martinez
07-04-2012, 20:59
Witam, mam problem z brakującą mocą w moim JTD-ku :roll:
1. Pacjent: Bravo JTD CF3, przebieg 220000 km, rocznik 2000.
2. Objawy: szarpanie przy ruszaniu, tak jakby nie miał siły, słaba moc w dolnych partiach obrotów silnika tzn do ok. 2500, powyżej trochę lepiej, dziura w zakresie 2700-3000 i znowu troszkę ciągnie.
Dodatkowo w zimie zaobserwowałem, że zaraz po odpaleniu silnika przez może 1 km po wrzuceniu na luz dojeżdżając do świateł obroty spadały do 500-400 po czym nie wiem czy auto by zgasło, bo wciskając pedał sprzęgła wracały na 850.
3. Co zostało zrobione:
- wyczyściłem EGR i okolice z nim związane (mapsensor, kolektor ssący ale tylko troszkę gdzie dosięgnąłem oraz coś co chyba zwie się przepustnicą) po czym auto miało dużo więcej mocy.
- z powodu gasnącego podczas jazdy silnika wyczyściłem regulator ciśnienia paliwa - mam wrażenie ze od tego czasu znowu brakuje mocy.
- ostatecznie zaślepiłem EGR pełną blaszką z Allegro.
- wymieniłem przepływomierz na oryginalny Bosch wg katalogu ePer oraz numerów na starym ( były zgodne) lecz żadnych zmian to nie przyniosło, gdy całkiem go odepnę to jest jeszcze gorzej.
- po podłączeniu do kompa wywala jedynie błąd EGR P0404.
- wymieniony filtr powietrza
Co może być przyczyną problemów? Dodam że muszę go wysoko kręcić aby wyprzedzić. :mad:
1. Pacjent: Bravo JTD CF3, przebieg 220000 km, rocznik 2000.
2. Objawy: szarpanie przy ruszaniu, tak jakby nie miał siły, słaba moc w dolnych partiach obrotów silnika tzn do ok. 2500, powyżej trochę lepiej, dziura w zakresie 2700-3000 i znowu troszkę ciągnie.
Dodatkowo w zimie zaobserwowałem, że zaraz po odpaleniu silnika przez może 1 km po wrzuceniu na luz dojeżdżając do świateł obroty spadały do 500-400 po czym nie wiem czy auto by zgasło, bo wciskając pedał sprzęgła wracały na 850.
3. Co zostało zrobione:
- wyczyściłem EGR i okolice z nim związane (mapsensor, kolektor ssący ale tylko troszkę gdzie dosięgnąłem oraz coś co chyba zwie się przepustnicą) po czym auto miało dużo więcej mocy.
- z powodu gasnącego podczas jazdy silnika wyczyściłem regulator ciśnienia paliwa - mam wrażenie ze od tego czasu znowu brakuje mocy.
- ostatecznie zaślepiłem EGR pełną blaszką z Allegro.
- wymieniłem przepływomierz na oryginalny Bosch wg katalogu ePer oraz numerów na starym ( były zgodne) lecz żadnych zmian to nie przyniosło, gdy całkiem go odepnę to jest jeszcze gorzej.
- po podłączeniu do kompa wywala jedynie błąd EGR P0404.
- wymieniony filtr powietrza
Co może być przyczyną problemów? Dodam że muszę go wysoko kręcić aby wyprzedzić. :mad: