Zobacz pełną wersję : Stilo 1,6 16V 2002 r. Problem z obrotami,mocą,nie odpala...
farmer1979
01-07-2012, 16:43
Witam Wszystkich,
posiadam Stilo 1,6 16V z 2002 roku.Miałem z nim już dużo przygód.Rok temu zapaliła się kontrolka silnika,obroty falowały.Czasami gasł jak wrzuciłem na luz.Mieszkam w Niemczech,jeździłem po różnych mechanikach.Pierwszy podłączyć pod komputer i stwierdził,że padł czujnik ciśnienia doładowania.Wymienił ale nic nie pomogło.Stwierdził,że nie wie jaka przyczyna.Pojechałem więc do serwisu Fiata,auto stało tydzień i powiedzieli ,że nie wiedzą co jest nie tak,może czujnik poziomu paliwa ale nie są pewni.Pojechałem do innego serwisu Fiata prowadzonego przez Włocha(podobno specjalista od Fiatów),auto stało tydzień stwierdził że komputer padł.Zrobił regenerację komputera,za co skasował 750 euro.Auto jeździło bez problemowo przez około rok.Niedawno zaczęły znowu skakać obroty,zapalały się różne kontrolki od silnika,słabe ciśnienie oleju,maksymalna temperatura płynu chłodniczego itd.Czasami w trakcie jazdy auto traciło moc,dodaje gazu ale zero reakcji.Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu wszystko było ok.Wczoraj zapaliła się kontrolka check engine i juz nie zgasła.W trakcie jazdy jak wrzuciłem na luz auto gasło ale jakoś dojechałem do domu.Kiedy ponownie chciałem odpalić rozrusznik kręci ale auto nie odpala.Kiedy dodam gazu auto odpali ale strasznie falują obroty i jak puszczę gaz gaśnie.
Może ktoś z Was orientuje się jaka może być przyczyna?Nie chcę się włóczyć po tych Niemieckich mechanikach co nic nie wiedzą.Myślę też o kupnie interfejsu żeby samemu odczytać błędy.
Pozdrawiam
Jarek
Myślę też o kupnie interfejsu żeby samemu odczytać błędy.
zrób to koniecznie.
nie jestem jakimś specem ale pochyliłbym się nad sondą lambdą
farmer1979
01-07-2012, 18:17
Jak można sprawdzić czy to sonda?
Co myślicie o tym interfejsie viaken.pl/pl/polecane/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html
Co myślicie o tym interfejsie viaken.pl/pl/polecane/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html ?
dokup jeszcze ten: viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-diagnostyczny-elm-327-can-usb-wersja-v14b.html i będziesz miał komplet dla stilo (sam mam identyczny i polecam od tego dostawcy). poczytaj na forum który kabelek do czego jest potrzebny
farmer1979
04-07-2012, 20:11
Czekam na interfejs,w wolnym czasie sprawdzam różne połączenia i wtyczki.Dzisiaj zauważyłem że po odłączeniu sondy przed katalizatorem auto zachowuje się tak samo jak z podłączoną sondą.Nachodzi mnie myśl czy przyczyną problemów może być sonda?
akurat nie w stilo, ale mój tatusiek miał kiedyś podobny problem i winowajcą była właśnie sonda lambda.
byłem obecny przy wymianie, sprawdzenie poprawności polegało na ocenie wykresu pracy sondy na kompie przez diagnostę.
jak znajdziesz informację jak powinna pracować sonda lambda, obczaisz czy FES lub inny program może wyświetlić wykres działania sondy to będziesz mógł ocenić czy do wymiany sonda.
Fes może,powinna od 0,1-1,0 oscylować
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Teoretycznie od 0 do 1V ale praktycznie może i być np 0.2 do 0.8 - to już różnie bywa.. Oczywiście jak silnik jest sprawny i sonda się nagrzeje..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
farmer1979
13-07-2012, 17:43
Interfejs dzisiaj dotarł .Po pierwszym podłączeniu wyświetliło takie błędy:
P0460 - Czujnik poziomu paliwa Brak sygnału
P1684 - Adaptacja przepustnicy Niepr.sygnał
U1600 - Immobilajzer Wysoki sygn.
