PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z silnikiem 1.9 JTD 120 KM



Grzesiek_K3N
06-04-2012, 22:06
Witam, chciałbym się z Wami podzielić spostrzeżeniami na temat mojego Sedici z silnikiem 1.9 multijet 120 km. Doszło do awarii, silnik zgasł podczas jazdy i nie chciał się uruchomić. Mechanik wymienił wtryskiwacze, po czym silnik od razu odpalił, ale nie działał prawidłowo, więc mechanik wymienił jeszcze regulator ciśnienia paliwa, przeczyścił egr i stwierdził, że nie wie co autu dolega. Problem aktualnie jest taki: obroty falują delikatnie, ale nie zawsze, samochód jest bardzo "zamulony", zaczyna jechać dopiero po przekroczeniu 2 - 2,5 tys. obr/min, czasami jest problem z ruszeniem z miejsca - taki jest słaby i jest czasem ogromny problem z uruchamianiem silnika - czasami trzeba kręcić bardzo długo i zapala dopiero za 6 - 7 razem, czasem za pierwszym. Dziwne jest to, że po przekręceniu kluczyka w zapłonie słychać pompę paliwową, która działa dość nierównomiernie i jest tak, że raz przekręcę i ona cichnie bardzo szybko, a za innym razem "ładuje" bardzo długo. Silnik odpala dopiero wtedy, kiedy pompa ucichnie, jak nie poczekam aż ona przestanie tłoczyć paliwo to silnik nie chce się uruchomić. Poza tym słychać ją podczas jazdy - czy to normalne? Miałem Fiata Marea 1.9TD i pompa paliwa podczas jazdy pracowała bezgłośnie. Poza tym dzisiaj odkręciliśmy korek wlewu oleju przy zimnym silniku zaraz po uruchomieniu i zaobserwowaliśmy wydostające się stamtąd z dużym ciśnieniem spaliny. Wydaliśmy na naprawę już prawie 2000 zł (wtryskiwacze używane) i dalej samochód nie nadaje się do jazdy... Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia z tym silnikiem? Proszę o radę, bo nie mamy pojęcia co mamy z tym fantem robić. Czy zdarzyło się komuś z Was wymieniać pompę paliwa, która jest w zbiorniku? Bo dzwoniłem do serwisu fiata w Mrągowie i powiedzieli mi że one się nie psują. Będę bardzo wdzięczny za pomoc z Waszej strony :redface:

danielciagala
07-04-2012, 08:18
A może coś z turbiną kolego? Jest taki czujnik do turbo.

seth
07-04-2012, 09:06
na początek sprawdź kompresje i podjedź na diagnostykę komputerową.

lukq
07-04-2012, 11:44
Więc tak zaślep egr całkowicie.
Podłącz pod komputer i spr. jakie wartości temp. sinika podaje czujnik do silnika, sprawdź ciśnienie pompy i wtryski.

BART_osz
07-04-2012, 20:00
Więc tak zaślep egr całkowicie.
.
Mogę się źle orientować :confused:ale z tego co wiem to te silniki (wer 120 i 150) zaslepia sie tylko częściowo - nie całkowicie.
Samochód jest nówka czy kupowany z 2 reki ? ( wypadkowy ? ).
A co do serwisu - na medal - pompa się nie psuje ... super diagnoza, ręce opadają.

lukq
07-04-2012, 20:03
Tak, zaślepia się je z kryza z otworami, ale się zaślepia całkowicie (chodzi mi o założenie tej własnie kryzy)

BART_osz
07-04-2012, 20:52
(chodzi mi o założenie tej własnie kryzy)
Ok wiec chodziło nam o to samo :)

Grzesiek_K3N
09-04-2012, 15:42
Witam Was koledzy ponownie, dziękuję za Wasze podpowiedzi :redface: Z tą pompą to się też zdziwiłem, przecież w sumie wszystko ma prawo się zepsuć :confused: Ale pan z serwisu może wie lepiej :tongue Jak na razie odpięliśmy wczoraj przepływkę a dzisiaj się przejechałem i wrażenia z jazdy są takie: dalej są problemy z odpaleniem, pompa paliwa tłoczy bardzo długo i głośno, obroty lekko falują ale silnik odzyskał moc i nie dusi się na niskich. Ciągnie można powiedzieć od dołu i nie ma takich problemów z ruszaniem z miejsca. Czy przepływomierz da się jakoś naprawić/przeczyścić? Proszę o pomoc :redface:


---------- Post dodany o 14:42 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:34 ----------


Samochód jest nówka czy kupowany z 2 reki ? ( wypadkowy ? )

Samochód jest z drugiej ręki, krajowy ale wygląda na bezwypadkowy :tongue

Grzesiek_K3N
09-04-2012, 18:58
Więc tak zaślep egr całkowicie.

