Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem bravo 1.2
Witam.Mam problem z odpalaniem jak jest zimny.Odpala za 2 albo 3 razem,chyba że dodam trochę gazu to odpali od razu.Po odpaleniu trzyma obroty w granicy 1300 obr/min jak się nagrzeje to ma 800obr/min.Jak samochód odpali i za chwile go zgaszę odpali już normalnie.Po wymianie świec i kabli nic się nie zmieniło,podpięcie pod fes też nie pokazuje żadnego błędu.Paliwo w baku ok 20l.
samochód bravo 1,2 16v PB+LPG.
Rozrusznik kręci prawidłowo?
Pompka podaje paliwo prawidłowo?
Czujnik temp sprawdzałeś?
Jeżeli kręci prawidłowo i nie zaskakuje to ja obstawiałbym rozjeżdżające mapy od źle wyregulowanej instalacji LPG..
Byłem u elektryka i z rozrusznikiem wszystko ok.
Z pompa podjadę do znajomego mechanika.
A czujnik temperatury cieczy może być za to odpowiedzialny?
Jeżeli kręci prawidłowo i nie zaskakuje to ja obstawiałbym rozjeżdżające mapy od źle wyregulowanej instalacji LPG..
raczej nie ponieważ to pojawiło się przed założeniem LPG.
mamut-tme
18-06-2012, 22:16
Teraz jest ciepło, można spróbować odłączyć czujnik temperatury cieczy. ECU podstawi sobie wartość domyślną (zapewne jakaś z "włoskiego" klimatu, czyli coś tak jak teraz jest), najwyżej załapie błąd, ale dowiesz się czy to ma jakiś wpływ.
A problem z mapą łatwo sprawdzić w 1.2 - wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas, pewnie 15 minut wystarczy. Wtedy mapa się skasuje i po odpaleniu będzie miał czystą.
markshall
19-06-2012, 11:37
Temat wielokrotnie wałkowany - w 1.2 odpięcie akumulatora nic nie daje, reset trzeba zrobić przez FES albo Examiner...
Problem wydaje mi się znajomy - spróbuj podłączyć się FESem i tam jest parametr coś o pozycji pedału przyspieszenia. Zanim odpalisz auto sprawdź czy jest "idle" czy "out of idle". Jeśli to drugie - sterownik nie dba o obroty i stąd ten efekt. Winny jest albo TPS albo wiązka elektryczna. Przerabiałem to samo u siebie w 1.2 ;)
Sądziłem że po użytkowaniu Fiata po ponad 3 latach nic mnie nie zaskoczy,a jednak.Od dwóch dni normalnie odpala,za pierwszym razem bez dodawania gazu,a nic przy nim nie robiłem.
markshall
21-06-2012, 11:32
To dobrze, ale nie łudź się - za jakiś czas problem może powrócić:roll:
To dobrze, ale nie łudź się - za jakiś czas problem może powrócić
Mam nadzieje że nie powróci.Dla świętego spokoju jeszcze raz podłączę go pod fes i sprawdzę parametr pozycji pedału przyspieszenia,a jak znowu zacznie świrować to zacznę od czujnika cieczy.
Samochód zaczął znowu świrować,odpala za drugim razem albo z lekkim gazem.Mam zamiar wymienić ten czujnik temperatury,szukałem w eper i nic takiego nie znalazłem.Na innej stronie(Fiat Brava 1,2 czujnik temperatury (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1820371.html)) znalazłem numer FIAT 7738582 oraz zdjęcie tego czujnika, po wpisaniu go w eper pokazuje wyłącznik.I teraz pytanie do was czy to jest ten czujnik temperatury tylko w eper inaczej się on nazywa?
Dzisiaj znalazłem czas żeby podpiąć samochód pod kompa.Wyskoczył mi błąd :
1: P1173 - Parametr samodopasow.FRA
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)
błąd wykasowałem zgasiłem silnik,później znowu odpaliłem i błędu nie powrócił.tu moje pytanie czy czujnik temp odpowiada za ten błąd?
Od razu sprawdziłem pozycję pedału przyśpieszenia i wyszło:
Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.,(kluczyk w pozycji MAR,i po odpaleniu)a jak dodałem gazu Poz. ped. przyspieszn.: Poza bi.jalow..
