PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo w dieslu 120KM czy 150KM?



feniks86
21-05-2012, 23:49
Witam ponownie,

dylemat między Signumem a Bravo chyba ostatecznie rozwiązany na korzyść Fiata. Stąd moje kolejne pytanie: którego diesla wybrać? 120KM czy 150KM? Zapewne mocniejszy daje więcej frajdy z jazdy, aczkolwiek jak na stosunkowo nieduże auto 120KM powinno również być wystarczające? A jak z awaryjnością? Bardziej trwały i mniej awaryjny ten 120KM?

Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie opinie!

Pozdrawiam,
Marcin

seth
22-05-2012, 00:04
120 jest fajnym i oszczędnym silnikiem. Mi po roku brak trochę mocy ale jest to dla mnie wystarczająca moc do bardzo dynamicznej jazdy.
Co do awaryjności to moj ma już około 250 tyś km i jak na razie wymieniałem tylko półoś (strzelał przegub a do mojej wersji nie ma przegubów tylko cale półosie i to w ASO. koszt 1100zł). wymiana rozrządu i oleju w warsztacie poza ASO to koszt około 700zł (kompletny rozrząd wraz z pompą więc to bardzo mało jak na części i robociznę)
Auto daje mnóstwo frajdy z jazdy a jego wygląda jest niesamowity. polecam wersje z automatyczna dwustrefową klimatyzacją, 4 szybami elektrycznymi oraz pakietem chromowanych listew i klamek. dobrze byłoby żeby miał xenony. juz listwy i klamki mógłbyś sobie odpuścić ale xenony lepiej żeby były. popatrz na signum i bravo jak wygląda w środku i na zewnątrz. to nie ma się nad czym zastanawiać:D. do tego polecam kolory (od najlepszego czyli najładniejszy i najlepszy w utrzymaniu w czystości)
kawa z mlekiem metalik
bordowy metalik
nie kupuj czarnego w metaliku. ja po wyjeździe z myjni po 2 km mam już oznaki kurzu itp. :D

ego
12-06-2012, 10:30
120 jest fajnym i oszczędnym silnikiem. Mi po roku brak trochę mocy ale jest to dla mnie wystarczająca moc do bardzo dynamicznej jazdy. ale jednak to "tylko" 120 koni i troche trzeba sie namachać lewarkiem na mieście na niższych biegach żeby sprawnie przyspieszać.Na trasie jest juz zupełnie inaczej, nadzwyczajnie sprawnie sie porusza,nawet nie wiadomo kiedy a na liczniku 160,170... ale spalanie już wzrasta do 8 litrów (według wskazan komputera) Ja jednak zdecydowałbym sie na 150 konny.

miszko
12-06-2012, 10:45
Chcesz kupić nowy czy używany egzemplarz? Przy nowym warto przejść się do salonu i spytać o roczniki z zeszłego roku ;D Dają duże upusty na takie auta.

seth
12-06-2012, 11:12
ale jednak to "tylko" 120 koni i troche trzeba sie namachać lewarkiem na mieście na niższych biegach żeby sprawnie przyspieszać
i tu się nie zgodzę z tobą. mój się ładnie zbiera od samego dołu. a jak nie chcesz machać to trzeba kupować automat :D

scion
10-02-2013, 17:47
Według mnie, silnik 120km jest wystarczający, poza tym jest prostszy w budowie mam na myśli głowicę która ma 8 zaworów a nie 16, co więcej w wersjach 150 ps zacierają się elementy przepustnicy co jest dość kłopotliwe i drogie w naprawie

seth
10-02-2013, 22:47
Według mnie, silnik 120km jest wystarczający,
potwierdzam. do tego jest dość oszczędny

ego
11-02-2013, 09:14
potwierdzam. do tego jest dość oszczędny
Tak gadasz bo takie masz,jakbyś mial 150 konne to bys inaczej gadał.
Podzwiwiam ludzi którzy za wszelką cene chwala tylko to co ich.
Ja od ponad roku jezdzę również bravo II 120 konnym i jakbym kupowal jeszcze raz taki samochód to tylko 16 zaworowy.
Faktem jest to,że 8 zaworowy silnik jest ponoc bardzo wytrzymały i zdecydowanie mniej awaryjny od 16 zaworowego i to jest jedyna rzecz która przemawia za tym silnikiem.
Pozdrawiam.

