Zobacz pełną wersję : Za niskie wolne obroty brava 1.2
markshall
30-05-2012, 11:13
Czasem ECU nie rozpoznaje biegu jałowego i silnik ma 500-600 obrotów, a nawet potrafi zgasnąć po włączeniu klimy. W tym silniku nie ma magicznego mikrostyku mówiącego o pozycji jałowej pedału gazu, więc ECU rozpoznaje to chyba przez TPS? Jeździłem trochę z podpiętym lapkiem i w tych momentach ECU nie rozpoznaje biegu jałowego, więc nie steruje obrotami, stąd taki efekt. Czy winny jest ewidentnie silnik krokowy zintegrowany z TPS? Testowałem go troszkę, rezystancja zmienia się płynnie, na odczytach FES nie ma żadnych szpilek, więc zastanawiam się czy aby na pewno to jest tego wina. Jedyna rzecz która mnie dziwi, to jak wybiorę w FES testy i "test silnika krokowego" to macha trochę przepustnicą od zera do jakiś 15 stopni a następnie pokazuje, że test zakończony niepowodzeniem... Nie chcę wymieniać tego bezsensu, bo tanie nie jest, więc będę wdzięczny za radę...
Ciężko jest pójdzieć,ja bym proponował podmiane jeśli jest to możliwe,ewentualnie wyczyścić
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
To że niepowodzeniem się kończy nie oznacza że od razu jest padnięty ale z przepustnicami bywają jaja.. Z tego co mówisz to Ty masz już tam potencjometr pedału przyspieszenia i siłownik na przepustnicy przez co nie masz krokowca? Takie rozwiązanie ma młoda w peugeocie..
Też to zauważyłem w swoim Bravo , ustępuje po poruszaniu wiązką przewodów pod kolektorem ssącym .
Test zakończony niepowodzeniem - FES 3.4 też tak mi pokazuje .
markshall
31-05-2012, 11:06
To że niepowodzeniem się kończy nie oznacza że od razu jest padnięty ale z przepustnicami bywają jaja.. Z tego co mówisz to Ty masz już tam potencjometr pedału przyspieszenia i siłownik na przepustnicy przez co nie masz krokowca? Takie rozwiązanie ma młoda w peugeocie..
Nie, mam 2000 rocznik i jeszcze linkę od gazu.
Właśnie też uważam, że niepowodzenie testu nie jest wiążące... FES po prostu ma chyba jakieś własne błędy, np. ABS w moim aucie nie przechodzi żadnego testu a działa ;) Może faktycznie problem leży w wiązce przewodów? Trzeba będzie poobserwować.
Pisałem o roczniku 2000 i wiązce idącej od ECU do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika wału , alternatora .itd.
Takie zachowanie przepustnicy przy wyłączonym silniku a załączonym zapłonie .
4005
U mnie przestaje też skakać przy odłączonym czujniku ciśnienia w kolektorze ssącym.
markshall
31-05-2012, 12:47
Widzę, że u Ciebie jest jeszcze gorzej niż u mnie.... W moim bravolocie położenie przepustnicy nie skacze, jedynie czasem w FES w pozycji "położenie pedału przyspieszenia" pokazuje "poza biegiem jałowym" a pedał gazu jest puszczony. Efekt - obroty 500-600 i szarpanie, nierówna praca. Jeśli problem pojawi się w momencie odpalania auta, zgaśnie od razu, zapali dopiero za drugim-trzecim razem lub jeśli przytrzymamy gaz - to od razu. Ten ostatni problem przewijał się już na różnych forach w necie i zwykle ludzie doradzali czyszczenie przepustnicy, jednak ja myślę, że wynika właśnie z nierozpoznania biegu jałowego. Wtedy ECU nie dba o prawidłowe ustawienie przepustnicy, gdyż myśli, że zrobi to użytkownik. Dlatego zimny silnik przy ustawieniach zapewniających 500-600 rpm po prostu gaśnie momentalnie. Tyle teorii, skutki znamy ale przyczyna dalej nie jest do końca wyjaśniona, więc wypadałoby zorganizować innego krokowca i podmienić, trochę pojeździć, jak radzi lukq
koziol1172
31-05-2012, 22:09
a zrób reset parametrów autoadaptacyjnych, u mnie to resecie tak było a wystarczyło zrobić kilka km na benzynie zgasić uruchomić ponownie silnik pojeździć i obroty ustatkowały się na ~800obr
markshall
04-06-2012, 09:43
Reset owszem pomaga, ale po jakimś tygodniu problem wraca, także nie wiem co dalej...
