PDA

Zobacz pełną wersję : brava nie wkreca sie na obroty



robimel
10-04-2012, 13:20
Witam szanownych forumowicz. Mam problem z moja bravka.
Otóz auto nie wkreca sie na obroty chodzac na benzynie. Na gazie jest w miare ok tzn zapala bez problemu wkreca sie równiez bez problemu i jade autem na gazie bez problemu , natomiast na benzynie chodzi tylko i to nie zawsze rano po zimnej nocy ale tylko do momentu az osiagnie lekka temp i wtedy juz nie chce chodzic ani osiągac obrotow.
Dodam , że wymieniona zostałapompapaliwa na nowa(teraz podaje 4,5 bara przy wejsciu na listwe wtryskową) jeden wtrysk zmieniłem po byl lekko zapieczony oraz czyjnik cisnienia paliwa. Niedawno zmieniana byla cewka , przewody i swiece.BYłem juz na 5 czy 6 diagnostykach i przy 4 nie bylo komunikacji a na dwoch wykazało sonde lambda i obwod cewki. Mysle ze sonda to odpowiada za spalanie a nie obroty wiec chlal by duzo ale by chodzil??czy sie myle?Natomiast cewki to lubia padac nawet i nowe.
Pomozcie mi prosze bo psychicznie jestem wykonczony z tym autem
Pozdrawiam

mamut-tme
10-04-2012, 22:19
Jaki rocznik autka? Metalowy kolektor ssący? Instalacja jakiego rodzaju (mikser czy sekwencja)?
Mam pewną teorię, ale bez powyższych danych nie będę się rozpisywać.

robimel
10-04-2012, 23:34
rok prod 1996 metalowy kolektor ssacy instalacja z mikserem "stefaneli"czy cos takiego
prosze o pilna odp

mamut-tme
10-04-2012, 23:51
Przypuszczam, że montażysta instalacji gazowej nieprawidłowo zrobił emulację sondy lambda...
Jeżdżąc na takiej instalacji, wskazania sygnału z sondy lambda nie są takie jak są podczas jazdy na benzynie (co nie znaczy, że szkodzą samemu silnikowi!), więc sterownik silnika (benzynowy) próbuje dostosować się do tych sygnałów i zmienia czasy wtrysków (tzw. korekty czy tam adaptacja). Jeśli emulacja jest zrobiona prawidłowo, to sygnał sondy lambda jest "udawany" tak, żeby sterownik dostawał prawidłowe informacje i nie zmieniał czasów wtrysków.
Zakładając, że emulacja jest niepoprawna (lub nie ma wcale) to komputer ma zapisane nieprawidłowe korekty co powoduje, że nie chce jechać na benzynie. Jak jest zimny to chodzi dobrze, bo wtedy jest tzw. strategia domyślna, bo sonda lambda nie funkcjonuje prawidłowo jak jest zimna (jest grzana ciepłem spalin).
Zachodzi teraz pytanie: jak przywrócić owe korekty do stanu prawidłowego? Ja też mam silnik 1.6 z metalowym kolektorem i jest on sterowany ECU Magneti Marelli IAW 1AF (taki przynajmniej jest u mnie), jest to dość upierdliwy sterownik. Problemy:
1. Niewiele dostępnych interfejsów jest w stanie się z nim połączyć (np. stary euroscan z programem VISA pod dosa), mój mechanik ma jakiś przenośny diagnozer który sobie radzi z tym ECU. W ASO Fiata dysponują interfejsem Examiner (jest bardzo drogi i jest (był) sprzedawany jako kompletny komputer).
2. Przez interfejs euroscan nie da się skasować adaptacji... podobno potrafi to zrobić fiatowski examiner, ale czytałem gdzieś, że nawet on ma czasem problem. Jest kilka firm w Polsce, które zajmują się zaprogramowywaniem wewnętrznej pamięci sterownika "czystym" wsadem.

Także jedna z rad to udać się do ASO Fiata.

