Zobacz pełną wersję : Brava grzeje się
koziol1172
10-05-2012, 19:26
Witam od kilku dni mam niepokojącą mnie sprawę a mianowicie zauważyłem wzrost temperatury który mnie niepokoi wczesniej zawsze po rozgrzaniu utrzywywała się na poziomie tzn na środkowej kresce... teraz jest między tą środkową kreską a pierwszą kropką dziś jak podpiąłem pod fes to pokazał mi temperature 96 C ..a gdy stał na wolnych obrotach to wzrosła do 98,4 po czym włączył się wentylatorm, schłodził do 93 a potem znów powoli rosła do 98,4 i znów wentylator....co się mogło stać???cieszy mnie że chociaż załącza się ten wentylator
może warto wymienić czujnik temperatury w chłodnicy odpowiedzialny za włączanie wentylatora. jeszcze tragedii nie ma ale myślę że od tego warto zacząć rozwiązywanie problemu
koziol1172
10-05-2012, 19:35
tylko te po lifcie 1999r mają już podobno jeden czujnik temperatury, z resztą obejrzę jeszcze chłodnice czy nie ma tam czegoś więcej niż tylko dochodzących dwóch węży i kabla do wentylatora
to jak masz jeden czujnik to pewnie trzeba będzie go wymienić i zobaczyć jak auto będzie się zachowywało. zobacz jeszcze czy termostat nie otwiera się za późno.
koziol1172
10-05-2012, 21:20
Może być tak że termostat otwiera się za późno? nigdy o takim czymś nie słyszałem, a czujnik pod fesem pokazywał temperaturę która rosła i malała po włączeniu wentylatora z tym że dopiero przy 98,4 włączał się wentylator, jest możliwość by czujnik oszukiwał temperaturę a zarazem działał?
może się coś z nim stało to tylko czujnik.
koziol1172
10-05-2012, 21:28
termostat na szczęście nie drogi bo wymieniałem u szwagra w takim samym aucie, a czujnik droższy od termostatu taki sam chyba jak w 1.6 po lifcie, wymieniałem nie tak dawno taki u ojca razem z termostatem ale jemu to fes wyrzucał błąd uszkodzonego czujnika cieczy chłodzącej.. wiem trochę to śmiesznie brzmi, jak zagłębie brav,w sumie są trzy bravy w promieniu 50 metrów
a podmień z którejś bravy czujnik temperatury i zobacz jak będzie sie zachowywało twoje auto
koziol1172
10-05-2012, 21:39
do tego mamy jeszcze anglika 1.6 i to od niej w sobotę ewentualnie spróbuje wykręcić czujnik temperatury
ale zastanawia mnie fakt że ECu widzi taką temperaturę i nie załącza wcześniej wiatraka, muszę poszukać przy jakiej temperaturze uruchamia się wiatrak.. jest to wersja bez klimatyzacji
koziol1172
10-05-2012, 23:25
spróbuje z czujnikiem jeżeli nie to myślę nad termostatem
W moim Bravo (bez klimatyzacji) też tak jest , z tym że na wskaźniku jest na połowie . Pamiętam , że wentylator załączał się przy 94 stopniach a teraz przy 98,5.
3811
Wymieniony czujnik temperatury , termostat , ale to przy okazji walki z wysokimi obrotami po odpaleniu .
Wcześniej wymieniony płyn chłodniczy było Paraflu teraz jest Petrygo i może to wina płynu .
3812
około 89-92 powinien działać pierwszy bieg. Są podajże "rezystory" (brakuje mi słowa) które odpowiadają na chłodnicy za włączenie poszczególnego biegu. Było o tym na forum.
Napisałem takie temp(średnie jakie są przyjęte), bo ogólnie jest to też różnie z różnymi termostatami.
Pierwszy i drugi bieg to chyba w wersji z klimatyzacją . W FES przy teście wentylatora , wentylator załącza się na pierwszym biegu na drugim nie załącza .
koziol1172
11-05-2012, 19:11
"asarx" U mnie jest właśnie to samo, mówisz że wymieniałeś czujnik i termostat i to samo się dzieję? więc ja nie będę może na razie wymieniał tego tylko trzeba pomyśleć nad czymś innym, co może być tego powodem....co do płynu to i ja o tym myslałem do mam mieszankę dwóch płynów bodajże
a i mówisz że robiłeś testy a ja u siebie nie mogę i na jednym komputerze i na drugim wyświetla się "złe warunki do testu" dlaczego mi nie chce zrobić tych testów?
Dlaczego mi nie chce zrobić tych testów nie wiem , ale spróbuj zrobić w AlfaOBD .
Wersja bez klimy ma tylko jeden bieg..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Ma jeden bieg i w zależności od wersji na czujnik na chłodnicy albo jeden na termostacie.
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
koziol1172
12-05-2012, 09:30
Ja w chłodnicy nie mam mam tylko w silniku
podmień go tak jak pisaliśmy i powinno być dobrze
koziol1172
12-05-2012, 11:00
Przywiozłem czujnik i jeszcze zanim miałem go podmieniać sprawdziłem cały okres rozgrzewania się auta podpięty był pod fes i sprawdzałem na bieżąco temperaturę, termostat jest ok wypełnił swoją rolę w odpowiednim momencie czujnik sprawny ponieważ pokazywał normalnie temperaturę nie zacinało się nic.. podczas rozgrzewania auta na fes było 85 C a zegar pokazał mi miedzy środkiem a pierwszą kropką tak jak pisałem,strzał z lewej w zegar i znalazł się na środku,atu rozgrzało się znów do 98 C i wentylator się załączył schłodził do 93 więc układ wygląda na sprawny, czujnik nie podmieniłem bo mi wtyczka nie chciała zbytnio pasować, niby taka sama ale nie chciała do końca się wcisnąć
---------- Post dodany o 10:00 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:59 ----------
słyszałem coś o zimnych lutach w zegarach, że trzeba je poprawić i zegar będzie pracował prawidłowo
Marcin91
12-05-2012, 13:51
Ja mam w JTD to samo, tylko, że skacze aż do czerwonego, czasem się stuknie i opada, więc może u Ciebie to samo jest :) Bo normalnie pokazując prawdę to trzyma się na środku :)
Zimne luty też wystepują, niestety ale do tego trzeba rozberac cale zegary.
