PDA

Zobacz pełną wersję : przeguby wymiana



tobek85
08-04-2012, 20:31
WItam wszystkich.

Mam parę pytań odnośnie przegubów. Mianowicie czy lewy przegub wewnętrzny jest wymienialny czy trzeba kupić całą półoś? oraz czy zewnętrzne przeguby można wymieć bez wyciągania całej półośki? bo mam na bank do wymiany wewnętrzny i jeden zewnętrzny więc już przy okazji wymienię wszystkie wewnętrzne plus jeden prawy zewnętrzny. Tylko nie wiem czy one są wymienialne czy trzeba kupować całe półosie? i jak to jest z tymi wewnętrznymi?

prosto90idzie
08-04-2012, 20:50
przeguby wewnętrzne są do wymiany:) , przy zewnętrznych nie musisz ściągać półosi... Przy wewnętrznym musisz półoś ściągnąć razem z nim. Jeżeli chcesz sam zmieniać będzie Ci potrzebne (tak jest w HGT):
*klucz 34 do odkręcenia przegubu, imbus specyficzny nie pamiętam dokładnie chyba 7 (do wewnętrznego)

seth
08-04-2012, 22:50
gdzieś temat był juz poruszany.
ogólnie jak kolega pisał.
jesli masz do wymiany 2 wewnętrzne to wyciągnij sobie cale półosie wtedy będzie ci wygodniej zbic ten zewnętrzny.
aby wyciągnąć półoś czy też zbić zewnętrzny to oprócz klucza do odkręcenia przegubu potrzebny będzie klucz do sworznia bo inaczej nie wyciągniesz przegubu z piasty

danielciagala
08-04-2012, 23:00
Najlepiej zrzucić tez gałke . Będzie wygodniej.

seth
08-04-2012, 23:01
Najlepiej zrzucić tez gałke
co?? jaką galkę??

danielciagala
09-04-2012, 09:13
Końcówkę drążka kierowniczego :P

seth
09-04-2012, 10:28
Najlepiej zrzucić tez gałke

Końcówkę drążka kierowniczego
fachowośc pierwszego nazewnictwa mnie poraziła. ja bym nie odkręcał końcówki bo to bez sensu. po zdjęciu ze sworznia całą zwrotnice odciągasz w stronę tyłu auta a półoś do przodu y przegub sam wyskakuje z piasty. z odkręceniem końcówki jest taki problem że na bank ci sie będzie kręciła razem z nakrętką i trzeba dociskać rzbką końcówkę do mocowania w zwrotnicy i potem trzeba ściągaczem ja zdejmować więc więcej zabawy a jakoś wiele nie ułatwia
ja nie polecam i proponuje swoje rozwiązanie którego mnie nauczono i które zawsze stosuje

danielciagala
09-04-2012, 12:01
eee...przesadzasz seth...zdjęcie "gałki (:P) to jest moment. Ja często ją zdejmuje bo po co się męczyć z szarpaniem zwrotnicy. No ale każdy ma swój sposób i ja to szanuje. :-)

P.s. wybacz za ten warsztatowy slang heh

seth
09-04-2012, 12:05
P.s. wybacz za ten warsztatowy slang heh
to raczej chyba podwórkowy slank :D
a końcowke pewnie wybijasz młotkiem i klepiesz gwint :D alr jak pisałeś każdy orze jak może

danielciagala
09-04-2012, 12:59
a końcowke pewnie wybijasz młotkiem i klepiesz gwint

Do końcówki są specjalne ściągacze. A poza tym nie klepie się po gwincie jest inny sposób w razie nie posiadania owego ściągacza.



to raczej chyba podwórkowy slank

Jak bawiłem się na podwórku to nie gadaliśmy o gałkach :D

seth
09-04-2012, 17:53
Do końcówki są specjalne ściągacze.
ano są i to nie drogie. :D ja jakoś ostatnimi laty sporo takich pierdół nakupiłem. kupowanie raz na jakiś czas mniej boli i wydaje się tańsze

danielciagala
09-04-2012, 23:07
kupowanie raz na jakiś czas mniej boli i wydaje się tańsze

robie tak samo :-)

byrrt
10-04-2012, 07:51
Z kluczem do przegubów radziłbym NAJPIERW sprawdzić jakie mamy w aucie nakrętki i jakie nakrętki są z nowymi przegubami. U mnie stare były 34 a nowe z osłonami spidan już 36, w dodatku nasadka musi być cienkościenna bo w piastę nie wchodzi. Co do klucza radzę zaopatrzyć się w naprawdę dobry najlepiej nie grzechotkę (żeby jej nie przeciągnąć) i 3/4". Przyda się też jakaś np. 2metrowa przedłużka ;) Ściągnięcie zwrotnicy ze sworznia umożliwi wymianę półosi (samo ściągnięcie końcówki drążka chyba nie).

