PDA

Zobacz pełną wersję : Poszukiwany gazownik kraków



Jaro90nh
06-05-2012, 01:39
Witam. Jak w temacie poszukuje dobrego gazownika w krakowie. Kupiłem nie dawno Fiata brava 1,6 103km + gaz ale jest to mój pierwszy samochód zasilany LPG i jak na moje oko ma trochę namieszane ma w instalacji. Elpigas II gen. natomiast sterownik BRC oraz Elpigas ale chyba nie jest podłączony (dokładnie nie wiem) co prawda instalacja sprawuje się dobrze to wymaga regulacji i wolał bym żeby ktoś popatrzył na nią profesjonalnym okiem, czy na pewno w niej wszystko dobrze. A nie posiadam żadnego doświadczenia z gazownikami. Z góry dzięki

mamut-tme
09-05-2012, 01:18
BRC to BRC:
LPG - BRC Samochodowe Instalacje Gazowe (http://www.lpg-brc.pl/index3_wojewodztwo.php?name=malopolskie1)

willson_
10-05-2012, 16:23
na Lindego 5 masz FUGAZI ...z sensem podchodzą do roboty ...

Jaro90nh
11-05-2012, 13:28
Dzięki wielkie za info, ale niestety wczoraj kobieta wjechała mi w "dupę" i niestety ale samochód chyba pójdzie do kasacji bo przestawiony jest słupek tylni i w dodatku nawet nie chce odpalić teraz...

lukq
11-05-2012, 15:36
Sprawdź guzik pod siedzeniem, może dlatego nie chce zapalić.

Jaro90nh
12-05-2012, 22:33
To jest jakiś przełącznik awaryjny w celu odcięcia paliwa w samochodzie? bo doszedłem że samochód nie może odpalić bo pompa nie podaje benzyny. Rozpiąłem przewody z szybko złączek (dopływ i powrót) przed silnikiem i były suche a kiedy odpalałem silnik nie było podawane paliwo przez przewody...

mamut-tme
12-05-2012, 23:14
Tak, to jest wyłącznik bezwładnościowy. W chwili uderzenia wyłącza pompę (trwale). Żeby potem odpalić trzeba przed zapłonem wcisnąć guzik, albo przytrzymać; zepsuć się nie da:D

lukq
13-05-2012, 01:14
Dokładnie tak jak kolega napisał,po jego wciśnięciu powinno dać się odpalić

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

Jaro90nh
13-05-2012, 12:12
Wielkie dzięki jutro albo dzisiaj jeszcze spróbuje odpalić samochód bo musiałem go wywieź na wieś bo niestety nie zamyka się klapa i drzwi więc nie mogłem go zostawić pod blokiem gdyż mógł bym go jutro nie zobaczyć :( Jak coś mi się uda to napiszę.

Jaro90nh
13-05-2012, 20:11
Pod siedzeniem guzik się znalazł ale niestety nie przyniosło to wielkiego skutku... Samochód dalej nie odpalił prawdopodobnie uszkodzona jest pompa paliwa ale nie mogłem dzisiaj tego dokładnie stwierdzić bo niestety nie ma dostępu do niej z środka samochodu pod kanapą tylnią, ale po włączeniu zapłonu nie było charakterystycznego dźwięku dla pracującej pompy...

yacub
20-05-2012, 18:46
sprawdzic napiecie czy dochodzi - może tylko przekaźnik nawalił ?

Jaro90nh
21-05-2012, 19:49
Dochodzi zasilanie na pompę, wszystko jest OK tylko sama pompa przestała pracować. Podczas wypadku coś się musiało stać, ale niestety do puki ktoś nie przyjedzie na oględziny samochodu z ubezpieczalni to nie mogę za bardzo nic robić. A ubezpieczalni jak na razie się nie spieszy z przyjazdem do mnie wiec nie pozostaje mi nic więcej jak tylko czekać...

hajdass
11-10-2012, 23:26
Odświeżę temat.
Szukam sensownego oraz TANIEGO gazownika w Krakowie. Chcę zmienić starą instalacje na nową sekwencję kogo ktoś może polecić ? Proszę nie pisać że "słyszałem kiedyś od nie wiem kogo w tramwaju że ktoś komuś od kogoś polecał" :P Raczej informacje co kto za ile ewentualnie z jakimi problemami i tym podobne

byrrt
12-10-2012, 08:24
Szukam sensownego oraz TANIEGO gazownika
Te zdanie same sobie zaprzecza ;) hehe.. niestety ale praktycznie zawsze jest tak, że jak ktoś jest dobry to się ceni (i dobrze)..
Poza tym tania instalacja najlepszą nigdy nie będzie..

