Zobacz pełną wersję : Sygnalizator nie zapiętych pasów
witam napiszcie mi jak wyłączyć uciążliwe pikanie (sygnalizator nie zapiętych pasów kierowcy dzwonek) stilo 2004 1.9 115 km
z tego co się orientuje w stilo nie ma takiej opcji. w Bravo II jest opcja wyłączenia tego w FES a w stilo niestety ale musisz pamiętać o pasach. możesz kupić sobie z jakiegoś tłuczka z Anglii samo zapięcie i wsadzić je na stale i masz po kłopocie :D ewentualnie z tyłu fotela puścić pas i go zapiąć. ja jednak pamiętałbym że pasy są po coś w aucie i należy je zapinać
możesz kupić sobie z jakiegoś tłuczka z Anglii samo zapięcie i wsadzić je na stale i masz po kłopocieNa allegro dostępne są "zaślepi" które eliminują Twój problem. Pamiętaj jednak, że w większości przypadków pasy ratują zycie.
ale u kumpla w 140 konnym stilo ma wyłączony sygnał i pali mu się tylko kontrolka
ma coś pewnie grzebane, albo ma nowszą wersję i się dało. podłącz się pod fesa i pogrzeb może akurat się uda. natomiast myślę że lepsza jest zatyczka i wtedy nic ci na blacie nie świeci
myślę że lepsza jest zatyczka i wtedy nic ci na blacie nie świeci
Ja myślę skrajnie inaczej no chba że kolega świeci głupotą i jeździ bez pasów cały czas..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
oczywiście że jestem za zapiętymi pasami, ale jak już chce jeździć bez pasów (czego też nie pochwalam i pisałem juz to) to zatyczkę zawsze może wypiąć i zapiać pas a jak wyłączy brzęczyk to potem przy sprzedaży trzeba będzie znowu grzebać się. kolejna sprawa to pasażer, u niego też nie będzie brzęczało a jednak pasażer lepiej żeby zapinał pasy po co za niego mandat dostać
w stilo jak pasażer nie zapnie pasa to nie "brzęczy",:goodvsevil: można to wyłączyć fes-em ktoś opisywał jak to zrobić
w funkcjach fes powinno być (a najprawdopodobniej nie ma z tego co ludzie pisali) opcja wyłączenia tej funkcji. musisz po podpięciu poszukać
W opcjach FES jest opcja wylaczania/wlaczania buzzera pasow, niestety nie we wszystkich ECU.
dlatego pisałem że w bravo II jest a co do stilo to jakis czas temu byla dyskusja na ten temat, trzeba byłoby poszukać w dziale stilo. ja osobiście polecałbym zapinanie pasów i nie kombinowanie. sam miałem z tym problem ale auto skutecznie nauczyło mnie odruchu zapinania pasów, nawet jak jestem w obcym aucie bez brzęczyka
Ja mam stilo z 2006 1,9 multijet podpiołem się pod komputer kabelkiem ELM 327 i wregulacjach deski jest funkcja wyłącz/włącz buzer. FES 3,5 Teraz tylko świeci i można wyjechać z garażu słysząc czujnik cofania. a nieprzeraźliwy pisk.
Teraz tylko świeci i można wyjechać z garażu słysząc czujnik cofania. a nieprzeraźliwy pisk.
to jak szybko ty z garażu wyjeżdżasz skoro kontrolka nie zapiętych pasów i auto zamykanie drzwi włącza się przy 20 km/h :D
to jak szybko ty z garażu wyjeżdżasz
szybko :D hehe
z tego co się orientuje w stilo nie ma takiej opcji. w Bravo II jest opcja wyłączenia tego w FES a w stilo niestety ale musisz pamiętać o pasach. możesz kupić sobie z jakiegoś tłuczka z Anglii samo zapięcie i wsadzić je na stale i masz po kłopocie :D ewentualnie z tyłu fotela puścić pas i go zapiąć. ja jednak pamiętałbym że pasy są po coś w aucie i należy je zapinać
JA mialem stilo jtd z 2004 roku, i bez problemu wylaczylem brzeczyk pasow ;-)
gdzieś na forum ktoś pisał ze w u niego się nie dało. pewnie jak to bywa w różnych wersjach rożnie jest. najważniejsze to próbować :D
ja nie wyłączam ze względu na pasażera. nie lubię ludziom tłumaczyć żeby zapinali pasy bo ja punkty zarobię.
