PDA

Zobacz pełną wersję : IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374



echolink
03-06-2012, 20:48
Witam posiadam taki sterownik IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374 w bravie 97, jakim kabelkiem i programem można go skutecznie podłączyć do kompa? :confused:

boch
03-06-2012, 21:43
temat tego sterownika wałkowany wielkokrotnie. niestety, FES'em nie dasz rady. pozostają komercyjne programy, z których z tego co pamiętam najtańszy jest toporny Euroscan.

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-euroscan-visa-2000-pl-i2390325998.html

wymagania sprzętowe: 2x port COM (RS232)

gra wydaje mi się nie warta świeczki. najlepiej podjechać na diagnostykę. w małych warsztatach koszt podłączenia nie powinien przekroczyć 50 zł.

byrrt
04-06-2012, 10:58
w małych warsztatach koszt podłączenia nie powinien przekroczyć 50 zł.
A interface będzie kosztował ze 120zł.. kwestia gustu czy warto ;)

boch
04-06-2012, 11:18
jeśli da się to podłączyć bezproblemowo przez przejściówkę RS232/USB, to nie ma sprawy ;)

byrrt
04-06-2012, 11:25
Laptop z jednym COM sprzętowym i do tego karta PCMCIA z RSem widzianym pod przestrzenią adresową - fakt w tych 120 nie liczyłem kompa..

echolink
04-06-2012, 11:47
Hmmm...myślałem nad kompem stacjonarnym z 1 RSem + Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2 np
Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2 (2342775646) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/kontroler-pci-do-port-szeregowy-serial-rs-232-x2-i2342775646.html)

Czy taki zestaw zadziała?

byrrt
04-06-2012, 11:57
Zależy. Port RS232 musi być widzialny pod przestrzenią adresową. Innymi słowy musi działać w systemie DOS bez sterowników.. Nie każdy kontroler na PCI tak działa - to musisz się upewnić..

markshall
04-06-2012, 13:47
A iaw scan nie ogarnia tego komputera ?

echolink
04-06-2012, 14:01
Podobno tylko Magneti-Marelli IAW-6F/8F/16F/18F/18FD ECU...a więc chyba nie ruszy.

boch
04-06-2012, 15:38
sluchaj, na tym forum jeszcze się nikt nie ujawnił, że posiada BBM'a z takim sterownikiem i że się z nim łączy w swoim garażu za pomocą peceta/lapka. upierdliwy sterownik. też go mam.

mamut-tme
04-06-2012, 16:43
Ja mam 1AF.13 i też mam ten sam problem. Kiedyś na elektrodzie komuś się udało uruchomić pod windowsem na przelotkach usb/rs232 i w dosboxie. Chodziło podobno średnio stabilnie, ale dało się coś tam zrobić.
Po tym jak przeczytałem tamten temat, zabrałem się za zrobienie interfejsu w oparciu o układ FT2232 (usb<->2xRS-232), oczywiście reszta według ogólnie znanego schematu o nazwie uniscan. Niestety pomimo, że wśród elektroników panuje przekonanie, że adaptery firmy FTDI są najlepsze pod kątem obsługi programowej, pod dosboxem nie chciało to śmigać. VISA wykrywała interfejs (czy raczej symulację klucza sprzętowego), ale połączyć z ecu mi się nie udało.

Odnośnie kart pcmcia, to znów jest problem, bo nawet nie wszystkie te "dobre" chodzą. Np. karta firmy Argossy chodzi pod dosem, ale z VISĄ już nie chce, podobno działają karty firmy Silicom. Warto dodać, że wszystkie karty 32-bit (inna nazwa to Cardbus) - można rozpoznać po takiej mosiężnej/miedzianej blaszce przy złączu nie będą chodzić pod dosem.

Ja osobiście skłaniałbym się ku rozwiązaniu z małym komputerem stacjonarnym (są takie małe compaq'i w obudowach slim) w garażu na stałe. Ale tak jak już pisałem w którymś temacie, przeprowadzam się i nie będę mieć garażu (chyba, że nagle znajdę kogoś kto chce sprzedać, ale nic na to nie wskazuje).

