PDA

Zobacz pełną wersję : Mega spalanie 45L = 460km



TakiTam
01-06-2012, 12:34
Zrobiłem ok 120km po mieście i wyruszyłem w dłuższą podróż,jakieś 340km. Chciałem sprawdzić ile może mi spalić. Moja ciekawość została zaspokojona prawie 10L na 100km, po prostu dramat! Większość trasy pokonałem na drodze szybkiego ruchu ze stałą prędkością ok. 110/120 km/h bez szaleństw typu 150 km/h i pajacowania na drodze. Silnik pracuje mi równo,trzyma temperaturę,ma wyczyszczona przepustnicę, nowy i oryginalny filtr powietrza. Domyślam się że to jakieś czujniki mogą byś walnięte,ale które? Powiecie, krok po kroku co sprawdzić żeby znaleźć winowajcę, bo takie spalanie nie jest chyba normalne.!?

lukq
01-06-2012, 13:55
Sonda lambde sprawdź, tematów dużo było na forum więc poszukaj.

fiaciorz
01-06-2012, 14:52
120km po mieście dla mnie wyjasnia wszystko, w mieście brało 15/100 na trasie 7,mniej więcej średnio 10 i wszystko się zgadza. Co Ty wymagasz przecież to 1.6 jest jeszcze z klimą to wciąga;P mój ojciec ma civica 1.6 vtec 110KM, niby zmienne fazy rozrządu, najoszczędniejszy swego czasu model w klasie 1.6 a wir w baku jest tam normą

byrrt
01-06-2012, 14:53
Najprawdopodobniej lambda tak jak lukq pisze - daje za niskie napięcie..

kamilo62
01-06-2012, 14:56
zazwyczaj spalanie podaje sie przy predkosciach 90 na godzine i wszystko wylaczone typu nawiem radio itp. A jak 10l na 100km to raczej norma moim zdaniem.....Ksiazka nawet pokazuje wiecej..

byrrt
01-06-2012, 15:06
Jak tam książka nie wiem ale ja na trasie przy ~120km spalam ok 7L a motor większy.. W prawdzie auto mniejsze itp, no ale na trasie palić 10 to raczej nie powinien..

echolink
01-06-2012, 15:09
U mnie Brava 1.6 podobnie pali 10l/100km....

byrrt
01-06-2012, 15:23
U mnie Brava 1.6 podobnie pali 10l/100km....
No ale chyba nie na trasie? Jeżeli tak to nie chce pytać ile w mieście pali..

miszko
01-06-2012, 15:27
Myślę, że to normalne Jedziesz 110-120km czyli już ponad ekonomiczne obroty. Do tego wersja Weekend, ewentualnie klimatyzacja i może się te 10l zrobić.
Ja mam Lybrę z tym motorem to też tak zauważam, jak tylko minie się te 110km/h na prędkościomierzu to po komputerze widać, że już spalanie idzie w górę, chociaż jak jeździłem na autostradach to żeby mi 10l spaliła to musiałem jechać tak 140, przy 100-120 spalała 8.0-8.5l/100km, tyle, że bez klimatyzacji.

echolink
01-06-2012, 15:33
No ale chyba nie na trasie? Jeżeli tak to nie chce pytać ile w mieście pali..

W cyklu mieszanym średnio połowa w mieście druga połowa na trasie...

mamut-tme
01-06-2012, 16:51
Panowie, bez przesady. Ja na trasie Szczecin-Poznań (prawie 250 km, tylko 110 km ekspresówki, reszta to zwykła droga krajowa z miejscowościami na trasie i wjeżdzam od strony Baranowa - omijam autostradę) osiągam spalanie w okolicy 8-8,5 l/100 km gazu. Jak jeżdżę tylko do centrum Szczecina i z powrotem do domu (mieszkam 11 km od centrum, większość trasy jest 70 km/h i tyle jade) to 10 l/100 km gazu. Zanim miałem gaz to takie jeżdżenie po mieście ok. 8,5 było.
Rekordowo niskie spalanie na benzynie osiągnąłem do Międzyzdrojów i z powrotem (razem ok. 200 km) to było mniej niż 6 l, jechałem bez kozakowania, tam gdzie się dało 110 km/h (wtedy nie można było jeszcze na ekspresówkach 120 jeździć), a tam gdzie się nie dało to 90 km/h.

edit:
Moim zdaniem do jeżdżenia silnikiem 16V trzeba się przyzwyczaić. Mój kolega jeździ na przemian Skoda Felicia 1.6 8V 75KM (silnik VW) i Skoda Fabia 1.4 16V 80KM. Wiadomo, silnik 8V będzie bardziej elastyczny i będzie lepiej przyspieszał pomimo mniejszej mocy. Z tego co on mówi, to Fabią da się zrobić mniejsze spalanie, ale to nie jest taka przyjemna jazda jak Felicia, po prostu auto ma max. moment bardzo wysoko, a kawałek wyżej jest już czerwone pole na obrotomierzu. W silniku 1.6 z BBM jest nieco lepiej, max. moment jest w okolicy 4000 RPM, a czerwone pole jest od 6500 RPM. Tym nie mniej, jak chcemy jechać ekonomicznie to trzeba umiejętnie dobierać biegi, o szybkim wyprzedzaniu na 4 biegu można zapomnieć. Owszem, auto w koncu się rozpędzi, ale pochłonie przy tym niesamowite ilości paliwa.

