PDA

Zobacz pełną wersję : [1,9 mJTD 8V] Korek spustowy miski olejowej



szach
05-04-2012, 22:12
Czy ktoś mógł by mi podać numer części według ePER korka spustowego miski olejowej. Nie mogę znaleźć... Silnik 1,9 mJTD 8V.

seth
05-04-2012, 22:21
eper nie działa musisz poczekać

szach
05-04-2012, 22:25
Jak nie działa? Tutaj działa :smile:
FIAT ePER (http://eper.fiatforum.com/)
Nie potrafię tylko odnaleźć tej śrubki...

seth
05-04-2012, 22:33
teraz niby działa ale to jakiś inny eper niż był i wogóle gadać nie chce ze mną. nie chce wyszukać części

szach
05-04-2012, 22:35
Pewnie będzie taki sam jak ten: Korek miski oleju Z MISY OLEJU Opel 1.9 2.0 CDTI (http://allegro.pl/korek-miski-oleju-z-misy-oleju-opel-1-9-2-0-cdti-i2200218273.html)
To te same silniki to i miska olejowa ta sama. Dobrze myślę?

seth
05-04-2012, 22:37
nie koniecznie ja mam bravo II 1.9 8V 120 km i mam zupełnie inny korek. ale to może kwestia tylko tego że ja mam na torxa a ten jest na zwykły klucz. jedź do ASO i kup korek on dużo kosztować nie musi

byrrt
06-04-2012, 08:29
kup korek on dużo kosztować nie musi
Oj nie gadaj - do mojego bravo w ASO korek 50-60zł + uszczelka ok 10 (jakoś tak) a na allegro komplet ok 30zł..

seth
06-04-2012, 08:57
do ciebie może 60 a kto wie jak do cromy. Ja już nie raz widziałem ze z tymi cenami może być rożnie. ja przed następną wymianą i tak w ASO kupie jakoś chyba nie będę ryzykował ze coś może nie pasować

byrrt
06-04-2012, 10:53
tak w ASO kupie jakoś chyba nie będę ryzykował ze coś może nie pasować
I to mówi ten co ostatnio pisał że bez sensu kupować wszystko w ASO ;)

Kupisz po nr katalogowym to nie będzie problemu :)

seth
06-04-2012, 11:53
I to mówi ten co ostatnio pisał że bez sensu kupować wszystko w ASO
ej nie wszystko. juz teraz to ty robisz nadinterpretację. są rzeczy jak np. ograniczniki drzwi że sa w tych samych cenach. trzeba najpierw odwiedzić ASO zobaczyć cenę i porównać jeśli z przesyłką wyjdzie te 10 zł drożej w ASO to chyba warto dołożyć natomiast jak wyjdzie 50 zł więcej to juz trzeba się zastanowić

szach
06-04-2012, 12:03
Korek 28zł + uszczelka 12zł. ASO Fiat - Polmozbyt Toruń.

byrrt
06-04-2012, 12:55
Korek 28zł + uszczelka 12zł
A wymiary znasz? W sensie jaki gwint itd.. Być może faktycznie nie będzie warto zamawiać tylko kupić w aso i mieć z głowy.. W moim aucie była dużo większa różnica.

seth
06-04-2012, 16:53
i dlatego byrrt czasem niby to samo a do innego auta a różnica w cenie spora. ja w takim razie brałbym oryginał. pewnie wyjdzie z 15 zł mnie przez allegro.

maciekpt
01-03-2016, 21:13
A do wersji 1.9 JTD 16V ktoś może zna wymiary lub numer katalogowy korka spustowego miski olejowej? Ten mój jest chyba zrobiony z jakiejś plasteliny! Nie sądzę, że to oryginał (jest na zwykły klucz) bo strasznie miękki materiał i udało mi się dość poważnie go uszkodzić i zanim uda mi się go odkręcić to wolę już mieć nowy na wymianę

seth
01-03-2016, 21:23
W każdym sklepie motoryzacyjnym dobiorą ci korek. A jak nie to po vin na eper możesz zobaczyć nr części lub na inter cars znajdź a tam w szczegółach masz wymiary

Capsel
02-03-2016, 07:08
Ja ostatnią wymianę zrobiłem przez odessanie oleju przez otwór bagnetu właśnie z tego powodu.
Teraz mam nowy korek i przy wymianie oleju będzie i nowy koreczek

na opakowaniu:
866.371.011
OAS04722932
866.371.011 M18x1,5x21
031.810.100 BONDS 18.7x26.0x1.5

KOBRA
02-03-2016, 08:19
Pasuje też z np.Opla .

maciekpt
02-03-2016, 08:50
O to mi chodziło, dzięki!
Capsel a jesteś w stanie zmierzyć jaki dokładnie klucz podchodzi do tego łba sześciokątnego? Z tego co znalazłem to chyba 13 ale gdybyś mógł potwierdzić to byłbym wdzięczny.

bob96
02-03-2016, 14:13
Maciek na 100% klucz 13 , w sobotę wymieniałem olej :)

zabezp
29-03-2016, 19:41
A mógłby ktoś potwierdzić, że w tym korku jest (normalny) prawy gwint. Dziś chciałem sobie wymienić olej, ale pół dnia walczyłem z odkręceniem tego korka, z sześciokątnego łba nic już nie zostało. Filtr został wymieniony, a jutro jadę gdzieś odessać olej przez bagnet.
I teraz pytanie do tych co już wymieniali ten korek, w jaki sposób w końcu udało się go odkręcić, bo ja już nie mam pomysłu.

