Zobacz pełną wersję : Wymiana Sprężyn tylnich
kamilo62
28-06-2012, 18:29
Mam wielkie pytanie. Musze do swojej sieny na tył wstawić mocniejsze czyt. Twardziejsze spreżyny. Na Allegro znalazłem Polskiej firmy HART.
Pytanie jest czy polecacie tą firmę?czy jest warta zaufania? - Jeśli nie to czy pomożecie znależć jakieś inne dobre?Szczególnie z uwzględnieniem pod LPG - Kasa gra połowe tej roli :P
Potrzebuje szybkiej odpowiedzi i pomocy.
Z góry dziękuje
Drago157
28-06-2012, 20:02
Szczególnie z uwzględnieniem pod LPG co ma LPG do sprężyn tylnych?
Twardziejszenie znam takiego słowa
kamilo62
28-06-2012, 20:25
Chociazby to mlody badawcze ktory napisal post bez pomocy ze auto jest bardziej obciazone. Jesli ktos "wymysla" sprezyny szczegolnie do zastosowania pod Instalacje LPG to jednak chyba ma cos wspolnego.
Twoj wiek i poziom napisania postu w temacie gdzie potrzeba pomocy daje duzo do zrozumienia - Ale kiedy drzewo mysli??
Będzie ciężko Ci znaleźć wzmacniane. Tej firmy o która podajesz to nie polecam. Kup nowe np kyb. Trzeba wziąć pod uwagę przebieg jaki masz i to czy obecne są od nowości. Pamiętaj że i one się zużywają przez co auto zawsze przysiadzie
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
A może od Palio Weekend podejdą na pewno są twardsze bo to kombi. A co do sprężyn do gazu ile ta butla waży jak jest pełna 50kg - 80kg? zależy jaka butla. to tyle co jeden człowiek. A podejrzewam że jak masz gaz to z pełnym bakiem (benzyny) nie jeździsz więc też odchodzi ci 40-50Kg. Może starczy kupić nowe sprężyny bo stare na pewno swoje właściwości już straciły. Pamiętaj że jak zamontujesz za twarde sprężyny to tył może Ci "podskakiwać" i nie będzie się trzymał na nierównej drodze co jest niebezpieczne nie wspominając o zakrętach. I komfort też się pogorszy z tego co pamiętam to siena ma miękie zawieszenie.
Darksaience
29-06-2012, 00:37
Te od palio mają ciut inne parametry. Są na pewno wyższe i ina ilość zwoji mają. Trzeba też pamiętać że konstrukcja zawieszenia palio jest ciut ina i mogą one nie spasować. Ale spróbuj z przeznaczonymi do tego modelu sprężynami morze ciut wyższymi. Tak czy siak siena wisi na pewno niżej niż palio i z tego auta nie zrobisz towarowego:D A przy nowych sprężynach pełnej butli gazu i paliwa oraz bagażniku i komplecie pasażerów tak czy siak siądzie jakich byś spręży nie dał.
kamilo62
29-06-2012, 06:55
Mam butle gazu 45l. wchodzi 33. Do tego Kolo zapasowe. Samochod ma przebieg 88tys. Wiec jesli od nowosci to juz sie zdeptaly. Chce wymienic na cos mocniejszego typu wzmacniane zeby choc troche posluzyly, niz wymieniac jak juz cos sie stanie..Mam prawie zawsze pol zborniku jeszcze benzyny.
Na allegro znalazlem w wiekszosci firmy HART. i czarne jamexy w ktorych nie pisze ze sa wzmocnione. Innych nie moge znalezc - moze zle szukam :P.
Wczesniej juz chodzilem z zamiarem ich zmiany ale w ASO powiedzieli mi ze od palio itp nie beda pasowac...
Firmę HART sobie odpuść jak pisał Lukq.. Produkują jedne z większych bubli na rynku moto ;)
Skoro już tak bardzo upierasz się nad wymianą sprężyn to weź nowe KYABA i tyle. Bak z gazem to nie takie tam wielkie obciążenie - auto jest zaprojektowane do przewożenia 5 osób i np. z 150kg bagażu z pełnym bakiem i zapasówką. A Ty jeździsz najprawdopodobniej sam (z reg.), z połową baku i pustym bagażnikiem - te ~30kg naprawdę nie powinno robić różnicy. U mnie sprężyny chyba od nowości - 250tyś nakulane, dorzuciłem LPG i nie widzę jakiejkolwiek różnicy..
butle masz 45 i wchodzi tylko 33litry ? dziwne - ja mam butle 41 i podgiety pływak i wchodzi 37litrów max
a tak jak piszą koledzy - marka czesci hart jest robiona jako najtanszy zamiennik dla hurtowni hart - nie warto, a co do firmowych to cieżko dostac i w kosmicznych cenach :)
kamilo62
29-06-2012, 18:37
W Wiekszosci jezdze sam. Ale ostatnio jezdzilem w 4 i mimo ze zakrety bralem bardzo powoli to obcieralo mi juz. i to dosc dlugo.I mam wlozone po jednej gumie na kazda sprezyne. Niechce rozwalic calego zawieszenia poprzez np. jeszcze jedno jezdzenie w 4.
