Zobacz pełną wersję : Zawor EGR
Witam wymienial ktos 1,3 disel ma ktos zdjecia z wymiany obejdzie sie bez wyjmowania silnika
Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - gdzie jest EGR? 1.3 jtd (http://fiatpunto.com.pl/topic23542.html) co prawda punto ale ten sam motor więc na pewno będzie pomocne
sprawa prosta więc nie ma obaw
nie bardzo wczoraj odkrecilem akumulator z podstawkami inne rurki i nie dalem rady przy tym 3 sruby urwane
ktore śruby urwane?? i czy EGR jest w tym samym miejscu??
tzn w ktorym sruby 2 od przewodow elek i jedna od termostatu egr jest z tylu okolice filtra paliwa
---------- Post dodany o 22:44 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:43 ----------
ma 5 srub i rurke dokrecona
hmm. ja bym to zlecił mechanikowi bo jak nie masz wprawy to można większego bałaganu narobić niż to warto. a dlaczego chcesz dobrać się do egr'u?. on ma w tym wprawę. natomiast jeśli zerwane śruby nie trzymały niczego ważnego to zawsze możesz opaskami cos spiąć
jak nei dasz rady to kup zaślepkę egr, jedź do mechanika niech ci ją ładnie założy :D szkoda byłoby abyś sie męczył i coś tam popsuł
Odkopie trochę temat.
Zastanawiam się jak to jest na prawdę z tym EGRem, czy można zaślepiać, czy nie i jakie są objawy jego uszkodzenia :?:
Trochę poczytałem na necie o tym i powiem, ze opinie są strasznie rozbieżne ;)
Dymi, brak mocy w pełnym zakresie obrotów.
Zawiesza się, nie domyka.
Zaślepić możesz bez problemu, silnik bedzie oddychał świeżym i czystym powietrzem. W Mani jest od 4 lat zaślepiony i naprawdę nic to nie szkodzi, a pomaga, bo mam wrażenie że lepiej się zbierała od dołu(podkreślić chce, że to moje zdanie!).
Wymontuj go, wyczyść dokładnie. Przed wymontowaniem możesz zaślepić i zobaczysz czy jest poprawa. Choćby denkiem od puszki po piwie :D
No własnie zastanawiałem się nad czyszczeniem go i dlatego przekopuje neta na ten temat, większość pisze, ze można zaślepiać bez problemu i nic sie nie stanie, ale są tez przeciwnicy tego ;)
poza tym, jesli masz zaślepiony EGR to resztę masz bez zmian :?: tzn. EGR cały czas pracuje, tyle, ze jest zaślepiony tak :?:
Pracuje tak,
Wszystko jest po to by być bardziej ekologicznym. Co jakiś czas trzeba przegonić auto, żeby syf się wypał.
Fiat prowadził kiedyś akcję serwisową ze źle działającym egr w silnikach sterowanych przez EDC16, Ty Paweł masz jeszcze edc15 z tego co kojarzę. Zaślep dziada i ciesz się przyjemną jazdą.
Jeśli będziesz chciał go wyczyścić, to warto sprawdzić jak zachowuje się w FES, czy domyka i otwiera się prawidłowo-nie wiesza się
A gdzie to sprawdzic, czy mam sterowny przez EDC15 czy ...16 :?:
No podłącze do FESa, zobaczę co i jak, a potem podejmę decyzje ;)
EDC15/16 to rodzaj ECu ;-) Ty masz ten sam co ja czyli EDC15.
Ma to znaczenie przy zaślepianiu. Robi się przy EDC15 pełne, przy EDC16 Kryzą z otworami.
Oprocz EGR wyczysc też kolektor dolotowy. EGR oprocz zaslepienia można także wyłączyc programowo, ale firmy to to robiące słono sobie za to liczą.