Byrrt - bez sterowników to lekka przesada. Kontrolery pcmcia nie chodzą pod dosem bez sterowników (dokładniej to chyba są programy rezydentne), a jak już napisałem da się uruchomić VISĘ na niektórych kartach.

boch
04-06-2012, 16:59
przy okazji elektroda.pl, miałem kontakt z niejakim tzok'iem, twórcą bezpłatnego programu diagnostycznego IAW ECU Scan. zapytałem go czy przewiduje upgrade obejmujący centralki IAW 1AF.17. niestety, nic takiego nie będzie miało miejsca. trochę mnie to dziwi, pownieważ posiadaczy tego pechowego sterownika (jeśli chodzi o możliwości samodzielnej diagnostyki) jest całkiem sporo. ja byłbym nawet chętny zapłacić parę złotych, żeby mieć przyjazny w obsłudze program diagnostyczny, a do takich pewnościa IAW ECU Scan należy. szkoda.

mamut-tme
04-06-2012, 17:27
Ja do niego też pisałem, niestety nie jest zainteresowany.
Teraz znów zacząłem drążyć temat w necie. Wyczytałem, że visa sprawnie chodziła na procesorach 386. A to znaczy, że trzeba poszukać naprawdę starego laptopa.
ANTYK Laptop 486DX HIGHSCREEN zasilacz 20V 2,4A (2335575200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/antyk-laptop-486dx-highscreen-zasilacz-20v-2-4a-i2335575200.html) badum tsssss!
Laptop z dwoma portami RS :D Gdyby nie to, że matryca słabo świeci to bym się zastanowił, czy nie pomęczyć sprzedawcy czy nie ma jeszcze na sprzedaż. Ale już wiadomo, że trzeba szukać czegoś z ery procesorów 486.

edit:
kolejny: http://allegro.pl/stary-laptop-300-480-series-hypetdata-i2387786056.html

edit:
http://archiwumallegro.pl/akther_lcn486m_2xcom_euroscan_visa_uszkodzony-222839228.html kolejny z zapewnieniem, że identyczny model chodził z euroscanem.

Ja będę polować na takiego laptopa z 486 i dwoma portami COM, możliwie z kolorowa matrycą.

boch
04-06-2012, 21:06
przy okazji zakupu takich zabytków warto dokładnie wczytać się w opis aukcji, ponieważ zdecydowana większość takich ofert dotyczy sprzętu uszkodzonego. kiedyś o tym myślałem, ale jak się dowiedziałem, że mam 2 km od siebie warsztat z diagnostyką do FIAT'a w cenie 20 zł, to dałem sobie spokój.

byrrt
05-06-2012, 08:38
boch ja nikogo nie namawiam bo sam nie wiem czy mając 1.6 bym inwestował ale własna diagnostyka, ale argument że gdzieś za rogiem nawet za 10zł robią diagnostykę to w moim przypadku żaden argument. Ja kupiłem kabel bo walczyłem z AirBag'ami.. Tyle co ja wtedy podłączałem kompa do jasiów zanim doszedłem co i jak to ciężko zliczyć.. Nawet jakby była diagnostyka za darmo to same paliwo na dojazd by mnie więcej wyniosło. Przy silniku też nie raz się przydało.. Jak nie chcesz za dużo wiedzieć o aucie i częściej oddajesz je do mechanika niż robisz samemu może faktycznie nie warto. Ja lubię ogarniać co się z fiatem dzieje dlatego kabel kupiłem. Najgorsze jest to że diagnostyka gdzieś w warsztacie z reg. polega tylko na odczycie błędów.. Rzadko który mechanik wie jakie powinien parametry dany czujnik trzymać.. Ja często też nie wiem ale swoje podejrzenia mogę zweryfikować przez internet - mam na to czas, pytania nic nie kosztują a zawsze ktoś pomoże.. Dlatego wolę diagnozować sam..

