Zobacz pełną wersję : Wymiana wahacza - dot. sworznia
Witam,
Dziś zakładałem nowy wahacz i powiedźcie mi ile musi on wejść w zwrotnicę bo nie wiem czy odpowiednio mi wskoczył... ? Bo teraz trochę tylko czubek wystaje. On musi wejść do samego końca ?
marcin.b2508
18-06-2012, 23:36
na sworzniu masz takie przetoczenie przez które przechodzi śruba zabezpieczająca sworzeń. jak wsuniesz sworzeń za płytko lub za głęboko to nie włożysz śruby.
No nie wiedziałem o tym ale ścisło weszła nawet bardzo musiałem puknąć i weszło. Myślę, że dobrze...
Tak jak kolega marcin.b2508 pisze - jak udało Ci się wkręcić śrubę zabezpieczającą to masz dobrze wsadzony sworzeń.
Inaczej się po prostu nie da ;)
Po to jest śruba zabezpieczająca żeby bez niej nie dało się sworznia wyciągnąć ;)
Hmm Panowie, pukanie w kole na dołkach po założeniu ustało całkowicie ale po przejechaniu kilkunastu km znów puka aczkolwiek delikatnie i nie tak jak wtedy. Czy możliwe, żeby ta śruba zabezpieczająca była wyrobiona bądź ten otwór na sworzeń w zwrotnicy? Bo skoro po założeniu nie pukało nic nawet na dużych dołach to wina musi leżeć w tym zabezpieczeniu bądź samej zwrotnicy...
Może puka co innego lub nie tylko swożeń.. A czemu nie pukało? Może wahacz był jakoś napięty.. Skręcałeś finalnie jak auto stało na kołach?
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Dziś na zbieżności wszystko sprawdzone nie ma nic luzów. nie pasuje mi tu ta zwrotnica ewidentnie... Pierwszym razem jak wymieniłem wahacz (ten sam) jakoś w marcu był to GH jakaś tania lipa i od początku pukało i na szarpakach latał sworzeń nie wiem czy w zwrotnicy czy gdzie ale diagnosta powiedział sworzeń do wymiany. Teraz włożyłem delphi oryginalny i nie pukało na początku nic. I teraz zaczęło. Myślę, że dopasował się jakoś w zwrotnicy i ma znów w niej luz dlatego może pukać...
W zwrotnicy to nie sądzę.. A gumy stabilizatora jak tam? U mnie dokładnie taka sama historia - po wymianie jakoejś części zawsze mam wrażenie że jest lepiej ale suma sumarum nadal puka. I co gorsza też diagności mówią, że wszystko ok..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Wszystko ok... aa no i koło ma ten luz jak się szarpię bardzo mocno do siebie ale tylko jak auto stoi na ziemi, na podnośniku nie było tego luzu. Dziwna sprawa, stawiałem wcześniej na ta poduszkę amortyzatora ale też dobra. NIe daje mi spokoju ta zwrotnica, z czego by był ten luz na kole?
da się kupić oddzielnie gumy, podkładki i nakrętkę łącznika stabilizatora?
marcin.b2508
20-06-2012, 01:16
BOCH na 100% tylko w całości. cały kompletny łącznik. podjedz na Wiatraki 4 do p.Borowskiego on tam przeważnie ma alternatywę dla każdego klienta. zaczynając od made in china przez pośrednie na markowych kończąc.
już sprawa załatwiona. znajomy wymieni mi łącznik na inny, kompletny w Minimocie, bo tam załatwiał. sklep Borowskiego znam. czasami odwiedzam ;) dzięki.
Do końca nie wiem czy tych gum nie da się kupić bo na pewno można kupić łączniki bez tych gum..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Też gdzieś kiedyś na allegro widziałem same gumy.
Orientuje się przynajmniej ktos jaka wchodzi tam dokładnie śruba na to zabezpieczenie sworznia?
Orientuje się przynajmniej ktos jaka wchodzi tam dokładnie śruba na to zabezpieczenie sworznia?
Sprawdz ile ona w ASO kosztuke vo może noe warto szukać.. To jest chyba 8mm ale tylko na końcu musi mieć gwint..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
markshall
21-06-2012, 11:38
Tak się składa, że wczoraj wymieniałem u kumpla w marei wahacze i przeguby. Śruba sworznia ma łeb 17 mm więc obstawiałbym na średnicę 10mm. Niestety to jest śruba o drobnym gwincie, więc standardowe nie pasują, pozostają sklepy motoryzacyjne bądź ASO ;/
Chyba, że mogło coś podejść lub podgiąć gdy wybijałem stary sworzeń to wkładałem śrubokręt w miejsce zaznaczone strzałką i pukałem młotkiem żeby to trochę rozgiąć i może ta śruba dobrze nie ścisnęła i jest luz? Co Wy na to?
