PDA

Zobacz pełną wersję : Zawor EGR



grzeziu
22-04-2012, 22:34
Witam wymienial ktos 1,3 disel ma ktos zdjecia z wymiany obejdzie sie bez wyjmowania silnika

seth
22-04-2012, 22:56
Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - gdzie jest EGR? 1.3 jtd (http://fiatpunto.com.pl/topic23542.html) co prawda punto ale ten sam motor więc na pewno będzie pomocne
sprawa prosta więc nie ma obaw

grzeziu
22-04-2012, 23:35
nie bardzo wczoraj odkrecilem akumulator z podstawkami inne rurki i nie dalem rady przy tym 3 sruby urwane

seth
22-04-2012, 23:40
ktore śruby urwane?? i czy EGR jest w tym samym miejscu??

grzeziu
22-04-2012, 23:44
tzn w ktorym sruby 2 od przewodow elek i jedna od termostatu egr jest z tylu okolice filtra paliwa


---------- Post dodany o 22:44 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:43 ----------

ma 5 srub i rurke dokrecona

seth
22-04-2012, 23:58
hmm. ja bym to zlecił mechanikowi bo jak nie masz wprawy to można większego bałaganu narobić niż to warto. a dlaczego chcesz dobrać się do egr'u?. on ma w tym wprawę. natomiast jeśli zerwane śruby nie trzymały niczego ważnego to zawsze możesz opaskami cos spiąć

grzeziu
23-04-2012, 08:24
pokazuje wysoki sygnal

seth
23-04-2012, 09:18
jak nei dasz rady to kup zaślepkę egr, jedź do mechanika niech ci ją ładnie założy :D szkoda byłoby abyś sie męczył i coś tam popsuł

egon
05-01-2013, 18:32
Odkopie trochę temat.
Zastanawiam się jak to jest na prawdę z tym EGRem, czy można zaślepiać, czy nie i jakie są objawy jego uszkodzenia :?:
Trochę poczytałem na necie o tym i powiem, ze opinie są strasznie rozbieżne ;)

lukq
05-01-2013, 18:50
Dymi, brak mocy w pełnym zakresie obrotów.
Zawiesza się, nie domyka.
Zaślepić możesz bez problemu, silnik bedzie oddychał świeżym i czystym powietrzem. W Mani jest od 4 lat zaślepiony i naprawdę nic to nie szkodzi, a pomaga, bo mam wrażenie że lepiej się zbierała od dołu(podkreślić chce, że to moje zdanie!).

Wymontuj go, wyczyść dokładnie. Przed wymontowaniem możesz zaślepić i zobaczysz czy jest poprawa. Choćby denkiem od puszki po piwie :D

egon
05-01-2013, 18:55
No własnie zastanawiałem się nad czyszczeniem go i dlatego przekopuje neta na ten temat, większość pisze, ze można zaślepiać bez problemu i nic sie nie stanie, ale są tez przeciwnicy tego ;)
poza tym, jesli masz zaślepiony EGR to resztę masz bez zmian :?: tzn. EGR cały czas pracuje, tyle, ze jest zaślepiony tak :?:

lukq
05-01-2013, 19:06
Pracuje tak,
Wszystko jest po to by być bardziej ekologicznym. Co jakiś czas trzeba przegonić auto, żeby syf się wypał.
Fiat prowadził kiedyś akcję serwisową ze źle działającym egr w silnikach sterowanych przez EDC16, Ty Paweł masz jeszcze edc15 z tego co kojarzę. Zaślep dziada i ciesz się przyjemną jazdą.
Jeśli będziesz chciał go wyczyścić, to warto sprawdzić jak zachowuje się w FES, czy domyka i otwiera się prawidłowo-nie wiesza się

egon
05-01-2013, 19:11
A gdzie to sprawdzic, czy mam sterowny przez EDC15 czy ...16 :?:
No podłącze do FESa, zobaczę co i jak, a potem podejmę decyzje ;)

lukq
05-01-2013, 19:35
EDC15/16 to rodzaj ECu ;-) Ty masz ten sam co ja czyli EDC15.
Ma to znaczenie przy zaślepianiu. Robi się przy EDC15 pełne, przy EDC16 Kryzą z otworami.

ciril
05-01-2013, 19:51
Oprocz EGR wyczysc też kolektor dolotowy. EGR oprocz zaslepienia można także wyłączyc programowo, ale firmy to to robiące słono sobie za to liczą.
U mnie trzeba było założyc specjalną zslepkę z otworkami, co by błędu na desce nie wyswietlało (tylko w kompie się zapisuje). Czy u kolegi jest to konieczne to się musi ktos mądrzejszy wypowiedziec. Chyba nie.*