seth
11-02-2013, 17:55
Tak gadasz bo takie masz,jakbyś mial 150 konne to bys inaczej gadał.
jak juz coś to mówił. Nie jestem typem człowieka zachwalającego tylko swoje więc nie patrz na wszystkich swoją miarą i jak podważasz czyjeś zdanie to potwierdź je danymi.

scion
11-02-2013, 19:46
Tak się składa, że miałem okazję jeździć bravo z silnikiem 150 ps i ok jest szybsze i bardziej elastyczne ale 120 też spokojnie daje rady, a co do odpowiedzi popieram przedmówcę.

seth
11-02-2013, 21:07
wiele się mówiło na temat spalania 120/150 KM w dziale "croma" a to te same silnika tylko inna buda więc jest to jakieś odniesienie. 150 KM to już fajny demon

TMK
13-02-2013, 09:01
wiele się mówiło na temat spalania 120/150 KM w dziale "croma" a to te same silnika tylko inna buda więc jest to jakieś odniesienie. 150 KM to już fajny demon

Jeszcze lepszym 'demonem' jest silnik 8V podciągnięty do 150KM, moment mam ok. 370Nm. Przy porównywaniu spalania trzeba pamiętać o masie cromy. Bravo nie znam, odniesienie mam do vectry 150KM, którą trochę jeździłem i croma po powyższym programie daje więcej radości z jazdy :) 120KM sprawowało się bardzo dobrze przy zwykłej jeździe np do pracy, przy 4-5 osobach i załadowanym bagażniku brakowało już ciut mocy, teraz jest ok.

daro13
13-02-2013, 14:54
mam pytanko odnośnie silnika 1.9 multijet i 1.6 multijet czy posiadają one filtr cząstek stałych czy może którys z nich go nie ma

seth
13-02-2013, 17:48
Przy porównywaniu spalania trzeba pamiętać o masie cromy
tak ale biorąc crome 120 i 150 km i mamy spalanie większe przy 150 KM to w bravo 120 i 150 będzie tak samo. bo masa się zmieni to i spalanie się zmieni w miarę proporcjonalnie bo różnice w masie sa niewielkie.



mam pytanko odnośnie silnika 1.9 multijet i 1.6 multijet czy posiadają one filtr cząstek stałych czy może którys z nich go nie ma

z tym bywa różnei tak jak z elektrycznymi szybami. jedni mają inni nie. ja akurat mam

TMK
13-02-2013, 21:31
mam pytanko odnośnie silnika 1.9 multijet i 1.6 multijet czy posiadają one filtr cząstek stałych czy może którys z nich go nie ma

Zobacz tutaj:
http://fiatklubpolska.pl/kupujemy-samochod-524/fiat-croma-1-9-multijet-13380/#post67239

Archee
16-02-2013, 21:08
Ja osobiście nie polecam 1.9 150KM z prostej przyczyny, więcej pali. Lepiej Kupić 1.6 i zrobić chiptuning

scion
16-02-2013, 21:37
Czy ktoś wymieniał już świece żarowe w silniku 120 KM?

seth
16-02-2013, 23:11
ja przymiarkę robiłem. według moich obserwacji nie jest źle. w kolektorze masz otwory żeby ja wyciągnąć z głowicy i dojście tez nie jest straszne.

scion
17-02-2013, 11:46
A jak z wykręcaniem, bo jak chciałem wykręcić z volvo s60 to nie dawało rady.

lukaszLDZ
17-02-2013, 14:53
Bierz 120km i jak będzie Ci mało zmienisz soft na 150km spokojnie. Dwumasa jest ta sama w 120km i w wersji 150km, sam dopowiedz sobie reszte, więc nie ma co sie zastanawiać. Te 120km w mieście styknie, chyba, że oczekujesz super wrażeń to jak mówie chip i o sprawie.