U mnie trzeba było założyc specjalną zslepkę z otworkami, co by błędu na desce nie wyswietlało (tylko w kompie się zapisuje). Czy u kolegi jest to konieczne to się musi ktos mądrzejszy wypowiedziec. Chyba nie.*
No to jako typowy Polak się powymądrzałem na tematy ktore są mi obce - mogę więc odmeldowac się w spokoju :p
*edit. Hehe widę iż rzeczony mądrzejszy mnie ubiegł :)
*edit. Hehe widę iż rzeczony mądrzejszy mnie ubiegł
hehe, bez przesady kolego ;-)
zeby dobrac sie do EGR u trzeba wyjac silnik nie dodzie sie do srub a to juz kosztuje
grzeziu chyba przesadzasz, dzisiaj to obadałem i spokojnie da się bez wyciągania silnika, dojście jest :D zwłaszcza jeśli chciałbym go tylko zaślepić bez czyszczenia ;)
zeby dobrac sie do EGR u trzeba wyjac silnik nie dodzie sie do srub a to juz kosztuje
Egr jest praktycznie u góry wiec nie widzę takiej potrzeby.
Robiłeś to kiedyś, próbowałeś?
U was może tak. Niestety w silniku 1.3 Multijet, czyli u mnie i u Grzesia, sprawa przedstawia dużo mniej kolorowo. Warsztaty za samo czyszczenie i wstawienie zaslepki liczą 300 - 400zł.
Ps. Mowicie iż do egr-u macie dostęp dobry. Do dolotu też? Czyszczenie samego zaworu może efektu nie dac.
Nie jest to wzorowe dojście, ale da się zrobić.
To, że u Was trzeba rozebrać pół silnika, albo go wyjąć to się domyślam, ale kolega napisał to w taki sposób jakby tyczyło się 1.9JTD Marea/Lucyna/Bravo/Alfa
w jakim aucie
w fiacie idea jest z tylu za silnikiemjak patrzymy z przodu z prawej akum po lewo termostat i tam z tylu dopiero egr 2 sr moze sie odkrec ale 3 nie nie pamietam ile jest
ha tym razem 'mądzejszy' to Grzesia ubiegł :p
Zresztą wcale bym się nie zdziwił gdyby taka lokalizacja była celowa.
Zaznaczyłem CI gdzie wystarczy u Nas zaślepić, to jest zdjęcie silnika 1.9 JTD
6325
Panowie z tym zaślepianiem w nowszych silnika (w sumie chyba w starszych też) to ja bym uważał. Jeszcze do niedawna byłem zwolennikiem ale jeden z mechaników (nie jakiś Kazio ze stodoły) odradził mi taki zabieg.
Rozwiniesz myśl...
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
już kiedyś o tym pisałem. Chodzi o to że spaliny gdy trafiają ponownie do komory spalania sprawiają że ciśnienie w komorze jest mniejsze a dokładniej rzecz ujmując odpowiednie. W związku z tym zaślepienie zaworu powoduje wzrost ciśnienia i wybijanie się zaworów oraz ich gniazd. Ja jakoś ryzykować nie chce za dużo kosztuje remont silnika a czyszczenie zaworu nie jest kłopotliwe. W sumie to u mnie jeszcze z tym problemu nie było, ale wyjmowałem zawór żeby zobaczyć ile tam sadzy jest
Może, ale może coś w tym jest...
Ja zaślepiony miałem i przez 90 kkm nic się działo. Znam ludzi którzy mają dużo więcej km zrobione i nic.
Także uważam, że bez przesady.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Dokładnie. Zwłaszcza że podczas pracy silnika pod obciążeniem (na chłopski rozum duże cisnienie) egr jest zamknięty. Więc może wzrost cisnienia, ale przede wszystkim na biegu jałowym i nie na tyle żeby silnik nie był na to przygotowany.
Edit
Mowisz iż wyciągnąc EGR to dla Ciebie nie
kłopot? Ech czemu ja o tym nie wiedziałem jak
zasłepiałem. ;p
ja jednak uważam że po cos on jest wsadzony. Ciekaw jestem jak np. po 100tyś km wyglądają gniazda zaworów.
Słuchaj rozumiem że masz swoje zdanie, ja nie chce go podważyć.