Druga rada, to dokopać się do sygnału z sondy lambda i zewrzeć go do masy. Wtedy nasze sterowniki jeżdżą w tzw. trybie awaryjnym (podstawiają sobie pewne domyślne wartości dla czujników i nie zapisują korekt) i zasadniczo wszystko powinno działać. Niestety, nie wiem jak głeboko idący jest ten tryb awaryjny - np. czy informacja o temperaturze jest brana pod uwagę czy nie (może to mieć wpływ na spalanie). Oczywiście będzie się wtedy palić "marchewa" (chociaż kiedyś czytałem, że nie w każdym egzemplarzu się pali).

edit:
Pewnie za chwile ktoś wyskoczy: "Adaptację się kasuje przez zdjęcie klem!". Niestety, nie w przedliftowych 1.6.

robimel
11-04-2012, 00:26
no własnie zdjecie klemnicnie dalo
całą noc mialem zdjęte klemy i nic
mam taki pomysl zeby jechac do gazownika i zeby ustawił mi porzadnie sam gaz. Czy wtedy moze co sie poprawi?Lub odciac pompe paliwa czy jakos tak ktos mi mowil.
A skasowanie tzw wsadu niema umnie szans wiec to odpada.
Co moge zrobic zeby dzialalo?
czy wymiana sondy cos pomoze??

mamut-tme
11-04-2012, 00:41
Moim zdaniem problem jest na poziomie benzyny, żadne ustawianie gazu czy odcinanie pompy paliwa nic nie da.
Co to znaczy, że nie ma szans na skasowanie wsadu?
Odłącz sonde lambda, zewrzyj jej sygnał idący do sterownika do masy, odpal silnik i jeździj na benzynie aż do pełnego zagrzania, na zegarach sprzed liftu jest to w okolicy połowy skali. Jeśli będzie wszystko ok, no to opcje są dwie: uszkodzona sonda lambda lub rozwalona adaptacja w sterowniku (to naprawia się tak jak napisałem wyżej).
Jak się sprawdza sonde lambda wie każdy mechanik: podczas prawidłowej pracy silnika (nawet w tym trybie awaryjnym) w biegu jałowym napięcie na samej sondzie ma oscylować.

robimel
11-04-2012, 00:59
Jesli chodzi o skasowanie wsadu topoprostu nikt tego u mnie nie robi bo nawet o tymnieslyszeli a bylem w serwisie magneti mareli i mech mi powiedzial zeby tego nie robic bo to ostatecznosc
Trzeba poszukac czegos innego. Jeslic chodzi o ta sonde. Tzn zewrzyj czyli co mam wypiac ktorys kabelek i dotknac go do masy??czy jak bo nie rozumiem.Mechanikiem nie jestem. No i jak nawet mi sie to uda to jak mam jezdzic na benzynie skoro brava nie chce sie wkrecic na 2 tys obrotow a co dopiero jechac na benzynie. No a co z marchewka??

mamut-tme
11-04-2012, 01:26
Jeśli jest rozjechana adaptacja, to w trybie awaryjnym bez problemu auto będzie jechać.
Wypiąć całą wtyczkę od sondy i zewrzeć trwale do masy (jakimś kabelkiem do pewnego punktu masy) i jakoś to zabezpieczyć, bo przecież auto będzie jechać czyli mogą być wstrząsy. Który to kabelek we wtyczce niestety nie wiem.

boch
11-04-2012, 14:49
robimel, tak jak napisał mamut-tme, zanim zaczniesz cokolwiek wymianiać, to najpierw obowiązkowa diagnostyka i kasowanie adaptacji, bądź jak kto woli wgranie czystych map. dziwię się, że nie udało się tego zrobić w serwisie Magneti Marelli. co to w ogóle za serwis? u mnie kasowano adaptację dwukrotnie. raz przez Examinera (koszt 60 zł), drugi raz przez mały, przenośny komputer diagnostyczny Magneti Marelli. te nasze sterowniki w silnikach 1.6 16V przed liftem to faktycznie nieszczęście jest.
każdy błąd związany z układem wtryskowo-zapłonowym (sonda, cewka, wtryskiwacz, mapsensor, czujnik temperatury ) powienieneś mieć sygnalizowany przez kontrolkę błędu na desce rozdzielczej.

