Zobacz pełną wersję : Bravo Szarpie...:/Dusi sie.
luukasz09
10-05-2012, 14:06
Witam szukałem tego tematu ale nie ma nigdzie... wiec moze zaczne od tego ze jak zapale silnik i wrzyce 1 i ruszam samochod zaczyna sie toczyc ale po chwili brakuje mu mocy.... zaczyna szarpac- wrzuce 2 to samo - wrzuce 3 to samo ale jak zredukuje do 2 to wkreca sie na obroty i jest lepiej... bylem u mechanika kazal wymienic swiece to wymienilem - kazał wymienic przewody wysokiego napiecia to wymieniłem - przepływomierz chyba jest dobry aczkolwiek nie wiem... słyszalem tez ze moze byc to błąd na ktoryms czujniku... ale ja sie dokładnie nie znam:/ czy jest ktos tak miły i moglby mi pomoc.?
Sprawdz dolot czy nigdzie nie masz nieszczelności.. W 1.6 właśnie teraz nie jestem pewien czy tam jest przepływka czy tylko mapsensor.. Można by też sprawdzić ciśnienie paliwa i filtr o ile w ogóle jest..
Ew. jeszcze myślę może to chyba być cewka..
luukasz09
10-05-2012, 14:16
Tzn jak dolot? powietrza? bo wczoraj okazało sie ze silniczek krokowy łapał lewe powietrze... byl nieszczelny.. wiec jakos tam uszczelnilem... nie słychac zeby powietrze jakies pobieral lewe... na poczatku myslalem ze moze uszczelke wydmuchalo... a ten filtr to gdzie go szukac? i jak sprawdzic cisnienie paliwa?
danielciagala
10-05-2012, 14:40
a ten filtr to gdzie go szukac?
Przy baku
i jak sprawdzic cisnienie paliwa?
Sprawdź na listwie wtryskowej powinien być zaworek ( jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi bo nie do końca pamiętam jak tam wygląda listwa)
mamut-tme
10-05-2012, 16:21
We wszystkich 1.6 jest mapsensor. Marchewa się nie pali? Jakaś diagnostyka by była wskazana.
Ja miałem podobne objawy jak padł mi jeden wtrysk, ale jakoś dotoczyłem się do warsztatu.
luukasz09
10-05-2012, 16:35
nic sie nie swieci... zadna kontrolka. jutro jade pod komputer i jak uregulowac to cisnienie paliwa?
nic się nie reguluje. od regulacji ciśnienia paliwa masz regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. jest on fabrycznie wyregulowany na 0,3 MPa. poza tym, w Bravo 1.6 nie ma czegoś takiego jak przepływka. jest czujnik temp. powietrza dolotowego i mapsensor. w Twoim przypadku jeśli wymieniłeś już świece i przewody wszystko wyjaśni diagnostyka. być może cewka, bądź wtryskiwacz. dziwi mnie tylko brak błędu na desce rozdzielczej. czyżby przytkany filtr?
luukasz09
11-05-2012, 09:43
A wiec filtr paliwa jest przy pompce- raczej czesc nie wymienna... ale jak włącze zapłon to nomalnie pracuje:/ a co do reszty nie wiem ale mam takie jeszcze pytanie... czy ten kabel bedzie pasował bo mam juz dosyc czekania na to zeby gosc podepnie mnie pod komputer
Fiat Stilo Bravo Marea Punto Uno Doblo napraw 3pin (2312504350) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-bravo-marea-punto-uno-doblo-napraw-3pin-i2312504350.html)
mamut-tme
11-05-2012, 09:58
To zależy jakie masz ECU silnika. W 1.6 występowałoo kilka sztuk:
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
- Magneti Marelli IAW 49F
- Magneti Marelli IAW 1AF (nieobsługiwany przez FES - przynajmniej na chwilę obecną)
Także, jeśli nie masz ostatniego na liście (najstarszego) komputera to kabelek powinien się nadać (zaznaczam powinien - nigdy nie korzystałem z oprogramowania FES - mam właśnie ten najstarszy ECU).
luukasz09
11-05-2012, 09:59
a gdzie to mozna sprawdzic jakie mam ECU?
mamut-tme
11-05-2012, 10:00
Między akumulatorem a silnikiem jest taka skrzynka, z jednej strony jest naklejka (jeśli dobrze pamiętam to od strony silnika, ale mogę się mylić) i tam możesz odczytać. Latarka jest raczej konieczna.
ja żeby sprawdzić symbol sterownika musiałem zdemontować cewkę. 5 minut roboty. jaki inny sterownik będzie odpowiedni do Twojego auta sprawdzisz wpisując swój nr VIN w EPER.
luukasz09
11-05-2012, 11:53
wiec tak pompka paliwowa pracuje normalnie. a powiedzcie mi czy jak mialem rezerwe zapalalem auto i ruszalem to czy pompka moze nie pobierac paliwa na wolnych obrotach? dopiero jak sie wkreci na wyzsze to sobie dozuje? jezdze na gazie wiec paliwa nie potrzebuje zawsze mialem ponad rezerwe tylko tym razem nie zatankowałem.. czy to moze byc tego przyczyna?
fajnie, że napisałeś o tym gazie :) teraz tylko napisz, czy wspomniane przez Ciebie objawy występują zarówno na gazie i na benzynie. uzupełnij też profil, żeby było wiadomo, że się kulasz na LPG.
luukasz09
11-05-2012, 12:52
Na gazie chodzi elegancko:) ale na benzynie:/ lipa straszna
no to do sprawdzenia kolejno: pompa i wtryskiwacze benzynowe. a jakbyś tak zalał bak benzynką za 50 zł i dolał do baku odpowiednią ilość STP do wtryskiwaczy benzynowych i przepędził auto na 3 biegu przez 10 km? niektórym pomaga ;)
no i jeszcze jedno.. może się Tobie rozjechała mapa benzynowa? sporo posiadaczy 1.6 o tym pisało.
luukasz09
11-05-2012, 13:48
ale jakby mapa siadła to chyba byl by problem caly czas a nie tylko przy ruszaniu? tak mi sie wydaje... tak samo wtryski a to tylko przez pewna chwile...1-2-3 i chwila jazdy na 3 i redukcja do 2 i jest ok
no to przed gaszeniem auta przełącz silnik na benzynę i niech tak przez 30 sekund pochodzi. zobacz co będzie następnego dnia. kiedyś czytałem, że zmęczone wtryskiwacze gazowe i wysłużony reduktor mogą podczas dluższego postoju przepuszczać gaz do kolektora, stąd później chwilowe problemy po odpaleniu zimnego silnika. także ewentualnie temat dla gazownika.
pawel&palio
17-08-2015, 19:02
Witam,
odnawiam temat ;) chodzi o to że 1.6 16v jak wduszę mocno szybko pedał gazu na benzynie to sie dusi a jak to zrobię na lpg to wszystko jest ok ;) butla gazu zakręcona gaz się nigdzie nie dostaję, dolot szczelny jak go zatkam to aż rury się zaciskają i auto gaśnie, wtryski i ciśnienie paliwa dobre.
Zastanawiam się co by było jak by rozrząd był przestawiony czy na gazie też by się tak zachowywał? chyba nie bo benzynie jest wtryskiwana przez komputer a lpg leci razem z powietrzem. ale po silniku nie słychać że jest rozrząd przestawiony auto śmiga na lpg a na benzynie jak delikatnie pedał gazu wdusze to pojade ale żeby przyśpieszyć na benzynie to nie da rady.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.