Zobacz jednak jaki syf wlatuje do silnika przez ten egr, dla mnie to jest gorsze.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
ja nie mówię ze muszę mieć rację ale po coś jest to montowane. I przynajmniej mi jest łatwiej wyczyścić zawór niż potem w razie czego naprawiać silnik. Poczekam na opinie kogoś kto m-jet'em przejeździł z zaślepionym zaworem i wtedy może się skusze.
Powod jest konkretny jeden: normy emisji spalin euro. + zarobek na częsciach i serwisie.
Wsadzony jest tylko ze względow ekologicznych, niestety normy euro są coraz bardziej rygorystyczne, a takie rozwiązanie jest tansze nisz skąplikowane poprawianie procesu spalania.
chyba kiepski powód z tą ekologią bo w starszych autach kiedy jeszcze o euro nie myśleli też są. Ja sie wole wstrzymać, czas na czyszczenie zaworu to kilka minut a juz jak jest to niech sobie siedzi.
Dlatego chce wiedziec wasze wszystkie opinie na ten temat.
Z drugiej strony podczas czyszczenia EGR nie zapominajcie o czyszczeniu przepustnicy i zobaczcie jak ona wygląda, potem pomyslcie co trafia do silnika i jak wyglądają zawory ssące.
z tym zaślepieniem w nowych silnikach jest jeszcze taki myk że montuje sie zaślepki z kryzą. Więc trochę jednak te spaliny sa ganiane. Podejrzewam że w starszym dieslu spokojnie bym zaślepił natomiast w nowym to temat do głębszego przemyślenia. Kto wie może na próbę zamontuje i zobaczę jak to będzie wyglądało w parametrach.
aha tylko kiedys to byly sporadyczne przypadki a dzis niema diesla bez egr-u. (w sumie po co kiedys to było to pojcia nie mam)
Akurat u Ciebie chyba wielkiego sensu zaslepienie by nie miało. Zdaje się duże przebiegi robisz więc nawet jak się cos osadzi to szybko jest wydmuchane.
ja akurat średnio co 2 tyg robię trasę około 350 km i pomniejsze w tygodniu. Niestety w nowych dieslach nie da się oszukać zaworu i zaślepki z dziurami chyba nic nie dają.
Paweł u ciebie rzeczywoscie komputer moze na to nie pozwolic, ale tak jak Łukasz pisał, te komputery co my mamy jeszcze na to pozwalają, więc da sie i błędow komp tez miec nie bedzie.
Seth: dziurki są nie po to żeby w ogole błędu nie było tylko żeby na desce się nie swieciło nic co nie powinno i żeby auto czasem w tryb awaryjny nie przeszło. Też mam Multijeta, egr zaslepiony, na desce nie swieci check engine ani nic w tym stylu, ale jak się kompem podepnę (no u mnie komorką :)) to wyswietla błąd egru. I tak ma byc.
Seth: dziurki są nie po to żeby w ogole błędu nie było tylko żeby na desce się nie swieciło nic co nie powinno.
no właśnie o to chodzi jak na desce świeci to znaczy że jakiś błąd sczytuje :D to samo miałem na myśli
Ja muszę poczytać jeszcze jakieś fachowe pismo odnośnie zaworów bo to może być ciekawa sprawa.
Mam przeczucie że się przekonasz.....
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Zaślepiaj tą Lucynę i tyle.To jest zbędne dziadostwo i to wszystko.Ekologii im się zachciało a jak każdy wie na niej można sporo zarobić.
Seth w starszych autach też był EGR tak jak napisałeś wcześniej, (na przykład astra I 96r) ponieważ ten cyrk trwa od 93r.A problem z gniazdami zaworów i zaworami od wysokiego ciśnienia jest jak by to napisać niezrozumiały,bo przecież właśnie o to chodzi w silniku spalinowym,żeby uzyskać jak największe ciśnienie.