Ja mam instalacje nowa i nie podgiety plywak:P
I mam wlozone po jednej gumie na kazda sprezyne.
Średni pomysł. Powodujesz, że nie pracuje cała sprężyna, a tylko ten odcinek w którym nie masz włożonej gumy. To prowadzi w większości przypadków do pęknięcia sprężyny.
A już widziałem takie przypadki, ze kierowcy aut ciężarowych kładki takie gumy pod sprężyny od kabiny. Po paru kursach kończyło się na tym, że kabiny "siadały" bo sprężyna pękała.
Lepiej odpuść ;)
kamilo62
29-06-2012, 20:48
wlasnie te gumy sa wsadzone tylko do czasu wymiany na nowe sprezyny.Musialem cos wymyslec.
pozatym Znajduje jeszcze tylko czarne jamexy. Nie pisze ze sa wzmocnione. Dzwonilem wczoraj do hurtowni Intercars - ale nie maja wzmacnianych.
Amorki sprawdzalem tyl mam jeszcze 68%.
Firma Jamex zajmuje się springami standardowymi, jak i sportowymi (obniżającymi - czerwone). Nie jest to jakaś lipna firma jak np Hart.
Mogę ci załatwić standardowe sprężyny z firmy TEVEMA po 64zl/szt. firma Holenderska ale fabrykę ma w Polsce. Jak wejdziesz na ich stronę to jest tam napisane że robią tez sprężyny pod indywidualne zamówienie. Jak wpiszesz na allego spręzyny siena to na pierwszym miejscu wyskakuje jakaś aukcja z wzmacnianymi sprężynami do sieny. Ale na moje oko to jakiś badziew ale zawsze nazywa się że wzmocniona. W o gole jest kilka aukcji z wzmacnianymi sprężynami do sieny. Poszukaj dobrze na allegro. jak będę miał chwilę to powrzucam linki.
Amorki sprawdzalem tyl mam jeszcze 68%.
Po założeniu mocniejszych sprężyn przestaniesz mieć amortyzatory.
Uwierz na słowo, zresztą inni pewnie potwierdzą -> amortyzator fabryczny (w dodatku poniżej 80% sprawności) + mocne sprężyny = wymiana amortyzatorów. Nie od razu (jakiś czas wytrzymają), ale szybko.
Nie wiem co ty masz porobione z tylnym zawieszeniem, ale kolegi Sieną woziliśmy materiały budowlane w ilościach hurtowych i nic nie obcierało.
Prawdopodobnie najlepszym (najprostszym) sposobem "wzmocnienia" jest założenie sprężyn od Palio Weekend, ale nigdy nie sprawdzałem czy wahacze i belka są dokładnie identyczne. Będę na szrocie to rzuce okiem, powinni mieć gdzieś na wierzchu jedno i drugie.
kamilo62
30-06-2012, 09:17
tak jak mowilem w ASO powiedzieli ze od palio nie pasuje. Pytalem oto bo to byl priorytet. Moim zdaniem sprezyny sa mozliwe oryginalne..wczesniejszy wlasciciel malo jezdzil 88tys. przebiegu w 13 lat raczej na podzespoly robi swoje. Na allegro jest pelno aukcji..ale jak kolega wyzej powiedzial sa to lipne sprezyny - Wszedzie HART i podpisane tym paragrafem TUV :P...
Ogolnie chodzilo mi o tych wzmocnionych sprezynach co podobno sa z grubszego drutu robione..Fakt ze i tak zle i tak nie dobrze. Jesli nie znajde zadnych w hurtowni dzis sprezyn to pomysle nad standardowymi dobrej firmy..
A odnosnie obcierania - to sie zdarza gdy wioze ze mna razem 4 ludzi - kolo zapasowe - gaz. Bo jak sam siedze to nie obciera ale duzo przeswitu takze niema.
no własnie to samo miełąme spytac co przedmówca - ja tak samo jak zatankuje full gaz i full benke i woże coś to czuje że samochó czasami dobija do ograniczników ale nigdy mi koła nie tarły ? jaka tego przyczyna ? jaki masz zestaw kół? a co do butli to jak masz 45 litrów to nie masz chyba w kole ? a jak w kole to chyba sporo wystaje ponad poziom podłogi ?
kamilo62
30-06-2012, 09:45
z butla to plus minus mam tych litrow...Ale mam w kole butle i troche wyzsza...Kola to 175/65/r14
Napewno wszystko bylo by lepiej gdyby wynalezli dobry srodek na kolo zapasowe :P
Darksaience
30-06-2012, 13:55
Prawdopodobnie najlepszym (najprostszym) sposobem "wzmocnienia" jest założenie sprężyn od Palio Weekend, ale nigdy nie sprawdzałem czy wahacze i belka są dokładnie identyczne. Będę na szrocie to rzucę okiem, powinni mieć gdzieś na wierzchu jedno i drugie.