Sprawdziłem sondę wyniki:
Napiecie sondy lambda: 73,4 mV do 876 mV
Stan sondy lambda: Ubogi - Bogata
Integrator sondy lambda: 0,992 -1,000
Silnik temp 85 st
Obroty silnika: 800 rpm
Czas wtrysku: 2,810 ms
markshall
08-07-2012, 21:55
Parametry wyglądają na ok, aczkolwiek w momencie jak je odczytywałeś silnik odpalał normalnie(w sensie polepszyło mu się) czy nienormalnie? Czujnik temperatury raczej nie odpowiada za ten błąd, gdyż to jest termistor ntc - jeśli przestanie działać to na zawsze. Dalej stawiam na wiązkę przewodów - poruszaj w trakcje pracy silnika kablami, zarówno przy komputerze jak i gdzie się da - zobacz czy coś się będzie działo.
powiem inaczej,jak odpalę samochód po 8 godz postoju przeważnie za 2 razem,to później mogę go odrazu zgasić i za raz normalnie odpali.samochód ma problem z odpaleniem jak postoi parę godzin (ok 8 godz).
markshall
09-07-2012, 12:00
A gdy odpalasz go ciepło, to jak się zachowują obroty po odpaleniu? leci na ~1500 i zaraz spada na 800 czy jest od razu 800 ?
Jaka jest na zimnym ?
Pozycja przepustnicy względna.
Pozycja przepustnicy bezwzględna.
Minimalne otwarcie przepustnicy.
Parametr TRA FRA
Oczywiście przed uruchomieniem silnika.
Czujnik temperatury moim zdaniem nie ma z tym nic wspólnego , ale P1173 tutaj przyjrzał bym się przepływowi powietrza (może lewe) i sondzie lambda.
Kiedy była czyszczona przepustnica i robiona adaptacja ?
Jak odpalam jak jest ciepły to przy odpalaniu obroty idą na ok 1300 i zaraz spadają na 800.
Samochód mam ponad 3 lata i nie czyściłem przepustnicy.
Jaka jest na zimnym ?
Pozycja przepustnicy względna.
Pozycja przepustnicy bezwzględna.
Minimalne otwarcie przepustnicy.
Parametr TRA FRA
jutro sprawdzę jak będzie samochód zimny.
przed chwilą sprawdziłem na ciepłym silniku 90 st na Pb i LPG parametry mam takie:.
READ PARAMETERS:
Parametr samodopasow.TRA: -81,715 ms
Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
Parametr samodopasow.FRA: 1,172
Czynnik FRA (duze ladunki): 1,094
Czynnik FRA (male ladunki): 1,172
Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 5,2 stopni.
Ladun. drugorzed.(przepust.): 1,653 ms
Minim.otwarcie przepustn.: Zapamietana
a jutro sprawdze na zimnym.błąd wczoraj skasowany dzisiaj powrócił,skasowałem pojeżdziłem na LPG i na PB i nic się nie pojawiło.Coś mi się zdaję że ten błąd wyskakuje przy pierwszym odpaleniu po dł€ższym postoju.
Parametr samodopasow.TRA: -81,715 ms - za wysoki ale to parametr zmienny.
Wyczyść przepustnice , zrób reset parametrów i pojeżdż jakieś 200 km na Pb.
koziol1172
10-07-2012, 08:37
Napisz tylko jaką masz instalację lpg a prawdopodobnie CI pomoge bo miałem ten sam problem i po długim czasie go rozpracowałem
Instalacja BRC wtryski niebieskie,reduktor genius 1200.instalacja 4 gen.
Byłem przed chwilą podpiąć samochód żeby zobaczyć parametry na zimnym silniku.błędu brak.
Po przekręceniu kluczyka w pozycje MAR:
READ PARAMETERS:
Temperatura wody: °C
Przeplyw powietrza: 0,0 kg/h
Przeplyw powietrza kalkulow.: 0,0 kg/h
Napiecie Przeplywomierza Pow.: 4,82 V
Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 6,6 stopni.
Otwarcie zaworu antyparow.: 0,00 %
Pozycja absolut.zaw.przepustn.: 30,0 stopni.
