Zobacz pełną wersję : różnice w wersjach a przerobka
dzien dobry.
przymierzam sie do zakupu Fiata doblo 1.9 JTD 2002.
Pytanie jezeli potrzebuje samochod dostawczy, czy mam kupowac CARGO?, - czy moge zakupic SX w wersji kombi i przerobic na "furgon" ?
czy wersje wielo-osobowe nie odbiegaja od standardow dostawczych, czy sa widoczne roznice TECHNICZNE?
(pomijajac wyposazenie dodatkowe/klimatyzacja etc.)
pomijajac wizualnie oszklenie tylnych/bocznych drzwi, jak to jest z ich specyfikacja ?
Sądze, ze kombi maja nie zajechane przebiegi i maja w dobrym stanie zawieszenie.
Prosze o weryfikacje i ewentualne doradzenie.
Dopiero co kupiłem Doblo z 2004 r. kombi panorama w wersji ciężarowej ale z homologacją producenta. Posiada firmowe 5 miejsc, 715kg ładowności oraz firmową, homologowaną i dostarczającą problemów na niektórych SKP przegrodę. Krata jest nietypowa, bo wygląd ma nietypowy, mocno odbiegający od standardu "siatki ogrodzeniowej".
Przerobienie z osobowego na ciężarowy jest chyba niemożliwe. Można jedynie zamontować krate do rozliczeń VAT, ale temat dla mnie obcy, bo nie jestem tym zainteresowany. Z ciężarowego na osobowy można przerobić bez problemu.
Różnice jakie dostrzegłem to: tylne siedzenia nie są składane, brak miejsc/zaczepów tylnej półki, urzędowo przypisane opony wzmocnione (sporo droższe). Spostrzeżenia nabyte podczas namysłu o przerobieniu z ciężarowego na osobowy, co mi w sumie przeszło.
Nie wiem o jakie zajechane przebiegi Ci chodzi. Samochód krajowy łatwo sprawdzić, sprowadzony - no w takim przypadku już książki napisano o tym jak nad Odrą 9 na 10 warsztatów kręci liczniki. Co do zawieszenia to z samej definicji samochód dostawczy pracuje i dźwiga cieżary po polskich dziurawych drogach. Zdarzają sie jednak wyjątki a sprawdzić można w większości warsztatów.
Przerobienie z osobowego na ciężarowy jest chyba niemożliwe. Można jedynie zamontować krate do rozliczeń VAT, ale temat dla mnie obcy, bo nie jestem tym zainteresowany.
Nie wiem o jakie zajechane przebiegi Ci chodzi. Samochód krajowy łatwo sprawdzić, sprowadzony - no w takim przypadku już książki napisano o tym jak nad Odrą 9 na 10 warsztatów kręci liczniki. Co do zawieszenia to z samej definicji samochód dostawczy pracuje i dźwiga cieżary po polskich dziurawych drogach. Zdarzają sie jednak wyjątki a sprawdzić można w większości warsztatów.
z osobowego na ciezarowy, znowu ja slyszalem, ze da rade, wywalajac kanape 3osobowa, wstawienie kratki i załatwienie przegladu i urzedowych spraw dotyczacych maxymalnej ladownosci.
zajechany, tzn, przebieg liczac 10 letni dostawczy - 360 000 i w gore.
w polsce nie bede kupowal. - znam triki na niemca przez pośrednika, - niby ok i przebieg , oryginalny z potwierdzonymi pieczatkami ASO - 160 000 (wolne zarty , hah ). a pozniej okazuje sie, ze do kompletnego remontu.
podobno, kupujac od niemca, ma sie taka :gwarancje: na auto, z prawem do zwrotu, jezeli wykryjesz odstepstwa od umowy, badz ukryte wady. -to samo tyczy sie mieszkan.
no niewazne.
Dobry serwis wykryje przebieg i licze na 290-330 tys.
nawiasem z 2 mc temu na otomoto widzialem kangura juz dostaw. - po wywaleniu kanapy. szkoda, ze nie mam zdjec..
gosciu deklarowal, ze trzeba wbic vat w dowod, bo swiezo przerobiony.
poczekam na inne odpowiedzi.
Zastanawiam się czy w ogóle opłaca Ci się przerabiać. Poczytałem i przeróbka z osobowego na ciężarowy danego modelu jest możliwa o ile w ogóle dany model ma homologację ciężarową u nas w kraju. Sam jednak nie możesz przerobić, bo nie zarejestrujesz. Przegrodę wstawia i usuwa wyspecjalizowana firma z uprawnieniami do zmian konstrukcyjnych pojazdów, która po przeróbkach wystawia dokument stwierdzający zakres tych przeróbek. Potem z dokumentem trzeba jechać do OKSP bo zwykłe SKP nie mają uprawnień do takich przeglądów i na koniec znów ten dokument będzie potrzebny przy rejestracji w wydziale komunikacji.
