Zobacz pełną wersję : Fiat Brava - Wysokie spalanie?
Witam z rana..
Mam pytanko..
Czy sonda lambda jest jedynym z poważniejszych czynników wysokiego spalania?
Jadę sobie dziś do pracy..
A zatankowałem za 50 zł wyszło mnie dokładnie 8,5 l..
Nie wariowałem.. Przejechałem 76 km i.. kontrolka..
Chyba coś nie tak..
Jakiś czas temu (z 7 miesięcy) wymieniałem krokowca..
I od tego czasu wszystko śmiga..
Jak paliwo było tańsze nie zwracałem na to uwagi ale teraz..
Macie może jakieś rady?
sondę możesz sam sobie sprawdzić bo była podawana instrukcja już nie raz. natomiast ja bym się tak wskazaniami poziomu paliwa na desce nie sugerował. on pokazuje orientacyjnie. najlepiej zatankuj do pełna przejedź 100 km i znowu do pełna i wtedy będziesz wiedział jakie masz spalanie
dokładnie. kontrolka potrafi zapalić się od przechylenia auta na wzniesieniach, bądź gwałtownego hamowania. generalnie staraj się unikać jazdy z paliwem w baku w okolicach rezerwy.
"generalnie staraj się unikać jazdy z paliwem w baku w okolicach rezerwy." szkodzi?
pompka może załapać trochę powietrza raz drugi i kolejny i się zatrzeć. druga sprawa to wskaźnik paliwa. będzie ta bieżnia na wierzchu skoroduje i nie będzie się pływak chciał podnieść a nawet jak podniesie t może nie pokazywać poziomu paliwa bo jak pisałem bieżnia będzie zardzewiała
A jak mogę to sprawdzić i sprytnie naprawić??
ale co chcesz sprawdzić i naprawić??
Rozumiem że pływak znajduje się w baku..
Generalnie zastanawiam się czy filtr paliwa ma jakiś wpływ na spalanie..
Niestety w tym modelu niewymienny
Generalnie zastanawiam się czy filtr paliwa ma jakiś wpływ na spalanie..
Niestety w tym modelu niewymienny
dlaczego niewymienny?? pewnie chodzi ci o to że masz tylko siatke na wlocie przy pompce. taką siatkę spokojnie mozna dokupić
tak pływak jest na pompce
3539
A pod jaka nazwą znajdę tę siatkę?
Wymiana może wpłynąć w jakiś sposób na zmniejszenie spalania?
Jak ją zamontować?
Siatka nie powoduje Ci zwiększonego spalania - proszę Ciebie ;)
Sprawdź tą lambdę - na początek..
No to ją sprawdzę ;)
Generalnie chyba dam radę sam ja wymienić
Generalnie chyba dam radę sam ja wymienić
Wymienia się prościej jak żarówkę.. Ale najpierw sprawdź jakie daje napięcia na pracującym ciepłym silniku..
A jakie powinno być?
Od 0,1-1V na wolnych?
Ta powinna być ok jak coś?
http://allegro.pl/sonda-lambda-alfa-147-156-fiat-brava-punto-lancia-i2229689432.html
Broń Cię od sond getz i innych g**ien - miałem i padła po niecałym roku. Tylko i wyłącznie NGK lub lepiej Bosch - najlepiej dedykowane.
Napięcie powinno oscylować w granicach 0-1V choć praktycznie będzie to pewnie coś ok 0,15-0,85V.
Poczytaj trochę na forum zanim zadasz pytanie..
Rozumiem że ta to dobra okazja? :)
SONDA LAMBDA FIAT BRAVO BRAVA PUNTO PALIO BOSCH (2253907530) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-bravo-brava-punto-palio-bosch-i2253907530.html)
Rick na moje zadzwoń tam i się jednoznacznie wypytaj bo ja mam 1.8 - jest tam inna sonda niż w 1.2 chyba a już na pewno ma inną wtyczkę niż na obrazku więc niech Ci poda oryginalny nr bosch'a.
Siatka nie powoduje Ci zwiększonego spalania - proszę Ciebie
to się zgadza akurat zapchany filtr moze powodowac brak paliwa w komorze spalania a nie jego nadmiar. :D
koziol1172
17-04-2012, 19:09
co do sondy to ja kupiłem uniwersalną NTK i jestem zadowolony... ps "byrrt" ta sonda o której niedawno pisałem to wróciła z zwrotu i działa do tej pory;)
---------- Post dodany o 19:09 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:04 ----------
Znalazłem coś interesującego ...FiatECUScan VAG KKL Fiat Brava 1.2 16V NOWA Sonda Lambda Diagnostic Sensor - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vJTveUVL02w) przeczytajcie tekst do tego filmu!! a dokładnie chodzi mi o """"WAŻNE : silnik 1.2 16V ze sterownikiem BOSCH MOTRONIC M 1.5.5 gdzie wszystko jest na ,,boschu'' musi mieć wymienioną sondę na dedykowaną - Bosch-a taką która ma 9.5 ohm rezystancji.