Ja mam wylaczony, ale pasow caly czas uzywam, i zarowno pasazerowie gdy wsiadaja tez zapinaja pasy ;-)
mądrzy ludzie z tobą jeżdżą. ja neistety miewam opornych znajomych ale jak słyszą pisk to jakoś zapinanie przychodzi im bez problemu
zdarzy mi sie bez pasow jechac, ale doslownie 30m, bo sasiada obok. bo to osiedle zamkniete, to na ta chwile nie zapinam.Ale ja uwazam ze pasy sa po to zeby je zapinac.
też jestem tego zdania. i powiem szczerze że ten brzęczyk spowodował ze zapinanie pasów stało się już odruchem. wsiadam i zapinam pas. ale wracając do tematu jak fes pozwala nawet na wyłączenie to ja bym po prostu miał ze sobą w aucie zapinkę od innego pasa i nie bawił się w podłączanie kompa i przestawianie bo jak wiemy kontrolka wtedy pozostaje na blacie w kolorze czerwieni a to brzydko wygląda :D
brzęczyk spowodował ze zapinanie pasów stało się już odruchem
Ja tak miałem zawsze ;)
Każdy jeździ jak lubi ważne że nie piszczy.
Każdy jeździ jak lubi ważne że nie piszczy.
Piszczy bo przypomina o tym o czym zapomniałeś lub z premedytacją robisz..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Jeżdżąc po drogach publicznych zapinanie pasów jest sprawą oczywistą w dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych prędkościach nie zapinanie pasów jest równe z samobójstwem Moim zdaniem wchodzi tu też kwestia odpowiedzialności i dojrzałości kierowcy, temat rzeka.
A jeżdżąc po własnej posesji czy to wyjeżdżając czy wjeżdżając do garażu to wystarczy jak świeci czerwona lampka której nie da się nie zauważyć.
Podsumowując Można wyłączyć buzzer, choć w uwagach jest ujęte nie we wszystkich ECU.
a jak jeszcze raz powtórzę jedna myśl. skoro ktoś wyłącza brzęczyk bo nie che żeby mu piszczał jak wjeżdża do garażu, jeździ po posesji lub terenie zamieszkania to pytanie jest czy musi to robić z prędkością większa niż 20 km/h?? do garażu lepiej wjeżdżać wolno bo po co się śpieszyć na posesji trzeba wolno bo nie wiadomo kto z bliskich nam wyjdzie pod koła a na teranie zamieszkania przepisy mówią wyraźnie że prędkość dopuszczalna wynosi 20km/h a parkowanie jest w miejscach wyznaczonych oraz że pieszy ma pierwszeństwo. więc do mnie argument Rufusa nie przemawia. ale wiadomo ta kwestia jak wiele innych jest dość kontrowersyjna. ja się cieszę z brzęczyka bo worze czasem jednego pasażera który notoryczne nie zapina pasów a mnie to denerwuje i z tym ustrojstwem nie muszę mu gadać o pasach :D
W Moim Stilo brzęczek jest podpięty tylko pod kierowcę, więc jako pasażer widząc, że kierowca nie zapina pasów to, co ja się będę przejmował. A jeżeli przyjadę i stanę pod bramą to muszę wyjść z auta i ją otworzyć nie gasząc silnika a odpinając pasy brzęczek zaczyna buczeć i będzie tak buczał chodź bym stał czy poruszał się 5 km/h dopiero jak wyłączę silnik i ponownie go załącz to buczek da mi 3 minuty na zapięcie pasów. Przy 20 km/h to wiem, że zamyka się centralny zamek a z tego, co kojarzę to pasy zaczynają buczeć zaraz po ruszeniu. Auto sprowadziłem bezpośrednio z Włoch może ma inne ustawienia.
no nie wiem jak u ciebie moze w stilo jest inaczej ale u mnie i drzwi i pasy sa od 20km/h a jak staje żeby np. otworzyć bramę to zaświeca sie kontrolka i brzęczy od danej prędkości. moze w ustawieniach FES jest ta prędkość. ciekawe czy jest też ustawienie "przekroczenia limitu prędkości" bo u mnie krótko piknie przy 125km/h i daje komunikat na blat
Przekroczenie limitu prędkości u mnie też piknie i wyświetla monit na komputerze, ale ja mogę sam sobie ustawić, przy jakiej prędkości ma pikać lub wyłączyć całkowicie tą informacje mogę to zmienić nawet w czasie jazdy.
musze u siebie popatrzeć. pewnie też jest
Witam moze i odgrzeje kotleta ale pikanie pasow mozna poglasnic lub wylaczyc za pomoca connect nav+ jak takowe sie posiada a limit predkosci zmienia sie po lewej stonie tam gdzie wysokosc swiatel jest taki przyscisk mode tak wiec naciskamy i strzalkami wybieramy odpowiednie opcje i limity :]
krzysztof2345
16-09-2012, 01:31
A czy można opóźnić piszczenie ? I ustawić tak, żeby pikało dopiero po upływie np. 60 sekund ? Bez żadnych FES-ów, serwisów, warsztatów i innych.
limit predkosci zmienia sie po lewej stonie tam gdzie wysokosc swiatel jest taki przyscisk mode
zgadza sie ale to jest po prawej stronie kierowcy :D
A czy można opóźnić piszczenie ? I ustawić tak, żeby pikało dopiero po upływie np. 60 sekund ? Bez żadnych FES-ów, serwisów, warsztatów i innych.
niestety nie zostaje tylko komp. może niebawem będę w stolicy to wezmę kompa i kabel i jakoś sie zgadamy
krzysztof2345
16-09-2012, 17:10
niestety nie zostaje tylko komp. może niebawem będę w stolicy to wezmę kompa i kabel i jakoś sie zgadamy
Ok. dzięki.
seth w stilo jest po lewej :)
krzysiek jak chcesz to odezwij sie na PW i pozycze Ci kabelki
krzysztof2345
17-09-2012, 00:34
A to ten "komp" to tylko kabelki ? Czy jak to wygląda ?
kabel i do tego program FiatEcuScan na laptopie. sam kabel nic nie da
A to ten "komp" to tylko kabelki ? Czy jak to wygląda ?
Chodzi o podłączenie samochodu do komputera (albo komputera do samochodu - jak kto woli) ;)
mam kabelki + program. chętnie pożyczę, laptopa mam tylko służbowego dlatego nie użyczę :)
jak masz lapka lub kompa blisko garażu to spokojnie sobie poradzisz
program można pobrać z forum więc myślę że problem posiadania laptopa i programu jest do ogarnięcia :D
krzysztof2345
17-09-2012, 13:11
Laptopa to chyba każdy posiada. Tylko nie wiem na ile bateria wystarczy. Zazwyczaj około godziny trzyma, ale nie wiem czy przy takim obciążeniu po kilku sekundach nie padnie. Zasilania w garażu nie mam. Poza tym z tego programu nigdy nie korzystałem i nie wiem gdzie te "kabelki" podpiąć.
I jeszcze, żeby nie zakładać nowego tematu. Tym bardziej, że się kiedyś już o tym pisałem. W piątek powrócił problem liczników w moim stilo.
Wskaźnik paliwa na zgaszonym silniku:
5051
Wskaźnik paliwa po odpaleniu:
5052
Czy jest możliwość za pomocą tego komputera jakoś przesunąć tę wskazówkę w położenie zerowe na zgaszonym silniku ?
mozna skalibrowac wskazniki przez kabelkii i fes, ale jesli masz uszkodzone zebatki to musisz liczniki wymienic lub znalesc zwinnego elektryka.
obsluga programu jest banalna, poszukaj na youtoobie filmikow z obslugi fes i zobaczysz ze to nic trudnego
krzysztof2345
24-09-2012, 17:26
Ok. Ściągnąłem ten program i mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy tu nie ma PEŁNEJ polskiej wersji językowej ? Język UI ustawiłem na polski ale, języka danych przełączyć się nie da.