No to jako typowy Polak się powymądrzałem na tematy ktore są mi obce - mogę więc odmeldowac się w spokoju :p

*edit. Hehe widę iż rzeczony mądrzejszy mnie ubiegł :)

lukq
05-01-2013, 19:59
*edit. Hehe widę iż rzeczony mądrzejszy mnie ubiegł

hehe, bez przesady kolego ;-)

grzeziu
05-01-2013, 20:03
zeby dobrac sie do EGR u trzeba wyjac silnik nie dodzie sie do srub a to juz kosztuje

egon
05-01-2013, 20:09
grzeziu chyba przesadzasz, dzisiaj to obadałem i spokojnie da się bez wyciągania silnika, dojście jest :D zwłaszcza jeśli chciałbym go tylko zaślepić bez czyszczenia ;)

lukq
05-01-2013, 20:11
zeby dobrac sie do EGR u trzeba wyjac silnik nie dodzie sie do srub a to juz kosztuje
Egr jest praktycznie u góry wiec nie widzę takiej potrzeby.
Robiłeś to kiedyś, próbowałeś?

ciril
05-01-2013, 20:48
U was może tak. Niestety w silniku 1.3 Multijet, czyli u mnie i u Grzesia, sprawa przedstawia dużo mniej kolorowo. Warsztaty za samo czyszczenie i wstawienie zaslepki liczą 300 - 400zł.

Ps. Mowicie iż do egr-u macie dostęp dobry. Do dolotu też? Czyszczenie samego zaworu może efektu nie dac.

lukq
05-01-2013, 20:50
Nie jest to wzorowe dojście, ale da się zrobić.

To, że u Was trzeba rozebrać pół silnika, albo go wyjąć to się domyślam, ale kolega napisał to w taki sposób jakby tyczyło się 1.9JTD Marea/Lucyna/Bravo/Alfa

grzeziu
05-01-2013, 20:50
w jakim aucie

w fiacie idea jest z tylu za silnikiemjak patrzymy z przodu z prawej akum po lewo termostat i tam z tylu dopiero egr 2 sr moze sie odkrec ale 3 nie nie pamietam ile jest

ciril
05-01-2013, 20:57
ha tym razem 'mądzejszy' to Grzesia ubiegł :p

Zresztą wcale bym się nie zdziwił gdyby taka lokalizacja była celowa.

lukq
05-01-2013, 20:58
Zaznaczyłem CI gdzie wystarczy u Nas zaślepić, to jest zdjęcie silnika 1.9 JTD
6325

seth
05-01-2013, 21:42
Panowie z tym zaślepianiem w nowszych silnika (w sumie chyba w starszych też) to ja bym uważał. Jeszcze do niedawna byłem zwolennikiem ale jeden z mechaników (nie jakiś Kazio ze stodoły) odradził mi taki zabieg.

lukq
05-01-2013, 21:47
Rozwiniesz myśl...

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

seth
05-01-2013, 21:53
już kiedyś o tym pisałem. Chodzi o to że spaliny gdy trafiają ponownie do komory spalania sprawiają że ciśnienie w komorze jest mniejsze a dokładniej rzecz ujmując odpowiednie. W związku z tym zaślepienie zaworu powoduje wzrost ciśnienia i wybijanie się zaworów oraz ich gniazd. Ja jakoś ryzykować nie chce za dużo kosztuje remont silnika a czyszczenie zaworu nie jest kłopotliwe. W sumie to u mnie jeszcze z tym problemu nie było, ale wyjmowałem zawór żeby zobaczyć ile tam sadzy jest

lukq
05-01-2013, 21:58
Może, ale może coś w tym jest...

Ja zaślepiony miałem i przez 90 kkm nic się działo. Znam ludzi którzy mają dużo więcej km zrobione i nic.
Także uważam, że bez przesady.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

ciril
05-01-2013, 22:18
Dokładnie. Zwłaszcza że podczas pracy silnika pod obciążeniem (na chłopski rozum duże cisnienie) egr jest zamknięty. Więc może wzrost cisnienia, ale przede wszystkim na biegu jałowym i nie na tyle żeby silnik nie był na to przygotowany.

Edit
Mowisz iż wyciągnąc EGR to dla Ciebie nie
kłopot? Ech czemu ja o tym nie wiedziałem jak
zasłepiałem. ;p

seth
05-01-2013, 22:24
ja jednak uważam że po cos on jest wsadzony. Ciekaw jestem jak np. po 100tyś km wyglądają gniazda zaworów.

lukq
05-01-2013, 22:26
Słuchaj rozumiem że masz swoje zdanie, ja nie chce go podważyć.