4154
Po pierqsze nie sądzę aby udało Ci się to rozgiąć wkrętakiem a po 2gie ta śruba jest faktycznie chyba drobnozwojowa więc moment dokręcający jest znacznie wyższy..
Reasumując - to nie możliwe ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Kurde :D Dziwna sprawa... :P
marcin.b2508
22-06-2012, 00:10
żeby nie chciało się ścisnąć to musiałbyś w tym nacięciu to mocno rozklepać lub narobić jakiś dużych zadziorów. ale nie sadzę bo żeby do tego doprowadzić to byś musiał po tym nieźle młotkować.
ewentualnie może być wybite, wyrobione to gniazdo sworznia w zwrotnicy ale to się dość rzadko zdarza.
Chyba ponownie się wybiorę na szarpaki żeby zobaczyć czy jest luz na tym sworzniu jeżeli będzie to znaczy wybite to gniazdo...
marcin.b2508
22-06-2012, 01:01
samemu możesz spr czy jest ciasno osadzony sworzeń w zwrotnicy czy się rusza. pisałeś chyba wcześniej że masz luz na kole. to musisz poszarpać za koło i spr gdzie jest luz.
No ten luz cały czas jest o to chodzi... Jak mocno szarpię do siebie to na początku szarpania nie ma, a jak się rozbuja to wtedy już czuć ten luz. Piasta chyba by tak nie pukała ?
marcin.b2508
22-06-2012, 01:08
musiało by być bardzo zużyte łożysko koła lub niedokręcona nakrętka na przegubie żebyś miał luz na piaście.
Tak czy siak koło przy szarpaniu ma luz... I też nie wiadomo przez co bo nic luzu nie ma oprócz tego sworznia
A więc dziś znajomy polecił mi pewną stację diagnostyczną gdzie podobno diagności naprawdę wiedzą o czym mówią i podjechałem z tym kołem. Co wynikło? Źle ściśnięty zacisk sworznia mimo iż dokręcony bardzo mocno źle ścisnął i jest luz w środku, a nie na sworzniu wahacza. Powiedzieli mi, żebym wyjął ten sworzeń i naciął lekko tą szparkę co zaciska zacisk aby lepiej zacisnęło się to wszystko i skręcić na maksa. Co Wy na to?
Powiedzieli mi, żebym wyjął ten sworzeń i naciął lekko tą szparkę co zaciska zacisk aby lepiej zacisnęło się to wszystko i skręcić na maksa. Co Wy na to?
Możliwe.
Zrób tak jak radzili i sprawdź czy pomogło - na 99% będzie dobrze.
Zacisk rozciąłem ale mam już do dupy śrubę zabezpieczającą (zjechany gwint) i nie moge dobrze tego zacisnąć bo się boje żeby nie przekręcić... Jutro spróbuje kupić tą śrubę i skręcę dopiero porządnie.
Hm, odradzili mi w pracy dziś tego robić bo jak to śruba naciągnie to może pęknąć pod wpływem naprężenia i będzie lipa. Kupie używaną zwrotnicę.
Powiedzcie mi czy trudno wymienić samemu tą zwrotnice? Głównie chodzi mi o amortyzator czy mi go nie wywali jak go odkręcę od zwrotnicy bo nie wiem czy to jest napięte mocno czy nie... I jak ustawiałem zbieżność ostatnio to czy znów będe musiał ją ustawiać ?
Hm,ja bym wymienił śrubę. Nie rozumiem co ma być gorzej. Skoro stara śruba jest do niczego. Jeśli będziesz zmienial to mcperson nic nie zrobi,ale zbieżność od nowa do zrobienia
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Aha i czy podejdzie mi zwrotnica z brava/marea ?
Powinna,nie mam teraz jak sprawdzić.
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
A czy silniki mają znaczenie ? (1.6, 1.8, 1.4)
no własnie ale zawsze jest to raczej... :)
Sprawdz w ePer czy są takie same. Ja jednak bym tego nie wymieniał i starał się to tam mocniej zacisnąć..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Też o tym pisałem, żebym spróbował nową śruba od nowa.
damianusiek
27-06-2012, 00:38
Pukac moze tez stabilizator na gumach , nie łączniki a stabilizator . o ile sie nie myle to przykrecony jest do sanek i osadzony w jakis gumach wiec moze one sie wyrobiły i puka .
Nie nie, już pewne chodzi o zwrotnice... Tylko boję się kupić na allegro bo jak nie będzie pasowała przykładowo od 1.4 to nie chce mi się bawić w jakieś odsyłanie itp, a do 1.2 są ale jakies pordzewiałe i bez abs... A na pobliskich szrotach pytałem nie ma :/
Nike166 już pisałem - sprawdz w ePer'ze..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Tam jest to pokręcone i się nie moge odnaleźć... :) Jakoś dziwnie to jest rozpisane bo jest jakby pod zwrotnicą kilka pozycji.