Zamienniki MM, doria, aztec maja 3.5, do 5ohma i będzie lipa ......
bnajmniej u nas tak wyszło i tak wynika z bazy danych fiata specyfikacji pojazdu"""
a podesłałbyś mi konkretnego linka gdzie mogę taką kupić?
co do sondy to ja kupiłem uniwersalną NTK i jestem zadowolony
Jesteś zadowolony ale dość szybko padła ostatnio :P gwarancja gwarancją ale ja po wymianie chciałbym mieć święty spokój na następne 60tyś
koziol1172
18-04-2012, 21:41
Nie padła;) to ja mam problem z instalacją elektryczna... sprawdzane na 6 sondach;)miedzy innymi na oryginalnych bosch ;) problem mam do tej pory i już nie mam pojęcia co moge z tym zrobić
markshall
23-04-2012, 10:06
Znalazłem coś interesującego ...FiatECUScan VAG KKL Fiat Brava 1.2 16V NOWA Sonda Lambda Diagnostic Sensor - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vJTveUVL02w) przeczytajcie tekst do tego filmu!! a dokładnie chodzi mi o """"WAŻNE : silnik 1.2 16V ze sterownikiem BOSCH MOTRONIC M 1.5.5 gdzie wszystko jest na ,,boschu'' musi mieć wymienioną sondę na dedykowaną - Bosch-a taką która ma 9.5 ohm rezystancji.
Zamienniki MM, doria, aztec maja 3.5, do 5ohma i będzie lipa ......
bnajmniej u nas tak wyszło i tak wynika z bazy danych fiata specyfikacji pojazdu"""
Dziwne - moja sonda ma 4,5 ohma i w instrukcji serwisowej fiata jest napisane, że tyle powinna mieć... Sonda działa tak jak powinna, współczynnik lambda ~1 a spalanie kolo 10l na mieście. Jaka może być inna przyczyna takiego spalania?
Service90
27-04-2012, 13:28
Wypinałeś sonde itp... a robiłeś po tym reset kompa? Jest to konieczne...
Sprawdź jeszcze czujniki temp.
U mnie w 1.6 z padniętą sonda spalał około 13l, chociaż też napięciowo się wszystko zgadzało :)
Sonda obojętnie jaka, byle z grzałką i 1V, ja mam od VW POLO 1.4, gwint ten sam, z tym że dodatkowo ma niebieski przewód ktorego w naszym przypadku się nie podłącza :)
gregwoj1
15-12-2012, 22:36
Witam koledzy w mojej sienie 1,6 jest tak. wlałem paliwa pełen bak aż się przelało przejezdziłem 100kl wlewam ponownie do pełna i o dziwo wchodzi 17 litra chyba coś jest nie tak ja obstawiam sonde a wy co na to.
wlałem paliwa pełen bak aż się przelało
to ze 2 litry jak nie lepiej uciekło nadmiarem pewnie. Nie wiem jak to możliwe że go przelałeś, no chyba że tankujesz z kanistra
Trzeba podłączyć do kompa aby cokolwiek zdiagnozować
gregwoj1
15-12-2012, 22:52
Tak lałem z karnistra ale wylało się tylko odrobine.
tak ale masz jeszcze coś takiego jak nadmiar. jak ja pod korek tankuje to potem mam plamę ropy pod autem i to nie małą. zatankuj na stacji i potem jeszcze raz na stacji.
gregwoj1
15-12-2012, 22:55
Tak też uczynię jak co dam znać.
gregwoj1
15-12-2012, 23:02
Smigam krótkie trasy więc trochę to potrwa. Pozdrawiam i wesołych świąt
Thundercat
19-12-2012, 18:58
Dobra to i ja się dołączę do tematu, ostatnio moje palio 1.6 16v przy raczej spokojnej jeżdzie spaliło mi 12 l/100km, poprzednio troszkę więcej, wczesniej jak było ciepło zazwyczaj spalał mi 10.5-11 L/100km. Dodam że staram jeździć się raczej spokojnie i wydaje mi się ze jednak troche za dużo spala ( ojciec mówi że palił mu 9-9.5 w lato a w zime ok 10).
Podjechał bym na kompa ale zazwyczaj jak podjadę to żadne błędy nie wyskakują.
A może ktoś zna jakiś dobry warsztat z dobrym kompem w Warszawie i okolicach ( raczej prawa strona Wisły )
nic Ci po dobrym kompie skoro błędów brak. potrzebujesz dobrego diagnosty, który po parametrach pracy silnika powie Ci co jest nie halo. możesz też podjechać na analizator spalin, może tutaj coś się wyjaśni. nie wiem co masz na myśli pisząc "ostatnio". jeśli to "ostatnio" łapie się to na dość spore przymrozki sprzed dwóch tygodni, to przy krótkich trasach takie spalanie wydaje się być ok.
