Zobacz pełną wersję : brava 1.2 duszenie podczas rozgrzewania
piotrek1988
24-06-2012, 15:01
Witam wszystkich mam problem z brava 1.2 podczas rozgrzewania sie silnika po wylaczeniu ssania zaczyna bardzo nierowno pracowac wskaznik obrotow stoi w miejscu trwa to tak z 10min a pozniej jest juz ok jak sie nagrzeje jak by mi mogł ktos przesłac dane z pracy silnika 1.2 z programu fes byl bym bardzo wdzieczny przyda mi sie to dla porownania dodam ze auto jest jakby zamulone na wyrzszych biegach i pali 10 litrow w miescie mimo normalnej jazdy prosze o jakiekolwiek wzkazowki dotyczace tego dławienia sie silnika moze ktos juz miał taki problem
Jak świecie,lambda-sprawdziłeś parametry jej pracy?
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
piotrek1988
24-06-2012, 16:29
dzieki za odpowiedz swiece nowe,przewody nowe ,cewka,czujnik temp,lambda wymieniona miesiac temu na boscha bo stara sie zawieszala,cisnienie na pompie 3.5 bar,wtryskiwacze sprawdzalem wyjmujac listwe i krecilem rozrusznikiem wszystkie robily mgielke jedynie jest troche peknieta obudowa alternatora a bledow w fes niema wlasnie bym potrzebowal poprawne parametry z pracy tego silnika to moze by mi to pomoglo
---------- Post dodany o 14:29 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:35 ----------
jak wspominalem wyzej mam peknieta obudowe alternatora poszedlem teraz i odkrecilem przewod od alternatora i o dziwo bez ladowania chodzil teraz rowniutko a jak podpiolem zasilanie do alternatora na pracujacym silniku to poszlo duze obciazenie dla silnika i zaczal nierowno pracowac ladowanie na mierniku jest 14 volt a w fesie pokazuje 13.85 13.65 wachaja sie napiecia na przemian czy te falowanie moglo by byc jednak od tego alternatora i dziwi mnie to ze tylko na rozgrzewajacym sie silniku ale jak odpiolem alternator to bylo ok czy to moze byc jego wina
Jak miałem uszkodzone koło pasowe to też falowały mi obroty. Niestety ale alternatory w naszych samochodach potrafią dużo namieszać. Możesz jeszcze zrobić test,który będzie bardzo podobny do Twojego. Zdejmi pasek od osprzętu odpal i zobacz. Niestety,ale będzie Ciebie czekać prawdopodobnie wymiana alternatora.
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
piotrek1988
24-06-2012, 18:52
lukq zdialem ten pasek po odpaleniu silnik mial lzej sie krecic bo mial wyzsze obroty i nie falowal potem zalozylem pasek i odpiolem glowny przewod od alternatora odpalilem mial lekko bo nie pracowal ale jak podpiolem ten przewod na pracujacym silniku to silnik bardzo przydusilo kurde prawdopodobnie ten alternator stawie silnikowi bardzo duze obciazenie przez co moge miec te spalanie wieksze i straly na mocy bo silnik niema sily sie krecic obciazenie jest takie jak by mu polowe obrotow odjac na jalowym biegu po podpieciu tego alternatora
Alternator obciąża mocno silnik nawet spawany przez, jak sam zauważyłeś Twój posiada pęknięcia, koło pasowe na nim działa prawidłowo,bo widzę że nie pisałem o tym wcześniej. Trzeba je pokręcic bez paska,sprawdzić luz i czy kręci się tylko w jedną stronę. Możesz podjechać do elektryka samochodowego niech on jeszcze oceni jego stan. Chyba że masz możliwość podmiane zrobić,wtedy wszystko by się wyjaśniło. Czasem na szrotach idzie się dogadać
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.