damiano860
01-06-2012, 17:08
Ja mam 1,6 w bravku i na trasie do 100-110km/h spokojnie schodzę do 7L wiec warto sąde sprawdzic

boch
01-06-2012, 17:32
też mam 1.6 16V i pali po mieście na krótkich odcinkach 10L/100 km. sonda sprawdzona, oscyluje w pełnym zakresie. pozostałe czujniki nie zgłaszają błędów. termostat raczej sprawny - sprawdzałem niedawno węże podczas nagrzewania auta.
rok temu przy temperaturach takich jak dziś przegoniłem auto po trasie (prędkość max. ok. 150 km/h), tankując zbiornik gazu przed i po. wyszło mi dokładnie 8L. podejrzewam, że benki spaliłby podobnie. wkrótce powtórzę pomiar spalania. mam zbiornik 35L. zawsze wyjeżdżam gaz do końca. tankując obojętnie gdzie jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym zatankował więcej niż 29 litrów. na tych 29 litrach robię ok. 250 km po mieście. wychodzi na to, że pali gazu po mieście ok. 11,5L. to by się zgadzało ze spalaniem benzyny, bo z tego co czytałem współczynnik spalania gazu (sekwencja) do spalania benzyny wynosi 1,1÷1,2. wychodzi na to, że to auto ma spory apetyt w mieście.

mamut-tme
01-06-2012, 18:02
1,1 to chyba trochę za ubogo będzie chodzić. Ja bym powiedział, że 1,15-1,25 na sekwencji, na zwykłej podciśnieniowej nawet 1,35 może być.
A czy jest paliwożerna - tak, jeśli porównam do Matiza 0,8l, który na bardzo krótkich odcinkach po mieście pali średnio 7,5 l/100 km benzyny :)

boch
01-06-2012, 18:09
za ubogo? czy to tłumaczyłoby okazjonalne strzały z wydechu?

TakiTam
02-06-2012, 01:48
Dzięki za zainteresowanie się tematem. w sobotę zamierzę sondę i dam znać. Jeżeli chodzi o tą trasę co pisałem w pierwszym poście to jechałem bez klimy i bez nawiewu.Jedynie grało radyjko (bez wzmaka itp.) i to w dodatku Trójka :lol: I jeszcze jedno no nikt mi nie powie że w trasie przy tak małym motorku to normalne, tu byrrt ma rację w 100%.


Jak tam książka nie wiem ale ja na trasie przy ~120km spalam ok 7L a motor większy.. W prawdzie auto mniejsze itp, no ale na trasie palić 10 to raczej nie powinien..

A poza tym Zembowicz podaje:

4026

damiano860
02-06-2012, 17:50
też mam 1.6 16V i pali po mieście na krótkich odcinkach 10L/100 km.

Jeśli tyle pali po miescie i na gazie to ja nie widze tu problemu

boch
02-06-2012, 18:14
ja też nie widzę. te auta tak palą.

TakiTam
05-06-2012, 19:53
Miernik mi powiedział prawde. Padnięta sonda, wymieniłem i liczę kilometry. Powiadomię o wynikach testów.

lukq
05-06-2012, 19:57
czyli jednak

adam1979p
09-06-2012, 10:11
Witam. Ostatnio wybrałem się do Zakopanego z Krapkowic A-4 do Krakowa i zakopianką na miejsce. Korki były dopiero przed Zakopanem, 2km na nowo otwartych bramkach. Poza tym prędkość na autostradzie od 120 do150km/h. W dwie strony licząc spaliła moja maryśka 8,1l/100km GAZU(żeby nie było). Uważam to za dobry wynik, Instalacja nowa (w lutym zakładana). Jestem dość pozytywnie zaskoczony "jak na FIATA".

ka_czor
09-06-2012, 12:02
Zrobiłem ok 120km po mieście i wyruszyłem w dłuższą podróż,jakieś 340km. Chciałem sprawdzić ile może mi spalić. Moja ciekawość została zaspokojona prawie 10L na 100km, po prostu dramat! Większość trasy pokonałem na drodze szybkiego ruchu ze stałą prędkością ok. 110/120 km/h bez szaleństw typu 150 km/h i pajacowania na drodze.

Kolego ja z takim motorem spalam na trasie równe 6 literków przy predkosci nie przekraczającej 100 km\h, przy odpalonym nawiewie i radiu. Jak mi odpierdziela i zaczynam gazować między 120-150 km\h to wtedy wychodzi te 10 l.
I takie pytanko z ciekawości - gdzie w okolicach Olsztyna masz drogę szybkiego ruchu? :)

byrrt
09-06-2012, 21:48
Ja dziś tanlowałem LPG i wyszło 9 litrów a prawie codziennie pomykam i ze 140 momentami tak więc stanowczo dynamicznie jadąc do pracy ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

mamut-tme
09-06-2012, 23:20
A ja ostatnio testuje spalanie na dynamicznej jeździe po mieście. I mam nieodparte wrażenie, że pali mniej niż normalnie :D

byrrt
09-06-2012, 23:52
I mam nieodparte wrażenie, że pali mniej niż normalnie :D

Mój fiacior zdecydowanie lubi jak go się kręci - nigdy nie widziałem różnicy patrząc na moją jazdę..

lukq
11-06-2012, 20:15
Dynamicznie tzn?większe dużo prędkości czy szybsze ruchy podczas zmiany biegów,żeby obrotów nie tracić,hamowanie silnikiem?