Zobacz jednak jaki syf wlatuje do silnika przez ten egr, dla mnie to jest gorsze.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

seth
05-01-2013, 22:34
ja nie mówię ze muszę mieć rację ale po coś jest to montowane. I przynajmniej mi jest łatwiej wyczyścić zawór niż potem w razie czego naprawiać silnik. Poczekam na opinie kogoś kto m-jet'em przejeździł z zaślepionym zaworem i wtedy może się skusze.

ciril
05-01-2013, 22:38
Powod jest konkretny jeden: normy emisji spalin euro. + zarobek na częsciach i serwisie.

egon
05-01-2013, 22:41
Wsadzony jest tylko ze względow ekologicznych, niestety normy euro są coraz bardziej rygorystyczne, a takie rozwiązanie jest tansze nisz skąplikowane poprawianie procesu spalania.

seth
05-01-2013, 22:44
chyba kiepski powód z tą ekologią bo w starszych autach kiedy jeszcze o euro nie myśleli też są. Ja sie wole wstrzymać, czas na czyszczenie zaworu to kilka minut a juz jak jest to niech sobie siedzi.

egon
05-01-2013, 22:50
Dlatego chce wiedziec wasze wszystkie opinie na ten temat.
Z drugiej strony podczas czyszczenia EGR nie zapominajcie o czyszczeniu przepustnicy i zobaczcie jak ona wygląda, potem pomyslcie co trafia do silnika i jak wyglądają zawory ssące.

seth
05-01-2013, 22:54
z tym zaślepieniem w nowych silnikach jest jeszcze taki myk że montuje sie zaślepki z kryzą. Więc trochę jednak te spaliny sa ganiane. Podejrzewam że w starszym dieslu spokojnie bym zaślepił natomiast w nowym to temat do głębszego przemyślenia. Kto wie może na próbę zamontuje i zobaczę jak to będzie wyglądało w parametrach.

ciril
05-01-2013, 22:57
aha tylko kiedys to byly sporadyczne przypadki a dzis niema diesla bez egr-u. (w sumie po co kiedys to było to pojcia nie mam)
Akurat u Ciebie chyba wielkiego sensu zaslepienie by nie miało. Zdaje się duże przebiegi robisz więc nawet jak się cos osadzi to szybko jest wydmuchane.

seth
05-01-2013, 23:02
ja akurat średnio co 2 tyg robię trasę około 350 km i pomniejsze w tygodniu. Niestety w nowych dieslach nie da się oszukać zaworu i zaślepki z dziurami chyba nic nie dają.

egon
05-01-2013, 23:13
Paweł u ciebie rzeczywoscie komputer moze na to nie pozwolic, ale tak jak Łukasz pisał, te komputery co my mamy jeszcze na to pozwalają, więc da sie i błędow komp tez miec nie bedzie.

ciril
05-01-2013, 23:20
Seth: dziurki są nie po to żeby w ogole błędu nie było tylko żeby na desce się nie swieciło nic co nie powinno i żeby auto czasem w tryb awaryjny nie przeszło. Też mam Multijeta, egr zaslepiony, na desce nie swieci check engine ani nic w tym stylu, ale jak się kompem podepnę (no u mnie komorką :)) to wyswietla błąd egru. I tak ma byc.

seth
05-01-2013, 23:23
Seth: dziurki są nie po to żeby w ogole błędu nie było tylko żeby na desce się nie swieciło nic co nie powinno.
no właśnie o to chodzi jak na desce świeci to znaczy że jakiś błąd sczytuje :D to samo miałem na myśli
Ja muszę poczytać jeszcze jakieś fachowe pismo odnośnie zaworów bo to może być ciekawa sprawa.

lukq
05-01-2013, 23:32
Mam przeczucie że się przekonasz.....

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

Zielony
06-01-2013, 11:32
Zaślepiaj tą Lucynę i tyle.To jest zbędne dziadostwo i to wszystko.Ekologii im się zachciało a jak każdy wie na niej można sporo zarobić.
Seth w starszych autach też był EGR tak jak napisałeś wcześniej, (na przykład astra I 96r) ponieważ ten cyrk trwa od 93r.A problem z gniazdami zaworów i zaworami od wysokiego ciśnienia jest jak by to napisać niezrozumiały,bo przecież właśnie o to chodzi w silniku spalinowym,żeby uzyskać jak największe ciśnienie.
Po całkowitym zaślepieniu EGR (tam gdzie się da) może jedynie troszkę wzrosnąć spalanie i tyle.Podany jest wcześniej link do czyszczenia EGR-u i zobacz co tam się przez nie go dzieje.Ja śmigam z zaślepką,mój tato i mój brat i tak już zostanie :palacz:

egon
06-01-2013, 12:26
może jedynie troszkę wzrosnąć spalanie i tyle.
Kurcze, a niektórzy piszą, ze własnie uszkodzony EGR może być winowajcą wyższego spalania :roll:
Kurcze, chyba się zdecyduję na tą operacje ;)

seth
06-01-2013, 12:42
Podany jest wcześniej link do czyszczenia EGR-u i zobacz co tam się przez nie go dzieje
W astrze II średnio 2 razy w miesiącu go czyszczę więc wiem co się dzieje w nim :D

jacek
06-01-2013, 17:44
Elektrozawór VGT (overboost) - operation manual (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html)
Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004 (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004 _a.html)