miszko
05-06-2012, 09:13
Możecie pomyśleć o terminalu coś od HP. Taki terminal kosztuje 100-200zł na alledrogo. Spokojnie DOS pociągnie (procesory około 1GHz, 256MB SD lub DDRAM)
Coś jak to Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing.php/search?string=terminal+HP+T5500&category=0&sg=0)
I ma sprzętowy RS ;) Lub poszukać jakiegoś laptopa starego, IBM T23 były dosyć dobre.

byrrt
05-06-2012, 09:33
No tak miszko tylko to ma tylko 1 RS'a ;) Na moje najlepszym wyjściem to jakiś stary lapcio.. Do terminala jeszcze dochodzi monitor itp.. Gdzie z tym do ludzi ;P

miszko
05-06-2012, 09:37
Aaa zwracam honor jak trzeba 2x RS ;) Co do terminala to raczej myślałem o garażowym zestawie. Postawić sobie stary monitor LCD, klawiaturę i terminal, który zjada 10-20W.

byrrt
05-06-2012, 09:39
Nawet w garażu liczy się miejsce - kable, cuda wianki.. Pewnie jak kupi starego laptopa to bateria będzie już śmietnik ale to tylko jeden kabel - zasilający. Nawiasem mówiąc można prostym zasilaczem podpiąć to pod instalację w samochodzie i sprawdzać parametry w drodze. A z takim terminalem to co? Monitor, klawiatura, terminal, kable.. eee ;) Ogólnie fajne te terminale nie powiem ale tu akurat średnio to wg. mnie wypada..

miszko
05-06-2012, 09:43
Dostałem po głowie, ok, laptop jest lepszy ;) Tyle, że taki z padniętą baterią na nic się nie zda w aucie, gdy będzie trzeba wyjechać na testy :D

byrrt
05-06-2012, 09:52
Tyle, że taki z padniętą baterią na nic się nie zda w aucie, gdy będzie trzeba wyjechać na testy


Nawiasem mówiąc można prostym zasilaczem podpiąć to pod instalację w samochodzie i sprawdzać parametry w drodze.

Michał śpisz jeszcze o tej godzinie ;) Taki adapter kosztuje ze 30zł :P Chiński ale raz na jakiś czas by się nadał..

miszko
05-06-2012, 10:00
Nie odzywam się :D Idę po kawę...

boch
05-06-2012, 10:24
boch ja nikogo nie namawiam bo sam nie wiem czy mając 1.6 bym inwestował ale własna diagnostyka, ale argument że gdzieś za rogiem nawet za 10zł robią diagnostykę to w moim przypadku żaden argument. Ja kupiłem kabel bo walczyłem z AirBag'ami.. Tyle co ja wtedy podłączałem kompa do jasiów zanim doszedłem co i jak to ciężko zliczyć.. Nawet jakby była diagnostyka za darmo to same paliwo na dojazd by mnie więcej wyniosło. Przy silniku też nie raz się przydało.. Jak nie chcesz za dużo wiedzieć o aucie i częściej oddajesz je do mechanika niż robisz samemu może faktycznie nie warto. Ja lubię ogarniać co się z fiatem dzieje dlatego kabel kupiłem. Najgorsze jest to że diagnostyka gdzieś w warsztacie z reg. polega tylko na odczycie błędów.. Rzadko który mechanik wie jakie powinien parametry dany czujnik trzymać.. Ja często też nie wiem ale swoje podejrzenia mogę zweryfikować przez internet - mam na to czas, pytania nic nie kosztują a zawsze ktoś pomoże.. Dlatego wolę diagnozować sam..
moja wypowiedź dotyczy wyłacznie sterownika IAW 1AF.17, a właściwie problemów z nim związanych :) Ty jesteś w tej szczęśliwej sytuacji, że Twój sterownik obsługuje FES. nie wydać w tym momencie kilku złotych na kabelek byłoby zwykłym niechciejstwem.

echolink
05-06-2012, 11:04
A można podmienić na taki sterownik IAW 49F
BRAVA 1.6?

