Zobacz pełną wersję : Objawy padniętej uszczelki pod głowicą - wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
Witam,
Zdiagnozowałem, że poszła mi uszczelka pod głowicą gdyż,
- ubywa płynu chłodniczego, leje teraz wodę, bo bym nie wyrobił na płyn
- z rury dość mocno dymi na biało przy dodaniu gazu
- pod korkiem od płynu chłodniczego jest orzechowy nalot
- delikatnie ubywa oleju
- rano jak odpalam nie chodzi na wszystkie gary ale jak dam gazu to załapuje i chodzi normalnie
Ale również po odpaleniu samochodu, gdy chodzi około 5 min zgaszę i odkręcę korek od płynu chłodniczego to jest tam strasznie duże ciśnienie mało korka nie wysadzi jak odkręcam, czy to jest też objaw padniętej uszczelki i minie gdy ją wymienię ? I czy przez ta uszczelkę moge odczuwać, że silnik jest trochę zamulony ?
Równie dobrze może być uszkodzona głowica. Nie zwlekaj z naprawą, nie używaj auta - bo niedługo będziesz miał pół silnika do wymiany.
Musze jeździć jeszcze przynajmniej do 13 bo wtedy wpłynie mi wypłata i odstawie do mechanika. I właśnie do pracy muszę mieć czy jeździć, a nie mam innego samochodu.
Takie jeżdżenie może się źle skończyć ale Twój wybór..
Chociaz mi odpowiedzcie na pytanie czy przez uszczelke jest takie ciśnienie w układzie chłodzenia ?
Pytanie do wróżki - w tych silnikach potrafi pęknąć głowica, objawy będą identyczne.
PRZEWAŻNIE uszczelka, ale dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
Ok dzięki, a co z dynamiką i mocą ?
Tak, jak masz uszkodzoną UPG to w układzie chłodzenie będziesz miał bardzo wysokie ciśnienie. Sprawdź przewody co idą do chłodnicy jak masz UPG walniętą to będą bardzo twarde. Wszyscy mówią że nie wolno jeździć autem z wydmuchaną uszczelką, no fakt faktem taka jazda jest ryzykowna ponieważ ubywa płynu i można zatrzeć silnik ( no chyba że co parę km dolewa się płynu) oraz olej zmieszany z płynem nie ma już takich właściwości smarnych ale ja jak miałem sienkę jeździłem z uszkodzoną UPG tydzień i nic mi się nie stało. Wiadomo ryzykowałem, jak chcesz możesz jeździć tym autkiem i ryzykować tak jak ja ale robisz to na własne ryzyko. Pamiętaj dzisiaj jest 3 a do 13 jeszcze kupa czasu. Koszt naprawy uszkodzonej UPG to ok 1000zł oczywiście +/- parę złotych zależy gdzie robisz i na jakich częściach. Proponuję Tobie kupić porządną uszczelkę za 100zł nie kupuj tańszych bo szybko może się Tobie ta awaria odnowić. No i co najważniejsze dopilnuj mechanika żeby sprawdził szczelność głowicy oraz żeby ją splanował. Jak nie masz teraz kasy to odstaw autko na te 10 dni albo idź do banku i weź kredyt na naprawę a po wypłacie go spłacisz. po 10 dniach jazdy tym autkiem możesz mieć cały silnik do wymiany bo uszkodzisz tłoki, pierścienie i cylindry!!!
Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.
Co do dynamiki i mocy to różnie bywa. Uszczelka pod głowicą pada w różny sposób i w niektórych autach może być więcej objawów jej uszkodzenia a w innych mniej. W mojej sienie 1.2 8v przy padniętej uszczelce znikał tylko płyn a dynamiki auto nie straciło, ale w większości przypadkach jest to jeden z objawów uszkodzenia UPG
Dzwoniłem do swojego mechanika, a rozrząd z pompą wody kupiłem kiedyś i jeszcze nie zmieniałem więc od razu z tym wymienię. Powiedział 470 zł + 80 zł planowanie. Uszczelki jakie stosuje to victor reinz. Myślicie, że opłaca się do u niego to zrobić ? Dodam, że robił uszczelkę w fabii mojego ojca i wszystko śmiga do dziś.
UPG Victor Reinz akurat do tego silnika nie polecam.
Elring moim zdaniem jest lepszy.
Śruby głowicy pasowało by wymienić,i uszczelniacze zaworowe .
Co do ceny to wszystko wyjdzie dopiero po zdjęciu głowicy , bo nie wiadomo w jakim stanie są zawory , gniazda , prowadnice.
Właśnie chyba tez uszczelniacze wymienię bo w sumie przebieg to 213000 tyś więc taką generalkę zrobię już żeby potem się nie bawić... Jaki jest koszt uszczelniaczy i jakie najlepsze?
BTW.
Jakie uszczelki się wymienia przy takim remoncie ? głowica, pokrywa zaworów, kolektor wydechowy i ssący, uszczelniacz wałka rozrządu (ile ich jest?) i coś jeszcze? Może zamówię je sobie u siebie bo jednak chcę mieć pewność, że to będą te z górnej półki, a nie jakaś lipa więc jak patrzyłem to do tego co napisałem około 200 zł chyba, że coś pominąłem to sprostujcie.
Dzięki za pomoc.
podjedź do ASO i spytaj mają takie zestawy uszczelek Ricambi oryginali :P
Kawałek mam do tego ASO :p a w dość tanim sklepie wszystko by mnie wyniosło 181 zł tak mi wyliczył sprzedawca i wszystko od Reinz'a także może bym się skusił aczkolwiek pod głowicę tego Elringa. Ogólnie zobaczyłem wczoraj przy odkręconym korku od płynu chłodniczego jakie tam bąble idą, jakby woda się gotowała... dopiero na czwartek się z mechanikiem umówiłem, wcześniej nie da rady.
Elring moim zdaniem jest lepszy.
Dlaczego akurat ? Na pytam bo mam zamiar kupic i elring nie ma na allegro :)
Śruby głowicy pasowało by wymienić,i uszczelniacze zaworowe .
Moze nowe auto kupic ? Sruby sie naciagaja niby, o to chodzi czy cos jeszcze ?
Mi tez padla uszczelka, co wymienic oprocz uszczelki samej glowicy ? Przebieg 150tys nigdy nie przegrzany mam go od 100tys ( nic nie krecone )
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.