Zobacz pełną wersję : 5000 obrotów po odpaleniu..Marea 1,6
Otóż zachciało mi się poczyścić silnik pod maska.Zakupiłem środek z seri K2, zakryłem napinacz,świece i kable. Popsikałem troszkę i spłukałem. A teraz tj. po 2 dniach jak odpalę auto to wskakuje mi na blat 5000 obr/min i nie spada :mad:. Co ten środek mi wypłukał? Wszystkie uszczelki? Bo nic nie rozumiem. Niedawno wyczyściłem przepustnicę i krokowca,zmieniłem świece i chodził jak talala. Od czego tu panowie zacząć? rozkręcać cały silnik? :confused:
Zmieżyłem czujnik poł.przep. powinno być grubo ponad 3000 Ohm a mam ok 1100 Ohm. chyba walnięty, ale skąd niby silnik by miał powietrze do tak wysokich obrotów skoro przepustnica jest zamknięta? O co tu maszeruje?
Zmieżyłem czujnik poł.przep. powinno być grubo ponad 3000 Ohm a mam ok 1100 Ohm.
Ile być powinno nie wiem ale co się dzieje jak odłączysz czujnik?
A przepustnica się nie zblokowała? Zdejmij tą rurę dolotową tuż przed przepustnicą i zobacz w jakiej pozycji jest ona.
Przepustnica jest okej, bo dojeżdżam tym trupem do pracy. Linka od gazu chodzi normalnie. Nominalna rezystancja wynosi od 3.3 do 3.9 kOhm.
mamut-tme
22-06-2012, 18:40
Ja bym wykręcił czujnik i dokładnie zobaczył czy nie jest zamoczony.
O jakim czujniku myślisz? Jeżeli o czujniku poł.przep. to u mnie jest nie "wykręcalny" hehe tak jak siliczek krokowy.
I ponawiam pytanie; Skąd ten silnik bierze powietrze do tak wysokich obrotów na biegu jałowym?
mamut-tme
23-06-2012, 11:30
Troche zaskoczony jestem, że nie jest wykręcalny... Mamy te same silniki, ok Ty masz po lifcie, ale wątpie, że aż taka różnica jest. Szukaj nieszczelności już za przepustnicą, powietrze gdzieś musi wchodzić.
O jakim czujniku myślisz? Jeżeli o czujniku poł.przep. to u mnie jest nie "wykręcalny" hehe tak jak siliczek krokowy.
I ponawiam pytanie; Skąd ten silnik bierze powietrze do tak wysokich obrotów na biegu jałowym?
Aha, czym się różnią te 2 kable? chodzi mi o te przełączniki we wtyczce ,silnik.abs,air bag. jedne maja takie przełączniki a drugie nie. Bo szwagier ma ten kabel czarny bez przełączników we wtyku i chcem dokupić sobie przejściówkę na 3 piny,ale nie wiem,czy to wszystko zatrybi no i czy wszystko tym kablem sprawdzę?
4157 4158
mamut-tme
23-06-2012, 11:47
Przełącznik nie jest potrzebny jeśli w aucie masz gniazdo 3-pin.
Chodzi o to, że we wtyczce OBD jest dużo styków, więc w nowszych autach każdy może prowadzić do innego sprzetu (ECU, klima, ABS itd.). I wtedy trzeba przełączać do którego urządzenia chcesz się podłączyć. Ale jak i tak puszczasz sygnał przez adapter 3-pin to trzeba się ustawić przełącznikiem w pozycji na ECU. Oczywiście zakładam, że wersja bez przełącznika jest połączona na sztywno "do ECU"
Wracając do tematu....
Odpowiem sobie sam na to nurtujące mnie pytanie. Otóż gdy zdjąłem z przepustnicy dolot powietrza dowiedziałem się "skąd on bierze powietrze?" :wink: Otóż z tego małego kanału dolotowego do silniczka krokowego! Bo przepustnica była,rzecz jasna zamknięta :lol:,aż gwizdało. Wniosek jest taki,że mam walnięty czujnik położenia przepustnicy. Jeżdżę teraz na wypiętym czujniku i obroty(na parkingu) trzyma książkowe:lol:.Trzeba uważać na mieście,żeby nie zgasł. Teraz spróbuję oszukać ten śmieszny komputerek i zapodam rezystor ok 2kOhm w kable czujnika i zobaczymy.Oczywiście wymieniłbym ten czujnik,ale jak? skoro jest on tam wprasowany/wciśnięty w przepustnicę!
Do Adminów:
Skoro nasze fiaty mają różne wersje,roczniki(a nie każdy podaje rok auta w opisie) i aby nasza polemika/rozmowa była treściwa to zmieńcie np: wymogi rejestracji do Naszego forum i w miejscu "AUTO" niech pojawi się też (wymagany) "ROK PROD:" Wtedy unikniemy postów typu:
-A jaki masz rok produkcji?
-Masz przed FL,czy po?
Skoro nasze fiaty mają różne wersje,roczniki(a nie każdy podaje rok auta w opisie) i aby nasza polemika/rozmowa była treściwa to zmieńcie np: wymogi rejestracji do Naszego forum i w miejscu "AUTO" niech pojawi się też (wymagany) "ROK PROD:" Wtedy unikniemy postów typu:
-A jaki masz rok produkcji?
-Masz przed FL,czy po?
Nie jest głupie. Dodam takie coś.
miszko! A kliknełeś gwiazdkę?? heheh
Wymienisz razem z calym korpusem przepustnicy,ostatnio sprawdzalem ceny,przepustnica do plasikowego kolektora kosztowala ok 400 pln za uzywana,nowa kosztuje ok 2500 pln
No właśnie dlatego nie mam zamiaru wymieniać przepustnicy,a poza tym nigdy nie wiesz czy dobry zakup zrobisz (używka), bo krokowca nie ma jak sprawdzić.
Wymienisz razem z calym korpusem przepustnicy,ostatnio sprawdzalem ceny,przepustnica do plasikowego kolektora kosztowala ok 400 pln za uzywana,nowa kosztuje ok 2500 pln
bez przesady:
elementy silnika, rozrząd, odmy - Przepustnica Bravo, Brava, Palio, Marea, Lancia 1.6 16 V - (http://www.unto.pl/przepustnica-bravo-brava-palio-marea-lancia-16-16-p-1829.html)
mamut-tme
24-06-2012, 20:53
A mi się wydaję, że ten czujnik jest jakoś wtykany:
CZUJNIK PRZEPUSTNICY FIAT BRAVA IPF2C/B NOWY (2406944304) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/czujnik-przepustnicy-fiat-brava-ipf2c-b-nowy-i2406944304.html)
Hmmm no właśnie.... ale jak to cholerstwo wyszarpać :?:
4179
Wyjąć nie problem, tylko że ten metalowy pierścień zabezpieczający (z ząbkami) jest jednorazowego użytku. Ale nowy czujnik ma pierścień zabezpieczający w komplecie?
"Ząbki" trzeba czymś odgiąć, ja na takie okazje mam kawałki blachy nierdzewki 0,5 i 0,3 mm, i różne narzędzia dentystyczne i chirurgiczne (używane, był taki moment że szpitale masowo pozbywały się "przestarzałych" narzędzi, a ja trochę tego przygarnąłem). Od biedy można chyba użyć starej / niepotrzebnej cienkiej szpachelki (lakierniczej), tylko trzeba ją trochę przyciąć - jest za szeroka (każda, nawet najmniejsza).
Wszystko da się wymontować, z tym że niektóre elementy tylko raz :roll:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.