PDA

Zobacz pełną wersję : Czujnik ciśnienia klimatyzacji



cyrro512
12-05-2012, 14:44
Witam. Niedawno zrobiłem przegląd klimy (nabicie czynnika, sprawdzenie szczelności) i niestety okazało się, że nie działa. Po podłączeniu na krótko sprężarka zaskoczyła. Po sprawdzeniu bezpieczników i przekaźnika moje podejrzenia padły na czujnik ciśnienia klimy. Po autodiagnostyce wyskoczył error cli 00 czyli brak czynnika. I teraz mam pytanie czy ktoś już wymieniał ten czujnik u siebie i czy da się to zrobić samemu czy przez serwis. Dodam tylko, że klima automatyczna.

seth
12-05-2012, 14:46
nie wiem gdzie klime nabijałeś, ale najlepiej z takimi problemami zwracać się do fachowców. oni sprawdzą co jest nie tak i skutecznie naprawią. Z klima jest taki problem że właściwie co by z nią nie robić ot trzeba czynnik spuszczać

cyrro512
12-05-2012, 15:01
W vw można wymienić ten czujnik bez spuszczania klimy jest tam zawór zwrotny i się zastanawiałem czy fiat ma podobnie.

seth
12-05-2012, 15:10
nie wiem. ja bym się nie grzebał przy tym sam. jak ci czynnik walnie po łapach to wtedy zaoszczędzisz. jedź do dobrego warsztatu zajmującego się klimatyzacjami i oni ci zdiagnozują co jest nie tak i fachowo naprawią

cyrro512
12-05-2012, 15:19
Właśnie dlatego chciałbym się dowiedzieć czy da się samemu to zrobić czy nie.

malediw
12-05-2012, 20:44
Czujnik można wymienić tak jak w VW i w wielu innych autach ,jest tam zawór zwrotny, sprawdź po odkręceniu starego zaworu czy oring uszczelniający na chłodnicy jest ok.

cyrro512
13-05-2012, 09:49
Dzięki bardzo. Ta odpowiedz bardzo mnie ucieszyła. Pozdrawiam

waldi67
17-05-2012, 19:10
a powiedzcie gdzie ten czujnik ciśnienia klimy sie znajduje w fiacie marea 1,6 16v

martinez
18-05-2012, 09:18
Najprawdopodobniej pod podstawą akumulatora, z zieloną wtyczką. Jeśli się mylę to przepraszam, ale w JTD tak jest :)

cyrro512
18-05-2012, 14:06
]Znajduje się dokładnie pod rurą wlotowa filtra powietrza, zaraz przy wejściu do filtra.

cyrro512
18-05-2012, 17:57
Zabrałem się dzisiaj do wymiany czujnika i niestety awaria. Ktoś wczesniej wymieniał już ten czujnik i spaprał sprawę. Przy wymianie uszkodził gwint na zaworku zwrotnym i wkręcając nowy czujnik pomógł sobie klejem. Wszystko było bobrze do czasu gdy klej nie puścił. Teraz gdy ja go ponownie odkręciłem czujnik z gwintu niewiele zostało. Teraz pytanie czy sam zaworek da się wymienić czy trzeba będzie wymienić cały element na osuszaczu z zaworkiem. A może dałoby się nagwintować ponownie zaworek. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

Zielony
18-05-2012, 20:20
Nie uda Ci się tego nagwintować ponieważ brakuje już aluminium.Może uda Ci się wykręcić zaworek z tego klocka aluminiowego i dorobić go od nowa.Jeżeli nie to do wymiany masz przewód (podwójny) który idzie aż do parownika i łączy się z nim na grodzi kabiny z komorą silnika.Wymiana jest bardzo trudna ponieważ strasznie ciężko jest wyjąć rurki w miejscu wspomagania hamulców.

cyrro512
18-05-2012, 20:30
Coś tam metalu jeszcze zostało. Spróbuje go jednak nagwintować i wkręcić czujnik przy użyciu jakiegoś dobrego kleju do metalu. Jak to nie pomoże spróbuje wykręcić zaworek. Wymiana przewodów tylko gdy dwa poprzednie sposoby zawiodą.

morski
22-05-2012, 19:09
Cześć.W tamtym roku miałem to samo.nagwintować się nie dało.pojechałem na szrot i kupiłem całą rurkę z presostatem za 80 zł :P.

cyrro512
25-05-2012, 17:02
Też się jednak nie bawiłem w klejenie i gwintowanie, udało mi się kupić cały przewód za 80 zł. Zależało mi jedynie na przewodzie bez preostatu, bo mam nowy i chciałem go zamontować. Na szrotach nie wykręcają ich bo wiedzą, że się to sypie. Jeśli ma się pecha to można kupić przewód z niedziałającym preostatem. Ciężko było go dostać ale trochę cierpliwości i się udało. Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu fiata i oczywiście mają taki przewód ale za 550 zł plus 360 wymiana. Szaleństwo!!!