Thundercat
19-12-2012, 23:03
Ostatnio to znaczy dość dawno, ale spalanie było już podniesione wtedy, a diagnozy jak do tej pory wyglądały tak że dowiedziałem się ze nie ma błędów i 50 zł się należy. potrzebuje kogoś kto stwierdzi co jest nie tak i to naprawi a nie wymienia wszystko poklei, bierze kasę a efektów nie ma. spaliny są ok ( wg badań przy przeglądach które wbija się do dowodu)
podjedz na skp i zapytaj się czy dało by rade zrobić analizę spalin musisz powiedzieć ze chcesz porządną z wydrukiem i zeskanuj i pokaż wydruk. jest dużo przyczyn większego palenia: sonda, przepływka, krokowy, dziurawy dolot, czujnik położenia przepustnicy, przepustnica, czujnik temp. a i jak odśnieżasz auto to masz odpalone ? przez to tez idzie paliwo jak jest na ssaniu i sobie pyrka. a i jak masz karton przed chłodnicą to go wyrzuć
a i jak masz karton przed chłodnicą to go wyrzuć
dlaczego? w zimie przecież pomaga w nagrzaniu się
Thundercat
20-12-2012, 09:46
kartonu nie mam i odśnieżam na wyłączonym silniku. ooo to może i trzeba na porządne badanie kompem pojechać, tylko nie wiem gdzie mi to zrobią:(
no nie mów, że w Wawie nie ma gdzi diagnostyki Fiaciora zrobić :roll: popytaj kolegów z forum regionalnego.
Thundercat
20-12-2012, 22:06
diagnostyka jest wszędzie, z tym że robią ją ludzie który się nie znają albo maja badziewne programy. popytam i zrobię, ewentualnie podjadę do ASO i spóbuje tam
Najlepiej poproś o wydruk ...
Najlepiej poproś o wydruk ...
W ASO czy nie w ASO - to musi się zabrać za to ktoś kto obczaja parametry silnika a nie tylko potrafi skasować błędy.. Nawet na forum mieliśmy wydruk z examinera z aso jakiejś zdaje się dziewczyny, gdzie wyraźnie było widać że wydruk jest robiony bez odpalania auta - tylko na postoju.. I co to niby ma dać?
tylko ok. 30% diagnostów ogarnia coś więcej niż tylko zakładkę "błędy". byłem kilkakrotnie na diagnostyce w tym dwa razy na Examinerze więc minej więcej widzę jak to wygląda. na początek standardowo zakładka błędy, a później latanie po innych zakładkach z obłędem w oczach.
gregwoj1
08-01-2013, 23:13
Witam koledzy sprawdziłem swoje auto 2 krotnie tankując do pełna i przejeżdżałem 100 kl i znów do pełna za każdym razem wychodziło 17 litrów i moje wielkie ooo mamo.
Na obrotach ładnie chodzi nie ma żadnych nieszczelności do sprawdzenia została sonda.
gregwoj1
29-03-2013, 22:02
Koledzy pomocy cały czas spalanie w granicach 15litra .Sąda sprawna i gdzie dalej szukać.
sz_tomasz
29-03-2013, 23:13
A czy silnik zagrzewa ci się do temp. roboczej (gdzieś do połowy skali na wskaźniku temp.). Ja miałem spalanie ok. 10l/100km jak mi padł termostat i silnik nie mógł złapać odpowiedniej temperatury
gregwoj1
31-03-2013, 15:00
Jakieś ćwiartkę skali pokazuje wskaźnik temperatury,ale zagrzewa się w miarę szybko.Po uruchomieniu samochodu i przejechaniu krótkiego odcinka leci już ciepłe powietrze.
To chyba termostat w porządku.Nie wiem już czego szukać.
Witam też mam problem ze spalaniem.. Fiat Brava 1.4 12V spalanie oscyluje w granicach 12L Benzyny...
Zapalała mi się marchewka...ale okazało się że na lince od benzyny brakowało opaski zaciskowej,założona mechanik coś poczarował przy okazji wymienił oleje+filtry,pasek rozrzadu,pompe wody...ale spalanie zostało...(marchewka już się nie pali) jestem zielony w tym temacie.Auto mam od niedawna.Na pewno wrzucę do niego LPG jednak przez najblizsze 2 miesiące musze śmigać na benzynie,jaki może być tego problem,gdzie się zgłosić?Na diagnostyke komp. czy do zwykłego mechanika?
krystian750
30-07-2014, 20:15
zapal silnik i sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest ciepły a dolny zimny. po ok.10min powinien dolny zacząć robić się ciepły jak tak jest to termostat ok. jeśli nagrzewa się równomiernie górny z dolnym to termostat na złom.
Przepływomierz jeszcze sprawdź jeśli występuje bo on ma też duże znaczenie do spalania.
po ok.10min powinien dolny zacząć robić się ciepły jak tak jest to termostat ok.
Jakie 10 minut? Powinien zacząć się robić ciepły jak temp silnika osiągnie ok 80-90'C a w jakim czasie to się stanie to sprawa wtóra! Na syberii też będzie 10min? ;)
krystian750
31-07-2014, 22:23
przecież napisałem około... Jeśli nagrzewają się powoli razem góry z dolnym to termostat do wymiany.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.