Zielony
06-01-2013, 18:36
Egon (http://fiatklubpolska.pl/klubowicz/egon-8274/) odnośnie spalania to przy dobrze działającym zaworze EGR podczas jazdy,część mieszanki stanowią spaliny,które nie przelatują przecież przez przepływomierz zmniejszając w ten sposób odczyt ilości powietrza dla kompa.Skoro zabierzemy te spaliny to w ich miejsce nabijane jest powietrze które przelatuje przez przepływkę i komp to widzi o i tyle http://autokacik.pl/images/graemlins/skromny.gif

egon
06-01-2013, 21:29
No tak to proste. No ale i tak zdecyduje się chyba na zaslepienie zobacze efekty, zawsze mozna zaslepke zlikwidowac.

egon
09-01-2013, 19:43
Co wy powiecie na opis w aukcji na temat zaslepienia silnika CF3 http://allegro.pl/3-zaslepka-egr-jtd-1-9-8v-2-4-10v-fiat-alfa-lancia-i2911057058.html

lukq
09-01-2013, 19:55
Coś z linkiem

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

egon
09-01-2013, 19:59
poprawione :D

ciril
09-01-2013, 20:20
chodzi o to co by łączyc zaslepienie z wyłączeniem programowym w cf3? Można. Niemniej kilkset PLN taniej wyjdzie poszukac zaslepkę z otworami.

egon
09-01-2013, 20:24
No tak, ale lukq ma CF3 i Zielony ma CF3 i maja zaślepiony całkowicie i nic się nie dzieje, ja tez juz się zdecydowałem na zaślepienie całkowite i szukałem zaślepki na allegro i trochę mnie zdziwił ten opis ;)

Zielony
09-01-2013, 21:06
No tak, ale lukq ma CF3 i Zielony ma CF3 i maja zaślepiony całkowicie i nic się nie dzieje, ja tez juz się zdecydowałem na zaślepienie całkowite i szukałem zaślepki na allegro i trochę mnie zdziwił ten opis ;)

Nie dość że u mnie ale też u moich rodziców jest zaślepiony.Mój brat też zaślepił ale u niego jest silnik CF2 z pneumatycznie sterowanym EGR-em.Co do odczytu przepływu oczekiwanego to zawsze jest wyższy niż realny więc nie ma problemu i żadna lampka się nie świeci.Zakładaj tą zaślepkę i tyle.Przecież jak by co to w każdej chwili możesz ją zdemontować i tyle.

egon
09-01-2013, 21:15
Co racja to racja ;)
A wiec zamawiam zaślepkę całkowitą ;)

Zielony
09-01-2013, 21:17
Egon a nie możesz wyciąć z blachy :?: Jak Ci się spodoba to wtedy kupisz.Ja zrobiłem z blachy mosiężnej i kiedyś jak zaglądałem to się świetnie trzyma.

egon
09-01-2013, 21:25
Nie mam za bardzo jak (brak narzędzi, a dokładnie nożyc do metalu) ;)

byrrt
10-01-2013, 09:16
Jak to za takie pieniądze ładnie docięte to nie warto w ogóle szukać czegoś innego ;)

egon
10-01-2013, 13:21
Juz zamówione ;)

lukq
11-01-2013, 15:22
Co za opis na tej aukcji, taka sytuacja ma miejsce w EDC16 i wyżej pisałem o tym, że samochód przechodzi wtedy w tryb awaryjny i wywala kontrolkę na desce.
W naszym przypadku będzie tylko bład w komputerze zapisany-nie da się go usunąć, ale na blacie nie będzie kontrolki, tak jak i nie będzie żadnego spadku mocy!
Z tym przepływem to by się nie zgodził, bo jak sprawdzisz sobie teraz to zawsze jest inny niż powinien być.

egon
11-01-2013, 15:38
Tak czy siak, zaślepka już do mnie jedzie ;) jak tylko dotrze, to biorę się za montaz :D

egon
15-01-2013, 20:25
No i zaślepka zamontowana :D