Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie
Mam na liczniku 120 k i wyraźnie już stuka coś w tylnym zawieszeniu. Co tam jest do zrobienia zazwyczaj, bo nie mialem nigdy do czynienia z wielowahaczowym zawieszeniem wiec nie wiem jakie sa typowe niedomagania.
Jakies doswiadczenia w tej kwestii?
Stacja diagnostyczna 20 zł i szarpaki prawdę powiedza.
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
zaraz zaraz. a z tyłu nie ma przypadkiem normalnej belki skrętnej??
pawliczex
29-04-2012, 07:41
Z tyłu wielowahacz niestety ;/
dlaczego niestety? wielowachaczowe w utrzymaniu jest droższe ale w prowadzeniu i trzymaniu się drogi jest dużo lepiej
a tak jak kolega powiedzial na stacje diagnostyczna i wszystko wyjdzie bez zgadywania
Prawdopodobnie wahacze tzw. "bananki" poprzeczne wahacze w kształcie banana. Wymieniłem oba koszt 70 zł za sztukę + koszty wymiany. Stare tj. do 2006 miały wadę fabryczną. Efekt cisza :)
witam. mam stuki z tylnego zawieszenia na SD powiedział koleś że to łączniki stabilizatora....? Czy takie dwa maleństwa mogą tak hałasować podczas jazdy przez nierówności i dziury?
oj mogą i to bardzo. trochę luzu a łomocze jakby się cos rozsypywało.
yhm... ŁĄCZNIK STABILIZATORA TYŁ FIAT CROMA 1.8-2.4 (2814295799) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-tyl-fiat-croma-1-8-2-4-i2814295799.html) czy te były by odpowiednie?
pewnie tego i tak sam wymieniać nie będziesz więc zdałbym się na mechanika. Wydaje mi się że ta firma jest ok. Ja z reguły unikam tylko firmy maxgear bo się przejechałem na ich częściach i to nie raz.
no raczej sam się za to złapie dostałem instrukcje co i jak więc dam chyba rade hehe cena przyzwoita na tym allegro. Wczoraj byłem w FOCIE to za jeden zażyczyli sobie 70 zł !!!
to kupuj tego wymian nie jest trudna a myślę że przy stanie naszych dróg to nic nie będzie wieczne
też tak zrobię... dzięki za pogawędkę;)
proszę. Powodzenia w naprawie.
Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz tuleje na bananach. To te wygięte wahacze ponieważ to one najczęściej stukają (koszt ok 130 zł/szt na allegro) ze względu na zastosowanie tzw. tulei pływającej. Co do wymiany to fajnie to robić na kanale ale bez też już wymieniałem.
tuleje bananów też mam do wymiany hehe szarpaki prawdę powiedziały....:p w poniedziałek mechanik i myślę że już wszystko będzie ok.
Po wymianie łączników stabilizatora tył i bananów dziwne stukania ustały. Ale nie na długo.... teraz pojawił się kolejny dziwny dzwięk! Dzwięk przypominający napiętą strunę lub linkę taki trzeszczący skrzypiący odgłos. Słychać go z prawej strony po stronie pasażera. Gdy ruszam autem na postoju nic nie słychać. Dzwięk wydobywa się tylko podczas jazdy. Macie jakieś pomysły? Linka od hamulca? Może gumy od stabilizatorów są jeszcze nie wyrobione?
tomek800
10-12-2016, 19:55
Witam, zauważyłem podobne objawy w swojej cromie. Odgłos naprężenia, nie stuki, nie trzaski ale jakby coś się naprężało, naciągało wyraźnie z okolicy prawego tyłu podczas skrecania na małych prędkościach, manewrach parkingowych. Podczas jazdy po nierównosciach prosto żadnych dźwięków. Co to może być, coś ze stabilizatorem a może poduszka amortyzatora ? Przebieg auta 190 tys. km.
jedź do diagnosty na szarpaki koszt 20 -30 zł ,nikt z fusów nie potrafi wróżyć , choć taki efekt może generować wyrwana tulejka
tomek800
16-12-2016, 17:07
A jednak winne okazały się poduszki i łożyska amortyzatora z przodu, choć dałbym głowę uciąć, że dźwięk był z tylnego nadkola :) Kiedyś w stilo poleciały mi łożyska i dźwięk był zupełnie inny, wyraźne strzelanie, chrobotanie.
Witam
Panowie rok temu robiłem całe tylne zawieszenie. Możecie spojrzeć na rysunek i powiedzieć mi które śruby są od geometrii, kąty pochylenia itd. Dałem nowe zawieszenie a nie wymieniłem tych śrub :(
26049
Pzdr.
śruby mimośrodowe to 2x17; 2x7 i podkładki 4x11
śruby mimośrodowe to 2x17; 2x7 i podkładki 4x11
Dzięki :smile:
Witam
Panowie rok temu robiłem całe tylne zawieszenie. Możecie spojrzeć na rysunek i powiedzieć mi które śruby są od geometrii, kąty pochylenia itd. Dałem nowe zawieszenie a nie wymieniłem tych śrub
Powiedz w jakim celu chcesz wymieniać śruby do geometrii? Chyba że po remoncie zawieszenia nie robiłeś ustawienia geometrii bo śruby były zapieczone to rozumiem ale rok jeździć bez sprawdzenia geometrii to dużo czasu, szkoda opon.
Powiedz w jakim celu chcesz wymieniać śruby do geometrii? Chyba że po remoncie zawieszenia nie robiłeś ustawienia geometrii bo śruby były zapieczone to rozumiem ale rok jeździć bez sprawdzenia geometrii to dużo czasu, szkoda opon.
robiłem geometrie ale chcę je mieć nowe :smile:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.