odpowietrzyć,
Da się odpowietrzyć, tylko trzeba ostrożnie (ew. stracisz więcej płynu). Nie odkręcaj śruby od razu do końca, powietrze w pewnym momencie powinno zejść (jeśli nagrzewnica jest zapowietrzona).
Nie zapomnij o włączeniu ogrzewania zanim zaczniesz odpowietrzanie ;-)
Szukaj na szrocie albo na allegro, węże we Fiatach są typowe i można znaleźć pasujący nawet od innego modelu (oczywiście używany, nie powinni za niego wołać więcej niż 20-30 zł).
Tak czy inaczej zainwesuję po weekendzie w prawidłowy termostat i bo tak jak piszesz ATA powinien być z temp.otwarcia 70 a ja w tej chwili mam 85-90.i wydaje mi się ze to on jest za to wszystko odpowiedzialny.
Wpisz w ePer numer VIN i sprawdź jaki termostat był montowany fabrycznie.
"wielce uczony mechanik" kazał mi wymienić termostat w zeszły roku i wymieniłem na tani za okolo 75zł i od tego momentu mam takie cyrki z temp. a najgorsze jest to że stary termostat chyba wywaliłem.............. a pewnie był dobry....
Nie był tani, tanie są po 25 zł ...
Ja nie mam 100% pewności że problemem jest termostat, ale zawsze stosuję zasadę "nie poprawiać fabryki".
Ze względu na różnice w montowanych do każdego modelu auta silnikach i ilość odmian każdego modelu bardzo często zdarza się że można (mechanicznie) zamontować kilka różnych podzespołów - a tak naprawdę pasuje jeden, czasem dwa. Najbezpieczniej jest użyć oryginalnego (albo zamiennika zgodnego z oryginałem), chyba że NA PEWNO wiemy jak dany podzespół wpływa na działanie pozostałych. W przypadku termostatów o różnych temperaturach otwarcia i skoku nie ma mowy o "zamienności", chociaż mechanicznie oba pasują. Dlatego uważam że najpierw trzeba sprawdzić jak zachowuje się układ z "normalnym" (org. dla tego silnika) termostatem, a dopiero potem ewentualnie szukać uszkodzenia.
misiek23_32
09-07-2012, 21:49
Da się odpowietrzyć, tylko trzeba ostrożnie (ew. stracisz więcej płynu). Nie odkręcaj śruby od razu do końca, powietrze w pewnym momencie powinno zejść (jeśli nagrzewnica jest zapowietrzona).
Udało się w końcy i to było przyczyną ,cały czas zbierało się tam dużo powietrza.
Dzieki ATA...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.