Zobacz pełną wersję : Stili 1,9JTD 115KM cieknie ropa ?!
PAJAK-78
28-05-2012, 21:08
Witam wszystkich czytających ten temat :)
Mam dziwny problem z moim stilo mianowicie gdy spadnie temperatura otoczenia poniżej 5 stopni Celsjusza gdzieś zaczyna ciec ropa mam plamy pod autem jak tylko przejadę max 100-200 metrów objaw ustępuje ale gdy w zimie auto stało pod domem i się grzało to zostawały pod nim plamy ropy.
zaglądałem pod maskę i nie mogę dojść gdzie cieknie w każdym warsztacie gdzie bylem rozkładają ręce bo gdy do nich dojadę niema nawet śladu po wycieku.
może ma ktoś pomysł gdzie szukać wycieku.
skoro już wiesz że wyciek masz z pod maski to rano z jakaś osobą idziesz do autka - ona odpala a ty oglądasz przewody, listwę, pompę Cr oraz filtr paliwa, wszystko najlepiej podotykać, a jeszcze takie pytanie - jak oglądałeś silnik to gdzieś było zapocenie? i mniej więcej w jakiej okolicy czego widać tą plamę?paliwa
PAJAK-78
28-05-2012, 22:39
w okolicy podszybia bardziej z prawej strony (siedzac za kierownica)
to tak jak pisałem sprawdź pompę Cr może gdzieś oring puścił , dobrze by było zdjąć albo trochę odchylić osłonę rozrządu może zimering na ośce puszcza, na pewno na silniku jest zapocenie, jeżeli nie widać ani z przodu ani z tyłu silnika to na bank od strony rozrządu, ropa to nie spiryt nie wyparuje
miałem wręcz identycznie i ASO zdiagnozowało przewód do wymiany - koszta z robocizną w okolicy 70zł, od tego czasu spokój.
problem wynikał z fakty iż zimna guba się obkurczała i powodowała nieszczelność układu. oglądanie z rana przy odpalaniu nic Ci nie da. po przyjechaniu do domu obwiąż sobie jakąś szmatka łączenia układu paliwowego i zostaw na noc. rano zobaczysz która szmatka jest ubrudzona
PAJAK-78
17-12-2013, 18:44
znów zrobiło się zimno i problem powrócił ustaliłem ze cieknie z pompy z pod takiej czarnej pokrywki przykręcanej na 4 śruby , mam w związku z tym pytanie czy można to bezpiecznie odkręcić i wymienić uszczelkę czy oring nie wiem dokładnie co tam się znajduje czy od razu oddać pompę do regeneracji ?
możesz kupić cały zestaw naprawczy do pompy CR , najlepiej wyciągnąć całą pompę ale wiąże się to z ponownym ustawieniem rozrządu - ja po zakupie też miałem podcieki ,wymiana oringów i innych uszczelek pomogła, obecnie mam cromę i można przykręcić koło pompy do obudowy a samą pompę wyciągnąć bez konieczności ponownego "grzebania" przy pasku
PAJAK-78
17-12-2013, 20:38
super a może wiesz gdzie można kupić taki zestaw naprawczy i czy można odkręcić tą czarną pokrywę nie demontując pompy (nic nie wypadnie?) ?
marcin.b2508
17-12-2013, 21:04
odkręcić możesz tylko że pod nią masz sekcje ( tłoczki) chyba na sprężynach więc musisz uważać. ale operacja jest prosta do wykonania. a co do kupna to popytaj w sklepach lub hurtowniach jak nie będą mieli do zwróć się do jakiegoś warsztatu należącego do sieci bosch servis to powinni ci to zamówić.
PAJAK-78
17-12-2013, 21:19
ok dzięki za info jutro to rozbiorę :)
marcin.b2508
17-12-2013, 21:48
F01M101454 Zestaw uszczelek pompy CR/CP1(pod pokrywę uszczelka z dziubkiem) - BOSCH - Zestawy naprawcze - Diesel Cars (http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454-zestaw-uszczelek-pompy-cr-cp1-pod-pokrywe-uszczelka-z-dziubkiem-.html)
12154
sprawdzałem to inter cars ma je również w ofercie
Uszczelnienie pompy CR CP1 2.4jtdm (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/89133-uszczelnienie_pompy_cr_cp1_2_4jtdm.html)
lub mogą być take okrągłe bez dziubka
12155
PAJAK-78
18-12-2013, 22:34
wielkie dzięki za linki :)
kukiluki
31-12-2013, 15:28
witam ,
mam ten sam problem z cp1, ale czy da się wymontować pompę bez rozbierania rozrządu?? w linku gość zabezpieczał (przykręcał koło zębate do obudowy), ale to było w 2.4 jtd ciekawe czy można tak zrobić w 1.9 ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.