Zobacz pełną wersję : Brak mocy do 3000 obrotów - Mjtd 120 KM
Witam
Panowie, pojawił się problem w moim Bravo :cry:
Ostatnio miałem przygody z kontrolką wody w filtrze paliwa, filtr kilkukrotnie "odwadniałem", potem wymieniłem na nowy, aż wreszcie musiałem wymienić czujnik, wtedy kontrolka wreszcie zgasła. Pojawil się dziś natomiast inny problem, otóż podczas jazdy zauważyłem dziś dwukrotnie iż auto nie ma zupełnie mocy do 3000 obrotów, ledwo co się zbiera, dopiero po przekroczeniu 3000 jest "ogień".
Potem wszystko było ok, odstawiłem auto na godzinkę i po godzince to samo, ledwo co się zbiera a po 3000 idzie jak burza.
Co może być tego przyczyną, czy to felerne paliwo, które miałem w zbiorniku?
Dodam że dziś zatankowałem (mam nadzieję) porządniejsze paliwo do pełna, starego miałem ok 20 litrów jeszcze.
Dodam iż kilka dni temu miałem jeszcze następujące błędy po podpięciu do kompa:
- p1131 - lambda 1 upstream niski sygnał - krytyczny
- p1132 - lambda 1 upstream nieprawidłowy sygnał - zapisany
- p2626 - lambda sensor electircal diagnosis brak sygnału - krytyczny
Wykasowałem je, ale w sumie nie sprawdziłem czy ponownie się pojawiły
Jakieś pomysły?
Najpierw pojeździj na tym nowym paliwie. Czy jakieś dymienie zauważyłeś,większe spalanie?
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Najpierw pojeździj na tym nowym paliwie. Czy jakieś dymienie zauważyłeś,większe spalanie?
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Póki co przejechałem kilka km, spalanie raczej w normie, do 6 litrów, brak dymienia, zobaczę jutro na trasie jak będę jechał do pracy...
Ale czy paliwo, szczególnie teraz kiedy dolałem nowego mogłoby mieć wpływ na takie zachowanie auta?
Zastanawiałem się nad przepływka i egr bo to jedne z najczęstszych problemów. Bardziej sprawdziłbym właśnie tego egra bo tak się objawia brakiem mocy w dolnych partiach obrotów. Możesz go rozebrać i wyczyścić
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
jutro się za niego zabiorę jak będe miał czas, też ku temu się skłaniałem, nic, zobaczę jutro i dam znać
Sprawdź sprawdź,lubi się czasem zawiesić. Ewentualnie na próbę im zaślep
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
myślę ze tu może być cos z EGR'em jeszcze. jak paliwo było lipne to mogło mu tam sadzy nakotlować
Egr nie był nawet bardzo brudny, ale po przeczyszczeniu przez dwa dni nie było zamulenia, pojawił się natomiast 2 razy check i kod p0404 związany z egr, dwa razy resetowałem błąd, co może być jego przyczyną?
Jeszcze jedno pytanko, czy skoro nie mam DPF mogę mieć sondę lambda? (błedy p1131, 1132 na to wskazują)... mimo ich zrestowania po jakimś czasie znów się pojawiają, muszę wymienić czujnik, czy może to być coś innego?
Znaczy, że nie chodzi prawidłowo i się przycina/zawiesza. EGR. Zaślep.
Znaczy, że nie chodzi prawidłowo i się przycina/zawiesza. EGR. Zaślep.
lukq jesteś pewien, że może to być egr?
Wczoraj pokusiłem się jeszcze o odkręcenie elektromagnesu i przyrzeczenie ponowne egr, po zamontowaniu auto zaczęło mi kopcić i praktycznie w ogóle nie jechało, rozmontowałem zawór, zamontowałem ponownie i jest ok... tylko że znów pojawiła się kontrolka silnika i błędy:
p0401 i p010f.
Sprawdzałem działanie zawora na biegu jałowym, zamyka się i otwiera wartości procentowe pomiędzy 0% (przy gazowaniu) do 95% na luzie.
Lukq dobrze ci mówi. kup zaślepkę (4zł na allegro i do tego uszczelka jakieś 3 zł) i będzie ok. pamiętaj że te zaślepki powinny byc z dziurami
Zaślep nie jest to duży koszt,można zaoszczędzić trochę pieniędzy w ten sposób. Jeśli faktycznie nie będzie to egr choć i tak go obstawiam to w taki sposób zostanie rozwiany jego problem
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Później w domu spr te nr błędów bo pisze z tel i nie mam kodów
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Później w domu spr te nr błędów bo pisze z tel i nie mam kodów
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Byłbym wdzięczny, wszystkie kody jakie miałem to:
p1131
p1132
p0401
p010f
P1131 - błąd odczytu O2 sondy lambda
P1132 - szyna ciśnienia paliwa
P1132 - Czujnik temperatury katalizatora
P0401 - Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ
P010F - Niezgodnosc masy powietrze/przeplywomierz
Czyli jaka diagnoza? :)
Sonda do wymiany, egr i przepływomierz też?