Dziś kupiłem śrubę zabezpieczającą taką jak mi podali w ASO fiata, za 1.50 zł (w ASO chcieli 8 zł) + nakrętka 0.39 gr. Spróbuję to skręcić mocniej ale czy oby na pewno pod wpływem zacisku nie pęknie mi ten zacisk sworznia ? Bo będę uziemiony...
Dokręciłem w końcu ten zacisk sworznia w zwrotnicy i powiem szczerze, że sporo jeszcze to doszło, stara śruba była tak już zjechana, że mimo dokręcenia nie ściskała już tak jak powinna i te niby dokręcenie na starej było tylko zmyłą. Tą nową dokręciłem maksymalnie, że już nawet klucz nie chciał drgnąć. Efekt ? Brak jakiegokolwiek luzu, brak stuków na dołkach dużych, małych przy różnych prędkościach. jednym słowem śruba była winowajcą tego pukania, które było strasznie denerwujące.
Niech ten temat służy innym jako pomoc i wskazówka do problemów z pukaniem w kołach :)
Dzięki za odpowiedzi Panowie:)
Pozdrawiam,
Piotr.
To dobrze,ale chce się powiedzieć,a nie mówiłem
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Ehh ja się może w następny weekend zabiorę za swoje zawieszenie, a jutro pogadam z kolegą mechanikiem co mi tam stuka w kole..
Drażni mnie że Wam się udaje znaleźć przyczynę stuków a ja nie mogę :P
Proponowałbym sprawdzić to co u mnie było nieszczęsną przyczyną, ta śruba ma tylko gwint na początku potem tak jakby zgrubienie bez gwintu i stara śruba tam była strasznie obita/wybita dlatego był tam delikatny luz, a masa zrobiła swoje i przełożyło się to na głośne stuki i u mnie wiadomo jeszcze nie dało się nawet dokręcić przez gwint. I wystarczyło wydać głupie 1.79 na śrubę z nakrętką i koszmarny problem z głowy. Dodam, że nawet mechanicy na to nie wpadli... :)
Sam nie wiem, i tak będę musiał pewnie wszystko rozebrać i obcykać.. Trochę mi się nie chce ale co zrobić :/
ziś kupiłem śrubę zabezpieczającą taką jak mi podali w ASO fiata, za 1.50 zł (w ASO chcieli 8 zł) + nakrętka 0.39 gr.
Kolego masz może namiary na tą śrubę? Ew. wymiary i twardość, gwint? Bo będę zabierał się za zawieszenie to może warto od razu dobrać nowe..
To samo w sumie ze śrubami które trzymają wahacz..
U mnie w legionowie mają takie śruby w sklepie gdzie tylko takie rzeczy można kupic , wymiarów juz nie pamiętam ale mam jeszcze 1 taka srube i na niej są chyba jakieś oznaczenia wiec jak wroce do domu to Ci podam :)
jak wroce do domu to Ci podam
Będę wdzięczny
Okej czyli tak:
Śruba zabezpieczająca sworzeń wahacza : M10 x 8.8 x 1.25 x 67mm
Śruby mocujące wahacz : M10 x 10.9 x 1.25 x 30mm/62mm/81mm
Pozdrawiam :)
A tam nie są drobno zwojowe??
markshall
03-07-2013, 18:28
Są drobnozwojowe. Ostatnio wymieniałem wahacze i się zastanawiałem czy nie powinienem wymienić tych śrub bo były "średnie" ale w końcu zostały.
No a nike napisał że 1.25 a to jest standardowy gwint..
markshall
03-07-2013, 18:33
4 dni temu miałem te śruby w ręku i wyglądały na drobnozwojowe... z resztą zwykle w zawieszeniu są takie. Nawet łącznik stabilizatora ma drobny gwint, bo próbowałem na niego nakręcić zwykłą nakrętkę.
1.25 to jest metryczny drobnozwojowy ;-) Gdyby tam były gwinty calowe to po jakimś przebiegu pewnie by części zawieszenia odpadały :D
1.25 to skok gwintu i to standardowy skok.. ;)
Mi się jednak wydaje, że to drobnozwojowy :p
markshall
03-07-2013, 19:23
Skok gwintu zależy od rozmiaru śruby, 1.25 jest dla M8 a dla M10 1.5 (standardowy gwint metryczny).