seth
17-02-2013, 20:33
150 daje niezłe wrażenia ale jak ktoś chce mieć emocje podczas jazdy to bierze benzynę z turbo. 120 KM to taki kompromis oszczędności i dynamiki.

scion
18-02-2013, 18:35
Co do świec żarowych to w silniku 120 km 1.9 MJTD są problemy z dostępem, tzn żeby dojść do świec trzeba zdemontować EGR, i wszystkie przewody co lecą od strony rozrządu, nie jest to łatwa praca oryginalnie były tam świece Boscha, i tego modelu nie ma zamiennika Beru, ewentualnie jest DENSO.

sinned
16-04-2013, 19:33
Zdecydowanie 150 KM

johan
20-06-2013, 19:54
mam 120ke nigdy 150ki nie kupuj prasa odradza a ja z doswiadczenia

Mike Poznan
20-06-2013, 21:50
Bzdura 1.9 bardzo udana jednostka.

grze
21-06-2013, 01:57
Ja też mam 150ke i złego słowa o niej nie powiem a na jesień ruszam z mocą delikatnie. W planach 170KM i 375Nm.

dominiq
21-06-2013, 17:35
Mocy nigdy za wiele. Ja bym się nie zastanawiał i brał 150.

tedy205
21-06-2013, 19:17
jak komuś zależy na osiągach to 150 a jak na ekonomii to 120,

dominiq
21-06-2013, 23:37
jak na ekonomii to 120
Moim zdaniem różnica w ekonomii jest pomijalna. To nie jest 2.4 ;)

grze
22-06-2013, 01:22
Kiedyś jednego dnia jeździłem tym i tym i 16v pracuje ciszej. Oba auta miały podobny brzebieg km.

Borys-Tech
23-06-2013, 16:02
Ja również bym obstawiał za 16v według mnie argument spalania można pominąć bo jaka będzie różnica 0.5-1l ? 120km będziesz musiał wyżej kręcić bo mniej mocy i momentu. A argument softa nie trafia do mnie, zrobić soft i mieć 150km skoro w 16v masz to w serii i też można zrobić soft i ma się 180-190KM. Ceny gratów są bardzo podobne do siebie więc jak dla mnie nie ma tragedii. A jak to zwykle bywa po kupnie pojeździsz tydzień i będzie za mało mocy lub co innego. Sam posiadam 2.0 16v + soft ok 210KM i jazdy wersją 120KM jakoś nie widzę. Średnie spalanie w mieście na odcinkach 10km wychodzi mi 7,5-8,5l zależy jak jeżdżę, na trasie 5,5-6,5l. Więc tu pytanie czy warto oszczędzać aż tak bardzo na spalaniu aby później marudzić że nie jedzie i pluć sobie w brodę że mogłem kupić mocniejszy silnik :]

Poznańczyk
23-06-2013, 22:04
Odczucia i radość z jazdy to jedno i dla każdego inaczej odczuwalne,ale 120KM jest prostszym silnikiem w budowie a co za tym idzie łatwiejszym w naprawach i przez to może tańszym więc dla kogoś też to może być argument.Opinia zasłyszana od paru już mechaników więc coś na rzeczy musi być.

rafal.stacho
02-12-2018, 09:01
Również polecam, posiadam od niedawna bravkę 1.9 120 km w wersji Dynamic + pakiet Sport wygląda świetnie, osiągi ma zadowalające :)

marajan
02-12-2018, 13:54
Również polecam, posiadam od niedawna bravkę 1.9 120 km w wersji Dynamic + pakiet Sport wygląda świetnie, osiągi ma zadowalające :)

Myśle ze kolega już dawno kupił i zdążył sprzedać auto. Patrz na datę postu ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jordan7
02-12-2018, 19:38
Również polecam, posiadam od niedawna bravkę 1.9 120 km w wersji Dynamic + pakiet Sport wygląda świetnie, osiągi ma zadowalające :)
Cieszymy się Twoim szczęściem ;)