Zobacz pełną wersję : nie znalezniony VIN w ePerze - Fiat Tipo
Witam, mam taki problem - nie znajduje mi VIN'u ZFA16000002229238 ani w Waszym online'owym eperze, ani w zainstalowanym lokalnie.
Nr na bank jest dobrze podany, bo sprawdzałem z tysiąc razy, z różnymi dokumentami...
Auto to Fiat Tipo 1.6 z '89 roku (pierwsza rejestracja w Niemczech), silnik około 90KM. Chcę sprawdzić nr części, bo kilka jest do wymiany, a w tym gąszczu silników i różnych mocy, szczerzę mówię, że się trochę gubię :lol: . Dlatego chcę mieć pewność, że kupię pasującą część, a najlepiej jest właśnie w takim programie to sprawdzić.
Ktoś ma jakiś pomysł??
faktycznie w eperze pokazuje błędny numer. A może w papierach kiedyś ktoś popełnił błąd i wpisał zły vin ? porównywałeś Vin w papierach z vin-em na tabliczce znamionowej auta ? jak jest wszystko ok to zostaje Tobie podjechanie do ASO, może oni cos zdziałają
Sprawdzałem też na innych wersjach (dosyć starych jak v20) i też nie wyświetla. Są 2 możliwości. Masz błąd w numerze, albo najzwyczajniej ePer nie zna takiego numeru.
Może tak być, ja miałem Uno Clip (produkcja na Brazylię) i ePer też mojego VIN nie widział.
Co do Tipo to spokojnie Ci możemy pomóc. FKP wywodzi się z klubu Tempra Tipo Team -> Tempra Tipo Team :: Strona Główna (http://forum.tempra.org/)
Jeżeli masz silnik 1.6 to masz albo gaźnik, albo jednopunktowy wtrysk. Najlepiej jakbyś zrobił fotkę tego silnika i wstawił.
Co do reszty to już spokojnie pomożemy.
Dzięki za odpowiedzi.
VIN'u faktycznie nie sprawdzałem z tabliczką znamionową - jutro sprawdzę, bo dziś już za bardzo czasu nie będę miał, ale chyba wszystko jest ok, bo Niemczech jakoś jeździł, przeglądy przechodził itd. (według Briefu miał dwóch właścicieli w Berlinie). Może faktycznie auto pochodzi z innego kontynentu i dlatego eper go nie łapie. Ale tak sobie myślę, że wersje programu na inne kontynenty też powinny istnieć - albo chociaż same bazy z autami, które można by podmienić jakoś w programie... No nic - jutro jeszcze sprawdzę ten VIN z tabliczką znamionową. Jeśli chodzi o silnik, to według informacji z Tempra Tipo Team (faktycznie niezła stronka :) ) to wychodzi, że auto ma silnik 149C2.046 - bo porównując dane z Briefu ma on 66kW (czyli gdzieś 89-90KM) przy 6250obr/min. Ale pojemność już się nie zgadza, bo w Briefie jest 1574 cm3, a według stronki powinno być 1585cm3. Silnik najprawdopodobniej jest na wtrysku, przynajmniej tak poprzedni właściciel mówi.
Części, o których wiem, że muszę wymienić to alternator i zacisk hamulcowy, ale czuję, że tego będzie więcej, bo autko stało w garażu długo... bardzo długo ;) . Tzn. kiedyś kiedyś widziałem, jak jeździło, więc na pewno nie jest tak, że cały silnik jest do wymiany, :) . Nie chcę też kupować nowych części, tylko najlepiej jakieś ori ze szrotu, no chyba, że nowe zamienniki będą w podobnej cenie, bo czasem tak jest. Dlatego przydała by się pewność, co do oznaczeń silnika itd., żeby nie kupić czegoś, co nie pasuje. Mój wuj posiada Uno 1.4 i.e i mówił mi, że na przykład zaciski hamulcowe powinny pasować - bo ma tych części trochę.
Spróbuję zrobić jutro fotkę silnika i wstawić tutaj. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.
Witam, z małym poślizgiem, ale udało mi się w końcu zrobić fotkę. Sprawdziłem też VIN wybity na kielichu amortyzatora i wszystko się zgadza. Znalazłem też oryginalną instrukcję obsługi Tipo we wnętrzu auta, napisaną po niemiecku - nie ma w niej oczywiście silnika 90 konnego - no albo coś źle patrzę...
A poniżej fotka silnika:
3843
Alternator już mam, zacisk znalazł się stary, tylko jest on zapieczony.
Pozdrawiam.
To jest motor 1.6 MPI - na pełnym wtrysku. Zgadza się, to jest 90 konna jednostka. Bardzo rzadki silnik. Montowali je w ostatnich partiach T/T.
Tylko byłem przekonany, że tylko w Temprach bo takie widzieliśmy głównie na forum TTT.
A tutaj widzimy Tipo ;)
Oto "tabliczka" tego motoru.
3845
Tutaj też niektóre tematy.
Tempra Tipo Team :: 1.6 SPI na MPI (http://forum.tempra.org/topics46/16-spi-na-mpi-vt17298.htm)
Na części
Tempra Tipo Team :: [auto na czci] Tempra SW 1.6 ie mpi (http://forum.tempra.org/topics34/auto-na-czesci-tempra-sw-16-ie-mpi-vt22568.htm?sid=d9c3210b58fc6394de9fd606112b42fb#2 75259)
Tempra Tipo Team :: 159A5.046 (http://forum.tempra.org/topics46/159a5046-vt18322.htm?highlight=1.6+mpi)
Jak widać, nie tylko Ty masz problemy. Ludzie mający te motory wpisywali w ePer i czasami im pokazywało, że mają 2.0 ;)
Hmm, jesteś pewien, że to OHC MPI??
Bo rocznik się nie zgadza - Tipo z mojego zdjęcia jest z 89 roku. No chyba, że ktoś przełożył silnik :lol:
Poza tym, z linków które mi podałeś wnioskuję, że to jest silnik na dwóch wałkach i jednopunktowym wtrysku, jeśli dobrze rozumiem.
Czyli ten:
3844
Przemawia za tym też ilość obrotów, przy której silnik ten uzyskuje swoją moc, czyli 6250 - tak, jak w Briefie. Tylko może się po prostu niemieccy urzędnicy walnęli w pojemności, bo w briefie jest 1574, a według obrazka przytoczonego wyżej powinno być 1585...
Z tym eperem to już trudno - poradzę sobie i bez niego - poszukam może oznaczeń na samym silniku, może coś się wyjaśni.
Oj tak, dobrze mówisz. Zły obrazek Ci wkleiłem. Ten jest prawidłowy (w powyższym temacie już poprawiłem).
http://tempra.org/pliki/silniki/12.gif
Ale ten obrazek wklejałeś na początku.
Z tej rozmowy Tempra Tipo Team :: 159A5.046 (http://forum.tempra.org/topics46/159a5046-vt18322.htm?highlight=1.6+mpi) mi najbardziej pasuje, że będzie to jednak ten silnik:
3848
No ale może się mylę - już sam nie wiem.
Wygląda na to, że na tabliczce znamionowej też jest wybite oznaczenie silnika, więc następnym razem, jak będę w Szczecinie, sprawdzę to dokładnie, bo sprawdzałem tylko kielich.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc, napiszę, jak będę coś wiedział więcej.
Ale ten obrazek wklejałeś na początku.
Bo poprawiłem obrazek, ten pierwszy który wkleiłem.
Tak, na tabliczce będzie wybity typ silnika. Spisz go i wtedy będziesz wiedział co za model motoru masz.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.