PDA

Zobacz pełną wersję : Brak nawiewu i klimy



draco_pl
20-06-2012, 23:36
Witajcie koleżanki i koledzy.
Szukałem troszkę w różnych miejscach ale nie mogę znaleźć rozwiązania.
W sobotę wieczorem pojawił mi się problem z nawiewem i klimą. Okazało się, że żarzą się kontrolki na przyciskach od obiegu zamkniętego i klimy. Po naciśnięciu się zapałają prawidłowo tylko, że nie ma żadnej reakcji. Nie działa nawiew na żadnej prędkości i funkcja auto. Po wciśnięciu przycisku od wskazania temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu na desce nic się nie pokazuje. Co ciekawe, przy odpalenie silnika nie wyskakuje również błąd "ErrCLI".
Odłączyłem akumulatora na całą noc, bo go rozładowało, ale to też nic nie pomogło.
Rozebrałem schowek i sprawdziłem podłączenia dmuchawy. Znalazłem przysmażoną kostkę wchodzącą chyba do podgrzewacza (taki duży radiator przy dmuchawie). Rozebrałem również panel nawiewu i sprawdziłem wentylatorek przy termistorze. Przeczyszczony kręci się prawidłowo. Niestety dalej żarzą się kontrolki na przyciskach od obiegu i klimy.
Bezpieczniki przy kierowcy i pod schowkiem sprawdzone.
Zauważyłem, że z nawiewu cały czas leci zimne powietrze, tak jakby klima działała. Ma ktoś jakieś pomysły co robić dalej?

lukq
21-06-2012, 00:22
Same przełączniki sprawdziłeś, tą "płytkę", która jest przy guzikach od włączania klimy od środka?
Sprawdź połączenia tam kablowe bo coś mi się wydaję, że masz zwarcie na stykach.
Możesz zrobić diagnozę klimatyzacji w dziale download jest plik i opis jak to zrobić.

Autodiagnostyka klimatyzacji w Bravo Brava Marea - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/77)

draco_pl
22-06-2012, 22:20
Sprawdziłem panel od przycisków klimy i zamkniętego obiegu. Przy okazji skasowałem 3 diody :( - 1 na przycisku i 2 podświetlenia przycisku - wie ktoś jaki tam powinny być diody? Panel przeczyściłem z syfu, ale dalej kontrolki się żarzą. Gaśnie kontrolka klimy po włączeniu "MaxDef".
Sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika - był uszkodzony silnik wentylatora chłodnicy. Muszę gdzieś kupić 40A bezpiecznik :/
Próbowałem zrobić autodiagnostykę klimy - nie wyświetliło się nic. :shock: No chyba, że źle zrozumiałem co jest napisane w tym manualu.
Jeszcze trochę i chyba będę zmuszony szukać jakiegoś elektryka :evil:

byrrt
23-06-2012, 08:55
Kurdę a może centralkę klimy szlak trafił?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

mamut-tme
23-06-2012, 11:36
A kupienie takiego bezpiecznika to jakiś problem? W każdym motoryzacyjnym powinni mieć.

lukq
23-06-2012, 11:49
Bezpiecznik Kupisz, ale żeby on się uszkodził to już musi coś się dziać ....

draco_pl
25-06-2012, 23:42
A jakie są objawy jak padnie opornica - rezystor dmuchawy?

lukq
26-06-2012, 00:11
Nie będzie dmuchać

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

draco_pl
26-06-2012, 11:49
Chodzi mi o ten element 4191 W nim właśnie spaliła się kostka i nie mam pewności czy działa. Znalazłem do kupienia razem z kostkami i się zastanawiam, czy to nie przyczyna mojego problemu.

draco_pl
27-06-2012, 09:36
Problem rozwiązany. :smile:
Jak napisał kolega "panterka" z innego forum "(...) objawy żarzących się kontrolek jest brak masy centralki klimatyzacji. Masa ta pochodzi z regulatora obrotów wentylatora (czarny przewód w małej 3 pinowej wtyczce) i w nim połączona jest z szarym przewodem we wtyczce 2 pinowej i potem idzie na masę do karoserii(...)"

Zaizolowałem konektory w tej opornicy, pospinałem wszystko i wróciło do normy. Co prawda wiatraczek przy czujniku temp. wewnętrznej coś się nie kręci, ale to już mniejszy problem. Zostały do poprawki diody podświetlające przyciski klimy i obiegu zamkniętego, podświetlenie pokręteł regulacji. Ktoś wie jakiego typu tam są te szklane żarówki?

pik_38
27-06-2012, 09:53
Ktoś wie jakiego typu tam są te szklane żarówki?