Prawdopodobnie będzie to wymagało zmian. Niestety ale zawieszenie w sienie tylne i tylne w paliu różnią się i to bardzo.
Skoro maz ciut wyższe koła niż seryjne to się nie dziw że ci ociera nadkola. Bo odbojniki spełniały by swoje zadanie pry standardowych kołach.
nie rozumie twojej odpowiedzi - "Napewno wszystko bylo by lepiej gdyby wynalezli dobry srodek na kolo zapasowe" - dobry srodek ? wyjasnij ?
kamilo62
30-06-2012, 23:35
W sensie dobry srodek ze nie trzeba byloby wozic kola zapasowego ala Czlowiek Demolka :P.
Sprezyny zamowilem w motozbycie. bedzie w poniedzialek. 90zl za sztuke. Okaze sie co z tym bedzie. Jedynie umowic sie na wymianie i oby lepiej bylo.
Darksaience
30-06-2012, 23:55
A kto ci każe wozić koło zapasowe?? jakiś przepis??
kamilo62
01-07-2012, 09:16
nikt nie kaze. ale w czasie gumy co robisz??wolasz o pomoc w lesie? czy zmieniasz na zapasowke?
ja ogolnie mam dojazdówke a w niej lewarek klucze itp oraz zapas w spreju :P ale jak jeźdze po miescie to nie woze - tylko jak wyjazd dalszy jak 50km to wrzuca do bagaznika :)
Darksaience
01-07-2012, 16:43
ale w czasie gumy co robisz??wolasz o pomoc w lesie? czy zmieniasz na zapasowke?
Ja mam palio i problemów z za małą ładownością nie mam wożę wszystko łącznię z zapasówką pełnym bakiem i materiałami budowalnymi takimi jak krawężniki cegły wszystko dźwiga. Dlatego powiedziałem że ty skoro masz takie problemy w sienie możesz zrezygnować albo dojazdówkę wsadzić w zamian koła zapasowego.
palio ma zupełnie inne zawieszenie wiec nie ma co porównywac :) no i ma wiekszą ładownosc :)
Darksaience
01-07-2012, 19:25
palio ma zupełnie inne zawieszenie wiec nie ma co porównywac no i ma wiekszą ładownosc
To wiadomo od początku ale tylko przytaczam tu koledze że mam inne auto i nie przeszkadza mi zapas:D
kamilo62
02-07-2012, 21:09
42744275
oto odebrane sprezyny. Mam nadzieje ze dobrej firmy a przynajmniej da sie na nich jezdzic. Tylko sie umowic na wymiane. Albo u normalnego mechanika albo do aso. ale aso drogie:P
Co to za firma?!nie znam jej. Jeśli chodzi o montaż to do każdego jednego mechanika 1h roboty maksymalnie
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
kamilo62
02-07-2012, 21:53
Firma polska. Podobno na allegro nie znajdzie sie i tylko przez moto hurt. Za jedna zaplacilem 90zl. wiec mam nadzieje ze da rade. Na sprezynie jest oznaczenie jak dobrze pamietam 365 ++ wiadomo co to oznacza??
gigabyte85
11-07-2012, 18:55
Takie same sprężynki wsadziłem do swojej sieny jednakże ja dałem 100zł za obie :P wiec nie wiem jak to jest co motozbyt to inna cena? I co do gum w zawieszeniu nie wiem kto ma jakie doznania z nimi nawet do tych nowych sprężyn je założyłem i miałem juz kilka aut i nigdy mi żadna sprężyna w życiu nie pękła ani nie pogorszyła się jazda z nimi.
kamilo62
Jeżeli będziesz kiedyś wymieniał amortyzatory to poproś o odboje od golfa 2 lub 3.
Tak wygląda4332 i odetnij mu "2 poziomy"4333
Sprawdza się owiele lepiej niż oryginalny
franek552
18-08-2012, 23:48
I jak się sprawują te sprężyny??
Bo powoli narazie tylko zaczynam myśleć, o wymianie sprężyn i amorków na jakieś twardsze i mocniejsze :) co prawda na diagnostyce 75% wyszło, ale zajechałem kiedyś do gaziarza i był ktoś też sieną z motorem 1,6 , ale miał twardą Sienę z tyłu podług mojej (testowane na postoju pod wpływem delikatnych naciśnięć na klapę) mój lata jak szalony a jego cięzko było "rozbujać" ) niestety nie miałem czasu na rozmowę z właścicielem aby się o coś podpytać.
Poza tym przy pełnym załadunku tzn 4 osoby + ja nic nie obciera, ale tył podług przodu strasznie siedzi, niby mam butle z LPG i subwoofer oraz koło zapasowe, ale jak nie ma pasażerów w aucie to i tak tył siedzi.
kamilo62
19-08-2012, 06:50
Powiem w kilka zdaniach. Trafilem na zwykle sprezyny. Moglem pomyslec inaczej i kupic moze HART - choc nikt nie poleca.NAstepnym razem wymienie na jakies tuningowe - moze i krotsze beda...ale trwardsze juz napewno.A tak jezdze narazie puki moge i puki nie szkodzi.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.