Zobacz pełną wersję : [1,9 mJTD 8V] Korek spustowy miski olejowej
Czy ktoś mógł by mi podać numer części według ePER korka spustowego miski olejowej. Nie mogę znaleźć... Silnik 1,9 mJTD 8V.
eper nie działa musisz poczekać
Jak nie działa? Tutaj działa :smile:
FIAT ePER (http://eper.fiatforum.com/)
Nie potrafię tylko odnaleźć tej śrubki...
teraz niby działa ale to jakiś inny eper niż był i wogóle gadać nie chce ze mną. nie chce wyszukać części
Pewnie będzie taki sam jak ten: Korek miski oleju Z MISY OLEJU Opel 1.9 2.0 CDTI (http://allegro.pl/korek-miski-oleju-z-misy-oleju-opel-1-9-2-0-cdti-i2200218273.html)
To te same silniki to i miska olejowa ta sama. Dobrze myślę?
nie koniecznie ja mam bravo II 1.9 8V 120 km i mam zupełnie inny korek. ale to może kwestia tylko tego że ja mam na torxa a ten jest na zwykły klucz. jedź do ASO i kup korek on dużo kosztować nie musi
kup korek on dużo kosztować nie musi
Oj nie gadaj - do mojego bravo w ASO korek 50-60zł + uszczelka ok 10 (jakoś tak) a na allegro komplet ok 30zł..
do ciebie może 60 a kto wie jak do cromy. Ja już nie raz widziałem ze z tymi cenami może być rożnie. ja przed następną wymianą i tak w ASO kupie jakoś chyba nie będę ryzykował ze coś może nie pasować
tak w ASO kupie jakoś chyba nie będę ryzykował ze coś może nie pasować
I to mówi ten co ostatnio pisał że bez sensu kupować wszystko w ASO ;)
Kupisz po nr katalogowym to nie będzie problemu :)
I to mówi ten co ostatnio pisał że bez sensu kupować wszystko w ASO
ej nie wszystko. juz teraz to ty robisz nadinterpretację. są rzeczy jak np. ograniczniki drzwi że sa w tych samych cenach. trzeba najpierw odwiedzić ASO zobaczyć cenę i porównać jeśli z przesyłką wyjdzie te 10 zł drożej w ASO to chyba warto dołożyć natomiast jak wyjdzie 50 zł więcej to juz trzeba się zastanowić
Korek 28zł + uszczelka 12zł. ASO Fiat - Polmozbyt Toruń.
Korek 28zł + uszczelka 12zł
A wymiary znasz? W sensie jaki gwint itd.. Być może faktycznie nie będzie warto zamawiać tylko kupić w aso i mieć z głowy.. W moim aucie była dużo większa różnica.
i dlatego byrrt czasem niby to samo a do innego auta a różnica w cenie spora. ja w takim razie brałbym oryginał. pewnie wyjdzie z 15 zł mnie przez allegro.
maciekpt
01-03-2016, 21:13
A do wersji 1.9 JTD 16V ktoś może zna wymiary lub numer katalogowy korka spustowego miski olejowej? Ten mój jest chyba zrobiony z jakiejś plasteliny! Nie sądzę, że to oryginał (jest na zwykły klucz) bo strasznie miękki materiał i udało mi się dość poważnie go uszkodzić i zanim uda mi się go odkręcić to wolę już mieć nowy na wymianę
W każdym sklepie motoryzacyjnym dobiorą ci korek. A jak nie to po vin na eper możesz zobaczyć nr części lub na inter cars znajdź a tam w szczegółach masz wymiary
Ja ostatnią wymianę zrobiłem przez odessanie oleju przez otwór bagnetu właśnie z tego powodu.
Teraz mam nowy korek i przy wymianie oleju będzie i nowy koreczek
na opakowaniu:
866.371.011
OAS04722932
866.371.011 M18x1,5x21
031.810.100 BONDS 18.7x26.0x1.5
maciekpt
02-03-2016, 08:50
O to mi chodziło, dzięki!
Capsel a jesteś w stanie zmierzyć jaki dokładnie klucz podchodzi do tego łba sześciokątnego? Z tego co znalazłem to chyba 13 ale gdybyś mógł potwierdzić to byłbym wdzięczny.
Maciek na 100% klucz 13 , w sobotę wymieniałem olej :)
A mógłby ktoś potwierdzić, że w tym korku jest (normalny) prawy gwint. Dziś chciałem sobie wymienić olej, ale pół dnia walczyłem z odkręceniem tego korka, z sześciokątnego łba nic już nie zostało. Filtr został wymieniony, a jutro jadę gdzieś odessać olej przez bagnet.