Sprawdzić trzeba sode miernikiem, później jak zaślepisz egr to błąd i tak będzie od niego się pokazywał. Jeśli to nie poprawi pracy,odłączyć trzeba przepływke i wtedy zobaczyć jak praca będzie wygladac. To na początek
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Sprawdzić trzeba sode miernikiem, później jak zaślepisz egr to błąd i tak będzie od niego się pokazywał. Jeśli to nie poprawi pracy,odłączyć trzeba przepływke i wtedy zobaczyć jak praca będzie wygladac. To na początek
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
A co zrobić, żeby nie było błedu, a przede wszystkim tej kontrolki checka na desce po zaślepieniu egra?
Jak zaślepisz egr to check nie będzie się zapalał. Zaślep kryza z otworami. Błąd będzie tylko w ecu
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Dzięki za informacje lukq, w środę przyjdzie mi zaślepka, zamówiłem też nowy zawór egr, więc przełożę zawór, zamontuję od razu zaślepkę i zobaczę co wtedy będzie się działo. Sprawdzałem sobie też sondę ecuscanem, wartości napięcia nie zmieniają się na niej przy dodawaniu obrotów, jest stałe napięcie ~ 13,4V
Kurde nie potrzebnie zamawiałeś egr, mogłeś zalepić i nic by się nie działa na starym, miałeś przetestować pisałem, że jeśli będzie poprawa to wina EGR.
Teraz jak będziesz miał to najpierw go zamontuj i nie zaślepiaj na poczatku.
Kurde nie potrzebnie zamawiałeś egr, mogłeś zalepić i nic by się nie działa na starym, miałeś przetestować pisałem, że jeśli będzie poprawa to wina EGR.
Teraz jak będziesz miał to najpierw go zamontuj i nie zaślepiaj na poczatku.
Akurat złożyło się, że facet nie ma egr jednak do mojego Bravo, jak patrzyłem w eperze to była jakaś zmiana w 2010r, został zmieniony egr w silnikach 8V, ciekawe czemu?
Więc w takim razie zacznę jak pisałeś od zaślepienia i zobaczę czy wtedy się poprawi/zniknie kontrolka check ;)
Czekam z niecierpliwością na info.
Może była też jakaś akcja serwisowa z błędnym EGR'em trzeba by poszukać.
Zaślepiłem, przez pierwsze 100 km było bez check, myślałem że już sprawa załatwiona, a tu jednak nie :/ jak zwykle pojawił się check na desce, dziś po powrocie do domu (przejechanych 600km od pojawienia się kontrolki silnika) i podpięciu pod kompa wykazało błąd p0401 i p2626...
Czyżby jednak egr był do wymiany?
p0401Ten to będzie się pojawiał bo jest zaślepiony egr, wywala go bo nie ma przepływu. Jeśli zaślepiłeś kryzą z otoworami to oka.
p2626... czujnik lambda Zwarcie na +VAkum. Myślę, że od tego pojawił Ci się check. Powiedź jak z mocą po zaślepieniu zaczął zbierać się poniżej 3000?
Raczej ok z mocą, choć nie czuć jest jakiegoś super kopa, po prostu zbiera się równomiernie, choć ostatnio jak sprawdzałem błędy i miałem w nich też p2626 to nie wyświetlił się check, myślę że wyskakuje wraz z błędem p401...
P0401 powinien pojawić się kompie, ale nie na wyświetlaczu/desce za sprawa check.
mam u siebie też zaślepiony i bład jest tylko i wyłacznie p0401 w zakładce błedy, lecz na desce nie mam żadnego.
hmm, więc spróbuję teraz z wymianą lambdy, zobaczymy wtedy, czy myślisz lukq, że lambda może być ok, tylko gdzieś jest zwarcie?
Wiesz co jak pisałem sprawdź ją miernikiem powinna wskazywać od 0-1 V oscylować.
Możesz podmienić jak masz i pojeździć chwilę.
Witam, podepne sie pod temat, gdyz mialem podobny problem z Bravo II 1.9 120KM, mianowcie auto stracilo moc i praktycznie nie jechalo do ok 2500 obr , czyli wskazuje na klasyczny objaw EGR. Zarow zostal wyczyszczony i auto mozna powiedziec zaczelo prawie normalnie jezdzic z doslownie minimalna roznica niz wczesniej. Na desce pokazal sie jednak blad check, po podpieciu pod komp w warsztacie wykazalo iz, zawor EGR wogole nie pracuje. Prosze o rade, czy czeka mńie wymiana zaworu? Jezdze juz tak troche czasu, ale nie ukrywam ze wolalbym usunac blad i ewentualna usterke.
