PDA

Zobacz pełną wersję : Wężyk podciśnienia, a benzyna.



egon
30-05-2012, 19:39
Siema, mam pytanko, dzisiaj pękł mi wężyk od podciśnienia, ten....

3997

Moje pytanie, z wężyka leci benzyna, czy to normalne :?:
I co dziwne, po zaślepieniu wężyka i kolektora, auto jakby dużo lepiej odpalało, dziwne trochę. Dodam, ze wężyk juz zmieniony na nowy.

marcin.b2508
30-05-2012, 22:39
Regulator ciśnienia na listwie paliwowej zapewne do wymiany. Pękła membrana i paliwo przecieka. ciężej odpala dlatego że ma mniejsze ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach a na dodatek zalewa go benzyna prosto do kolektora. wymienisz regulator i po problemie.

http://moto.allegro.pl/fiat-marea-1-6-16v-regulator-cisnienia-paliwa-i2342033449.html
chodzi o tą część z tego linku.

marcin.b2508
03-06-2012, 18:01
egon rozwiązałeś ten problem z paliwem w przewodzie podciśnieniowym?

egon
03-06-2012, 21:45
Niestety jeszcze nie, nigdzie nie mogłem dostac u mnie, a dzisiaj wyjeżdżam na Pomorze, ja wrócę to się tym zajmę i dam znać co i jak ;)

TakiTam
10-06-2012, 01:50
Zapodawaj egon,zapodawaj. Mam taki sam motór :lol: i mnie temat interesuje,tym bardziej,że i u mnie ciężko pali.

No i co to Qrna za wężyk bo nic nie napisaliście?

marcin.b2508
10-06-2012, 10:23
tem co jest w pierwszym poście egona na zdjęciu. zaślepiony śrubką.

egon
10-06-2012, 10:59
Jutro jadę, poszukać, tej części i się okaże ;)

TakiTam
10-06-2012, 22:20
Do "marcin.b2508"

Ja nie pytam gdzie on jest na zdjęciu, ale jakie zadanie on spełnia? :lol:

marcin.b2508
10-06-2012, 23:53
Ma listwie paliwowej jest regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniowo. i ten wężyk właśnie łączy ten zawór z kolektorem ssącym.

egon
17-07-2012, 12:19
No i regulator wymieniony, objawy minęły, a auto odpala normalnie :D

marcin.b2508
18-07-2012, 00:32
No to super że operacja się udała i pacjent ma się dobrze a nawet lepiej.

egon
18-07-2012, 00:42
No w koncu zachowuje się normaonie jesli cnodzi o odpalanie.

TakiTam
18-07-2012, 16:12
Jaki koszty poniosłeś,pytam bo i u mnie jak zimny to nie chce odpalić. No i czułeś paliwo, taki "żywy" jej zapach, przy odpalaniu? Może i ja powinienem tam zajrzeć?

egon
18-07-2012, 17:07
Dokładnie tak, zaraz po odpaleniu czuc było benzyne, ale tylko przez chwile. No cięzko odpalał. Koszt, to 40zł za uzywaną częsc i 30 minut grzebania.

mamut-tme
25-03-2013, 18:56
Szybkie pytanie:
Czy wymiana tego regulatora wymaga wyjęcia listwy wtryskowej (zakładam, że nie, bo tego w 30 minut raczej wykonać się nie da). U mnie chyba jest też ten problem - na ciepło prawie zawsze faluje i zwykle zaraz zgaśnie, za drugim razem odpali ale zwykle czuć benzynę dookoła auta.

egon
25-03-2013, 19:30
Nie nie trzeba, trochę sie nagimnastykowac zeby to poskładac, ale ja dałem rade, to ty te dasz.

mamut-tme
25-03-2013, 19:44
No to potwierdziłem usterkę, wężyk rozpadł mi się w rękach, a bliżej regulatora stała benzyna w wężyku. Z tego co widzę, bardzo podobne regulatory są w citroenach i peugeotach, ktoś może potwierdzić, że są takie same?

egon: Dzięki, z tego co się przyjrzałem trzyma się tylko na spince, więc nie powinno być problemu:)

egon
25-03-2013, 22:32
Tak tam jest tylko spika i najwięcej czasu zajmuje własnie jej załozenie.

mamut-tme
27-03-2013, 19:31
Usterka usunięta, wystarczyło wymienić ten regulator (50zł w stacji demontażu pojazdów) i sparciały wężyk.
Opiszę może moje objawy, może ktoś kiedyś skorzysta:
- na ciepło zapalał dość szybko - jak ktoś ma ten silnik dłuższy czas to wie, że zapala dłużej niż inne auta,
- zaraz po odpaleniu falowanie obrotów (ze 3 spadki i wzrosty) i albo zdechniecie albo zapalenie,
- po ponownym odpaleniu silny zapach benzyny dookoła (pewnie przez ten wężyk puszczało).