PDA

Zobacz pełną wersję : Marea Weekend 1.8 Problemy z chłodzeniem, grzeje się silnik



szalk
05-06-2012, 12:28
Witam Wszystkich.
To jest mój pierwszy post więc będzie ciężko.
Sprawa dotyczy Fiata Marea Weekend 1.8 16V z klimatyzacją z roku 1996 z roczną instalacją LPG.

W styczniu wymieniłem w aucie termostat i zrobiłem głowicę.
Teraz gdy zrobiło się troszkę cieplej autko zaczyna się grzać pomimo tego że wentylator się włącza jeśli strzałka na wskaźniku temperatury przekroczy połowę. A gdy włączę klimatyzację wendruje powoli dalej.

W związku z powyższym mam pytanie.
Czy ten wentylator ma 2 biegi i jak to sprawdzić który działa,lub wymusić włączenie się drugiego biegu.
Gdzie znajduje się przekaźnik odpowiedzialny za podtrzymanie pracy wentylatora po wyłączeniu silnika przez jakiś czas ponieważ wentylator zawsze wyłącza się po zgaszeniu silnika.

Z góry dzięki za pomoc

lukq
05-06-2012, 12:48
To, że wentylator wyłacza się po wyłaczeniu silnika to norma, no kręci się jeszcze jakieś 3-5 sek.
Są dwa biegi wentylatora, kiedy włączasz klimę wentylator powinien chodzić w drugim biegu.
Sprawdź przekaźniki koło akumulatora na poczatek i bezpieczniki, masz przy kielichu z napisem FUSE.

prosto90idzie
06-06-2012, 00:47
biegi wentylatora sprawdzisz wyciągając wtyczkę z przekaznika po prawej na górze chłodnicy:) trzy kable idą do niej podpinając odpowiednio masę na piny niebieski masz jeden bieg i taki kolorowy masz drugi trzeci to czarny (masa)

lukq
06-06-2012, 11:41
3 bieg? pierwsze slysze

byrrt
06-06-2012, 13:24
3 bieg? pierwsze slysze
kabel 3ci.. Łukasz Ty ostatnio za szybko czytasz :P

prosto90idzie
07-06-2012, 01:58
kabel 3ci.. Łukasz Ty ostatnio za szybko czytasz :P

dokładnie 3 kabel czrny masowy:)

awerskto
18-06-2014, 11:44
Witam

Mam problem z przegrzewaniem. Auto to Fiat Marea Weekend 1.8 lpg.

2 lata temu wymieniałem termostat - auto nie potrafiło się wygrzać w zimę po wymianie termostatu ten sam problem. W tym roku sytuacja uległa zmianie nagle temperatura poleciała do góry i prawie auto przegrzałem. Okazało się ze nieszczelna jest nagrzewnica i ucięło za dużo płynu. Po dolewce było ok, auto trzymało optymalna temperaturę.

Teraz pojawił się nowy problem jak jest 15 stopni wszystko jest ok, jak temperatura jest większa to auto zaczyna się przegrzewać. Przy stałej jeździe 80-140 temperatura jest na pozycji jednej wyżej od polowy. Jeżeli się zatrzymam to temperatura automatycznie leci do góry pod czerwone. Węże są miękkie. Chciałem sprawdzić wentylator ale mam czerwony kabel zamiast czarnego. Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting (http://tinypic.com/view.php?pic=seq6xj&s=8) Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting (http://tinypic.com/view.php?pic=2a97k9c&s=8)

Pozdrawiam.

byrrt
18-06-2014, 15:21
Przede wszystkim pytanie czy to co pokazuje termometr na blacie to faktyczna temp - dobrze by się pod kompa podpiąć.. Potem do sprawdzenia termostat - jak to znajdziesz opis na forum. Oczywiście dobrze go odpowietrzyć..