Zobacz pełną wersję : Połączenie z FES 1.6 . 49F
Siema. Powiedzcie mi jak wy podpinacie się do waszych aut i fes-a.? A dokładniej jakich sterowników do kabla używacie? Bo ja dzisiaj cały dzień walczyłem i nie udało mi się połączyć z FES 3.5. Co zrobiłem NIE tak:
418441854186
Kabel miałem taki: Przejściówki nie miałem,ale połączyłem to w/g tego schematu:
4187 4189
Próbowałem ze sterownikami Viakena,VAG USB KKL i jeszce paru. Za każdym razem nie mogłem się połączyć. Macie jakieś sterowniki do tego kabla?Albo powiedzcie które zapodać,bo pozycję 2 i 3 zapodawałem i nic.
http://viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58
mamut-tme
25-06-2012, 23:46
Masę (GND) podłączyłeś do złącza 3-pin czy do akumulatora? Lepiej podłączyć do akumulatora, czasami w tym złączu do kompa nie jest podpięta.
Napięcie zapodałem bezpośrednio do wtyczki OBD z akumulatora a z wtyczki koło kielicha zapodałem dwie linie K i L. Bo niby jest to wtyk 3 pin, ale u mnie są tylko 2 przewody,biało czarny i czarny. Ot cała filozofia, ale jaki driver zapodać,żeby działało to cholerstwo?
Do fiat ecu sca-szukaj na płycie że sterownikami takiego folderu
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Płytki nie mam, a kabel pożyczyłem od szwagra,on ma golfa 3 i zastanawiam się czy to powinno w ogóle działać? W tym kablu jest moduł "FT232R " ( post #1, załącznik 1) jak byście mogli zobaczyć u siebie jaki macie moduł to był bym wdzięczny.Zobaczycie go dopiero po odinstalowaniu kabla/sterownika w menadżerze urządzeń.
mamut-tme
26-06-2012, 18:59
Jak FT232R to producentem jest firma FTDI.
Driver: http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM%202.08.24%20WHQL%20Certified.zip
Driver w postaci instalatora: http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM20824_Setup.exe
Dodam, że jest to driver pod Windowsa od XP wzwyż.
Ehh podstawy.. Te FT232 wystarczyło wpisać w google.. :banghead:
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Siedziałem cały dzień w goglach i mam pińcet sterów!!! Czytaj ze zrozumieniem:
W tym kablu jest moduł "FT232R " ( post #1, załącznik 1) jak byście mogli zobaczyć u siebie jaki macie moduł to był bym wdzięczny
mamut-tme
26-06-2012, 22:18
Kolego, nie ma filozofii. FT232 z R czy z B na końcu to jest konwerter RS-232 <-> USB. Czyli jak go podłączysz do kompa to w menadżerze urządzeń pojawi się wirtualny port COM. I tego portu wymaga FES. Jeśli na którymkolwiek sterowniku ten port się instaluje i nie ma wykrzyknika przy urządzeniu w menadżerze to jest to odpowiedni sterownik. Jeśli mimo wszystko nie działa, to trzeba kombinować dalej, sprawdzić połączenia itd.
I nie krzycz tak. Na tym forum do FESa polecany jest interfejs ELM327, na VAG'u działa podobno niepewnie (moje ECU jest nieobsługiwane, więc nie korzystałem - piszę co czytałem).
Siedziałem cały dzień w goglach i mam pińcet sterów!!! Czytaj ze zrozumieniem:
Nie wymądrzaj się tylko wejdz na stronę FTDI Chip i tam nasz wszystko na dłoni w 5 minut - nie wiem coś Ty robił przez cały dzień ;) Przez cały dzień to ja projektuje, lutuję i uruchamiam taką przejściówkę a Ty płaczesz że nie ma sterów do jednej z najbardziej popularnych przejściówek USB > RS232 ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
mamut-tme
27-06-2012, 18:09
Przez cały dzień to ja projektuje, lutuję i uruchamiam taką przejściówkę a Ty płaczesz że nie ma sterów do jednej z najbardziej popularnych przejściówek USB > RS232
Co racja to racja:)
Po pierwsze nikt nie płacze,że nie ma sterów bo jak napisałem mam ich "pińcet" ;-) Po drugie nie o stery mi chodziło,ale o samą konfigurację tj. kabel od golfa do fiata czy to jest poprawne. Po trzecie chciałem wiedzieć jakich sterów używacie , a nie gdzie one są. Po czwarte to nik z Was (twórców przejściówek) nie wpadł na to,że przejściówka#5 z postu #1 jest nieprawidłowa i w ten sposób podpięty IAW 49f nigdy nie zatrybi -przynajmniej w moim przypadku.
A powinno wyglądać to tak:
4204
-zmostkować piny 4 i 5
-napięcie zapodać bezpośrednio na pin 16(+12V) i pin 4(-)
-wypiąć/odłączyć pin 15
-reszta bez zmian :lol:
enjoy
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.