PDA

Zobacz pełną wersję : Świst podczas dodawania gazu



danger
22-05-2012, 01:28
Witam. Podczas dodawania gazu słysze spod maski świst, tak jak by zasysane było lewe powietrze.
Miał ktoś podobny objaw ?
Na mocy auto nie spadło, silnik chodzi ok.

przymar
22-05-2012, 07:54
U mnie też świszcze. Turbinka się budzi :) Nie wiem jak koledze ale mi ten dźwięk się podoba. Ten typ tak ma.
Jakby coś było nie tak to byłby raczej "Check engine" i spadek mocy.

seth
22-05-2012, 15:30
dokładnie. do muzyczny i kojący umysł dźwięk turbiny :D. ja u siebie słyszę turbo a u ciebei przy mocy o 30 KM większej na pewno jest to bardziej słyszalne :D

Krizard
21-07-2012, 12:52
Witam Wszystkich.
Ja również chciałem podpiąć się do tematu.
Crome nabyłem z podobnym defektem. Mechanik stwierdził, że za świszczenie odpowiedzialny jest pasek od alternatora. Po wymianie kpl rozrządu i paska z napinaczem od alternatora problem pozostał.
Świszczenie występuje przy szybkim dodawaniu gazu gdy autko jest zimne. Co ciekawsze zauważyłem, że piszczenie ustępuje jak przekrocze 2500obrotów na silniku. W mechanice jestem laikiem ale może ktoś już przerabiał podobny problem. Byłbym wdzięczny za okazaną pomoc :)

danger
21-07-2012, 13:38
Przyznam sie ze juz sie przyzwyczailem do swistu w mojej Kromce. Jak narazie wszystko OK. Ostatnio mijala mnie Alfa na przejsciu dla pieszych i tez slyszalem podobny efekt pod jej maska. Mysle ze to taka natura tych silnikow. Chociaz jak wymienilem pare dni temu olej na Selenie 5W40 WR to swist jak by byl mniejszy. Ale to tylko moze moje subiektywne spostrzezenie :roll:. Nie zaszkodzi podjechac do firmy tuningujacej auta i tam zasiegnac jezyka. Pozdr.

pawliczex
21-07-2012, 14:03
Świst przy zimnym silniki ustający po osiągnięciu 2500 obrotów to wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym :smile: W swojej Cromie tak miałem. Nowa uszczelka to koszt około 50zł do tego kilka godzinek roboty i po kłopocie.

przymar
24-07-2012, 08:00
Witam Wszystkich.
Ja również chciałem podpiąć się do tematu.
Crome nabyłem z podobnym defektem. Mechanik stwierdził, że za świszczenie odpowiedzialny jest pasek od alternatora. Po wymianie kpl rozrządu i paska z napinaczem od alternatora problem pozostał.
Świszczenie występuje przy szybkim dodawaniu gazu gdy autko jest zimne. Co ciekawsze zauważyłem, że piszczenie ustępuje jak przekrocze 2500obrotów na silniku. W mechanice jestem laikiem ale może ktoś już przerabiał podobny problem. Byłbym wdzięczny za okazaną pomoc :D

Zabrzmi głupio ale mówimy o świszczeniu czy ćwierkaniu. Jak ćwierkanie to alternator do regeneracji, jak świszczenie to turbinka się rusza (ewentualnie uszczelka o której mówi pawliczek)

Krizard
24-07-2012, 21:17
Bardziej świszczenie aczkolwiek ciężko teraz zdiagnozować gdyż autko wczoraj zostało odstawione do elektryka. Miałem niedzielną przygode 40km od domu zaświęciło się ładowanie i do domu dojechałem z działającym obrotomierzem i bez wspomagania kierownicy :) Elektryk stwierdził brak ładowania i uwalony alternator, teraz cierpliwie czekam na kosztową wycenę. Znajomy mechanik zainteresował się kolektorem ssącym a właściwie mechanizmem który otwiera i zamyka klapy. Jedna z klap jest lekko przypocona, zapewne wyrobiła się uszczelka i być może z tąd to świszczenie. Przyznam się szczerze, że auto kupiłem niecałe dwa tygodnie temu z przebiegiem 236tyś km i sprzedający powiedział mi o tym problemie. Do tego wszystkiego dochodzi nierówna praca silnika przy pierwszym odpaleniu np "po nocy" w prawdzie auto niechodzi jak traktor ale drgania są na tyle odczówalne, że odzywa się koło dwumasowe i efekt jest taki jak by ktoś młotkiem wali po spodzie silnika. Autko odkupiłem od prywatnego właściciela i szczerze może on sam na to uwagi nie zwracał. Szczerze jak już tak sie żale to wspomne o lekkich szumach na 5 i 6-tym biegu podczas dodawaniu gazu ale ponoć ten typ tak ma :) Do pozostałych elementów wszystko ok.