Sprawdź czy dobrze się otwiera i zamyka, to znaczy czy robi to w pełnym zakresie swojej pracy. Może być tak, że w pewnym momencie (pełnego otwarcia, bądź zamknięcie) nie robi tego i błąd zgłasza błąd.
Ok, sprawdze tylko moze banalne pytanie,ale jak mam to sprawdzic ? Nie mam dostepu do komputera diagnostycznego wiec przy kazdej zmianie musze jechac do mechanika. PS. Czy po wymianie np EGRa na nowy check z deski zniknie, czy nalezy go najpierw skasowac?
Należy go skasować, bo jest zapisany w pamięci. Możesz zakupić sobie sam kabel, który na pewno się zwróci. http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-496/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-13189/ poczytaj.
Sprawdzić jak go rozbierzesz.
jeśli EGR jest walnięty to zaślepienie może pomóc?
Tak, może pomóc, tylko że znowu w tych nowych sterowniach ecu od EDC16 nie można pełną kryzą, tylko z otworami.
Ja jutro wybieram sie do Cinsoftu na całkowite zaślepienie i programowe wyłączenie egr, myślę że to załatwi wszystkie problemy związane z egr...
To napisz jeszcze prosze i taka usluga programowa kosztuje?
PS. Czy przy operacji zaslepiania konieczne est dokladne wyczyszczenie zaworu i czy pod kompem bedzi widoczny jako nieaktywny?
Jeśli zaślepisz to nie musisz go czyścić bo zaślepiasz przed egr. Reszta co jest silniku osadu się wypala. Jeśli będzie zaślepiony (nie bedzie wyłączony przez komputer) to błąd się będzie pojawiał.
Właśnie wczoraj zaślepiłem całkowicie egr, wraz z modyfikacją softu, wszystko działa jak należy. Okazało się, że miałem walnięty elektromagnes
Ciesze się, że okazało się to co podejrzewaliśmy.
Ciesze się, że okazało się to co podejrzewaliśmy.
Fakt, choć wołałbym żeby odbyło się bez większych kosztów :D ale lepsze to niż niewiedza co jest nie tak ;)
Czasem tak jest że trzeba trochę wydać a potem Cieszyć się spokojem.
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Zi prrzymalem zaslpeke wraz z uszczelkami. Po jej zamontowaniu auto jeszcze gorzej sie zbiera, wolno wcodzi na obroty :(
Nie mam jeszcze kala do kompa, na ktorego czekam,ale przed montazem zaslepki na kompie warsztatowym wykazywalo calkowty zanik dzialania EGRa. Istnieje mozliwosc uszkodzenia elektromagnesu EGRa,ale czy do zaslepienia konieczny jest sprawny zawor EGR?
Pozdraiwam i prosze o odpowiedz
W którym miejscu go zaślepiłeś
Tak jak na załączonym wcześniej zdjęciu
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Tak jak na foto w instrukcji ktora dostalem od sprzedawcy,czyli zaraz za krotka "harmonijkowa" rurka przed zaworem.
Czy cewka lub elektromagnes musza byc sprawne aby to wszystko dzialalo? Podjezewam ich uszkodzenie dlatego pytam...
Zamontowalem zaslepke z tej aukcji zgodnie z foto umieszczonym na aukcji.
Libk do aukcji: http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-8v-2-4-10v-jtdm-cdti-i2307001448.html
Dzis zmierzylem,ze na wtyczce zaworu EGR nie ma napiecia, wiec nic dziwnego ze nie dziala.
Czy ktos sie orientuje gdzie jest sterownik EGRa lib zego mam szukac dalej?
Sprostowanie...jest napiecie nawtyczce, wiec chyba pozostaje tylko uszkodzenie elektromagnesu :(
Dziwne, trochę. Skoro EGR był uszkodzony, został zaślepiony przez co jego praca nie powinna wpływać na pracę silnika.
Poznańczyk
12-05-2013, 15:59
Czy w silniku 1.9 120KM można zaślepić całkowicie i wyłączyć EGR? czy częściowo i wtedy nie trzeba grzebać w kompie?Czy przy częściowym zaślepieniu syf nie będzie przez te dziurki leciał i tak? ;)
Edc16 Częściowo.
Syf będzie bardzo ograniczony
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Poznańczyk
12-05-2013, 19:11
Czyli w moim przypadku tylko częściowe wchodzi w grę?A czy trzeba majsterkować coś w kompie żeby wyłączyć egr czy nie ma takiej potrzeby i nic nie będzie się działo?Jak to wpływa na pracę silnika,domyślam się że na plus skoro tak to polecane jest.
zaślepiasz i nic więcej nie robisz. Podobno zwiększa moc i nic z silnikiem się nie dzieje choć ja jakiś czas temu słyszałem że nowoczesne silniki kiepsko to znoszą.