Po całkowitym zaślepieniu EGR (tam gdzie się da) może jedynie troszkę wzrosnąć spalanie i tyle.Podany jest wcześniej link do czyszczenia EGR-u i zobacz co tam się przez nie go dzieje.Ja śmigam z zaślepką,mój tato i mój brat i tak już zostanie :palacz:
może jedynie troszkę wzrosnąć spalanie i tyle.
Kurcze, a niektórzy piszą, ze własnie uszkodzony EGR może być winowajcą wyższego spalania :roll:
Kurcze, chyba się zdecyduję na tą operacje ;)
Podany jest wcześniej link do czyszczenia EGR-u i zobacz co tam się przez nie go dzieje
W astrze II średnio 2 razy w miesiącu go czyszczę więc wiem co się dzieje w nim :D
Elektrozawór VGT (overboost) - operation manual (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html)
Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004 (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004 _a.html)
Egon (http://fiatklubpolska.pl/klubowicz/egon-8274/) odnośnie spalania to przy dobrze działającym zaworze EGR podczas jazdy,część mieszanki stanowią spaliny,które nie przelatują przecież przez przepływomierz zmniejszając w ten sposób odczyt ilości powietrza dla kompa.Skoro zabierzemy te spaliny to w ich miejsce nabijane jest powietrze które przelatuje przez przepływkę i komp to widzi o i tyle http://autokacik.pl/images/graemlins/skromny.gif
No tak to proste. No ale i tak zdecyduje się chyba na zaslepienie zobacze efekty, zawsze mozna zaslepke zlikwidowac.
Co wy powiecie na opis w aukcji na temat zaslepienia silnika CF3 http://allegro.pl/3-zaslepka-egr-jtd-1-9-8v-2-4-10v-fiat-alfa-lancia-i2911057058.html
Coś z linkiem
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
chodzi o to co by łączyc zaslepienie z wyłączeniem programowym w cf3? Można. Niemniej kilkset PLN taniej wyjdzie poszukac zaslepkę z otworami.
No tak, ale lukq ma CF3 i Zielony ma CF3 i maja zaślepiony całkowicie i nic się nie dzieje, ja tez juz się zdecydowałem na zaślepienie całkowite i szukałem zaślepki na allegro i trochę mnie zdziwił ten opis ;)
No tak, ale lukq ma CF3 i Zielony ma CF3 i maja zaślepiony całkowicie i nic się nie dzieje, ja tez juz się zdecydowałem na zaślepienie całkowite i szukałem zaślepki na allegro i trochę mnie zdziwił ten opis ;)
Nie dość że u mnie ale też u moich rodziców jest zaślepiony.Mój brat też zaślepił ale u niego jest silnik CF2 z pneumatycznie sterowanym EGR-em.Co do odczytu przepływu oczekiwanego to zawsze jest wyższy niż realny więc nie ma problemu i żadna lampka się nie świeci.Zakładaj tą zaślepkę i tyle.Przecież jak by co to w każdej chwili możesz ją zdemontować i tyle.
Co racja to racja ;)
A wiec zamawiam zaślepkę całkowitą ;)
Egon a nie możesz wyciąć z blachy :?: Jak Ci się spodoba to wtedy kupisz.Ja zrobiłem z blachy mosiężnej i kiedyś jak zaglądałem to się świetnie trzyma.
Nie mam za bardzo jak (brak narzędzi, a dokładnie nożyc do metalu) ;)
Jak to za takie pieniądze ładnie docięte to nie warto w ogóle szukać czegoś innego ;)
Co za opis na tej aukcji, taka sytuacja ma miejsce w EDC16 i wyżej pisałem o tym, że samochód przechodzi wtedy w tryb awaryjny i wywala kontrolkę na desce.
W naszym przypadku będzie tylko bład w komputerze zapisany-nie da się go usunąć, ale na blacie nie będzie kontrolki, tak jak i nie będzie żadnego spadku mocy!
Z tym przepływem to by się nie zgodził, bo jak sprawdzisz sobie teraz to zawsze jest inny niż powinien być.
Tak czy siak, zaślepka już do mnie jedzie ;) jak tylko dotrze, to biorę się za montaz :D
No i zaślepka zamontowana :D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.