markshall
13-07-2012, 12:22
Odświeżam temat - problem zbyt niskich wolnych obrotów wynikał z kiepskiej masy na TPS'ie - Z ECU wychodzi jednym przewodem masa dla TPS, MAP sensora i czujnika temperatury cieczy i gdzieś w wiązce się on rozgałęzia na te trzy elementy. Coś tam nie tak łączyło i między masą TPS a masą ECU było 50 omów. Efekt jak opisałem wcześniej. Puściłem masę osobnym przewodem, zrobiłem adaptacje i problem rozwiązany. Dlatego w razie problemów z obrotami, zamiast wymieniać TPS za 500zł lepiej wziąć miernik, schemat instalacji i sprawdzić kable między nim a ECU.
Zgadza się , ja wczoraj dałem masę na drugi pin TPS na razie jest ok .
Ciekawe co teraz wymyśli.
Witam,
czy możecie wskazać mi w którym miejscu znajdę TPS?
czy możecie wskazać mi w którym miejscu znajdę TPS?
Na przepustnicy? :D Jak się nie mylę to nawet jest opis w download jak się ją czyści.. (akurat dla 1.2)
markshall
22-07-2012, 13:11
W 1.2 TPS jest zintegrowany z tzw. silniczkiem krokowym, który tak na prawdę jest zwykłym szczotkowym silnikiem DC i nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym ;) Dla mnie lepiej brzmi "siłownik przepustnicy" ;) W każdym razie są w jednej obudowie i znajdują się na przepustnicy ;)
Dla mnie lepiej brzmi "siłownik przepustnicy"
Fachowo siłownik biegu jałowego ;) W 1.8 też nie ma krokowca tylko de fakto elektromagnes ;)
markshall
23-07-2012, 22:44
Ciekaw jestem jak to działa ta cewka. A w 1.8 po lifcie był już zwykły, czterofazowy silnik krokowy ;)
Ciekaw jestem jak to działa ta cewka. A w 1.8 po lifcie był już zwykły, czterofazowy silnik krokowy ;)
Elektromagnes jest sterowany PWMem i wraz ze wzrostem wypełnienia bardziej się wychyla - tak jakoś sobie to wymyślili. Po FL wiedziałem że jest inny siłownik ale że to normalna krokówka już nie ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
markshall
23-07-2012, 23:36
Fakt, właśnie doczytałem w manualu o PWMie;) Tylko dziwi mnie to troche, przepustnica ma silną sprężynę i duże jej wychylenie wymaga sporego prądu cewki...no ale widać jakoś to działa ;)
Ale co ma przepustnica do siłownika biegu jałowego? :) To są dwa osobne elementy połączone jakby równolegle.. Ten siłowniczek przesuwa tylko taki trzpień..
markshall
24-07-2012, 10:20
No cóż, w 1.2 i wielu innych silnikach siłownik biegu jałowego po prostu uchyla przepustnicę. Tu widać zrobili jakiś dodatkowy kanał obejściowy ;)
koziol1172
01-06-2014, 13:32
Witam ogrzeje trochę bo u mnie pojawił się ten problem z obrotami spadają na 600 i trzęsie silnikiem. Tą masę do TPS to skąd daliście? bezpośrednio z aku czy zaraz na wyjściu z ecu?? i czy tamten przewód pozostał czy odcięty został???
markshall
02-06-2014, 00:26
Ja zrobiłem prosty mostek między ECU a TPSem. Podlutowałem się do przewodu masowego od ECU a z drugiej strony przy samej wtyczce do TPS. Stare połączenie dalej istnieje, aczkolwiek prąd zawsze popłynie krótszą drogą, więc jakby go nie było.
koziol1172
02-06-2014, 17:44
Dzięki a mógłbyś podać który to pin z ecu i który przy wtyczce??? bo inaczej będę musiał pruć całą izolację
Pin B1 masa wychodząca z ECU , na nastawnik przepustnicy , czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury silnika .
Masa ta jest łączona w wiązce z jednego przewodu na trzy przewody i idzie na w/w czujniki .
Łączenie znajduje się pod kolektorem ssącym zaraz na początku odcinka wiązki skręcającej w stronę czujnika temperatury silnika , jest tam taki plastikowy uchwyt .
Pin B1 pierwszy od góry po lewej stronie
koziol1172
02-06-2014, 21:38
Dzięki zrobiłem tak że podłączyłem się do czarnego przy wtyczce nastawnika i do tej masy przykręcanej śrubką do obudowy ecu, narzeczona pojechała i na razie jest dobrze. Dodam że przepustnicy nie demontowałem ani nic nie robiłem, tylko ten przewód :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.