Poznańczyk
15-05-2013, 20:59
Dzisiaj chwilę gadałem z mechanikiem i stwierdził że można takie coś zrobić tylko wtedy turbina szybciej ładuje od mniejszych obrotów,czy to dobrze czy nie to do końca nie wiem...
Poznańczyk
19-05-2013, 13:17
Czy w przypadku uszkodzonego elektromagnesu ( chyba tak to się nazywa) trzeba wymienić cały zawór?czy nie wymieniając a zaślepiając będzie ok?wszystko wskazuje na to że będzie u mnie taki właśnie problem.
Witam! U mnie zaślepienie nic nie dało, musiałem egr w programie odłączyć. Silnikowi to nie szkodzi, bo nie musi ponownie spalin spalać więc jest hepi :)
Poznańczyk
24-05-2013, 16:57
Nie uzyskałem odpowiedzi więc ponowię pytanko... czy w przypadku uszkodzonego elektromagnesu zaślepienie częściowe ma jakiś sens skoro ten elektromagnes nie działa poprawnie?Czy zostaje tylko wyłączyć i zaślepić całkowicie?
Witam! U mnie zaślepienie nic nie dało, musiałem egr w programie odłączyć. Silnikowi to nie szkodzi, bo nie musi ponownie spalin spalać więc jest hepi :)
Po czym stwierdziłes że nic to nie dało?
Nie uzyskałem odpowiedzi więc ponowię pytanko... czy w przypadku uszkodzonego elektromagnesu zaślepienie częściowe ma jakiś sens skoro ten elektromagnes nie działa poprawnie?Czy zostaje tylko wyłączyć i zaślepić całkowicie?
Zaślepienie nie przeszkodzi w niczym. Elektromagnes nie działa, czy wiesza się.
Zaślepienie będzie tańszą alternatywa zaślepienia.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Poznańczyk
25-05-2013, 13:08
Jestem zielony w tych tematach i można powiedzieć że dopiero uczę się to co wyczytam usłyszę i szczerze to nie wiem,wiem że coś z elektromagnesem jest nie tak :redface:
Tak się domyślam że gdyby był walnięty całkowicie to by podczas jazdy mulił czy coś?U mnie nie ma nic poza kontrolką i błędem,jedyne co to po redukcji np z 3 na 2 i dodaniu gazu to takie lekkie szarpnięcie jest ale czy to ma z tym związek?
Wiem że zaślepienie nie zaszkodzi a może pomóc,ale czy do częściowego zaślepienia egr musi być sprawny? bo jednak będą dziurki więc coś tam sobie działał będzie,tak sobie główkuję ;)
Ja ostatnio wyczyściłem cewke, tłoczek w cewce był pordzewiały i dlatego się zablokował. Mi się zablokował w pozycji zamknięty więc tak jak bym zaślepił. ale wkurzała mnie kontrolka i piszczenie po każdym rozruchu.
Poznańczyk
29-05-2013, 12:21
Nadal nic się konkretnego nie dowiedziałem w mojej sprawie mimo przekopania netu...W poniedziałek zgadałem się z mechanikiem niedaleko mnie i ma przejrzeć tego egra i pewnie wymienię na jakąś używkę czy coś i wtedy zaślepię częściowo.Sam się trochę boję jeszcze tykać cokolwiek w tym aucie a ten mechanik nie jest zwolennikiem zaślepiania...więc może ktoś poleci kogoś ogarniętego kto solidnie mi to zrobi? :)
Abramsik
29-05-2013, 20:37
Podepnę się pod temat zadam pytanie dot. EGR. To że nie ułatwia on życia to już słyszałem ale mam pytanie do bardziej zorientowanych w temacie. Nawet w tym temacie była mowa o zaślepieniu EGR. Na Alledrogo można kupić dedykowane zaślepki do tego zaworu. I tu moje pytania:
1. Czy zaślepienie jest szkodliwe dla DPF tzn powoduje szybsze zapychanie;
2. Jakie są korzyści po usunięciu tego zaworu bo myślę że zaślepienie to tylko "leczenie syfa pudrem"'
3. Czy jeśli już grzebać to lepiej w komplecie razem z kastracją DPFa i EGR czyli powrót do korzeni.
Było, było .. .
Sam egr wystarczy zaślepić częściowo w Twoim przypadku.
Spowoduje to, iż do silnika nie będzie lecieć tyle syfu.
DPF spokojnie zostaw.
Dodatkowo wyczyść wszystko jak rozbierzesz.
Abramsik
29-05-2013, 22:08
Odpowiedź na "5" krótko zwiężle i na temat. Dzięki
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.