Johnu1111
14-10-2012, 11:44
Mam Podobne objawy Croma 1,9 150KM myślałem ,ze to może być turbina .Dowiaduje się ze może być uszczelka pod kolektorem .Dzięki za podpowiedź .Pozdrawiam

k66
17-10-2012, 19:53
W alternatorze pala sie jakies diody czy bezpieczniki. Przerabiałem to - koszt 80 zł plus robocizna. Co do świstów :
1 - turbina sie rozkreca i to normalne
2 - w.w. uszczelka
3 - nieszczelnosci w okolicach turbinu , dolot i te sprawy. Dosyc latwe i tanie do naprawy naprawy. Uszczelki lub tzw czerwony silikon (odporny na wysokie temp.)

Masmo
10-09-2013, 12:06
Witam. Podczas dodawania gazu słysze spod maski świst, tak jak by zasysane było lewe powietrze.
....Na mocy auto nie spadło, silnik chodzi ok.


Mam Podobne objawy Croma 1,9 150KM myślałem ,ze to może być turbina .Dowiaduje się ze może być uszczelka pod kolektorem .Dzięki za podpowiedź .Pozdrawiam

W mojej Cromie JTD 150 KM właśnie od wczoraj mam przy mocniejszym dodaniu gazu mam taki dźwięk jak przy rozszczelnieniu jakiejś rury. Ewidentnie dźwięk jest słyszalny przy wzroście ciśnienia od turbiny. Rozwiązaliście problem? Co było przyczyną?

dolek
10-09-2013, 18:42
Miałem przed obecną cromą wersję 1,9 150 i podobny świst był bardziej słyszalny po uszkodzeniu węża z intercoolera.
RURA WĄŻ INTERCOOLER/A TURBINY FIAT CROMA 1.9 JTD (3523529319) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rura-waz-intercooler-a-turbiny-fiat-croma-1-9-jtd-i3523529319.html) link do aukcji żeby każdy mógł zobaczyć o jaki wąż chodzi. Jest to defekt w tych autach bo znajomemu też się przetarł w tym samym miejscu co u mnie. Cena w serwisie ok 270 zł jak dobrze pamiętam. Przy małej dziurce nieodczuwalny jest ubytek mocy (dopiero gdy jest spora dziura brakuje mocy).

Masmo
02-01-2014, 19:12
Autko zdiagnozowane i naprawione w ASO zaraz po wystąpieniu usterki. Był to wąż na dolocie. Jakoś 2 stówy z kawałkiem jak piszesz.

carooso
11-01-2014, 21:46
U mnie dwa razy już się przetarł. Rozwiązaniem, które zastosowałem jest szersza obejma mocująca, którą kupiłem w metalowym sklepie za jakieś 12 zł i teraz chadzia :-)

landi9
22-01-2014, 00:29
Kizard, a skąd wiesz, że na 5i6 szum to taka uroda? JA TEŻ tak mam.

landi9
29-01-2014, 15:34
Trochę poczytałem I to nie uroda, tylko łożyska. Ktoś wie ile to kosztuje. Podobno może pomóc ceramizer... ma ktoś jakieś doświadczenie z cudownym lekiem na skrzynie biegów.

BART_osz
29-01-2014, 16:25
Trochę poczytałem I to nie uroda, tylko łożyska. Ktoś wie ile to kosztuje. Podobno może pomóc ceramizer... ma ktoś jakieś doświadczenie z cudownym lekiem na skrzynie biegów.

Polecam:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/skrzynia-biegow-m32-19898/

Jak już buczy/szumi to mało prawdopodobne że ceramizer pomoże ... on może przedłużyć ich żywotność (sprawnych ) ale rozjechanych koszyczków albo zmielonych wałków w łożysku nie uzdrowi . Niestety ...

landi9
03-02-2014, 09:45
Obyś się mylił w moim przypadku. ... kupiłem I ZOBACZĘ. .. LICZĘ NA CUD....