Tabela skoków gwintów metrycznych zwykłych i drobnozwojowych - Wyroby śrubowe, technika zamocowań, Śruby, Katowice (http://www.euro-met.com.pl/tabela-skokow-gwintow-metrycznych-zwyklych-i-drobnozwojowych,435.html)
Czyli M10x1.25 to drobnozwojówka ;)
Śruba zabezpieczająca sworzeń wahacza : M10 x 8.8 x 1.25 x 67mm
Śruby mocujące wahacz : M10 x 10.9 x 1.25 x 30mm/62mm/81mm
Ok czyli wszystko się wyjaśniło ;)
Jeszcze mi dokładnie napisz - śruba zabezpieczająca sworzeń wahacza - co to jest te 8.8? Twardość?
Czy nakrętka jest jakaś antywibracyjna czy coś? Nie pamiętam, a po nr ePer znaleźć nie mogę (nr śruby 7707587, nakrętki 15503721)
Co do śruby wahacza to wg. ePer ma ona 30mm a Ty tu piszesz 30mm/62mm/81mm i nie wiem o co loto :P
markshall
03-07-2013, 20:06
Jeszcze mi dokładnie napisz - śruba zabezpieczająca sworzeń wahacza - co to jest te 8.8? Twardość?
Jeśli dobrze pamiętam to była jakaś wytrzymałość śruby czy coś w tym stylu. Z tego da się jakoś moment dokręcania wyliczyć ;)
Czy nakrętka jest jakaś antywibracyjna czy coś? Nie pamiętam, a po nr ePer znaleźć nie mogę (nr śruby 7707587, nakrętki 15503721)
Nakrętka jest z plastikiem.
Co do śruby wahacza to wg. ePer ma ona 30mm a Ty tu piszesz 30mm/62mm/81mm i nie wiem o co loto
Śruby są 4 : 2 takie same krótkie, dłuższa i najdłuższa ;)
Śruby są 4 : 2 takie same krótkie, dłuższa i najdłuższa
aa faktycznie - zmylił mnie rysunek w ePer:
9871
a to faktycznie:
60689020 SCREW M10X30 QTY: 4
7676542 SCREW M10X62 QTY: 2
60655492 SCREW M10X81 GTY: 2
Jeśli dobrze pamiętam to była jakaś wytrzymałość śruby czy coś w tym stylu.
Jeżeli mówimy o tym samym to w takim razie chodzi o twartość (chodzi o stop), z tym że 8.8 to wcale nie jakaś tam super twarda stal.. 10,9 to już twardziel ;)
markshall
03-07-2013, 20:17
Jeżeli mówimy o tym samym to w takim razie chodzi o twartość (chodzi o stop), z tym że 8.8 to wcale nie jakaś tam super twarda stal.. 10,9 to już twardziel
Mówimy o tym samym, z tym że dawno się o tym uczyłem i nie pamiętam już ;P
A jeśli chodzi o te konkretne śruby to chyba faktycznie nie jest zbyt twarda bo moment dokręcania też nie jest za wielki.... coś koło 60 Nm , to ja koła mocniej dokręcam ;)
z tym że 8.8 to wcale nie jakaś tam super twarda stal
Są to informacje z ASO jak dzwoniłem kiedyś pytać o parametry tej śruby i powiedzieli, że 8.8 :) Ja ją dokręcałem tak, że już nakrętka nawet nie ruszała z siłą i nic jej nie było na drobnozwojowym można mocniej dokręcać więc bez obaw Panowie :)
Nakrętkę od razu dobierasz w sklepie zależy w jakim będziesz kupował to może być w komplecie u mnie nie było i mi dobierał samo kontrującą właśnie z plastikiem na końcu.
Są to informacje z ASO jak dzwoniłem kiedyś pytać o parametry tej śruby i powiedzieli, że 8.8 Ja ją dokręcałem tak, że już nakrętka nawet nie ruszała z siłą i nic jej nie było na drobnozwojowym można mocniej dokręcać więc bez obaw Panowie
Hehe uwierz, że dobry klucz i to zerwiesz ;) Od chwili kiedy mam klucze NEO muszę uważać bo idzie gładko i miło aż się śruby ukręcają.. :P
RYŚ_0726
03-09-2015, 15:25
Wiem, że temat już trochę stary, ale u mnie dzieje się coś podobnego i do wymiany na pierwszy rzut pójdzie ta nieszczęsna śruba, z tym, że panowie jak to jest z tą śrubą? nike166 podał wymiary M10x8.8x1.25x67mm, a po wpisaniu numeru fabrycznego tej śruby do wyszukiwarki wymiary są nieco inne, bo takie M10X10.9x1.25X60. Które w takim razie brać pod uwagę?
asykom15
04-09-2015, 22:04
po co ci to wykręcasz wszystkie 2 śróby sworzeń stabilizator wyciagasz wahacz ,trochę męczysz sie żeby wsadzić nowy skręcasz i gotowe po co wymiary jakieś jak dokręcać jaką silą
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.