PDA

Zobacz pełną wersję : Pasek od alternatora - kiedy wymienić?



Tofik
14-04-2012, 19:54
cześć wszystkim, mam Punciaka 2 z grudnia 2003 roku, poj. 1,2 60 KM, kupiłem go w zeszłym roku we wrześniu, to moje pierwsze autko i jestem z niego bardzo zadowolony. Wiadomo drobne naprawy były jak np tłumik, uszczelka pod pokrywą wałka rozrządu, czy ten oring pod aparatem zapłonowym, bo olej sobie leciał jak chciał, ale jeździ mi się nim super :) i teraz moje pytanie, auto ma przejechane na chwilę obecną 107 000 km, rozrząd zmieniłem w nim odrazu po zakupie - pasek, rolka oraz pompa wody, natomiast mechanik powiedział mi, że pasek od alternatora jest nowy według niego, to zostawiłem, zrobiłem od tamtego czasu 10 tys km i pasek trzyma, lecz wiem, że jest jakiś limit km lub limit czasu kiedy trzeba go wymienić, może ktoś mi powie jak to wygląda? wiem, że rozrząd co 50 tys km a pasek klinowy?

seth
14-04-2012, 20:21
pasek to jak zobaczysz że jest popękany to wymień. na to nie ma recepty i ciężko powiedzieć ile km wytrzyma. moje auto ma 246 tyś km przebiegu i wydaje się ze pasek jest w nim od początku. koszt paska jest mały więc oceń wzrokowo jaki jest jego stan i jak będzie potrzaskany to wymień

Tofik
16-04-2012, 20:02
ok, będę kontrolował jego stan wizualny, narazie muszę jechać do mechanika pospawać układ wydechowy, przepaliła mi się rura na wysokości siedzenia kierowcy, przy wsporniku, który trzyma układ zrobiła się niezła dziura :/

seth
16-04-2012, 21:16
no to powinno szybko pójść. dobrze że to nie ta siatka elastyczna :D

byrrt
17-04-2012, 09:08
Co do paska jeżeli wygląda ok i nie piszczy - zostaw go w spokoju. Nawet jeżeli pęknie nie powinien narobić szkód - to nie rozrząd :)

seth
17-04-2012, 18:45
Nawet jeżeli pęknie nie powinien narobić szkód
chyba ze jak ktos opowiadał wkręci się pod osłonę ale tfu tfu tego nie przewidujemy i nie życzymy :D

Tofik
17-04-2012, 23:44
przypadek wkręconego paska klinowego pod osłonę rozrządu mój tata miał w ducato i nie było fajnie, :( , pasek rozrządu przestawił się o dwa ząbki, zawory pogięło, była wymiana uszczelki pod głowicą, szlifowanie głowicy, nowe zawory, naprawdę nic miłego dla oka no i portfela :( właśnie wtedy pasek zaczął się strzępić, ale nie pękł, co zdziwiło wszystkich.


---------- Post dodany o 22:44 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:40 ----------

co do mojego paska ok, zostawię go w spokoju narazie, stan oceniam jako dobry więc mam nadzieję, że jeszcze trochę pośmiga :) dzięki za pomoc :)

miszko
18-04-2012, 09:12
Koszt nowego jest mały, a chyba najszybsza jego diagnoza to patrzeć na jego boki i spojrzeć czy nie zaczyna parcieć. Lub zobaczyć tam gdzie jest na zgięciu i wtedy widać takie małe pęknięcia w jego strukturze.

Grzesiek_K3N
27-04-2012, 16:52
Ja niedawno wymieniłem w swoim punto pasek od alternatora bo był już sparciały. Wytrzymał prawie 9 lat :) Kiedyś w Maryśce 1.9TD pasek alternatora zsunął mi się w bok z koła alternatora, ale nie spadł i zablokował wszystko - pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków i pogięło mi dwa zawory... Ale okazało się, że winny był napinacz a nie pasek. Ale myślę, że jak już parcieje to dobrze jest go wymienić ;)

owrak
30-04-2012, 17:32
Jak już weźmiesz się za wymianę tego paska to przed założeniem nowego sprawdź jak się kręci koło alternatora. Te alternatory mają taką tendencję do korodowania i pękania. Często zdarza się także że stojan zaciska się na wirniku...

seth
30-04-2012, 22:45
Te alternatory mają taką tendencję do korodowania i pękania
ale walnąłeś jak nie wiem co.
obudowa jest z materiału który nie koroduje i jest podobny do aluminium. jakoś nazwa mi wyleciała. a pękanie obudowy jest spowodowane tym, że gdy alternator jest nagrzany i wjeżdżamy w wodę to obudowa nagle sie kurczy a wirnik nie i stąd pęknięcia.

owrak
01-05-2012, 09:23
obudowa jest z materiału który nie koroduje i jest podobny do aluminium
Czy ja napisałem że obudowa koroduje?
Dokładnie to korodują blachy na których nawinięty jest stojan.
Ale to nie jest tematem dyskusji. Jeśli chcesz na ten temat wymienić poglądy zapraszam na PW.

seth
01-05-2012, 11:08
Czy ja napisałem że obudowa koroduje?
no tak to mozna było wywnioskować.


okładnie to korodują blachy na których nawinięty jest stojan.
stojan to całość a tobie chodzi o blachy na których nawinięty jest drut miedziany i to całe nazywa sie stojan. stojan nawet jak troch skoroduje to nie ma wpływu na pekanie bo to nie chodzi o korodowanie a o różną kurczliwość i rozkurczliwość materiałów z których jest zrobiony altek
co do samej wymiany warto byłoby zerknąć na szczotki i wszystko co mogło by się popsuć w najbliższym czasie.
niestety to jest słaby punkt naszych fiatów