PDA

Zobacz pełną wersję : nie znalezniony VIN w ePerze - Fiat Tipo



Genzo
10-05-2012, 22:30
Witam, mam taki problem - nie znajduje mi VIN'u ZFA16000002229238 ani w Waszym online'owym eperze, ani w zainstalowanym lokalnie.
Nr na bank jest dobrze podany, bo sprawdzałem z tysiąc razy, z różnymi dokumentami...
Auto to Fiat Tipo 1.6 z '89 roku (pierwsza rejestracja w Niemczech), silnik około 90KM. Chcę sprawdzić nr części, bo kilka jest do wymiany, a w tym gąszczu silników i różnych mocy, szczerzę mówię, że się trochę gubię :lol: . Dlatego chcę mieć pewność, że kupię pasującą część, a najlepiej jest właśnie w takim programie to sprawdzić.
Ktoś ma jakiś pomysł??

dudu$
11-05-2012, 09:21
faktycznie w eperze pokazuje błędny numer. A może w papierach kiedyś ktoś popełnił błąd i wpisał zły vin ? porównywałeś Vin w papierach z vin-em na tabliczce znamionowej auta ? jak jest wszystko ok to zostaje Tobie podjechanie do ASO, może oni cos zdziałają

miszko
11-05-2012, 10:04
Sprawdzałem też na innych wersjach (dosyć starych jak v20) i też nie wyświetla. Są 2 możliwości. Masz błąd w numerze, albo najzwyczajniej ePer nie zna takiego numeru.
Może tak być, ja miałem Uno Clip (produkcja na Brazylię) i ePer też mojego VIN nie widział.

Co do Tipo to spokojnie Ci możemy pomóc. FKP wywodzi się z klubu Tempra Tipo Team -> Tempra Tipo Team :: Strona Główna (http://forum.tempra.org/)

Jeżeli masz silnik 1.6 to masz albo gaźnik, albo jednopunktowy wtrysk. Najlepiej jakbyś zrobił fotkę tego silnika i wstawił.
Co do reszty to już spokojnie pomożemy.

Genzo
11-05-2012, 12:32
Dzięki za odpowiedzi.
VIN'u faktycznie nie sprawdzałem z tabliczką znamionową - jutro sprawdzę, bo dziś już za bardzo czasu nie będę miał, ale chyba wszystko jest ok, bo Niemczech jakoś jeździł, przeglądy przechodził itd. (według Briefu miał dwóch właścicieli w Berlinie). Może faktycznie auto pochodzi z innego kontynentu i dlatego eper go nie łapie. Ale tak sobie myślę, że wersje programu na inne kontynenty też powinny istnieć - albo chociaż same bazy z autami, które można by podmienić jakoś w programie... No nic - jutro jeszcze sprawdzę ten VIN z tabliczką znamionową. Jeśli chodzi o silnik, to według informacji z Tempra Tipo Team (faktycznie niezła stronka :) ) to wychodzi, że auto ma silnik 149C2.046 - bo porównując dane z Briefu ma on 66kW (czyli gdzieś 89-90KM) przy 6250obr/min. Ale pojemność już się nie zgadza, bo w Briefie jest 1574 cm3, a według stronki powinno być 1585cm3. Silnik najprawdopodobniej jest na wtrysku, przynajmniej tak poprzedni właściciel mówi.

Części, o których wiem, że muszę wymienić to alternator i zacisk hamulcowy, ale czuję, że tego będzie więcej, bo autko stało w garażu długo... bardzo długo ;) . Tzn. kiedyś kiedyś widziałem, jak jeździło, więc na pewno nie jest tak, że cały silnik jest do wymiany, :) . Nie chcę też kupować nowych części, tylko najlepiej jakieś ori ze szrotu, no chyba, że nowe zamienniki będą w podobnej cenie, bo czasem tak jest. Dlatego przydała by się pewność, co do oznaczeń silnika itd., żeby nie kupić czegoś, co nie pasuje. Mój wuj posiada Uno 1.4 i.e i mówił mi, że na przykład zaciski hamulcowe powinny pasować - bo ma tych części trochę.