seth
10-04-2012, 08:20
Ściągnięcie zwrotnicy ze sworznia umożliwi wymianę półosi (samo ściągnięcie końcówki drążka chyba nie).
dokładnie tak po zdjęciu samej końcówki masz tylko tyle ze nie kusisz kierownicą kręcić aby obrócić zwrotnice. no i z tym kluczem do przegubu niestety to prawda :( ktos chyba sie nudził że to rozwiązanie wymyślił.

danielciagala
10-04-2012, 08:55
Ja nigdy nie twierdziłem że samo zdjęcie końcówki umożliwi wyciągnięcie przegubu :P ( takie rzeczy tylko w Alfa romeo :D)

GONZOLEO
16-10-2012, 14:13
Doradżcie koledzy jakiej firmy najlepiej kupic przeguby-mam prawy zewnętrzny do wymiany.Czy trzeba tez wymieniac parami?

seth
16-10-2012, 14:21
możesz wymienić tylko jedną stronę. Unikaj części firmy maxgear. Ponoć firma Pascal ma niezłe przeguby. Zajdź do sklepu i weź coś w średnim przedziale cenowym

byrrt
16-10-2012, 14:48
Spidan, GKN Lobro, GLO, Matelii.. Nie bierz taniego chłamu bo szybko wymienisz..

ka_czor
21-10-2012, 18:34
możesz wymienić tylko jedną stronę. Unikaj części firmy maxgear. Ponoć firma Pascal ma niezłe przeguby. Zajdź do sklepu i weź coś w średnim przedziale cenowym

Potwierdzam. Maxgear to shit. Kupiłem kiedyś do mazdy. Dobrze założony, właściwie nasmarowany a po 4 miesiącach znowu zaczął stukać. I jak na złość dzidostwo się zdjąć nie chciało przy wymianie...

GONZOLEO
02-11-2012, 18:29
Znajomy pracujacy w hurtowni części przytargał dzis przegub: Maxis Parts mx03-11369.Cena brutto 56 zeta za cały zestaw łacznie ze smarem-szok.Kto z kolegów spotkał sie z w/wym częscią.Czy to kolejnychiński badziew?Kolo mówi ze duzo tego sprzedają?
Czy na przegubie powinny byc ząbki ABS-u?Moje Bravo posiada ABS,a ten przegub nie ma ząbków.

markshall
02-11-2012, 20:02
Widać jest to przegub do wersji bez ABS. Podobno da się jakoś te ząbki przełożyć ale chyba lepiej kupić przegub z nimi.

seth
02-11-2012, 22:20
Widać jest to przegub do wersji bez ABS. Podobno da się jakoś te ząbki przełożyć ale chyba lepiej kupić przegub z nimi.
nie koniecznie. do hondy civic przeguby sa bez zębatki i trzeba samemu przekładać. banalnie proste i zajmuje kilka chwil.

byrrt
02-11-2012, 22:59
W BBM są inne przeguby do wersji z ABS i inne do wersji bez ABS.. Nie warto pakować się w takie tanie g..no bo za 2 miesiące będziesz wymieniał ponownie..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

markshall
02-11-2012, 23:03
nie koniecznie. do hondy civic przeguby sa bez zębatki i trzeba samemu przekładać. banalnie proste i zajmuje kilka chwil.
Do bravolotów można kupić przeguby z zębatkami i bez, te pierwsze są troszkę droższe. Ale może przełożenie zębatek jest faktycznie proste, nie wiem. Czytałem kiedyś artykuł o tym i w jednych autach się da, w innych jest trudno a w jeszcze innych się nie da ;)

seth
03-11-2012, 06:50
ogólnie jeśli można kupić gotowy to bez sensu przekładać. Ja podałem przykład gdzie nie bylo możliwości kupienia gotowca. Każda marka robi różne dziwne rzeczy.

byrrt
03-11-2012, 12:40
Miałem przegub od swojego auta w ręku i wymieniałem u młodej w peugeocie i te zębatki są jednym odlewem z przegubem tak więc nie ma mowy o przełożeniu..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

seth
03-11-2012, 17:57
A widzisz.

bastek00
24-11-2012, 13:44
Znajomy pracujacy w hurtowni części przytargał dzis przegub: Maxis Parts mx03-11369.Cena brutto 56 zeta za cały zestaw łacznie ze smarem-szok.Kto z kolegów spotkał sie z w/wym częscią.Czy to kolejnychiński badziew?Kolo mówi ze duzo tego sprzedają?
Czy na przegubie powinny byc ząbki ABS-u?Moje Bravo posiada ABS,a ten przegub nie ma ząbków.