Znalazłem na forum opla coś takiego EGR w silniku Z19DT i Z19DTH -dłuższe sprawne działanie - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=74051)
Czy to miałeś na myśli? Bo myślę żeby na dniach zabrać się właśnie za to.

BART_osz
09-04-2012, 20:38
Tak chodzi o ta zaślepkę . To jest oryginalne rozwiązanie serwisowe - nomen omen każde aso powinno sugerować instalacje takiej "zaślepki" celem przedluzenia żywotności egr'a . Zbieranie się od dołu tez jest delikatnie lepsze - choć nie każdy to odczuwa.

seth
09-04-2012, 22:29
mnie ciekawi czy ktoś już w 1.9 120 km wywalał EGR. dolna śruba (torx) jest dość ciekawie umiejscowiona. ale to nic jutro powiem wam czy idzie to wykręcić bo będę czyścił egr. a powiedzcie mi po odpięciu EGR'u nie będzie wywalało błędu przypadkiem??

Grzesiek_K3N
09-04-2012, 22:45
jutro powiem wam czy idzie to wykręcić bo będę czyścił egr

W takim razie czekamy na relacje z tej operacji i życzymy powodzenia :redface:

seth
09-04-2012, 22:46
spoko na pewno kilka fotek wrzucę w blogu a tu link z odesłaniem do wpisu :D

Grzesiek_K3N
09-04-2012, 22:55
A powiedzcie mi jeszcze koledzy czy Wy w swoich maszynach słyszycie pompę paliwową podczas jazdy i czy za każdym razem przed uruchomieniem silnika pompuje Wam paliwo tak samo długo? Bo u mnie za każdym razem inaczej i dość głośno pracuje podczas jazdy. Może się czepiam, ale myśl o niesprawnej pompie paliwa jakoś nie daje mi spokoju :confused:

seth
09-04-2012, 22:59
u mnie z czasem pracy przed uruchomieniem jest różnie. Pamiętaj że masz na listwie okolo 1400barów więc jest co pompować. a co do głośności to jakoś nie zauważyłem żeby wyła mi podczas jazdy,
aha. i jak z zaślepką EGR
taka i w ten sposób mocowana Zaślepka EGR FIAT OPEL 1.9 8V 2.4 10V JTDM CDTI (2248744563) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-8v-2-4-10v-jtdm-cdti-i2248744563.html)
czy taka pelna 3 mm zaślepka EGR kol. wyd. TDI VW AUDI SKODA SEAT (2248744896) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/3-mm-zaslepka-egr-kol-wyd-tdi-vw-audi-skoda-seat-i2248744896.html)

Grzesiek_K3N
10-04-2012, 13:22
Pamiętaj że masz na listwie okolo 1400barów więc jest co pompować.

Rzeczywiście, nie pomyślałem o tym :sciana:


---------- Post dodany o 12:22 ---------- Poprzedni post dodany był o 12:19 ----------


aha. i jak z zaślepką EGR

Z tego co się już zdążyłem naczytać wynika, że w naszych silnikach nie można całkowicie zaślepiać egr - w zaślepce muszą być otwory. Jak zaślepisz całkowicie, to wywali błąd.

seth
10-04-2012, 17:52
tak myślałem że trzeba ta z 3 otworami. jutro ją kupię i zaślepię. dziś nic mi się nie udało bo miałem za długiego torxa. u mnie niby z EGR'em jest ok ale profilaktycznie trzeba to zalatwic
aha i do odkręcenia EGR'u trzeba torx 25 w kształcie litery L i takiego najkrótszego jaki będzie bo trzeba tą dłuższą stroną minąć zawór bo inaczej się nei podejdzie do tych dolnych śrub. ale zaślepianie polega na wstawieniu blaszki wcześniej na dolocie do EGR i tam już jest zwykły imbus

lukq
12-04-2012, 11:56
Była kiedyś akcja serwisowa przez fiata jak masz komputer powyżej \edc16 to tylko kryza z otworami.

