PDA

Zobacz pełną wersję : Przepływomierz do fiata bravo



jacjacek
08-05-2012, 12:06
Witam ostatnio borykam się ze złymi wskazaniami przepływomierza.. znacznie odbiegają od tych sugerowanych przez komputer
Dlatego niewiele myśląc zmieniłem przepływkę na 280 218 019 (oczywiście używaną bo dostałem ją u siebie w mieście z gwarancja na 7 dni :food:). Wymieniłem przetestowałem .. znowu pokazuje tak samo. No to wyjąłem sprzedawca zamienił na inny i pojechałem na Słowację z nudów podpiąłem FESa przepływomierz nadal źle pokazuje czyli tak samo jak mój pierwszy i poprzedni dodatkowo mam błąd grzałki ;/
Moje numery z ePER czyli OM dla fiata to 46541253 który zastąpił poprzedni 46559804. Szukając wg tych dwóch numerów jednocześnie pokazuje mi się przepływomierz 0 208 218 113 oraz 0281002309 oczywiście wszystkie numery BOSCH'a
Możliwe że powinienem jeździć na którymś z tych przepływomierzy 0 208 218 113 oraz 0281002309.

QBOSS
08-05-2012, 13:53
Wymieniasz bo masz niby błędne wskazania czy auto nie jedzie jak powinno ??

jacjacek
08-05-2012, 14:22
3777
Mniej wiecej taka jest zależność pomiędzy wartościami teoretycznymi a pokazywanymi przez przepływke ponoć powinny bardziej sie pokrywać (ten log jest średnio zrobiony ale na innych jest to samo.. może jutro pojade gdzieś dalej to podepne kompa typowo w warunkach drogowych), teraz pokazał mi się jeszcze błąd grzałki przepływomierza
Chce wymienić wolałbym żeby wartości były jak trzeba, teraz doszła ta grzałka a co najważniejsze chyba więcej mi pali z tą przepływką niż gdy ją odepne. Chyba też trochę gorzej jedzie... Chce mieć wszystko w porządku bo jak juz wiesz planuje zchipować dziada ;)

QBOSS
08-05-2012, 16:42
A jak wygląda filtr powietrza ?? - palić będzie palił więcej bo wtedy dobiera sobie dawkę względem zasysanego powietrza ,sam wykres robiony na postoju widzę więc nic konkretnie nie można z niego wywnioskować. Najlepiej zrób loga - ilość wtryskiwanej dawki, obroty + masa zasysanego powietrza i będziemy myśleli dalej

luukasz09
08-05-2012, 17:12
Podepne sie do tematu... U mnie chyba cos jest z przepływomierzem bo jak odpalam silnik i ruszam toczy się i zaczyna szaprac wcale nie ma mocy... Mechanik mowił ze świece- to wymieniłem przewody wysokiego napiecia wymieniłem dopiero jak złapie wyzszych obrotów to przestaje szarpac... nie wiem co sie dzieje:/ jak myslicie co to moze byc?

jacjacek
08-05-2012, 17:21
ostatnio nie był zły, jeszcze go wytrzepałem i był prawie czysty :)
siedzę za granicą po powrocie będę wymieniał oleje i filtry dlatego wcześniej tylko zajrzałem czy nie jest zapchany bo i tak wiedziałem że niedługo poleci komplet.
Jutro najpóźniej po zrobie nowe logi, ale pokaże jeszcze moje ostatnie a zarazem pierwsze w karierze :) :
LOGI BRAVO - jackowaty - Chomikuj.pl (http://chomikuj.pl/jackowaty/LOGI+BRAVO)
Nie wiedziałem jak to wrzucić to dałem na chomika

QBOSS
08-05-2012, 21:29
Na tych logach przepływomierz działa ci prawidłowo a takie wahania jak na logach są normą i raczej nic na nie nie poradzisz ,zrób nowe i zobaczymy co tam w rawie mu piszczy

jacjacek
08-05-2012, 21:53
Myślałem że te wykresy maja pokrywać sie w 100procentach, ale jak nie to spoko. Dzięki że rzuciłes okiem
Po jutrze odświeże temat i wrzuce nowe logi bo mam lepszy program tylko bede musiał wyjechać gdzieś za miasto bo jestem w Słowacji i strach tutaj przycisnąć gdzie sie nie spojrzy to policja kogoś trzyma

jacjacek
10-05-2012, 18:51
Zrobiłem nowe logi ... coś dziwnie wyszły ale myślę że i tak są lepsze od poprzednich, w duzym stopniu to zasługa mojego pomocnika który zamist start -stop-eksportuj robił start-stop-zamknij program :) Nerwów to ja się dzisiaj najadłem.. Najbardziej interesujacy jest chyba wykres 2 i 1 potem te z długą nazwą .. 3 to kawałek przejażdzki na 5 i to jeszcze econo ;)
LOGI BRAVO - jackowaty - Chomikuj.pl (http://chomikuj.pl/jackowaty/LOGI+BRAVO)
O dziwo dzisiaj nie miałęm żadnych błędów z grzałką przepływomierza itp czysto poza egr który jest zaślepiony
Logi robilem na 3 z racji że nie mam 4 wiec od razu wrzucałem 5 .
Jeszcze dziwna rzecz która zauważyłem to delikatny świst przy gaszeniu auta jkaby blow-off, zaczynam sie zastanawiac nad nieszczelnością w dolocie

ciril
09-10-2012, 09:40
i jak? Problem rozwiązany?

jacjacek
09-10-2012, 10:35
Ok już piszę .. bo mogłem podsumowac od razu wydarzenia
Ogolnie rzecz ujująć problem rozwiązany i problem tkwił w kilku miejscach..
1 pęknięte było gumowe złącze dolotu i turbiny, trudno do zauważenia bo harmonijka sparciała i na postoju było w miare ok a w czasie jazdy robiła się w niej dziura
dlatego kupiłem nową w ASO koszt 90zł i towar na drugi dzień w domu, na allegro deficyt 50-70+wysyłka
2. Zdjąłem zderzak wyjąlem intercooler wymyłem i załozylem szerokie opaski na klucz na wszystkich złączach części ciśnieniowej.
3. Zrobiłem wolną odmę
4 Przepływomierz ciągle pokazywał źle, czasami wywalal błąd grzałki i nie zawsze auto dobrze jechało dlatego wyciągnąłem sam z alfy używany przepływomierz i sprzedawca z którym się zakolegowalem skasowal mnie 30zł z racji że to kolejny :), auto jeździ teraz idealnie i nie mam nic czasu na naprawy więc żeby nie tracić nerwów nie podpinałem jeszcze się do komputera tylko ciesze się jazdą :)

piotrekp
11-10-2012, 01:13
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy w bravo 1.6 16V z 97' znajdę przepływomierz? Bo gdzieś w necie czytałem ze nie ma czego szukac. Jak to jest?

byrrt
11-10-2012, 11:16
Nie ma przepływomierza tylko jest czujnik podciśnienia i na podstawie położenia przepustnicy i tegoż podciśnienia obliczana jest masa powietrza zaciągana przez silnik..

markshall
11-10-2012, 22:50
I na podstawie temperatury tego powietrza ;p

byrrt
12-10-2012, 08:34
I na podstawie temperatury tego powietrza ;p
A tak tak - masz słuszność kolego ;)