I teraz pytanie do tych co już wymieniali ten korek, w jaki sposób w końcu udało się go odkręcić, bo ja już nie mam pomysłu.
Jest na 100% prawy gwint.
Miałem taki sam problem jak Ty :(
Korek jeszcze czeka na wymianę, a ja na dobry pomysł jak to zrobić.
ja przy pierwszej wymianie po zakupie też się zdziwiłem tym jak może wyglądać korek oleju. na szczęście udało się nabić na siłę klucz w trochę innym rozmiarze i twardo siedział, dodatkowo przyłożyliśmy do korka przecinak i jeden w niego pukał a drugi kluczem kręcił. jakoś udało się odkręcić. rok później byłem już przygotowany na wymianę i kupiłem nowy korek. tak jak za pierwszym razem udało się go odkręcić. teraz z nowym nie mam problemu
martinez
29-03-2016, 21:32
Zawsze można wbić torxa w imbus %-)
marcin.b2508
29-03-2016, 21:48
Zawsze można wbić torxa w imbus %-)
przeważnie też tak robię. a później wkręcam nowy z 16V z zewnętrznym sześciokątem lub jeszcze lepsze są stalowe kupowane na odp rozmiar. w sklepie ze śrubami.
a rozmiar gwintu korka w jtd to M18x1.5.
maciekpt
30-03-2016, 08:51
dodatkowo przyłożyliśmy do korka przecinak
Dokładnie w ten sposób udało się u mnie odkręcić korek: ostry przecinak i duży młotek. Puścił po 3 odpowiednich uderzeniach a wcześniej przymierzałem się do niego 3 razy (wcześniej udało się odkręcić "żabkami"). Oczywiście po takiej akcji śruba do wymiany.
CzarnyGD
30-03-2016, 14:16
Ręcznym kluczem prawie zjechaliśmy główkę. W końcu puściło po potraktowaniu go hydraulicznym z udarem:)
Warto kupić nowy na zapas:)
stevenek
30-03-2016, 18:04
A czy do 1.9 150 KM jest taki sam korek? Zbliża się wymiana oleju i też się wolę zaopatrzyć w zapasowy.
Bo ten korek to kolejna fiatowska porażka... Kto przy zdrowych zmysłach robi tak wielki kołnierz z tak małą główką śruby???
Tez przerabiałem ten problem - totalnie obrobiła się główka korka i trzeba było delikatnie przyciąć kołnierz szlifierką. Dopiero wtedy korek dał się wykręcić za pomocą płaskiego klucza.
Teraz krówka ma nowy korek - idealnie pasował oryginalny, dedykowany do opla.
marcin.b2508
30-03-2016, 21:42
A czy do 1.9 150 KM jest taki sam korek?
ten sam rozmiar gwintu od 1.9 td przez 1.9 jtd, mjet po 2.0 mjet.
Psiknąć WD40, zaczekać, dobra nasadka z CRV i lekko udarem lub nawet wkrętarką na pół-sprzęgle - musi ruszyć się. W razie "W" można trochę podgrzać śrubę.
Bo ten korek to kolejna fiatowska porażka... Kto przy zdrowych zmysłach robi tak wielki kołnierz z tak małą główką śruby???
Bo łatwiej wymienić uszkodzony korek niż naprawiać miskę olejową przy zerwanym gwincie od klucza np 19 .
Bo łatwiej wymienić uszkodzony korek niż naprawiać miskę olejową przy zerwanym gwincie od klucza np 19 .
No popatrz, nie wiedziałem, że inni producenci to dyletanci:lol:
Słabe to twoje tłumaczenie...
maciekpt
24-10-2018, 18:30
Hej,
orientujecie się, czy do do wersji 16V można stosować korek z łbem na klucz imbusowy? Bo normalnie stosuję taki z łbem sześciokątnym pod klucz 13 ale w sklepie mieli tylko taki pod imbus i zastanawiam się czy można je stosować zamiennie (skok gwintu chyba jest taki sam).
Czyli taki:
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7074016&lng=pl
Zamiast takiego:
https://4cars.pl/img/101/max/31119_1.jpg
maciekpt
18-11-2018, 18:33
Sam sobie odpowiem - obydwa korki, z łbem sześciokątnym pod klucz 13 oraz pod imbus, pasują i można je stosować zamiennie.
Dokładnie. Pamiętać trzeba o podkładce miedzianej;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.