PDA

Zobacz pełną wersję : Nowa Albea 1.4 2006r problemy z temp. silnika POMOCY



nowa_albea
24-06-2012, 20:09
Witam.
Autko: Fiat Albea po liftingu (Nowa Albea) 2006r, silnik 1,4 o oznaczeniu 350A1000, wtrysk wielopunktowy, magistrala CAN.

Mam kłopot.
Wczoraj jadąc dość długo w korku wskazówka temperatury silnika zawędrowała tuż pod "czerwone pole". Zorientowałem się w porę, włączyłem ogrzewanie na max, udało się zbić temperaturę nieco, wyjechałem z korka, dalej było o'k.

Moje obserwacje:
1. Silnik podczas jazdy w korku zagrzał się bardziej niż zwykle.
2. Płyn chłodniczy nie wycieka, trzyma stan (wskaźnik na zbiorniku wyr.).
3. Ogrzewanie działa.
4. W trakcie jazdy silnik powrócił do "normalnej" temperatury.
5. Nie było i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem i pracą silnika.

Co sprawdziłem:
1. Wentylator chłodnicy jest sprawny, po podłączeniu zasilania 12V kręci.
2. Przekaźnik wentylatora sprawdziłem, sprawny.
3. Bezpieczniki wszystkie o'k.

Nie ma w chłodnicy włącznika termicznego wentylatora, gdyż auto jest po liftingu i w/g mojej wiedzy wentylatorem steruje ECU poprzez przekaźnik.

Po podłączeniu testera OBD2 z CAN rozgrzałem silnik do 94st.C (pomiar za pomocą OBD2), wentylator nie załączył się, wskaźnik temperatury w zestawie wskaźników pokazał 50 % zakresu, czyi tyle co zawsze "jak było normalnie".

No i nie wiem o co biega.
Teoretycznie komputer pobiera dane z czujnika temperatury który jest obok termostatu. Chyba, że jest jeszcze drugi czujnik, ale tego nie wiem.

Wskaźnik na desce podaje temperaturę "o'k", czyli 50% max zakresu.
Wentylator chłodnicy nie załącza się, pod maską silnika robi się bardzo gorąco.

Auto ma instalację LPG, ale nie było z nią nigdy problemu, brak widocznych wycieków płynów z silnika, brak płynu układu chłodzenia w oleju - "olej czysty".

POMOCY.

lukq
24-06-2012, 20:14
Sprawdź miernikiem czujnik temperatury - rezystancje.
Kolejna próba, to odłącz wtyczkę na uruchomionym silniku od czujnika, powinien włączyć się wentylator.
Steruje ECU jak piszesz, ale są też przekaźniki odpowiedzialne za załączanie.

nowa_albea
25-06-2012, 19:00
To jest jakiś pomysł, dzięki, sprawdzę wieczorem.

nowa_albea
27-06-2012, 02:10
I się wyjaśniło, nadpalił się styk w przekaźniku i nie załączał wentylatora, mimo tego podczas pomiaru miernikiem "przejście" było.
Dzięki za podpowiedź z odpięciem przewodu z czujnika temp. podczas pracy silnika. ECU rzeczywiście zasygnalizował błąd, zasilił przekaźnik, ten zaskoczył, ale wentylator ani drgnął. Sprawdziłem przekaźnik pod obciążeniem i się wyjaśniło.

byrrt
27-06-2012, 08:34
Super, że się wyjaśniło ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

lolo0405
29-10-2012, 12:54
Potrzebny fiat ecu skac