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

mamut-tme
11-06-2012, 21:24
Miałem przez to na myśli, że jeśli ruszam spod świateł to staram się bardzo szybko osiągnąć prędkość z jaką chcę jechać. W Szczecinie da się trafić na zieloną falę więc ma to sens:) Spalanie wyszło 10,1 l/100km gazu, czyli tyle co zwykle (9,8-10,2).

TakiTam
15-06-2012, 18:01
Do 'kaczor" -puściłem się do Gdańska.

No i zaczynam(y) od nowa. Zalałem 30L i liczyłem kilometry po wymianie tej sądy. Dramat hehehe mam teraz przejechane 270 km i już świeci się komornik :!:
Czyli przejadę 300/310 km i będzie pusto. Gdybym jeździł tylko po mieście to bym nie zawracał wam d.... , ale w tych 270 km, to 140 po trasie z prędkością nie przekraczającą 110 km/h. :!: Czyli dalej wychodzi 10/100km. :mad:

Teraz pytanie do właścicieli 1,6. chcem sprawdzić czujnik zasys.powietrza, ale w książce mamy napisane;

4122

a ja mam 4 piny! Myślę o tym czujniku, który jest tuż nad plastikiem z napisem" FIAT 16V' Po otwarciu maski. Ja się mylę,czy książka?

mamut-tme
15-06-2012, 20:30
Silniki 1.6 były w dwóch odmianach pojemności skokowej: 1581 i 1596 cm2. W roku 2000 były produkowane chyba tylko 1581. Dodatkowo, w 2000 roku zmieniły się trochę przepisy homologacyjne, dlatego np. auto ma 2 sondy lambda. Książka Zembrowicza nie obejmuje młodszych roczników (przynajmniej ta wersja, którą ja mam). W załączeniu fragment schematu z tym czujnikiem. Opis kolorów kabli:
ZB - Purple-White (biało-fioletowy)
N - Black (czarny)
V - brak w rozpisce
RN - Red-Black (czerwono-czarny).

Sam sensor jest między ZB a N, czyli piny B-A, reszta wygląda na jakiś układ korekcji, jest wpięta bezpośrednio do kompa. Niestety nie udało mi się znaleźć rozpiski złącza, ani jakiejś charakterystyki tego sensora.

4123

edit:
a jednak znalazlem:)
4124

TakiTam
15-06-2012, 22:31
Sory Panowie zaszedł pomyłek w poprzednim poście. poprawię bo może się komuś przyda:

41254126



Heh, nieżle mam namotane we łbie. Miernik mi pokazuje ok. 15 kOhm tylko na środkowych pinach. Wykręciłem czujnik,a na zewnątrz jest 12 st. w/g tabeli by się zgadzało. Na pierwszych dwuch pokazuje mi 2.3 kOhm,czyli co?? do wymiany??

mamut-tme
16-06-2012, 01:19
Jeśli na pinach 3-4 tak jak jest w instrukcji, której fragment wrzuciłem jest ok 2,3 k, a temperatura jest 12 st. to raczej jest uszkodzony. Na środkowych pinach nie ma potrzeby pomiaru, zresztą nie wiadomo czego się spodziewać.

TakiTam
05-07-2012, 18:50
Odświeżę temat, ponieważ nadal nie znalazłem przyczyny tak dużego spalania.Dalej pali 11/100 km. Ostatnio nawet więcej bo zalałem 20L i przejechałem 150 km hehehe, mam już nawet nazwę dla mojej maryśki " T-72" :lol: Uśmiech mi spada trochę jak przychodzi pora tankowania.

Zmieniłem świece,kable WN, filtr powietrza,sondę lambde, silnik pracuje równo, dobrze trzyma temperaturę i szybko ją łapie. W FES nie pokazuje żadnych błędów, ale dla pewności może ktoś z was sprawdził by mi wykres z Fiat Ecu Scan? Jest to wykres z kilku kilometrów jazdy (do wył. się laptopa) na rozgrzanym silniku. Jeżeli jest za mało danych do diagnozy to proszę o uwagi, zapodam odpowiedni plik.

n2.csv - 4shared.com - udostępnianie i przechowywanie plików w internecie - pobieranie - dsfwef efewF (http://www.4shared.com/file/vPcquh8D/n2_online.html)

i sama sąda na postoju i rozgrzanym silniku:

sonda lambda na postoju.csv - 4shared.com - udostępnianie i przechowywanie plików w internecie - pobieranie - dsfwef efewF (http://www.4shared.com/file/odwNm2Xl/sonda_lambda_na_postoju.html)