Są to zarówki 12V 1.2W

byrrt
27-06-2012, 09:59
objawy żarzących się kontrolek jest brak masy

Fajnie, że piszesz - przyda się potomnym ;)


Ktoś wie jakiego typu tam są te szklane żarówki?

1.2W 12V wciskane malutkie.. W każdym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz od ręki ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

draco_pl
27-06-2012, 10:28
1.2W 12V wciskane malutkie.

Dzięki, zakupie przy najbliższej okazji. :)

janchwal
26-07-2012, 23:38
Dołączam się, bo mam dokładnie ten sam problem. W którym miejscu jest ta centralka klimatyzacji?

byrrt
27-07-2012, 08:28
Gdzieś w okolicach obudowy nagrzewnicy.

markshall
27-07-2012, 10:31
Centralka klimatyzacji jest mniej więcej pod zapalniczko-schowkiem. Musisz wyjąć tunel środkowy, wtedy masz ładny do niej dostęp.

janchwal
29-07-2012, 20:14
Dzięki za info, w przyszłym tygodniu spróbuję się dobrać do niej i jeśli dobro zwycięży, to dam znać, jaka była przyczyna usterki.

draco_pl
01-08-2012, 23:00
Zgubiłem kilka odpowiedzi i napisałem nie na temat. UPS :)

janchwal
19-08-2012, 21:16
Witam, trochę długo to trwało, ale częściowo zrobiłem. Więc u mnie również spaliła się wtyczka na przewodzie łączącym wentylator z opornicą wentylatora (zdjęcie parę postów wcześniej). Po wymienieniu konektora klima chodzi. A częściowo dlatego, że nadal nie działa termometr temperatury zewnętrznej i jak się okazało jeszcze nie działa licznik pomocniczy (ten dolny). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na liczniku pokazują się najpierw same litery F, potem odwrócone w lewo L i dopiero normalny przebieg autka. Czy ktoś z kolegów miał już taki przypadek?

byrrt
19-08-2012, 21:32
A te "FL" nie jest jakimś skrótem od FULL? Próbowałeś skasować przebieg przyciskiem na liczniku?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

janchwal
20-08-2012, 22:18
Nie, nie, te litery F i "L" nie występują jednocześnie, tylko po przekręceniu kluczyka najpierw zamiast przebiegu auta pojawia się FFFFFFF FFF FFF i tak dalej, potem to znika i pojawia się LLLLL LLL LLL LLLLL, z tym że te niby L są odwrócone w lewo, i potem toto też znika i dopiero pokazuje się normalny przebieg. Oczywiście próbowałem kasować przebieg licznika pomocniczego, ale kompletnie bez skutku - w ogóle nie reaguje na przycisk, podobnie zresztą jak i nie reaguje na przycisk temperatury zewnętrznej. A jeszcze przy tych literach F i "L" na dole wyświetlacza zamiast "km" (kilometry) pokazuje się "kmiles" (kilometry i mile?), a potem normalnie zostaje tylko "km".

lukq
21-08-2012, 00:00
Ktoś coś grzebał w przebiegu auta. Podłącz się FeS i sprawdź przebieg.

byrrt
21-08-2012, 08:23
Ogólnie widziałem kiedyś podobny błąd ale nie pamiętam co to oznaczało. Może być to faktycznie komunikat błędu o jakiejś niespójnej sumie kontrolnej czy coś.. Są spece od liczników (cofania itp) można by się ich popytać..

miszko
22-08-2012, 16:59
"kmiles" (kilometry i mile?)
Możliwe, że zapalają się wszystkie ideogramy stąd nagle "kmiles". Bo ją są kilometry to tylko km się pali, a jak mile to miles, a wspólną litera jest tutaj m.
A jak zapala się wszystko to nagle masz kmiles.

byrrt
23-08-2012, 08:49
Pardone Michał za uszczypliwą uwagę ale to chyba oczywiste co? :P

janchwal
26-10-2012, 09:46
Sprawa rozwiązana: okazało się, że widocznie za mocno musiałem wcisnąć przycisk zerowania licznika pomocniczego, bo lekuchno mu się wyrwały styki. Po przelutowaniu wszystko wróciło do normy, a z klimą nie miało to nic wspólnego.