2. Czy jest jakaś instrukcji w której zakładce można skalibrować wskaźniki oraz opóźnić te pasy ? Bo jak tu jest sama angielszczyzna, to ja za wiele tutaj nie znajdę. Jedynie przegląd sobie wykasuję, bo panowie z Krasnobrodzkiej zapomnieli mi zrobić reset i przed każdym uruchomieniem silnika wyświetla mi się komunikat "service unus".
ad1 program jest płatny i można go normalnie kupić tak więc nie widzę problemu.. ale jak sumienie Ci pozwala to poszukaj a znajdziesz ;) Język no niestety - tak może być.. Spolszczenie to tylko nakładka i widocznie niedopracowana.
ad2 Instrukcji jako tako nie ma bo program jest dość intuicyjny..
krzysztof2345
27-09-2012, 12:44
Próbowałem wyłączyć te pasy, ale coś mi nie wychodzi. Wchodzę za pomocą kabla ELM w deskę, łączę się z Visteon intrument panel, klikam F7, zaznaczam opcję "dezaktywacja pasów bezpieczeństwa" i naciskam F10. Po czym wyświetla się komunikat "wykonanie nieudane". Co może być tego przyczyną ?
Dodam, że kabel jest na pewno poprawnie podłączony, bo serwis wykasowałem.
Poza tym nie umiem znaleźć opcji gdzie można cofnąć licznik paliwa. Po odpaleniu na desce pokazuje 110%, tymczasem jak sprawdzałem kompem, to FES pokazuje 52%. Niestety w zakładce F7 jest możliwość tylko dezaktywacji pasów oraz zmiany licznika przebiegu. Wie ktoś może, gdzie można cofnąć wskaźnik paliwa ?
w kwesti paliwa to jedyne co mozesz to uruchomic kalibracje wskaznika.
raz juz widzialem goscia z identycznym problemem tylko u niego cos chrobotalo przy kalibracji i okazalo sie ze zebatki byly poniszczone i liczniki do wymiany
krzysztof2345
27-09-2012, 18:48
uruchomic kalibracje wskaznika.
Masz na myśli test wskaźnika paliwa pod klawiszem F6 ? Nic nie pomogło. Robiłem trzy razy. Wskaźnik przesuwała się w granicach od 50% do 150% i ostatecznie ustawił się w położeniu pierwotnym czyli na 110%. Chrobotania żadnego nie słyszałem.
dokladnie to
wiecej fes'em nie zdzialasz w tej kwestii
probowałeś robić adaptację licznika ?
prroxy aligment - jesli dobrze pamietam
a może jest ktoś w poznaniu/koziegłowy, kto mógłby mi wykasować service cupona z deski, i pikanie pasów:)
pasy nie pikały ale oczywiście włączyłem je sobie a wyłaczyć juz z poziomu obsługi kompa nie można:(
krzysztof2345
28-09-2012, 18:54
probowałeś robić adaptację licznika ?
Nie. A gdzie to można zrobić ?
Nie. A gdzie to można zrobić ?
Możesz zrobić osiowanie proxi .... może pomoże .... o ile dobrze pamiętam jest to w zakładce body komputer na samym dole .... :)
A co do pikania pasów to w niektórych body nie da się ich wyłączyć ....
krzysztof2345
01-10-2012, 16:06
Możesz zrobić osiowanie proxi
Dzięki, ale wolę tego na razie nie robić. Opcję taką znalazłem. Jednak w tej żółtej ramce pisze coś o tym, że potrzeba znać 5-io cyfrowy kod pojazdu. A ja przy sobie w tej chwili karty kodów nie posiadam. Dlatego musiałbym najpierw tę kartę ściągnąć do Warszawy, a potem mogę spróbować to zrobić.
Dzięki, ale wolę tego na razie nie robić. Opcję taką znalazłem. Jednak w tej żółtej ramce pisze coś o tym, że potrzeba znać 5-io cyfrowy kod pojazdu. A ja przy sobie w tej chwili karty kodów nie posiadam.