koziol1172
12-05-2012, 19:54
po uderzeniu ten zegar teraz działa;) a zegary wyciągałem już dwa razy i to nie jest akurat problem, jak się będzie paskudzić to pomyśle o tych lutach a póki co dopatrzyłem się że uszczelka pod termostatem się nie nadaję i wyciek mi tam płyn, wyciekło trochę i się ustabilizowało alę muszę coś z tym zrobić i nie wiem czy złożyć na sylikon czerwony czy nowy termostat...
może nowy termostat i daj wtedy od razu silikon po obu stronach uszczelki (bo tam chyba taka tekturowa w zestawie powinna być)
PawełPee
14-05-2012, 19:55
Witam. Podłaczę sie do tematu bo o chłodnicy mowa tu widzę. Bravo HGT 2.0 20V (147KM) + klima (nienabita) Płyn mi zagotował ostatnio bo trochę upałów było...niestety dopiero na postoju (jak jechałem no to wiadomo miał chłodzenie) i na szczescie tylko korek wywaliło z chłodnicy, nowy 2 zł i to już plus ale na minus to ze nie sprawdziłem przy okazji czy działa wskaźnik temp. bo zanim sie zatrzymałem było w normie a potem juz ostygł i był na 1/4 a miał prawo...
...ale do rzeczy;
- termostat raczej chyba nie ma nic do tego ale raczej jest ok bo nie było z nim problemów a i słychac czasami kiedy puści płyn na nagrzewnicę i grzeje więc zakładam zę ok
- bezpieczniki ok ( środek pod kierą i jednen przy akumulatorze a są jeszcze gdzieś? )
- Wiatrak działa - sprawdzony na krótko i nie tylko
- I i II bieg - na razie tylko II bo opornik jak to miedź skorodował i się naprawia:) ale opornik będzie działał jak dorobię wygryziony kawałek bo sprawdziłem,
- czujnik (załącznik?) w chłodnicy: stojąc od przodu auta po prawej u góry chłodnicy - 3 pinowy
Teraz tak 3 piny to; 2 dół i 1 góra czyli kształt trójkata.
Połączenie pinów we wtyczce daje bieg I albo II ( bez opornika ale na zamkniętym obwodzie oba biegi szybkie)
Ale tutaj sprawa wygląda tak;
- I bieg działa na styk tak jak powinien i tylko jak trzymam zwarte piny
- II bieg idzie przez przekaxnik przed akumulatorem (cały czas stoimy przed autem:) ale II bieg jak zewrę styki w końcówce ruszy tylko: 1) gdy wiatrak sie nie obraca 2) wystarcza mu impuls - nie muszę cały czas zwierać pinów. Gdy juz ruszy to przekażnik nie puszcza. Nie wiem no może po 10 minutach puściłby ale wydaje mi sie że nie...więc go pstryk i puszcza (rozebrany wygląda ok czysty bez przegrzań - przeczysciłem styki na wszelki wypadek)
Zakładam ze do wymiany ten czujnik (załącznik) w chłodnicy - czy mam rację?
Ewentualność jest taka że przekaźnik potrzebowałby impulsu z czujnika o innej wartości ale przecież to nie scalak do cholery!
Próbowałem nawet po zwarciu załaczyć wtyczkę na czujnik ale zero efektu. Próbowałem czujnik podpięty wsadzić do wrzątku ale zero efektu (no chyba ze przez 5 sekund od wyłączenia czajnika i po przelaniu do garnka woda tak wystygła...:) no cóż metoda nie wiem czy dobra...
To ze obwód na oporniku I biegu był przerwany to nie ma nic do obwodu II biegu jesli się nie mylę prawda?
Wynikałoby z tego ze to własnie ten czujnik na chłodnicy Prawda?
A jeśli chodzi o klimę...
I bieg załącza sie gdy właczy sie klimę? Ale czy od razu powinien sie włączyc czy jak sie nagrzeje i czy to w ogóle będzie działać jesli klime mam nienabitą?
Wiem niby sam sobie rozwiązanie podaje ale czy jakies inne opcje wchodzą w grę?
koziol1172
14-05-2012, 21:52
Ja swój rozebrałem wyczyściłem wszystko dokładnie drobnym papierem ściernym i złożyłem na sylikon, i jest ok
PawełPee
14-05-2012, 22:21
Ale ten czujnik? hmm...no w sumie moze i da się go jakoś rozebrać...jakoś miałem to za cześć jednorazową:)
koziol1172
15-05-2012, 19:10
ja odpowiedziałem na prowadzony przeze mnie temat odnośnie termostatu
---------- Post dodany o 18:10 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:06 ----------
termostat raczej chyba nie ma nic do tego ale raczej jest ok bo nie było z nim problemów a i słychac czasami kiedy puści płyn na nagrzewnicę i grzeje więc zakładam zę ok termostat nie ma się nic do nagrzewnicy obieg między silnikiem a nagrzewnicą ewentualnie parownikiem jeżeli występuję masz cały czas a termostat to łatwo sprawdzić.. tak jest w przypadku gdy nie ma klimy tak jak u mnie, a z klimą to nie wiem, mogę się mylić
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.