robimel
11-04-2012, 19:12
a jaka to kontrolka??marchewa??generalnie nic sie nie zapala zadna kontrolka
troche dziwi mnie to ze nie ma kontrolki silnika jak w innych autach
na desce rozdzielczej nie zapala sie nic
dzis bylem i mierzylem opornosc cewki . NA wejsciu tym trzy pinowym jest dobra bow okolicach 0,9 ohma, natomiast na wyjsciu na kable wysokiego napiecia jest w granicach 64 kohm a norma jak sie nie myle od 86 do 96 kohm czyli jednak troche za malo
znow robilismy diagnostyke urzadzeniem ST 6000 i wyrzucilo błąd obwodu sondy lambda i błąd obwodów cewki 1 i cewki 2, skasowanie błędów nic nie dało
wiec czy przyczyna nie bedzie włąśnie ta cewka i ewentualnie sonda?
koledzy pomożcie prosze

boch
11-04-2012, 19:42
tak, marchewa. jeśli się nie zapala, a masz błąd cewki na diagnostyce, to masz identyczny przypadek jak ja (błąd cewki 1; błąd cewki 2). wymieniłem już nawet starą popękaną cewkę BERU na nowy zamiennik VALEO, jednak błąd pozostał. kasowanie pomaga na moment. silnik pracuje równo, więc nie ma się czego czepiać. mechanicy twierdzą że jeśli cewka to zamiennik, to takie błędy mogą się pojawiać. mniej optymistyczna wersja (która wydaje mi się bardziej prawdopodobna), to uszkodzony sterownik silnika, ewentualnie jakaś dziwna awaria cewki. właśnie załatwiłem sobie używaną cewkę BERU, więc wkrótce dam znać czy jej podmiana wyeliminowała problem. u mnie dodatkowo nie popisali się gazownicy podłączając zasilanie i sygnał obrotów prosto z cewki. dopiero niedawno będąc u gazownika wymogłem aby sygnał obrotów puścił z czujnika obrotów. przy okazji kolejnej wizyty u zaprzyjaźnionego gaziarza zrobię to samo z zasilaniem centralki LPG (12V po stacyjce). wydaje mi się że im mniej rzeczy do cewki podłączonych tym lepiej dla niej.

mamut-tme
11-04-2012, 20:18
W Bravie nie ma "kontrolki silnika" zwykle nazywanej Check Engine (tzw. czek), za to jest kontrolka, którą tu gwarowo nazywamy "marchewą" (bo jest czerwona i symbol jest podłużny), w instrukcji opisana jest jako kontrolka wtrysków. Jej zapalenie oznacza ogólny błąd sterownika.

robimel
11-04-2012, 21:04
no mi ta kontrolka sie nie pali
raz sie zapalila ale za chwile zgasla i zapala sie tylko przy rozruchu a potem gasnie jak wszystkie
ja licze na ta cewke i ewentualnie sonde
jutro bede probowac z inna cewka uzywana na szrocie i czekam az przyjdzie sonda
mimo wszystko kolego boch nie zalamuj mnie ze to sterownik bo chyba nie wytrzymam
robilem diagnostyke i nie wyrzucilo bledu sterownika tylko cewke 1 i cewke 2 oraz sonde wiec licze ze to to cholerstwo

boch
11-04-2012, 21:42
jak sprawdzałeś cewkę, mogłeś też sprawdzić sondę. podmieniając na używaną część musisz być pewien, że jest ona dobra. sporo używanych cewek ze szrotu, to po prostu złom. przerabiałem osobiście. a co do sterownika... zdarza się to rzadko, ale się zdarza. pierwszym objawem jest sypanie błędami na diagnostyce. czasami problemy ze sterownikiem, to objaw padających pamięci EEPROM. błąd cewki 1 i cewki 2 to może być oznaka padniętego układu pomiaru prądu cewek w sterowniku. to tyle co usłyszałem od serwisanta FIAT'a. na razie wyjaśnij do końca sprawę cewki i sondy.