Również od 2 dni szukam przegubu do mojego JTD 105 i nie widzę nigdzie wersji z zębatką ABS. Czy może nasza wersja jej nie potrzebuje? Wg numerów fiata np w katalogu metelli występują 2 modele przegubu 15-0258 oraz 15-1258 i żaden z nich nie ma zębatek ani opisu ile frezów by ewentualnie miało być.

Czy ktoś ma może zdjęcie swojego starego po wymontowaniu, ale dokładnie dla wersji Bravo 1,9 JTD 105 z ABS?

GONZOLEO
03-12-2012, 16:13
Ja własnie wymieniłem przegub.Mam bravo 1,9 100km cf3 z ABS.Do tej wersji przegub jest bez zabków.Mechanior mówił,że działa abs na zasadzie magnesów,czy cos w podobie wbudowanych w przegub.Musisz tylko wiedziec ile jest frezów bo tu jest różnica w zaleznosci od wersji.

lukq
03-12-2012, 16:52
Tak jest wkładka magnetyczna.

byrrt
03-12-2012, 20:52
Ja u siebie mam normalnie ząbki.. Gdzie jest niby ta wkładka u Was?

lukq
03-12-2012, 20:54
RUFUS.PL - FIAT BARCHETTA, BRAVA, BRAVO, DOBLO, IDEA, MAREA, MULTIPLA, PANDA, PUNTO, STRADA - Łożysko koła PRZÓD (http://www.rufus.pl/27-fiat-barchetta-brava-bravo-doblo-idea-marea-multipla-panda-punto-strada-lozysko-kola-przod-vkba-3539-skf-xgb-40706-snr-abs.html) masz.

byrrt
03-12-2012, 22:25
I gdzie to jest zamontowane?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

lukq
03-12-2012, 22:36
Piasta jest magnetyczna

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

araox
04-12-2012, 13:24
Też wymieniłem przegub i zabkow nie było aż byłem w szoku, bo ją robiłem to u siostry w clio to przegub był z zabkami .


Wysyłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2

cinek2439
04-12-2012, 18:41
Witam mam podobny problem. Dziś podczas zmiany opon zauważyłemże jeden przegub mam z pierścieniem zębatym na abs a drugi bez tego pierścienia. Z tego co mówił poprzedni właściciel wymieniał jeden przegub i okazało się że ten z pierścieniem jest niewłaściwy. A więc ten bez pierścienia ma tą wkładkę magnetyczną o której pisali koledzy wyżej.Szeczerze to pierwszy raz spotykam się z takim rodzajem przegubu z ABS. Ma ktoś może foto jak ten przegub wygląda i ta wkładka??? MOje auto to fiat bravo 1.9jtd 105km 2000rok Ps jak szukać takiego przegubu, według jakich numerów i gdzie sie one znajdują pozdrawiam i czekam na podpowiedzi. Jeśli coś dubluję to z góry przepraszam.

byrrt
04-12-2012, 19:10
Przeguby takie jakie być powinny znajdziesz w ePer (u góry strony odnośnik - zakładka, przeglądaj w IE).
ABS Ci działa?

cinek2439
04-12-2012, 21:14
No właśnie cięzko stwierdzić bo nie próbopwałem jeszcze gwałtopwnie hamować ale kontrolka ciągle świeci więc podejrzewam że skoro jednego przegubu nie czyta czujnik to pewnie abs nie działa , a co do eper-u to dzięki za wskazówki właśnie szukam , to fajna sprawa :) Jak rozumiem to są katalogowe numery częściu :) i według ich można zamawiac w sklepie itp

byrrt
05-12-2012, 07:39
Jak rozumiem to są katalogowe numery częściu i według ich można zamawiac w sklepie itp
Tak dokładnie tak jest.. Są ceny nawet z ASO (w przybliżeniu bo każde ASO ma trochę inny narzut).

ribon
05-12-2012, 17:07
napisz do autosklepu24: sklep@autosklep24.pl

bez problemu dobierzemy odpowiedni przegub

Sm0kus
09-12-2012, 23:22
Temat chyba juz nieaktualny, ale problem dalej jest nierozwiazany - wydaje mi sie ze wkladka magnetyczna od ABSu w przednim kole znajduje sie w lozysku kola a nie w przegubie - nie pamietam juz jak wymienialem lozyska - ale wydaje mi sie ze byly przez to 100% drozsze niz te bez absu (ale to bylo 4 lata temu...) a porzadny SKF kosztowal 150zl... gdy ten sam SKF bez wkladki kosztowal 60zl.