PDA

Zobacz pełną wersję : 1.4 12V Bravo - niebieski dym



arturos
13-04-2012, 21:24
cześć, kupiłem swoje bravo 4 miesiące temu no i do teraz nie miałem z nim większego problemu, do przed wczoraj kiedy to zaczął bardzo kopcić na niebiesko bez gazu jak i po dodaniu pod czerwony poziom widać chmurkę . w czasie jazdy nie widać smugi dymu za mną, ogólnie wiem co może być nie tak czyli UPG albo pękniecie głowicy na kanaliku olejowym uszczelniacze albo pierścienie na tłokach. Ogólnie to mam lpg, temperatura nie skacze, nie mam ubytków płynu chłodniczego, no i olej oczywiście bierze :( wlałem jak narazie 1.5L na 2800km jak myślicie co i jak posprawdzać u siebie w domu i jaka jest najbardziej prawdopodobna awaria a puźniej jak zajdzie taka potrzeba a pewnie tak się stanie to oczywiście do mechanika się wybiorę, jak macie jakieś pytania z checią odpowiem Pozdrawiam

damiano860
13-04-2012, 21:32
jak zajdzie taka potrzeba a pewnie tak się stanie to oczywiście do mechanika się wybiorę, Pozdrawiam

Napewno bez mechanika sie nie obejdzie powodów jest duzo: głowica, uszczelka, pierscienie, uszczelniacze.
W domu ciezko będziesz miał określić.
Pozdrawiam i życze jak najmniej kosztownej naprawy

Kajlon
13-04-2012, 21:43
arturos zjawisko występuje na zimnym silniku przy odpalaniu czy na rozgrzanym również ?

arturos
13-04-2012, 22:26
występuje na rozgrzanym silniku na zimnym jest zwykły białawy

arturos
14-04-2012, 14:07
odświeżam temat

dudu$
15-04-2012, 12:53
Jak chcesz sprawdzić pierścienie to masz na to dwa sposoby:
1. na rozgrzanym i pracującym silniku wyjmij bagnet od sprawdzenia oleju. Jak zaczną lecieć spaliny po jego wyjęciu to pierścienie ci przepuszczają . Tylko nie myl powietrza ze spalinami. Powietrze( przezroczyste) zawsze będzie lecieć jest to spowodowane obracaniem wału korbowego który wytwarza ruch powietrza w skrzyni korbowej. Spaliny będą miały albo niebieską barwę albo biała.
2. Przeprowadź próbę olejową. Na ciepłym motorze pomierz ciśnienie w cylindrach a następnie do każdego cylindra dolej odrobinę oleju silnikowego i zmierz ponownie ciśnienie. Jak wzrośnie to pierścienie do wymiany. Jeżeli ciśnienie sprężania masz małe poniżej 10 i nie wzrośnie po próbie olejowej to masz problem z górą silnika tz. głowicą - uszczelniacze, UPG, pęknięta głowica.
Zazwyczaj jak masz uszkodzone uszczelniacze to przy odpalaniu zimnego motoru powinna wydobywać się niebieska chmura dymu - jest to spowodowane spływaniem oleju po trzonkach zaworowych i dostawanie się go do komory spalania. Jakbyś miał uszkodzoną UPG to w większości przypadków ubywało by Tobie bardzo dużo płyny chłodzącego i auto kopciło by na biało. Bardzo rzadko się zdarza że podczas uszkodzonej UPG olej dostaje się do komory spalania a nie płyn chłodzący no chyba że uszczelka jest jak sito ale to by brało i płyn i olej.

arturos
15-04-2012, 18:31
dzięki za info, jutro jak wrócę z pracy posprawdzam, tylko jeszcze jak możesz powiedzieć jak sprawdzić ciśnienie na tłokach ??? w googlach piszą coś o rozwiercaniu starej świecy i włożeniu ciśnieniomierza jakiś inny sposób chyba jest ???

qolejowy
15-04-2012, 19:13
w googlach piszą coś o rozwiercaniu starej świecy i włożeniu ciśnieniomierza jakiś inny sposób chyba jest ???to są jakieś amatorskie rozwiązania, co mierzenia ciśnienia w cylindrach są ciśnieniomierze ze specjalną gumową końcówką, wygląda to mniej więcej tak
3511

dudu$
15-04-2012, 19:35
tak jak kolega qolejowy napisał. Do sprawdzania ciśnienia sprężania służą specjalne przyrządy. Jest to przyrząd zegarowy z którego idzie rurka a na jej końcu masz mosiężną nakrętkę nagwintowaną którą wkręcasz zamiast świecy iskrowej. Następnie kręcisz silnikiem tak z 5 sekund i odczytujesz pomiar. Tylko trzeba pamiętać o wykręceniu wszystkich świec bo w przeciwnym wypadku silnik może odpalić na 3 garach

malediw
15-04-2012, 20:34
Rozgrzej silnik dość mocno i zobacz czy na wolnych obrotach lub po lekkim przegazowaniu auto kopci, jeśli tak- gumki zaworowe, jeśli nie to pierścienie i tylko wymiana pierścieni to poprawi.

arturos
16-04-2012, 16:47
1. na rozgrzanym i pracującym silniku wyjmij bagnet od sprawdzenia oleju. Jak zaczną lecieć spaliny po jego wyjęciu to pierścienie ci przepuszczają . Tylko nie myl powietrza ze spalinami. Powietrze( przezroczyste) zawsze będzie lecieć jest to spowodowane obracaniem wału korbowego który wytwarza ruch powietrza w skrzyni korbowej. Spaliny będą miały albo niebieską barwę albo biała.

zrobiłem jak mówiłeś, przez otwór bagnetu nie lecą spaliny nawet najmniejsza ilość dobrze się przypatrzyłem leci tak jak mówiłeś powietrze.
Z tego co dzisiaj też zaobserwowałem to dymu nie było prawie wogóle, stojąc w korku i był on bardziej biały i jakby ogólnie się polepszyło, może to być przez pogodę i temperaturę chyba nie?

dudu$
16-04-2012, 18:29
pojedź do mechanika na sprawdzenie kompresji z próbą olejową . Zapłacisz może te 50-100zł i będziesz wiedział w jakim stanie jest twój motor