robimel
11-04-2012, 21:51
no cewke sprawdzalem tzn jej opornosc pisalem o tym wyzej jakie byly wartosci
sonde tezsprawdzalem i generalnie na gazie trosze zyla tzn wykres drgal i jakies wartosci pokazywalo natomiast na benzynie wykresem byla ciagla kreska i brak odpowiednich wartosci
Tak mech mi powiedzial
Cewke jutro spr tzn pojade na szrot i ja zaloze a potem pomierze opornosc i zobaczymy jaka bedzie. No bo jakinaczej domowym sposobem bez kompa mozna sprawdzic cewke??


---------- Post dodany o 20:51 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:50 ----------

błąd cewki 1 i cewki 2 to może być oznaka padniętego układu pomiaru prądu cewek sterownika
mozesz to wylożyć jaśniej??

boch
11-04-2012, 22:09
nie specjalnie. nie jestem elektronikiem. powtarzam tylko to, co usłyszałem od kolesia, który na codzień naprawia Fiaty. nie wiem, czy to co mówił dotyczyło także starszych sterowników takich jak np u mnie (IAW 1AF.17). on generalnie upierał się, że mój problem, to instalacja LPG, ewentualnie zwarcie na wiązce. u Ciebie natomiast.. skoro napisałeś, że na benzynie lambda nie oscyluje, to właściwie nie ma złudzeń. sonda do wymiany. cewkę podmień, wykasuj błędy i po 1-2 dniach wróć na ponowną diagnostykę. dobrze by było gdybyś wykasował adaptację.

robimel
11-04-2012, 23:14
sterownik mam dokladnie taki jak Ty IAW 1AF 17 ciezkp wogole taki dostac na allegro .Ktos mi mowił ze obojętnie jaka ma cyfre byle bylo 1AF
Nie wiem sam. Sprobuje podmienic cewke i ta lambde jak przyjdzie bo juz zamowilem na allegro i zobaczymy. Z drugiej strony nie chce juz pakowac kosztow bo juz kupe rzeczy wymienilem. Zobacze co bedzie jutro i sie odezwe.

mamut-tme
11-04-2012, 23:30
Wymiana sterownika to nie takie hop siup, bo tam siedzi immobiliser. Także albo deaktywacja w nowym immobilisera albo zakup "czystego" bo podobno jak sie taki podłączy to sie zakoduje z naszym immo z kluczyka.

robimel
12-04-2012, 11:32
cewke zmienielem, jest dobra tzn opornosc ma w normie ale chyba musze wykasowac blad cewki w sterowniku nie??
auto jadac na gazie strzela okropnie,strzelalo przed tem tez czy to strzelanie to tez wina cewki
czekam na sonde i po wymiane napisze co i jak

mamut-tme
12-04-2012, 11:43
Na strzelanie zwykle ma wpływ układ zapłonowy: świece, kable, cewka.

robimel
12-04-2012, 12:05
no cewke wymienilem ale jeszcze nie wykasowalem bledow takze jak wykasuje to nie bedzie strzelal?swiece sa dobre kable tez niedawno zmienione


---------- Post dodany o 11:05 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:56 ----------

cewke wymienilem tylko jeszcze bledow nie skasowalem. Czy jak skasuje to nie bedzie strzelal?swiece dobre kable niedawno zmieniane

boch
12-04-2012, 12:18
o strzelaniu z wydechu podczas pracy na gazie było ostatnio w "codzienniku". na początek jedź do gazownika wyregulować gaz. u mnie też po zimie strzelał, ale przestał. strzelanie z wydechu to zbyt bogata mieszanka, która dopala się w wydechu.
błędy cewki skasuj, bo właśnie chodziło o to żeby podmienić, wykasować błędy i sprawdzić czy pojawią się ponownie.