P0101 - Nieszczelność w kolektorze dolotowym Niepr.sygnał
P0105 - Czujnik ciśnienia niepr.sygnał
P1687 - Przepustnica elektroniczna(stop zaadaptowany) Niepr.sygnał
P0480 - Wentylator 1 Brak sygnału
P1220 - Pozycja zaworu przepustnicy Niepr.sygnał
P1121 - Pozycja przepustnicy (ścieżka 1) Niepr.sygnał
Skasowałem wszystkie błędy i auto odpaliło.Obroty trochę falowały i były lekko podwyższone .Po kilku odpaleniach auta wyskoczył błąd:
P0105 - Czujnik ciśnienia niepr.sygnał
Auto znowu ma problemy z odpaleniem.
Rozumiem,że czujnik do wymiany?
podejrzewam ze już googlałeś: Błędy P0105,P0420/gasniecie - Mozliwe rozwiązanie. (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1226591.html)
Service90
13-07-2012, 22:05
W pierwszej kolejności przeczyścił bym wszystkie styki i kostki jakimś preparatem do tego przeznaczonym oraz bardzo delikatnie szczątką miedzianą.
(kostki do komputera, tylko z nimi naprawde bardzo ostrożnie lub wogole ich nie traktowac szczoteczką, ewentualnie samym preparatem)
Z tego co kojarze to w Stilo jest ten sam silnik co w moim fiacie (bravo 1.6 16v) różni się tylko sterowaniem, sprawdź wszystkie przewody gumowe czy nie są przetarte! Ja dzisiaj przypadkowo podczas okresowego własnego przeglądu tj. Olej, plyny czyszczenie filtrów itp. zlokalizowałem przerwany przewód podciśnienia z listwy wtryskowej do kolektora dol. przez co strasznie rzucało całym samochodem a spalanie PB i LPG było ogromne.
Jeżeli masz możliwość sprawdź czujnik położenia przepustnicy (TPS) można to zrobić miernikiem uniwersalnym, ewentualnie jak pisałem wyżej sprawdź połączenia kostek. Hmm zmiana czujnika doładowania, pewnie chodzi o czujnik podciśnienia w kolektorze. Przez jego wartości dobierana jest miedzy innymi dawka paliwa (obciążenie silnika) Ewentualnie w ostateczności możesz odlączyć te czujniki w celu ich sprawdzenia, komputer w tedy zaadoptuje sobie jakiś zamienny sygnał...
750E za komputer !! Strasznie drogo, bardziej opłacało Ci się kupić kompa z Polski... używkę okolo 200-250E.
Skoro rzeczywiście uszkodzony był by ten czujnik, warto było by poszukać co jest przyczyną jego tak częstej awarii, może zwarcie w wiązce.
farmer1979
31-07-2012, 17:32
Wszystkie styki wyczyściłem i potraktowałem preparatem.Podmieniłem czujnik ciśnienia ale niestety nic nie pomogło.Gdy wymieniłem czujnik ciśnienia,samochód odpalił,pochodził trochę,obroty falowały.
Po chwili auto zgasło i znowu wyskoczył błąd P0105 - Czujnik ciśnienia niepr.sygnał.Może naprawdę jest jakieś zwarcie,tylko jak to sprawdzić?
Możecie napisać jak sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy(TPS)?
Może naprawdę jest jakieś zwarcie,tylko jak to sprawdzić?
Najlepiej do elektronika, podpiąć oscyloskop i zobaczyć jaki sygnał daje czujnik.. Ew. zwykły miernik - mniej wiarygodnie ale też coś tam powie..
Możecie napisać jak sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy(TPS)?
Najlepiej na kompie - odczytując położenie pedały przyspieszenia. Jak nie to miernikiem - to zwykły potencjometr działający jako dzielnik - powinien dwać liniowo napięcie od 0 do zasilania czyli pewnie 5V. Równo i bez tzw. trzasków czyli jakiś szpilek..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.