Do osiowania nie potrzeba karty kodowej ... :)
krzysztof2345
12-10-2012, 20:43
No przecież pisze:
"(...)You may need to connect to the Body Computer and correct these settings after execution of this procedure (you need to know your vehicle's 5-digit security code to do that)."
Jak to wkleję do translatora pisze o pięciocyfrowym kodzie pojazdu. Czym wobec tego jest ten kod ?
Czym wobec tego jest ten kod ?
Masz go na takiej niebieskiej kartce jak wizytówka. Powinieneś ją dostać razem z samochodem
krzysztof2345
12-10-2012, 21:50
Masz go na takiej niebieskiej kartce jak wizytówka. Powinieneś ją dostać razem z samochodem
Ale ja przy sobie w Warszawie mam tylko instrukcję obsługi i książkę gwarancyjną. Pozostałe dokumenty, druga para kluczy, karta kodów, i wszystko inne jest w domu od rodziców nieco ponad 330 km od Warszawy. Wątpię, czy moja mama to znajdzie i zdecyduje się wysłać pocztą. A ja tam będę może za jakieś pół roku. Dlatego mówię, że z tymi kodami mogę mieć problem na dzień dzisiejszy.
to niech ci poszuka karty i kod smsem prześle lub podyktuje przez telefon.
krzysztof2345
13-10-2012, 17:59
Ok. Znalazła jakieś trzy kody: electronic code 1.1.1.1.1 mechanic code AA 11111 i key code 1111. Rozumiem, że chodzi o ten pierwszy ?
A tak z ciekawości się zapytam, czy taka karta nie powinna być wydawana do wszystkich samochodów ? Do swojego punta evo kupionego w 2011 roku żadnej karty kodów nie dostała, mimo iż było kupowane w salonie.
ja w bravo z 2007 mam kartę więc do punto też powinieneś mieć.
dziwi mnie tylko że twoje kody są identyczne ja mam inny electronic code i mechanic code
krzysztof2345
13-10-2012, 21:20
mam kartę więc do punto też powinieneś mieć.
Moja mama twierdzi, że do Punta nic takiego nie dostała. Nie wiem dlaczego.
tylko że twoje kody są identyczne ja mam inny electronic code i mechanic code
Tym stwierdzeniem mnie trochę rozbawiłeś. Oczywiście, że są inne. Ja podałem fikcyjne cyfry i litery w takim układzie, w jakim występują. W rzeczywistości każda cyfra jest inna. Przecież nie będę ujawniał prawdziwych kodów na forum publicznym. Chodzi mi o to czy to jest ten electronic code ? Zarówno w mechanic jak i electronic jest identyczna liczba cyfr (czyli 5). Tylko przy mechanic są jakieś dwie litery dodatkowe.
Tak o tę kartę chodzi.. Jak to jest z nowymi fiatami to nie wiem - nie miałem ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Tym stwierdzeniem mnie trochę rozbawiłeś.
Tak jak ty mnie. Wpiszuje sie XXX i jest po sprawie.
Moja mama twierdzi, że do Punta nic takiego nie dostała. Nie wiem dlaczego.
musiała dostać. Zapewne jest wsadzony w okładkę instrukcji obsługi. Przecież nikt jej nie będzie osobno wszystkiego tłumaczył co i jak.
krzysztof2345
14-10-2012, 15:16
Wpiszuje sie XXX i jest po sprawie.
X można używać jeżeli jest jednolitość kodu (cyfry albo litery). W tym wypadku są cyfry i litery, dlatego użyłem 1. W przeciwnym wypadku mogłoby być inne nieporozumienie.
Dobra chłopaki co za różnica.. Dodam tylko że ja jakoś się kapnąłem, że te cyferki to podstawione są ;)
deny22221
21-01-2013, 00:58
Ja dodam że nie idzie aktywować pasów po przez nawigacje connect nav + !
Aczkolwiek w moim nie idzie chyba że ktoś potrafi to niech napisze jak to zrobić!!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.