robimel
16-04-2012, 22:55
witam ponownie
zmienilem cewke i sonde ale...jeszcze nie skasowalem bledow bo moj mech ma czas w srode
\silnik jak chodzil tak chodzi a wlasciwie na benzynie nie chodzi a na gazie slaby i strzela w kolektor co jakis czas na pol sprzegle musze go rozbujac zeby jechac
tak sie zastanawiam czy moze przyczyna lezy gdzie indziej

a mianowice gdzies na forum czytałem ze jednemu koledze porostu przeskoczyl o 2 zeby pasek rozrzadu i objawy mial identyczne jak moj
czy to mozliwe??

robimel
21-04-2012, 14:22
rece mi juz opadaja!!!!!!!!!!!!!!!!11
bylem skasowac bledy cewki isondy
niby skasowal ale jak chcialemzeby odczytał parametry sondy topowiedzial ze sonda niby dziala wiec sprobowalem na benzyne przelozyc i niestety nic, zgasl
mech zrobil ponowny skan i wyrzucilo te same bledy czyli cewke i sonde
nie wiem co robic
auto chodzi tylko na gazie
w poniedzialek daje go do warsztatu zeby sprawdzili mi czy ten rozrzad nie przeskoczyl
co o tym sadzicie???
pomozcie bo sie wykoncze

mamut-tme
21-04-2012, 14:28
Widzę, że dalej adaptacja nie jest skasowana...
Dopóki tego nie zrobisz, to nie będzie chodzić na benzynie. Na chwilę obecną albo wlewa mu za dużo albo za mało paliwa więc nie może poprawnie działać.

robimel
21-04-2012, 14:48
no pali baaaaaaaaaaaardzo duzo
tylko powiedz jak skasowac ta adaptacje skoro bylem naprawde u 5 mechanikow juz i tylko jeden sie polaczylz komputerem urzadzeniem ST 6000 inne urzadzenia poprostu niemialy komunikacji

boch
21-04-2012, 14:54
no nie wierzę, że nikt w Grudziądzu nie jest w stanie wykasować adaptacji w silniku Fiata Bravo 1.6 16V. popytaj tu i tam. na pewno ktoś się znajdzie. masz tam salon Fiata? jeśli jest, to na pewno mają serwis i Examinera. jak dobrze pogadasz, to może nie zapłacisz więcej jak 80 zł.

robimel
21-04-2012, 15:00
no w sumie serwis Fiata jest a wlasciwiesalon sprzedazy ale chyba maja i mechanikajakiegos nie?
załóżmy ze ma examinerai mi skasuje adaptacje to potem wgrac trzeba nowy soft??
a co powiecie o tym rozrzadzie mozliwe to??


---------- Post dodany o 14:00 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:56 ----------

zadzwonilem do fiata
MAJA EXAMINERA
koszt skasowania 120zl ale czy to pomoze na bank???

boch
21-04-2012, 15:01
a dlaczego obstawiasz rozrząd? było przy nim coś grzebane? gdyby tak było, na gazie też miałbyś trupa - tak mi się przynajmniej wydaje. jak Ci wykasują adaptację, dobrze by było, gdybyś przez najbliższe 100 km nie uruchamiał LPG i jeździł wyłącznie na benzynie.
120 zł? ale zdzierają. ja płaciłem za Examinera 60 zł a za Magneti Marelli 20 zł. czy pomoże? na pewno coś się wyjaśni.

robimel
21-04-2012, 15:16
przy rozrzadzie nie bylo nic robione ale czytalem na innym forum o trzech identycznych przypadkach jak moj i w efekcie problemem byl przeskoczony rozrzad
i im na gazie jechal na PB nie
no tyle mi zaspiewal 120 zl


---------- Post dodany o 14:16 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:15 ----------

az 100 km na benzynie????toc to rozbój w bialy dzien ile to kasy pojdzie na PB
a nie da sie dzien lub dwa tylko?