Spróbuję zrobić jutro fotkę silnika i wstawić tutaj. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.

Genzo
14-05-2012, 15:05
Witam, z małym poślizgiem, ale udało mi się w końcu zrobić fotkę. Sprawdziłem też VIN wybity na kielichu amortyzatora i wszystko się zgadza. Znalazłem też oryginalną instrukcję obsługi Tipo we wnętrzu auta, napisaną po niemiecku - nie ma w niej oczywiście silnika 90 konnego - no albo coś źle patrzę...
A poniżej fotka silnika:
3843

Alternator już mam, zacisk znalazł się stary, tylko jest on zapieczony.
Pozdrawiam.

miszko
14-05-2012, 15:10
To jest motor 1.6 MPI - na pełnym wtrysku. Zgadza się, to jest 90 konna jednostka. Bardzo rzadki silnik. Montowali je w ostatnich partiach T/T.
Tylko byłem przekonany, że tylko w Temprach bo takie widzieliśmy głównie na forum TTT.
A tutaj widzimy Tipo ;)

Oto "tabliczka" tego motoru.
3845

Tutaj też niektóre tematy.
Tempra Tipo Team :: 1.6 SPI na MPI (http://forum.tempra.org/topics46/16-spi-na-mpi-vt17298.htm)
Na części
Tempra Tipo Team :: [auto na czci] Tempra SW 1.6 ie mpi (http://forum.tempra.org/topics34/auto-na-czesci-tempra-sw-16-ie-mpi-vt22568.htm?sid=d9c3210b58fc6394de9fd606112b42fb#2 75259)

Tempra Tipo Team :: 159A5.046 (http://forum.tempra.org/topics46/159a5046-vt18322.htm?highlight=1.6+mpi)

Jak widać, nie tylko Ty masz problemy. Ludzie mający te motory wpisywali w ePer i czasami im pokazywało, że mają 2.0 ;)

Genzo
14-05-2012, 15:56
Hmm, jesteś pewien, że to OHC MPI??
Bo rocznik się nie zgadza - Tipo z mojego zdjęcia jest z 89 roku. No chyba, że ktoś przełożył silnik :lol:
Poza tym, z linków które mi podałeś wnioskuję, że to jest silnik na dwóch wałkach i jednopunktowym wtrysku, jeśli dobrze rozumiem.
Czyli ten:
3844
Przemawia za tym też ilość obrotów, przy której silnik ten uzyskuje swoją moc, czyli 6250 - tak, jak w Briefie. Tylko może się po prostu niemieccy urzędnicy walnęli w pojemności, bo w briefie jest 1574, a według obrazka przytoczonego wyżej powinno być 1585...
Z tym eperem to już trudno - poradzę sobie i bez niego - poszukam może oznaczeń na samym silniku, może coś się wyjaśni.

miszko
14-05-2012, 15:58
Oj tak, dobrze mówisz. Zły obrazek Ci wkleiłem. Ten jest prawidłowy (w powyższym temacie już poprawiłem).

http://tempra.org/pliki/silniki/12.gif

Genzo
14-05-2012, 16:52
Ale ten obrazek wklejałeś na początku.
Z tej rozmowy Tempra Tipo Team :: 159A5.046 (http://forum.tempra.org/topics46/159a5046-vt18322.htm?highlight=1.6+mpi) mi najbardziej pasuje, że będzie to jednak ten silnik:
3848
No ale może się mylę - już sam nie wiem.

Wygląda na to, że na tabliczce znamionowej też jest wybite oznaczenie silnika, więc następnym razem, jak będę w Szczecinie, sprawdzę to dokładnie, bo sprawdzałem tylko kielich.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc, napiszę, jak będę coś wiedział więcej.

miszko
14-05-2012, 16:54
Ale ten obrazek wklejałeś na początku.
Bo poprawiłem obrazek, ten pierwszy który wkleiłem.

Tak, na tabliczce będzie wybity typ silnika. Spisz go i wtedy będziesz wiedział co za model motoru masz.