yacub
12-10-2012, 11:12
jaki masz teraz zestaw i co bys oczekiwał ;) ja kiedys rozmysałem aby wymienic ale sobie poskładałem zestaw goddny polecenia to wyszo sporo za duzo :) a nie lubie pakowac czegos co nie spełnia moich oczekiwań :)

byrrt
12-10-2012, 12:14
Jeszcze jedna rada - spytać na forum lpg-forum tyle że tam Ci powiedzą to samo co ja tylko o wiele ostrzej ;)

hajdass
12-10-2012, 14:13
Teraz mam 3 gen gaz ale jest uszkodzone coś tam co kosztuje około 500 zeta, ponad to instalacja ma 12 lat więc w sumie taniej i bezpieczniej na przyszłość zmienić na sekwencję. Z obecnej zostawiam tylko butlę.
Chcę zamontować sekwencję (nie znam się która lepsza lub gorsza) dlatego pytam gdzie się można z tym zwrócić aby założyć 4 gen i nie przepłacić i jaką montować.

byrrt
12-10-2012, 15:17
Instalacja ma 12 lat ale rozumiem, że butla jest nowa? Bo przypominam taka butla śmiga 10 lat i trzeba wymienić lub podbić co jest zwyczajnie nie opłacalne..

hajdass
12-10-2012, 15:18
Butla ma legalizacje jeszcze na 3 lata więc wydatek taki z którym można się wstrzymać.

hajdass
16-10-2012, 18:30
Nadal jestem w trakcie poszukiwania gazownika lecz mam jeszcze kilka pytań. Jakie są polecane części instalacji? Dzwoniąc do zakładów chcę pytać o konkretne podzespoły tak aby silnik jeszcze długo pożył i nic się nie sypało

byrrt
17-10-2012, 09:48
Popytaj albo najpierw poczytaj na lpg-forum. Na pewno nie bierz najtańszej kupy typu valteki no i instalacja koniecznie IV gen.

hajdass
17-10-2012, 10:09
Dlatego pytam, o valtekach naczytałem sie sporo.

Na necie polecane było (ciut inny silnik bo 1.8)

4 x Hana Czerwona
Listwa wtryskowa z podgrzewaniem
Reduktor KME Silver + wielozawór
Zbiornik Bromech 55 L
Sterownik Stag 4+

Do tego wyczytałem części które są niby ok:
- parownik: KME silver ,AC r01 ,zavoli zetaN
- sterowniki agisa, stag4, albo KME diego,czy novu


Tylko pytanie co jest z tego prawdą i sprawdzi się w 1.6

byrrt
17-10-2012, 11:55
Tylko pytanie co jest z tego prawdą i sprawdzi się w 1.6
Przede wszystkim to poszukaj dobrego gaziarza - od tego zacznij. Założy papudrok to nawet najlepszą instalację spieprzy. A dobry gaziarz nawet tańszą instalację założy tak, że będziesz zadowolony.. Ja mam wtryski REG Fast - mają dobre opinie w tej grupie cenowej a są w tej samej co valteki. Reduktor pewnie nawet Alaska spokojnie dałaby radę u siebie (ja mam taki u siebie ale dla 1.8 mógłby być większy). Wielozawór i butla to już sprawa wtórna.. O Zavolii można naczytać się dobrych opini ale moi gaziarze np. mówili że się na tej firmie przejechali. Sterownik mam Compact'a - trochę też o nim gadają złego ale bez konkretów - chyba na zasadzie tanie i nowe to złe. Oczywiście zakładając że sam się trochę pobawisz i zechcesz do sprawy przysiąść to nawet taki zestaw zagwarantuje Ci bezawaryjną tanią jazdę. Czyli tak jak powiedziałem - przede wszystkim dobry gazownik!

hajdass
23-10-2012, 16:46
Zacząłem się rozglądać dokładniej za cenami i tym co dokładnie za jaką kasę wkładają.

Auto Gaz - BKZ Auto (http://www.bkzauto.pl)
Zaproponowali 2200 - cena za instalację BRC sequent 24 (2100) + 100 za demontaż instalacji 3 gen

Pytanie jak ten gaz sprawuje się w bravo 1.6 16V ? Czuć spadek mocy? Jak trwałościowo z instalacją

yacub
23-10-2012, 23:29
hmm no ale przecież butla zoastaje chyba że zakłądasz nową ?

hajdass
24-10-2012, 07:41
Butla tak ale trzeba zdjąć całą resztę starego gazu

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

byrrt
24-10-2012, 09:03
Jakie wtryski kolego.. Bo sterownik to nie wszystko. BRC ma raczej dobrą opinię.

miszko
24-10-2012, 09:06
Pytanie jak ten gaz sprawuje się w bravo 1.6 16V ? Czuć spadek mocy? Jak trwałościowo z instalacją
Mam już około 40 tys. przejechane na tym silniku z LPG. Czy spadek mocy, wiesz co zmieniła się trochę charakterystyka silnika. Jest bardziej żwawy na wyższych obrotach.
Spadku mocy nie odczuwam jako tako, jak jadę i przełączam się między LPG/PB to nie ma dla mnie różnicy.

byrrt
24-10-2012, 09:10
Jest bardziej żwawy na wyższych obrotach.
To jest tylko kwestia regulacji. Dobrze wyregulowana instalacja nie powinna być w ogóle zauważalna w jeździe i nie powinno być żadnych różnic Pb/LPG.

miszko
24-10-2012, 09:13
Wiesz co mam IV gen. a więc o regulacji tutaj za dużo nie mogę mówić, bo to i tak komputerek steruje wszystkim. Ewentualnie mogę mu jakieś bazowe wartości pozmieniać.
Ta cecha pojawiła się po większym przebiegu, myślę, że logika ECU samego silnika się trochę przestawiła pod warunki spalania LPG.