Minim.otwarcie przepustn.: 23,5 stopni.
Parametr samodopasow.TRA: -97,280 ms
Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
Parametr samodopasow.FRA: 1,172
Czynnik FRA (duze ladunki): 1,094
Czynnik FRA (male ladunki): 1,172
Minim.otwarcie przepustn.: Zapamietana
Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.
Po odpaleniu silnika,dalej brak błędu odpalił za pierwszym razem:
Temperatura wody: -30,4 °C
Temperatura powietrza: -30,4 °C
Przeplyw powietrza: 0,0 kg/h
Przeplyw powietrza kalkulow.: 0,0 kg/h
Napiecie Przeplywomierza Pow.: 4,82 V
Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 6,6 stopni.
Otwarcie zaworu antyparow.: 0,00 %
Pozycja absolut.zaw.przepustn.: 30,0 stopni.
Minim.otwarcie przepustn.: 23,5 stopni.
Parametr samodopasow.TRA: -97,280 ms
Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
Parametr samodopasow.FRA: 1,172
Czynnik FRA (duze ladunki): 1,094
Czynnik FRA (male ladunki): 1,172
Minim.otwarcie przepustn.: Zapamietana
Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.
jak się trochę nagrzał:błędu dalej brak.
Temperatura wody: 20,8 °C
Temperatura powietrza: 22,1 °C
Przeplyw powietrza: 0,0 kg/h
Przeplyw powietrza kalkulow.: 5,6 kg/h
Napiecie Przeplywomierza Pow.: 4,82 V
Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 4,7-11,2 stopni.tu się ciągle zmieniało.
Otwarcie zaworu antyparow.: 0,00 %
Pozycja absolut.zaw.przepustn.: 29,5 stopni.
Minim.otwarcie przepustn.: 23,5 stopni.
Parametr samodopasow.TRA: -97,280 ms
Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
Parametr samodopasow.FRA: 1,172
Czynnik FRA (duze ladunki): 1,094
Czynnik FRA (male ladunki): 1,172
Minim.otwarcie przepustn.: Zapamietana
Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.
a tutaj parametry jak się zagrzał:
READ PARAMETERS:
Temperatura wody: 76,6 °C
Temperatura powietrza: 26,1 °C
Przeplyw powietrza: 6,4 kg/h
Przeplyw powietrza kalkulow.: 13,0 kg/h
Napiecie Przeplywomierza Pow.: 1,53 V
Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 5,6 stopni.(tu się wszystko ustabilizowało)
Otwarcie zaworu antyparow.: 1,17 %
Pozycja absolut.zaw.przepustn.: 29,1 stopni.
Minim.otwarcie przepustn.: 23,5 stopni.
Parametr samodopasow.TRA: -97,280 ms
Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
Parametr samodopasow.FRA: 1,172
Czynnik FRA (duze ladunki): 1,094
Czynnik FRA (male ladunki): 1,172
Minim.otwarcie przepustn.: Zapamietana
Sygnaly rozpozn.bieg.jalow.: Zsynchronizowany
Poz. ped. przyspieszn.: Bi.jalow.
a zapomniałem dodać że na Pb obroty wachaja się 760-800,a na gazie trzyma równo 800.
Parametr samodopasow.TRA: -97,280 ms - za wysoki nie powinien przekraczać 50 ms .
Parametry przepustnicy.
Pozycja wzgl.zaworu przepustn.: 6,6 stopni - za niski
Pozycja absolut.zaw.przepustn.: 30,0 stopni - za wysoki
Pewnie przepustnica do czyszczenia.
Zrób resrt parametrów adaptacyjnych.
Tu też coś nie tak.
Przeplyw powietrza: 6,4 kg/h
Przeplyw powietrza kalkulow.: 13,0 kg/h
kakersik
10-07-2012, 20:33
A co moze byc w moim przypadku - jak auto zimne to odpalac nie chce za pierwszym razem. Jak sie uda za drugim, trzecim to ma za niskie obroty i poki nie przegazuje nie moze sie ustabilizowac. Poza tym jak juz zacznie normalnie pracowac to smierdzi benzyna. Fiat bravo rocznik 98, 1.6 16v 103 koniki przebieg ok 135000. Jakies 2 lata temu zalozony gaz. Przejechane ok 40 kkm. Przewody i swiece wymienione w zeszle lato. Moze ktos z Torunia ma komputer i za jakas drobna oplate sprawdzilby mi auto?
Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
koziol1172
10-07-2012, 23:30
robiłeś reset parametrów autoadaptacynych? jeżeli nie to zrób to koniecznie
kakersik
11-07-2012, 00:48
Reset powiadasz? A jak to sie robi?
Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
koziol1172
11-07-2012, 20:09
Zrób i prawdopodobnie problem zginie.. ostatnia zakładka w FeS i masz tam reset parametrów autoadaptacyjnych wykonujesz to i postępujesz według instrukcji napisanej obok a najlepiej najpierw ją przeczytaj, jest po angielsku ale powinieneś się domyśleć o co chodzi, z tego jak dobrze pamiętam to wykonujesz to wyłączasz kluczyk na okolo 30 sekund po czym odpalasz auto, nie będzie ono trzymalo wolnych obrotów to podtrzymuj je nogo i trzeba się przejechać 10 km najlepiej dłuższym możliwym odcinkiem jak najmniej się zatrzymując, jak CI zgaśnie to nie martw się odpal i jedź dalej...po tym wszystkim zacznie Ci trzymać wolne obroty a jak nie to po ponownym zgaszeniu i przejażdżce będzie dobrze i zapomnisz o błędzie;)
kolego koziol1172, pierwsze to 1.6 nie łączy się z fesem, po 2gie żadna jednostka prócz 1.2 w BBMach nie umożliwia resetu danych auto adaptacji poprzez FES - tylko examiner w ASO to potrafi.
koziol1172
12-07-2012, 18:59
myślałem że dotyczy to jednostki 1.2 tak jak w temacie a silnik 1.6 łączy się z fes ale od 1999r
mamut-tme
12-07-2012, 19:10
Nie chodzi tylko o łączenie z FES. Połączyć to da się z wieloma silnikami BBM, ale resetu autoadaptacji nie da się zrobić.
koziol1172
14-07-2012, 09:08
Temat dtyczy silnika 1.2 a w nim się da więc nie ma co zaśmiecać tego tematu
Panowie a możecie mi powiedzieć jaką wartość powinien mieć Parametr samodopasow.TRA po resecie i zrobieniu auto adaptacji ?
Po resecie parametrów adaptacyjnych , przed odpaleniem.
TRA = 0 ms
DTV = 0 ms , zawsze jest zero.
FRA = 1 ms , wszystkie.
Po zrobieniu adaptacji .
TRA jest parametrem zmiennym , ale nie powinien przekraczać -50 ms + 50 ms ,na plusie nigdy nie widziałem.
FRA od 0.8 ms do 1.2 ms .
aha wielkie dzięki.Jak zrobię ten reset to napiszę co wyszło.
A byłem u mechanika i powiedział że on by zaczął od silniczka krokowego,a nie od przepustnicy.
Męczyć go żeby wyczyścił jedno i drugie, czy na początek silniczek krokowy i reset i jak nie pomoże to później przepustnica i ponownie reset?
I czy po tym resecie trzeba podjechać do gazownika na regulacje?
Jeżeli mowa o Bosch 0 132 008 650. To co ten mechanik ma zamiar w nim czyścić?
To co ten mechanik ma zamiar w nim czyścić?
Błąd P1173 to przekroczone parametry adaptacyjne .
Przepustnica do sprawdzenia i reset parametrów autoadaptacyjnych , później jazda na Pb.
Takie jest moje zdanie , ale może jeszcze się ktoś wypowie w tym temacie.
Może w środku silniczka coś zaśniedziało o ile jest on rozbieralny.
TenTypMiś
01-05-2014, 20:02
A są gdzieś podane parametry, jakie powinny być prawidłowe?
Po wyczyszczeniu przepustnicy (od strony filtra powietrza tylko, nie mogę całkowicie zdemontować, ani przepustnicy, ani krokowca) nie da się jeździć bez gazu, obroty spadają jeszcze niżej niż przed czyszczeniem, na które się zdecydowałem. Wcześniej jak spadało w okolice 600, a teraz nawet poniżej 500 i się dusi, na biegu jałowym jest ok
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.