boch
21-04-2012, 15:20
koledzy w serwisie doradzą Ci co robić dalej. przy okazji wyjaśnisz o co chodzi z tymi błędami cewki i sondy. skoro sonda i cewka wymienione, a błędy są nadal, to albo trafiłeś na trefne podzespoły, albo masz problem ze sterownikiem. jakby nie było, bez Examinera się nie obejdzie.

robimel
21-04-2012, 15:30
fakt ze cewka i sonda to uzywki
cewke sprawdzalemi opornosc ma w normie
sonda taka sobie nonapewno lepsza niz ta co mialem
no pojade w poniedzialek i dam znac co i jak
a Ty kolego boch wymieniles cewke juz??

mamut-tme
21-04-2012, 15:44
A po skasowaniu adaptacji i pojeżdżeniu na benzynie trzeba też pojechać do gazmena, żeby doprowadził gaz wszystko do porządku, bo to bankowo gaz rozjechał wszystko.

boch
21-04-2012, 15:56
a Ty kolego boch wymieniles cewke juz??
cewkę wymieniłem dzisiaj na lekko używaną BERU. jest w 99% sprawna. silnik chodzi równo, na obroty wkręca się odpowiednio. poczekałem aż silnik nabierze temperatury roboczej żeby sprawdzić czy pojawi się błąd na desce tak jak kiedyś przy okazji cewki CHAMPION. na szczęście tym razem bez problemów. przy okazji pojadę do znajomka wykasować błąd i sprawdzić czy pojawi się ponownie.

robimel
23-04-2012, 10:33
no i byle, ASO FIAT podpial sie po examiner i skasowal adaptacje dwu lub trzy krotnie bo kazal mi raz wlaczac stacyjke raz wylaczac
no i po tym wszystkim kazal zapalic auto na benzynie
zapalilo ale chwile pochodzilo i zgaslo i dalej nic

mech stwierdzil ze toniestety sterownik jest tak rozjechany ze skasowanie adaptacji mu niepomaga
podobno te sterowniki mozna kasowac tylko 3 razy i potem juz nicnie daje kasowanie
takze stoje w pkt wyjscia
mech mial siene z tymsamym silnikiem i tezmial ten samproblem
zasugerowal ze jeszcze mozna by sprawdzic czujnik podcicsnienia bezwzglednego ktory znajduje sie w tej czarnej puszce w komorze silnika tam gdzie jest wtyczka od sondy
mowi ze czesto ten czyjnik lubi pasc szczegolnie gdy np ktos odpalał silnik na kablach rozruchowych lub cos bylo spawane
ale nie wiem czy tomozliwe zeby ten czujnik, elektryk mowil mi ze jak sprawdzal to ten czujnik tez dzialal bo podawal parametry takze martwy nie jest
wiec pewnie ten steronik padl i koniec
co mi poradzicie koledzy?


---------- Post dodany o 09:32 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:22 ----------

chyba jest to czujnik cisnienia map
pod taka nazwa wystepuje na allegro


---------- Post dodany o 09:33 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:32 ----------

mapsensor tak sie nazywa???ale czy to to moze byc?

boch
23-04-2012, 11:25
mapsensor. wygląda on tak

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym MAP SENSOR Fiat Brava Bravo Marea Punto Tipo Tempra - POMPA PALIWA POMPA WAKUM VACUM POMPA WSPOMAGANIA SILNIK KROKOWY SONDA LAMBDA CZUJNIK ABS PRZEPUSTNICA CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY MAP SENSOR CZUJNIK CIŚNIE (http://www.pompapaliwa.pl/?545,czujnik-cisnienia-w-kolektorze-ssacym-map-sensor-fiat-brava-bravo-marea-punto-tipo-tempra)

przykładowy sterownik do swojego auta masz tutaj

Komputer Sterownik IAW 1AF.17 BRAVO 1.6 16V (2258791656) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/komputer-sterownik-iaw-1af-17-bravo-1-6-16v-i2258791656.html)

ale do jego ceny musisz dołożyć jeszcze sumę jaką skasuje elektronik za zabawy z immobiliserem (ok. 100 zł, tyle biorą u mnie). jak będziesz brać z allegro to najpiej zapytać czy auto miało gaz (najlepiej żeby nie miało), czy będzie na sterownik gwarancja rozruchowa.
co do kasowania adaptacji... ja nie wiem czy faktycznie tak jest jak Ci serwisant powiedział. wydaje mi się że to zależy od rocznika, kondycji samego sterownika. te pamięci też mają swoją żywotność.

