Zobacz pełną wersję : Wężyk podciśnienia, a benzyna.
Siema, mam pytanko, dzisiaj pękł mi wężyk od podciśnienia, ten....
3997
Moje pytanie, z wężyka leci benzyna, czy to normalne :?:
I co dziwne, po zaślepieniu wężyka i kolektora, auto jakby dużo lepiej odpalało, dziwne trochę. Dodam, ze wężyk juz zmieniony na nowy.
marcin.b2508
30-05-2012, 22:39
Regulator ciśnienia na listwie paliwowej zapewne do wymiany. Pękła membrana i paliwo przecieka. ciężej odpala dlatego że ma mniejsze ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach a na dodatek zalewa go benzyna prosto do kolektora. wymienisz regulator i po problemie.
http://moto.allegro.pl/fiat-marea-1-6-16v-regulator-cisnienia-paliwa-i2342033449.html
chodzi o tą część z tego linku.
marcin.b2508
03-06-2012, 18:01
egon rozwiązałeś ten problem z paliwem w przewodzie podciśnieniowym?
Niestety jeszcze nie, nigdzie nie mogłem dostac u mnie, a dzisiaj wyjeżdżam na Pomorze, ja wrócę to się tym zajmę i dam znać co i jak ;)
Zapodawaj egon,zapodawaj. Mam taki sam motór :lol: i mnie temat interesuje,tym bardziej,że i u mnie ciężko pali.
No i co to Qrna za wężyk bo nic nie napisaliście?
marcin.b2508
10-06-2012, 10:23
tem co jest w pierwszym poście egona na zdjęciu. zaślepiony śrubką.
Jutro jadę, poszukać, tej części i się okaże ;)
Do "marcin.b2508"
Ja nie pytam gdzie on jest na zdjęciu, ale jakie zadanie on spełnia? :lol:
marcin.b2508
10-06-2012, 23:53
Ma listwie paliwowej jest regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniowo. i ten wężyk właśnie łączy ten zawór z kolektorem ssącym.
No i regulator wymieniony, objawy minęły, a auto odpala normalnie :D
marcin.b2508
18-07-2012, 00:32
No to super że operacja się udała i pacjent ma się dobrze a nawet lepiej.
No w koncu zachowuje się normaonie jesli cnodzi o odpalanie.
Jaki koszty poniosłeś,pytam bo i u mnie jak zimny to nie chce odpalić. No i czułeś paliwo, taki "żywy" jej zapach, przy odpalaniu? Może i ja powinienem tam zajrzeć?
Dokładnie tak, zaraz po odpaleniu czuc było benzyne, ale tylko przez chwile. No cięzko odpalał. Koszt, to 40zł za uzywaną częsc i 30 minut grzebania.
mamut-tme
25-03-2013, 18:56
Szybkie pytanie:
Czy wymiana tego regulatora wymaga wyjęcia listwy wtryskowej (zakładam, że nie, bo tego w 30 minut raczej wykonać się nie da). U mnie chyba jest też ten problem - na ciepło prawie zawsze faluje i zwykle zaraz zgaśnie, za drugim razem odpali ale zwykle czuć benzynę dookoła auta.
Nie nie trzeba, trochę sie nagimnastykowac zeby to poskładac, ale ja dałem rade, to ty te dasz.
mamut-tme
25-03-2013, 19:44
No to potwierdziłem usterkę, wężyk rozpadł mi się w rękach, a bliżej regulatora stała benzyna w wężyku. Z tego co widzę, bardzo podobne regulatory są w citroenach i peugeotach, ktoś może potwierdzić, że są takie same?
egon: Dzięki, z tego co się przyjrzałem trzyma się tylko na spince, więc nie powinno być problemu:)
Tak tam jest tylko spika i najwięcej czasu zajmuje własnie jej załozenie.
mamut-tme
27-03-2013, 19:31
Usterka usunięta, wystarczyło wymienić ten regulator (50zł w stacji demontażu pojazdów) i sparciały wężyk.
Opiszę może moje objawy, może ktoś kiedyś skorzysta:
- na ciepło zapalał dość szybko - jak ktoś ma ten silnik dłuższy czas to wie, że zapala dłużej niż inne auta,
- zaraz po odpaleniu falowanie obrotów (ze 3 spadki i wzrosty) i albo zdechniecie albo zapalenie,
- po ponownym odpaleniu silny zapach benzyny dookoła (pewnie przez ten wężyk puszczało).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.