Przy II gen. w Temprze z czasem silnik wołał jeździć na LPG niż PB, ale tutaj akurat była to kwestia gaźnika. Mało używany wiadomo tracił na sprawności (osady itp.).

byrrt
24-10-2012, 11:28
Wiesz co mam IV gen. a więc o regulacji tutaj za dużo nie mogę mówić
No jak to.. Oj kolega chyba mało się naczytał o regulacji gazu :P
Jeżeli coś zmienia się w czasie na LPG to masz żle ustawioną instalacje i źle dobraną krzywą mnożnika gazu.. ECU silnika to potem koryguje ale tak nie powinno być i parametry nie powinny się w ogóle dla kompa silnika zmieniać. To nie jest kwestia tylko regulacji ale też komponentów, wtrysków, nawet wężyków, reduktora itp itd.. Ale dobrze zestrojonej instalacji LPG w aucie się nie widzi..

miszko
24-10-2012, 11:32
Żeby zmienić mnożnik musiałbym zmienić wtryski, a że te co mam chodzą ok i nic się z nimi nie dzieje to nie mam celu. Auto pali, jeździ, spala w normie. Tyle, że na moje oko lubi obroty powyżej 3 tysięcy.
Możliwe, że to tylko moje odczucie.

byrrt
24-10-2012, 12:00
hehe Michał nie wiem czy my o tym samym gadamy.. Mnożnik dobierasz do wtrysków, do auta, do wszystkiego a nie tylko do wtrysku. Ty masz zdaje się valteki które niesławnie słyną z rozjeżdżania się parametrów.. Tam warto co jakiś czas sprawdzić czy się mapy pokrywają..

hajdass
24-10-2012, 20:22
Dziś dzwoniłem do jeszcze jednego zakładu.


Stag 300+ lub 4
AC-01 (z tego co czytałem to raczej polecany)
OMVL REG FAST

Przeglądy co 10k km - koszt 80 zł

Cena instalacji 1700


Dopłata +200 za wtryski ACW 01 lub +400 za wtryski HANA



Inny zakład
Stag 300 lub 4
Zavoli N
OMVL REG FAST

Koszt 1900-2000




Co sądzicie o pierwszej ofercie bo faktycznie ceny dość dobre, zakład raczej bez złych opini

byrrt
25-10-2012, 09:28
Śmigam na regach - podobno moją dobrą opinię.. Ja bym tam nie montował hanów itp - chyba nie warto.

yacub
25-10-2012, 11:10
no włąsnie trudno powiedziec - ja np chciałbym hany - a sam byrrcik jak byś miał hany to pewnie nei zmienił bys ;)

byrrt
25-10-2012, 11:45
Do hanów podchodzę ostrożnie bo słyszałem też złe opinie od gazowników.. W prawdzie jedne a na necie jest pełno pozytywów ale wiesz.. O regach nie czytałem nic złego prucz stwierdzenia że nie są wzorcowe co akurat budzi we mnie jakieś miłe odczucia bo nie jest przesłodzone. Poza tym cena i brak możliwości regeneracji gdzie valteki, regi i wiele innych regenerować można - są normalnie części do kupienia.

yacub
25-10-2012, 13:27
chyba że miał bys okazje potestowac hany albo matrixy :) to napewno jakąś opinie byś dał:)

byrrt
25-10-2012, 14:18
Nie mówię że nie.. Nie mniej auto do dobrym strojeniu teraz i dołożeniu czujnika temp gazu nie stwarza mi żadnych problemów ;)

marian.filak
14-11-2013, 23:17
Witam, nie zakładam nowego wątku więc będzie trochę odkop. Niedawno stałem się posiadaczem Grande Punto, 1.4 rocznik 2007. Chcę do niego założyć gaz. Poczytałem kilka wątków na gazeo i lpg forum, ale postanowiłem jeszcze tutaj zapytać o polecane zakłady montujące lpg. Czy opórcz tych wymienionych warto jeszcze wziąć jakieś pod uwagę? Wiadomo, technologia nie stoi w miejscu a wątek jest sprzed roku... pozdrawiam!

ozzy
15-11-2013, 17:46
Wiadomo, technologia nie stoi w miejscu a wątek jest sprzed roku... pozdrawiam!

Nie wydaje mi się żeby znowu tak wiele się pozmieniało w ciągu roku. A nawet jeśli to są to nowinki i większość zakładów i tak montuje na starą modłę


Czy opórcz tych wymienionych warto jeszcze wziąć jakieś pod uwagę?

Ja bym dodał jeszcze Lpg House (http://www.lpghouse.pl/gaz-w-benzynie) Fugazi też znam ale było już wymienione.