Grzesiek_K3N
25-04-2012, 15:32
Witam Was koledzy po dłuższej przerwie :) W ostatnią niedzielę zebraliśmy się i zaślepiliśmy zawór egr. Podczas demontażu i montażu zaworu akumulator był odłączony. Zawór przeszedł czyszczenie i został zamontowany wraz z zaślepką. Efekty były takie: zaraz po złożeniu wszystkiego do kupy silnik odpalił pięknie, bez problemów, ale był bardzo słaby i kopcił na czarno z rury wydechowej. Po odpięciu przepływki było trochę lepiej ale i tak był strasznie zamulony i kopcił na czarno. Nadal pięknie odpalał. Gasiliśmy go i uruchamialiśmy kilkanaście razy i zero problemów z rozruchem, więc cieszyliśmy się że chociaż problem ciężkiego odpalania został rozwiązany, chociaż dziwiło mnie to, bo ponoć zawór egr nie ma nic do odpalania. Ale na drugi dzień problem z odpalaniem powrócił i dalej jest to samo co było... Wspomnę jeszcze, że znalazłem na youtube coś takiego: iglica egr 1.9 cdti / selenoid / egr valve - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=G0iWAI1dDOc) U nas ta iglica jest wciśnięta do środka, można ją wyciągnąć kombinerkami ale po ponownym wciśnięciu palcem zostaje w środku. Czy to może mieć wpływ na nasze problemy z silnikiem? A może zepsuł się czujnik położenia wału korbowego? Co o tym myślicie?

lukq
25-04-2012, 17:33
Jeśli dymi na czarno, to dlatego, że wypala się syf.
Pytanie czy zatkałeś przed zaworem?
tam nie jest pod tą iglicą taka blaszka, dławiąca, sterująca przepływem? Coś mi się wydaje że tak i powinna chodzić luźno jak na filmie.

Grzesiek_K3N
27-04-2012, 16:37
Egr zaślepialiśmy według tego schematu:

3649

Wczoraj go zatankowaliśmy i trochę pojeździliśmy z odłączoną przepływką, bo kiedy jest podłączona silnik ledwo ciągnie i ciężko czasem jest ruszyć z miejsca, taki jest słaby. Wnioski wyciągnęliśmy takie: na zimno odpala ciężko, na ciepło odpala już dużo lepiej (przed zaślepieniem egr nie było różnicy czy silnik zimny czy ciepły - zawsze tak samo ciężko było go odpalić). Kopcił na czarno, więc pojechaliśmy za miasto trochę go "powstawiać". Wypluł z siebie duże ilości czarnej sadzy. Dzisiaj jak pojechałem na miasto, poczułem, że silnik zyskał na elastyczności - ciągnie już od około 1000 obr/min, prawie się nie dusi i cały czas kopci. Myślę, że tą sadzę trzeba po prostu "wydmuchać". Obroty czasem falują - przeważnie kiedy silnik zimny. No i świeci ciągle "check engine", ale to pewnie dlatego, że przepływka jest odłączona. Będziemy jeździć i dalej obserwować co się dzieje.

lukq
27-04-2012, 16:45
Tak, dlatego że przepływkę masz odłączone to bład.

Zrób tak, podłącz przepływkę i przegoń go trochę na ciepłym silniku tak kręcąc do 3000 co najmniej niech się wypali nagar.
Jeśli masz możliwość to podłącz pod komputer i sprawdź masę przepływu powietrza. (czyli stan przepływki) Ja także można wymyć, lecz czasem to nie wystarcza i trzeba wymienić.

dostojny
05-10-2013, 22:13
Witam kolegów
i co temat został rozwiązany
jaka była przyczyna tego zamulania?

Jagi_prg
16-10-2013, 17:02
Też miałem taki problem w Sedici 1.9 120KM. Auto strasznie muliło, pod gorke (30°) z ledwością się podciągał. EGR wymieniłem i auto od 2 lat śmiga.

