Zobacz pełną wersję : Ducato od 2006 ku przestrodze, defekt zbiorniczka wspomagania
Witam wszystkich .
Chcialem was ostrzec przed bardzo mozliwym problemem co akurat spotkalo mnie .
Wiec w ducato 2006 / 2007 bo w mlodszych to niewiem ale w korku od zbiorniczka wspomagania kierownicy byla dziura w ktora wchodzil wezyk z malenkim kolankiem
i u mnie ten wezyk sie zgubil i zostala tylko dziura a podczas zalewania plynu do szyb nie jednokrotnie sie przeleje i plyn dostawal sie do oleju a pewnie i woda z nieszczelnego podszybia a i przeciez miedzy lampa a maska nie ma zadnej uszczelki czy tez rynienki a zbiornik jest zaraz obok . Nawet nie wiem przez ile czasu i niedawno zagladam do zbiorniczka a tam smietana z majonezem SZOK !
Na cale szczescie pompa i maglownica jeszcze dziala dobrze ale 7 razy wymienialem olej az znowu zrobil sie przezroczysty i czysty .
Kupilem nowy korek , ten jest juz zmodyfikowany i odpowietrzenie jest tam zrobione inaczej .
Szkoda tylko ze to wszystko nie podczas gwarancji tylko prawie 3-lata pozniej .
Wiec panowie czowajcie , czowajcie ...
Ciut zmodyfikowałem temat, aby był bardziej jednoznaczny
Witam wszystkich .
Chcialem was ostrzec przed bardzo mozliwym problemem co akurat spotkalo mnie .
Wiec w ducato 2006 / 2007 bo w mlodszych to niewiem ale w korku od zbiorniczka wspomagania kierownicy byla dziura w ktora wchodzil wezyk z maleńkim kolankiem
i u mnie ten wężyk się zgubił i została tylko dziura...
otóż to nie jest dziura po wężyku tylko odpowietrzniku, który miał wadę projektową producenta
gdyby nie to że się też z tym zmierzyć musiałem bym nie wiedział, że FIAT wymieniał gratis ów nieszczęsny korek aby uniknąć awarii
woda dostawała się z podszybia a odpowietrznikiem wnikała do układu wspomagania
choć oficjalnie się nie rozpuszcza w oleju od wspomagania to się miesza tworząc GROŹNĄ mieszaninę
która zamarza na mrozach i dewastuje układ wspomagania:
1` wypada odpowietrznik
2` pompa wspomagania
3` magiel lub zawory sterujące
tak, tak pierdoła za 19 pln w serwisie niszczy pompę 1800, olej 100, robocizna 200-400, i nasz czas i nerwy
i oby nie zerwało paska bo może wkręcić w rozrząd. lub przynajmniej pozbawić ładowania a wówczas laweta bo komputer wyłączy zapłon.
Więc fiat o tym wie a i tak jak poncjusz piłat umywa ręce
podobnie jak w przypadku przepustnicy zalewanej wodą ze źle wyprofilowanego podszybia w miejscu jego łączenia z 2 połówek
podobnie jak z obudową filtra paliwa która pęka wcześniej lub później a nowa ma już wzmocnienia
i oby nie było więcej takich oszczędności o których dowiadujemy się przez zaskoczenie
p.s.
z wymianą oleju w układzie wspomagania polecam zakupić 3 litry dexIII i wykonać wymianę dynamiczną
w tym celu w połowie długości maglownicy rozpinamy szybkozłączkę na przewodzie
spuszczamy stary olej olej
troszeczkę nalewamy do zbiornika aby się przepłukał i ściekł
zaślepiamy węża od strony zbiornika
zalewamy do pełna zbiornik
skręcamy koła w jedną ze stron
włączamy silnik i dociskamy skręt na maxa aż pojawi się pod spodem nowy olej
wyłączamy silnik lub ktoś dolewa oleju
i na włączonym silniku skręcamy do oporu w drugą stronę aż ponownie pojawi się świeży olej pod spodem
łączymy szybkozłączkę i odpowietrzamy układ skręcając max lewo max prawo
dolewamy olej do stanu
WYMIENIAMY korek
DOKUPUJEMY kapsel/foremkę ZABEZPIECZAJĄCĄ odpowietrznik korka koszt w citroenie ok. 15 pln brutto
lub sami z pazłotka=folii aluminiowej robimy taki parasol
i szerokiej drogi...
p.s.
kiedy projektanci zrozumieją, że z wodą nie wygrają
a woda + mróz pokona wszystko i wszystkich razem
aby uporządkować wiedzę pokażę na przykładach :
1` korek który trzeba wymieniać lub zabezpieczać to taki jak na foto poniżej = gwarantowane problemy!!!
22355
2` korek z citroenów i boxerów = wersja z wężykiem powinna być ok ale gdy posiada wężyk opuszczony w dół
22356
3` zabezpieczenie korka z wersji 1` ale może zabezpieczać i wersję 2` gdyby urwany był wężyk gumowy = nazywam to foremką lub kapslem zakładanym z góry na zatrzaski na całym zbiorniczku i korku. NAJWAŻNIEJSZE oryg. w serwisie citroena 19 PLN BRUTTO !!!
22357
p.s.
gdybyście mieli korek wersja 1` lub wersja 2` ale z urwanym wężykiem polecam wówczas wymienić płyn metodą z postu powyżej = więcej niż pewne że w układzie wspomagania MACIE WODĘ która dewastuje magiel i pompę wspomagania a w połączeniu z mrozem może rozsadzić pompę, zerwać pasek ze skrzywionego wówczas koła pasowego i w najgorszym przypadku zerwany pasek wkręcić pod pasek rozrządu niszcząc plastikową osłonę rozrządu.
Mam nadzieję, że choć kilku z nas uniknie stresu.
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Mój pierwszy wpis na forum więc krótko: potwierdzam, jest problem, nabyłem Ducato 2006 2.3 z budyniem zamiast płynu. Po wymianie założyłem zmodyfikowaną nakrętkę własnego pomysłu :) polecam. Koszt? 1 zł
26202
widzisz - robiąc taki odwrócony syfon teoretycznie wszystko OK do chwili rozszczelnienia się połączenia rurki z kapslem - wówczas powrót do problemów.
Zaufajcie foremka z serwisu citroena pasuje idealnie jest na zatrzaskach nie pomniejsza miejsca przy obsłudze wymiany żarówek lub uzupełniania płynu doszyb
ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST ODPORNA NA PRZYPADKOWE ZDARZENIA - osobiście tylko ją polecam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.