Zobacz pełną wersję : Momen dokręcania koła zębatego na wale korbowym
Witam,
Mam mały problem, ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć z jakim momentem ma być dokręcone koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym. Prawdopodobnie 83 Nm ale nie jestem pewien (silnik 1,2 6v). Strzelił mi simmering i niestety ale potrzebna jest interwencja.
powiem ci jak to robi znajomy mechanik może trochę ci pomoże. Bierze on śrubę na specjalny klej do śrub i dokręca ile fabryka dała kluczem nasadowym i nakłada jeszcze mała 30 cm rurkę. to nie ma prawa się odkręcić gdyż to się tak obraca że się samo zaciska i jest dodatkowo na klinie.
W książce "sam naprawiam" strona 99 w tabeli jest tak
Śruba mocująca koło pasowe napędzające, M20, 19[daN-m]
Śruba mocująca koło wałka rozrządu (zaworów dolotowych
i wylotowych) do wałka rozrządu, M12, 12 [daN-m]
polecam ściągnięcie sobie tej książki z działu downloads
Wszystko zależy od tego jaki mamy silnik i to co opisałeś ma się nijak do mojego. W mojej wer. nie było śruby M20 tylko trzy M8 a koło na wałku rozrządu wiem że dokręca się 83Nm. Problem rozwiązałem tak że koło na wale korbowym dokręciłem momentem 100Nm biorąc pod uwagę że była to śruba M10 z gwintem drobnozwojnym i o ile się nie mylę to na wałku rozrządu jest taka sama. Z klejem dobry patent tylko trzeba go jeszcze mieć. Jeżeli chodzi o dokręcanie ile fabryka dała to można się nieprzyjemnie zdziwić no chyba że mamy jakieś większe średnice gwintu więc zwolennikiem takich rozwiązań nie jestem. Dzięki za info.
Darksaience
04-06-2012, 02:22
(silnik 1,2 6v) Wiem że to nic nie wniesie ale ten silnik jest 1,2 8v a nie 6v :D
Wszystko zależy od tego jaki mamy silnik i to co opisałeś ma się nijak do mojego.
nie wiem czy ma się nijak. pisałem co znalazłem w książce sam naprawiam i tam tak było więc albo błąd w książce albo źle spisałem i dlatego dałem ci namiary na nią żebyś sobie poszukał jeszcze. co do dokręcania ile fabryka dała to wiadomo że trzeba robić to z rozsądkiem. wiele razy robiłem takie rzeczy i nigdy nie używałem klucza dynamometrycznego i było ok więc stąd moja rada o dokręcaniu bez niego
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.