Zaślep całkowicie EGR i zobacz jak jeździ. Powinna być poprawa. Znajomy wstawił blachę między EGR.

Grzesiek_K3N
14-11-2013, 00:20
Witam po długiej przerwie, przepraszam, że aż tak długiej :)

Okazało się, że rzeczywiście egr jest uszkodzony - został więc wymieniony na regenerowany, co jednak nie rozwiązało problemu do końca. Znikły już kontrolki check engine, ale po wymianie samochód był wciąż strasznie zamulony. Dopiero po częściowym zaślepieniu egr (ponoć całkowite zaślepienie powoduje błędy check engine) samochód zaczął jakoś jeździć, chociaż wydaje mi się, że jest słabszy niż przed awarią. Dodam jeszcze, że przy tym wszystkim okazało się niezbędne wypalenie filtra cząstek stałych, który okazał się mocno zapchany. Poza tym zdarza się dość często, że na biegu jałowym falują obroty i zdarzy mu się zgasnąć podczas ruszania z miejsca. A ostatnio doszła nowa usterka - wibracje podczas jazdy na 3 i 4 biegu z prędkością 50 - 60 km/h. Ponoć to są objawy zapieczonego wału napędowego. Jutro jedziemy do mechanika i zobaczymy czy to to, czy nie to... Pozdrawiam :)

Jaroslaw88
05-03-2019, 22:16
A ja chciałbym się dowiedzieć o problemie częstego włączania się wypalania filtra dpf w moim potrafi się wypalać co 40 kilometrów proszę o pomoc

Maciejx
13-03-2019, 23:33
U mnie dopalałem DPF i nie udało mi się dopalić mniej niż 65%

Jaroslaw88
27-03-2019, 17:55
Witam wymieniłem filtr na nowy oraz czujnik ciśnień ale teraz mam błąd wysokiego ciśnienia w dpf i tryb awaryjny poziom zapełnienia ok 50% a ciśnienia podczas jazdy wzrasta nawet do 600 mbar proszę o pomoc bo już nawet wtryski były zregenerowane i teraz były sprawdzane na gwarancji czy nie leja i są sprawne oraz dodam że egr wyłączony i zaslepiony

Nimbus
01-08-2019, 20:03
A powiedzcie mi jeszcze koledzy czy Wy w swoich maszynach słyszycie pompę paliwową podczas jazdy i czy za każdym razem przed uruchomieniem silnika pompuje Wam paliwo tak samo długo? Bo u mnie za każdym razem inaczej i dość głośno pracuje podczas jazdy. Może się czepiam, ale myśl o niesprawnej pompie paliwa jakoś nie daje mi spokoju :confused:

Czy ktoś rozwiązał już ten problem - testowałem trzy pompy (włącznie z nową ) na zewnątrz i zamontowaną w zbiorniku - bez zmian, jakięś sugestie - nie mam problemu z mocą ,nierównymi obrotami ??

MirekKo
12-09-2019, 21:33
Może nie na temat. ale także posiadam silnik 1.9 jtdm 120 km. W przedziale obrotów 1500 do 1700 jest słyszalny pisk spod maski. Co ciekawe bardziej go słychać w środku samochodu podczas jazdy. Nie sprawdzałem czy na postoju w tym zakresie obrotów coś piszczy. Dodam również choć nie wiem czy jest to powiązane ze sobą, podczas przyśpieszenia zdarza się choć nie zawsze, że odcina silnik tzn. na ok 1 sekundę jakby silnik tracił moc i nagle odzyskiwał (dodam ze mam dpf). Nie ma nic dymku ani grama. Byłem na diagnostyce komputerowej też nic żadnych błędów, no cuda niwidy. Jeśli spotkaliście się z takimi sytuacjami to piszcie. Pozdrawiam

Braval
19-09-2019, 20:45
Podmien czujnk walu, nie kosztuje majątku.Czasem moze mieć focha,a bledu nie wywali.Ewentualnie wyjmij i przemyj go , pewnie bedzie mial opilków na sobie.
Z piszczeniem moze byc kilka tematów, rolki na pasku alternatora, ,rolki na rozrzadzie ,pompa wody,kolo pasowe na wale korbowym, sprzeglo na altku?!