PDA

Zobacz pełną wersję : Spadek mocy po serwisie rozrządu



BabelSport.pl
14-06-2012, 18:40
Witam.

Auto Fiat Stilo 1.9 JTD 140KM rocznik 2005
Poniżej załącznik w którym wyszczególniono co wymienili podczas ostatniego przeglądu.
Problem polega na tym, że autko nie ma tego kopniaka jak przed przeglądem. Do tej pory jak docisnąłem pedał gazu to nawet mnie wciskało w siedzenie i to na każdym biegu. Podjechałem do serwisu i podobno jest już OK ale nie jest.
Ktoś wie o co chodzi.
Czy to wina nowego oleju, filtra, paska ... czy może coś usunęli . Czyścili elektrykę klimatyzacji i puszkę bezpieczników. Znajomy zasugerował mi, że może wyciągnęli mi chipa i dlatego tak może być.
Proszę o wskazówki.
Dzięki.

byrrt
14-06-2012, 19:22
Kolego nie dublujemy tematów i staramy się pisać w miarę przejrzyście - poprawiłem załącznik..

Jeżeli stracił moc to najprawdopodobniej jest źle ustawiony rozrząd.. Do poprawki.

BabelSport.pl
14-06-2012, 19:48
Załóżmy, że tak jest, a w serwisie fiata gdzie robiłem rozrząd powiedzą mi, że jest OK - pewnie tak będę mówić z wielki przekonaniem, to jak wygląda sprawa ustawienia na nowo rozrządu? Wymiana na inny, inaczej muszą ustawić, założyć, ... ile to może kosztować i z czym to się wiąże jak pójdę do innego serwisu i poproszę o to. Czy jak w innym serwisie fiata będą mi przy tym grzebać to będzie po tym ślad? Nie chcę stracić gwarancji na usługę.

byrrt
14-06-2012, 20:09
Na moje odebrałeś auto niesprawne więc już teraz powinieneś korzystać z gwarancji!
Muł jest typowym objawem przestawionego rozrządu. Ile wezmą gdzie indziej? Złe wieści bo za ustawienie rozrządu biorą właściwie tyle samo co za wymianę - de fakto te same czynności tylko nie zakładają nowego paska. Zasada też jest taka, że nie wkłada się starego paska nigdy nawet po małym przebiegu, ale jeżeli zrobiłeś powiedzmy z 200km to chyba jeszcze nowego kupować nie trzeba.. Ja bym jechał z awanturą do tego ASO gdzie to robiłeś..

lukq
14-06-2012, 20:26
Niestety to prawda że prawdopodobnie jest źle ustawiony rozrzad,o jeden albo dwa ząbki. Jedz niech to poprawia.

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

mleox
15-06-2012, 10:29
Witam

Widzę że kolega z Łodzi. W którym serwisie wymieniałeś rozrząd ? Pytam bo jestem umówiony na przyszły tydzień na to samo w Bilexie.

Pozdrawiam

Etiuda
19-06-2012, 23:59
Ale pierdoły gadacie... Jeśli by był przestawiony rozrząd to wyskoczyłby błąd czujnika fazy. Poza tym co tak się czepiacie Bilexu? Znam tych ludzi i nie sądzę by popełnili błąd. A Ty "mleox" zadowolony po naprawie swojego stilacza? Czasem mogą zapomnieć o wykasowaniu przeglądu ale to żaden problem:tongue

byrrt
20-06-2012, 00:06
Przestawienie o jeden dwa ząbki może nie generować żadnych błędów - teraz to ty kolego głupot nie wygaduj ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Quler
20-06-2012, 13:05
Przestawienie o jeden dwa ząbki może nie generować żadnych błędów - teraz to ty kolego głupot nie wygaduj

Potwierdzam ... znajomy miał w JTD 115 przestawiony o 2 ząbki .... żadnego błędu nie było a auto o wiele straciło na mocy ... :)

coverek
15-05-2013, 13:54
Odkopię temat, czy przesuniecie rozrządu o te 1, 2 rowki może objawiać się np. słabą mocą do 2.5k obr. ? potem but i błąd czujnika doładowania?
Wiem że są to objawy overboosta, przepływki, zapiecznia turbo... ale jedno i drugie wymieniłem, a grucha od turbo pracuje. ;]

Quler
15-05-2013, 14:00
Odkopię temat, czy przesuniecie rozrządu o te 1, 2 rowki może objawiać się np. słabą mocą do 2.5k obr. ? potem but i błąd czujnika doładowania?
Wiem że są to objawy overboosta, przepływki, zapiecznia turbo... ale jedno i drugie wymieniłem, a grucha od turbo pracuje. ;]

A nie masz czasem gdzieś nieszczelności w dolocie ??? No a czujnik ciśnienia doładowania wymieniłeś ??

coverek
15-05-2013, 14:29
czujnika właśnie nie wymieniałem, bo gdzies czytałem że się rzadko psuje. Jedyna nieszczelność to miedzy filtrem powietrza a przepływomierzem, bo gwint mam uwalony czy coś...
Sprawdziłem rurę turbo-intercooler-przpustnica i nie widziałem tam dziur. to co mogłem to podokręcałem. Wymieniłem też przewodzik między overboost, a gruchą.

Quler
15-05-2013, 15:10
czujnika właśnie nie wymieniałem, bo gdzies czytałem że się rzadko psuje.

No to skoro czujnik wali błędem to pewnie on jest winny ... spróbuj wyczyścić .. może pomoże ...

Jeszcze jedno pytanie jak tam EGR ??? zaślepiony ??

coverek
15-05-2013, 16:39
Zaslepiony z dziurkami, wyczyszczony czujnik, ale chyba jest syf w kolektorze... Ale nie wiem czy to to, może to wina egr. Można sprawdzić czy on w ogóle działa?

Zle się wyraziłem, błąd przeładowania jest.