Nie wiem czy jest sens przerabiania z osobowego na ciężarowy, gdyż stricte Cargo są zdecydowanie tańsze. Z tego co pamiętam, gdy przeszukiwałem portale motoryzacyjne, Doblo 1,9 JTD Panorama 5-os z 2002r. przebieg 150-200kkm kosztował 12-14tyś. Taki sam z homologacją ciężarową już 10-12tyś. przy czym droższe oprócz świadectwa homologacji i przegrody były o 1-2 lata młodsze. Typowe Cargo miały cenę 8-10tyś. przebieg ok 100kkm i droższe również były o 1-2 lata młodsze.
Przy moim wyborze przebieg był drugorzędny, ważniejsze było zawieszenie. Silnik 1,9JTD spokojnie bez remontu może zrobić 400kkm i jest to potwierdzone statystykami floty Poczty Polskiej jak i sprawdzone na pojazdach u dwóch kumpli w firmach prywatnych. Zawieszenia "na oko" nie da się sprawdzić jednak, gdy na zdjęciu końcówki progów nie są poniżej osi kół, to jest szansa, że jest w dobrym stanie. Opierając się na tym po zakupie pojechałem na sprawdzenie i okazało się, że mam tylko lewy sworzeń wahacza do wymiany, reszta była w jak najlepszym porządku.
No i na koniec. Ciężarowe w ubezpieczeniu, nawet dla osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej, są troszkę tańsze. Nie wiem jednak, czy w każdym TU.
dziekuje za profesjonalna odpowiedz.
jezeli temat nie bedzie zamkniety, napisze w poscie jak juz znajde ciekawego doblo.
pozdrawiam.
Nie czuję się profesjonalistą w temacie, ot przerabiałem "temat zakupu" miesiąc temu i zmianę homologacji z ciężarowej na osobową. Do tego mogę jeszcze dodać, że jak kupisz ciężarowy na fakturę, to nie zapłacisz podatku-haraczu do fiskusa, bo wtedy płaci sprzedający.
arkadius0
22-12-2012, 01:43
Przerabiałem ten temat w sierpniu i również chciałem przerobić kombi na cargo, ale niestety. Żadna okręgowaSKP nie podbije Ci dowodu rejestracyjnego. Musisz mieć VAT1, baz tego ani rusz.
Potrzebujesz dostawczaka to go masz również w wersji osobowej. Wymontuj tylko drugi rząd siedzeń i już. Jak chcesz kupić w ramach DG to także nie ma problemu, możesz kupić wersję osobową na fakturę. Wrzucasz w koszty i amortyzujesz. Jedynie nie odpiszesz podatku VAT od zakupu auta i paliwa. W koszty wrzucasz całą kwotę brutto.
Cargo ma płaską podłogę i drzwi rozwieralne(i to niekoniecznie), a osobówka/kombi ma wgłębienie na stopy dla pasażerów drugiego rzędu. Poza tym niewielkie różnice.
Ja kupiłem Malibu na 5os i wstawiłem dedykowaną kratę dla bezpieczeństwa za drugim rzędem siedzeń. Latam w ramach DG. Chcę osobowe to mam, a jak dostawcze to składam tylne siedzenia i także mam co chcę.
W ramach DG - co ten skrót oznacza?
Ja chcę dołożyć do malibu 5os. 2 fotele z sharana. Jak i gdzie mogę sprawdzić homologację czy mogę dołożyć?
Samo dołożenie potwierdza mechanik fakturą, później przegląd i do W. Komunikacji...
PemoMayer
14-02-2014, 20:25
Nie zgodzę się z niektórymi przedmówcami. Długo szukałem mojego doblo wszystkie były strasznie wymeczone albo z magicznymi przebiegami kupilem doblo 5 osobowe oszklone scianke grodziowa i bez problemu zarejestrpowalem jako dostawcze z mozliwoscia odliczenia vat-1 a smigam na gazolinie ;D
Boleslav
21-02-2014, 01:02
kupilem doblo 5 osobowe oszklone scianke grodziowa i bez problemu zarejestrpowalem jako dostawcze z mozliwoscia odliczenia vat-1 a smigam na gazolinie
Możesz coś więcej napisać? Kupiłeś w PL czy import? Kupiłeś już jako ciężarowy (vat-1/LKW itp.) czy kupiłeś jako osobowy, założyłeś kratkę, zrobiłeś przegląd i wtedy zarejestrowałeś jako ciężarowy? Jeśli przerabiałeś to czy konieczne były jakieś dodatkowe papiery (np. polskie świadectwo homologacji takiej wersji)?
Pytam bo mam osobowego, potrzebuje ciężarówkę i nie bardzo wiem jak to najlepiej rozegrać? Z góry dzięki za wszelką podpowiedź.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.