Jeśli można podmienić sterownik to chyba najlepsza opcja...:food:

lukq
05-06-2012, 12:55
Nie odzywam się Idę po kawę... hehe to zrób i mi ;-)

Tak na marginesie, takie adapter miał Skopek, pamiętasz ;-)

mamut-tme
05-06-2012, 17:14
Ja dokładnie tak samo uważam. Moje to moje i nic nikomu do tego:) Poza tym, byłbym chyba jedynym posiadaczem Fiata w Szczecinie dysponującym sprawnym zestawem do Euroscana:)

mamut-tme
12-06-2012, 14:41
Chyba jest jeszcze jedna opcja: http://www.maxitest.pl/
Jakieś nieznane mi dotychczas oprogramowanie, ale na liście jest Magneti Marelli 1AF, więc jest nadzieja. Niestety program w wersji tylko do fiata kosztuje 99 zł, wersji "demonstracyjnej" nie udało mi się znaleźć.

echolink
23-08-2012, 14:40
Odkurzę temat,
czy komuś udało się połączyć tym : http://www.maxitest.pl/ ze sterownikiem Magneti Marelli 1AF.17 ???

boch
26-08-2012, 11:04
wydaje mi się, że to strata czasu i pieniędzy. no ale od czego jest zakładka "kontakt" na stronie producenta ;) wysłać zapytanie odnośnie poprawnej współpracy interface'u ze sterownikiem IAW 1AF.17 i będziesz miał pewność.

echolink
30-10-2012, 22:20
wydaje mi się, że to strata czasu i pieniędzy. no ale od czego jest zakładka "kontakt" na stronie producenta ;) wysłać zapytanie odnośnie poprawnej współpracy interface'u ze sterownikiem IAW 1AF.17 i będziesz miał pewność.

Kilka dni czekałem na odpowiedź ale się nie doczekałem....:mad: Najtaniej wychodzi zmiana sterownika komp. w aucie....:food:

mamut-tme
02-11-2012, 01:02
A nowsze silniki 1.6 (z ECU obsługiwanym przez FESa) nie są czasem z 2 sondami lambda?

byrrt
02-11-2012, 08:40
A nowsze silniki 1.6
Raczej na 100% bo to już EURO3 było..

miszko
02-11-2012, 09:02
Te motory o pojemności 1596ccm mają już 2 sondy, przed i za katalizatorem (Euro 3). Te o ciut mniejszej pojemności (158Xccm - nie pamiętam ostatniej cyfry) są jeszcze Euro 2.

mamut-tme
02-11-2012, 18:13
Tak więc prosta podmianka ECU nie wchodzi w grę.

echolink
13-02-2013, 14:14
Cóż kupiłem euroscan, visa ładnie się łączy z ecu ale o dziwo pokazuje że sterownik jest ze Skoda Felicia:confused:
I bądz tu zdrowy :mad:

byrrt
14-02-2013, 08:59
ważne że się łączy i odczytuje, a co tam za markę pokazuje to mało istotne :P

echolink
14-02-2013, 11:33
Pewnie dlatego tak jest bo visa ma obsługę sterownika:
IAW 1AF.17 - 46430146

Mój jest:
IAW 1AF.17 - 46466674

Odczytuje też na:
IAW 1AF.13 - 46466673

T_O_M_A_L_A
04-06-2014, 13:48
Odkurzam bo też długo czekałem na tani programik do IAW1. Ostatnio udało mi się połączyć ze swoim sterownikiem programem Alfa OBD. Llicencja dostępna np. na allegro, ale co ważniejsze, można zainstalować program w wersji okrojonej za darmo ( www.alfaobd.com/download.html ). Ja łączyłem się KKL samoróbką na chipie FTDI, także każdy kabel KKL z przejściówką na 3 piny powinien dać radę.
Pozdrawiam

boch
04-06-2014, 13:58
od czasu ukazania się Multiecuscan w wersji 1.5 nie ma już problemów z tanią diagnozą sterowników z rodziny IAW 1AF ;)