BART_osz
03-02-2014, 16:25
Źle nie życzę :) i też trzymam kciuki :)

pezet3
07-03-2014, 20:19
Witam Panowie, pytanie do was, czy w waszych cromach słychać w okolicach 1800 obr świst/zasysanie powietrza przy dodawaniu gazu? Słychać to tak jakby po prawej stronie deski i za każdym razem kiedy się przyśpiesza delikatnie. Jak jest u was?

sopiotr
07-03-2014, 21:20
U nie też tak jest. Cromę mam dopiero 3 miesiące i niewiele mam z tym doświadczenia. Czytałem, że w autach z tym silnikiem słychać czasem świst, ale nie umiem powiedzieć, czy u mnie nie jest zbyt głośny.

pezet3
07-03-2014, 21:25
Widzę Sopiotr że jesteś z Krakowa, można się jakoś ustawić i porównać jak to jest u ciebie i u umnie.

grzest
08-03-2014, 06:32
Witam Panowie, pytanie do was, czy w waszych cromach słychać w okolicach 1800 obr świst/zasysanie powietrza przy dodawaniu gazu? Słychać to tak jakby po prawej stronie deski i za każdym razem kiedy się przyśpiesza delikatnie. Jak jest u was?

Też tak jest. Słychać turbinę.

Ali4
08-03-2014, 19:44
U mnie również słychać lekki świst podczas dodawania gazu. Słychać go tak jak napisano wyżej w okolicy 1800 obr. Gdy mam włączone radio to nic nie słychać (bo jest to naprawdę delikatny dzwięk), po wyciszeniu radia dopiero jest słyszalny z prawej strony deski. Także myślę że ten typ tak ma.

pezet3
08-03-2014, 20:12
U mnie również słychać lekki świst podczas dodawania gazu. Słychać go tak jak napisano wyżej w okolicy 1800 obr. Gdy mam włączone radio to nic nie słychać (bo jest to naprawdę delikatny dzwięk), po wyciszeniu radia dopiero jest słyszalny z prawej strony deski.

Dokłądnie tak jest, można to porównać do szumu powietrza z nawiewu ( tak na początku myslałem).

sopiotr
09-03-2014, 14:08
Widzę Sopiotr że jesteś z Krakowa, można się jakoś ustawić i porównać jak to jest u ciebie i u umnie.
Pomyślałem o tym samym, gdy zobaczyłem, że jesteś z Wieliczki.
U nie ten świst nie jest taki cichy, chociaż radio ustawione na "Volume 2" zagłusza ten świst. Świst zaczyna się przy ok. 1800 obr./min i lekko się zwiększa przy dodawaniu gazu. Na razie nie panikuję, ale rozważam różne możliwości np. nieszczelności w układzie dolotowym. A być może tak ma być, bo tak pracuje turbina.

blind
09-03-2014, 15:20
Specjalnie dzisiaj wracając wyłączyłem radio i wentylacje. U mnie żadnego świstu nie ma, ale to może ze względu na to że mam silnik 120KM a nie 150KM.

Pozdrawiam

pezet3
09-03-2014, 18:43
U tescia w grande punto 1.9 multijet 120 km tez nie ma tego swistu, dodam ze ma manual

blind
09-03-2014, 19:54
U tescia w grande punto 1.9 multijet 120 km tez nie ma tego swistu, dodam ze ma manual


U mnie też manual. :cool:

pezet3
09-03-2014, 21:23
Pomyślałem o tym samym, gdy zobaczyłem, że jesteś z Wieliczki.
U nie ten świst nie jest taki cichy, chociaż radio ustawione na "Volume 2" zagłusza ten świst. Świst zaczyna się przy ok. 1800 obr./min i lekko się zwiększa przy dodawaniu gazu. Na razie nie panikuję, ale rozważam różne możliwości np. nieszczelności w układzie dolotowym. A być może tak ma być, bo tak pracuje turbina.

No to mozemy sie jakos ustawic, z ktorej czesci krakowa jestes?

blind
10-03-2014, 07:58
No to mozemy sie jakos ustawic, z ktorej czesci krakowa jestes?


Kolego PW na tym forum też istnieje. :tongue

paczer
29-12-2017, 22:11
u mnie syczało podczas przespieszania. Znalazłem nieszczelność na rurze doprowadzająej powietrze z przodu samochodu do filtra powietrza. Jest ona łączoa, bez obejmy na wcisk. Prawopodobnie podczas wymiany żarówki niechcący przesunąłem rurę, powstała szparka przez którą syczało powietrze - teraz jest cisza, słychać turbinę:)