robimel
23-04-2012, 11:35
no tak ale ty co bys obstawial
sterownik czy map sensor?

mamut-tme
23-04-2012, 11:37
F.U.H. "Ko-Car" Naprawa oraz sprzedaż elektroniki samochodowej FIAT i OPEL. Centralki IAW 59F, IAW 5AF, IAW 16, IAW, kodowanie, airbag, programowanie, diagnoza, examiner...Tychy (http://www.kocar.com.pl/index.html)
Ta firma wysyłkowo naprawia sterowniki.

robimel
23-04-2012, 11:47
no ten sterownik co podal kolega boch niby na gazie nie chodzil
i jest mozliwosc go wyczyszczenia
ale jak bedziew czysty to wystarczy go zamontowac i jezdzic na benzynie i sie sam zaprogramuje??
a co z tym czujnikiem map sensor

boch
23-04-2012, 14:20
pamiętaj, że ze sterownikiem musisz podjechać do elektronika, który wyjaśni kwestię immobilisera. jak to zrobi, to teoretycznie sterownik jest gotowy do podpięcia. zadzwon jeszcze do f-my z linka mamut-tme, bo na maile nie odpowiadają ;) z tego co słyszałem, tani nie są...
co do mapsensora... słyszałem, że może się to dziać w autach z gazem kiedy dochodzi do strzałów w dolot. pęka wtedy membrana oddzielające dwie komory czujnika. załatw sobie taki mapsensor na podmianę i będziesz miał pewność. używane na allegro śmigają po 30 zł. najważniejsze to trafić na nieuszkodzony :) przy okazji wymienić wężyk od czujnika do kolektora na nowy.

robimel
25-04-2012, 22:25
no i chyba mamy przyczyne moich problemów (oby)
map sensor jednak chyba
odłączyłem od niego wężyk podcisnienia i auto chodzi i jezdzi na benzynie
napewno nie jest tojak wyjechal z fabryki ale cos tam w koncu dziala
ma troszke problem z wejsciem na wyzsze obroty od razu ale kiedy lekko sie mu je dodaje to wkreca sie bez problemu
zatykalem palcem tez wąż i przyciagał moj palec mocno po dodaniu gazu
odłączylem tez wtyczke czy koste 3 pinowa i wtedy auto zgaslo
czy jest to wyraźny sygnał ze przyczyna to ten map sensor??


---------- Post dodany o 21:25 ---------- Poprzedni post dodany był o 21:23 ----------

acha
nie wiem czy juz topisalem ale ostatnimy czasy auto jadac na gazie strzelało w wydech jak szalone po gwałtownym wcisnieciu pedału gazu
zmieniłem swiece bo te ktore wykrecilem po pierwsze nie byly 4 takie same tylko 2 dwoelektrodowe a 2 jedno
wiec zmieniłemna zestaw NGK dwuelektrodowy polecany do tegosilnika i auto przestało strzelac

robimel
05-05-2012, 14:33
witam
temat opanowany
okazało sie jednak ze wine za cale zlo ponosi mapsensor
zmieniony i dziala jak ta lala
dziekuje wszystkim kolegomza serdeczna pomoc i prosze o zamkniecie przez moderatora tego tematu
pozdrawiam

mamut-tme
06-05-2012, 13:43
Szkoda, że podczas diagnostyki komputerowej nic nie wykazało, bo to da się bez problemu sprawdzić.