Capsel
29-03-2016, 19:46
Jest na 100% prawy gwint.
Miałem taki sam problem jak Ty :(
Korek jeszcze czeka na wymianę, a ja na dobry pomysł jak to zrobić.

maka131
29-03-2016, 20:00
ja przy pierwszej wymianie po zakupie też się zdziwiłem tym jak może wyglądać korek oleju. na szczęście udało się nabić na siłę klucz w trochę innym rozmiarze i twardo siedział, dodatkowo przyłożyliśmy do korka przecinak i jeden w niego pukał a drugi kluczem kręcił. jakoś udało się odkręcić. rok później byłem już przygotowany na wymianę i kupiłem nowy korek. tak jak za pierwszym razem udało się go odkręcić. teraz z nowym nie mam problemu

martinez
29-03-2016, 21:32
Zawsze można wbić torxa w imbus %-)

marcin.b2508
29-03-2016, 21:48
Zawsze można wbić torxa w imbus %-)
przeważnie też tak robię. a później wkręcam nowy z 16V z zewnętrznym sześciokątem lub jeszcze lepsze są stalowe kupowane na odp rozmiar. w sklepie ze śrubami.
a rozmiar gwintu korka w jtd to M18x1.5.

maciekpt
30-03-2016, 08:51
dodatkowo przyłożyliśmy do korka przecinak
Dokładnie w ten sposób udało się u mnie odkręcić korek: ostry przecinak i duży młotek. Puścił po 3 odpowiednich uderzeniach a wcześniej przymierzałem się do niego 3 razy (wcześniej udało się odkręcić "żabkami"). Oczywiście po takiej akcji śruba do wymiany.

CzarnyGD
30-03-2016, 14:16
Ręcznym kluczem prawie zjechaliśmy główkę. W końcu puściło po potraktowaniu go hydraulicznym z udarem:)
Warto kupić nowy na zapas:)

stevenek
30-03-2016, 18:04
A czy do 1.9 150 KM jest taki sam korek? Zbliża się wymiana oleju i też się wolę zaopatrzyć w zapasowy.

SAR37
30-03-2016, 18:05
Bo ten korek to kolejna fiatowska porażka... Kto przy zdrowych zmysłach robi tak wielki kołnierz z tak małą główką śruby???
Tez przerabiałem ten problem - totalnie obrobiła się główka korka i trzeba było delikatnie przyciąć kołnierz szlifierką. Dopiero wtedy korek dał się wykręcić za pomocą płaskiego klucza.
Teraz krówka ma nowy korek - idealnie pasował oryginalny, dedykowany do opla.

marcin.b2508
30-03-2016, 21:42
A czy do 1.9 150 KM jest taki sam korek?
ten sam rozmiar gwintu od 1.9 td przez 1.9 jtd, mjet po 2.0 mjet.

TMK
30-03-2016, 23:07
Psiknąć WD40, zaczekać, dobra nasadka z CRV i lekko udarem lub nawet wkrętarką na pół-sprzęgle - musi ruszyć się. W razie "W" można trochę podgrzać śrubę.

KOBRA
31-03-2016, 08:38
Bo ten korek to kolejna fiatowska porażka... Kto przy zdrowych zmysłach robi tak wielki kołnierz z tak małą główką śruby???
Bo łatwiej wymienić uszkodzony korek niż naprawiać miskę olejową przy zerwanym gwincie od klucza np 19 .

SAR37
01-04-2016, 11:37
Bo łatwiej wymienić uszkodzony korek niż naprawiać miskę olejową przy zerwanym gwincie od klucza np 19 .
No popatrz, nie wiedziałem, że inni producenci to dyletanci:lol:
Słabe to twoje tłumaczenie...

maciekpt
24-10-2018, 18:30
Hej,
orientujecie się, czy do do wersji 16V można stosować korek z łbem na klucz imbusowy? Bo normalnie stosuję taki z łbem sześciokątnym pod klucz 13 ale w sklepie mieli tylko taki pod imbus i zastanawiam się czy można je stosować zamiennie (skok gwintu chyba jest taki sam).

Czyli taki:
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7074016&lng=pl

Zamiast takiego:
https://4cars.pl/img/101/max/31119_1.jpg

maciekpt
18-11-2018, 18:33
Sam sobie odpowiem - obydwa korki, z łbem sześciokątnym pod klucz 13 oraz pod imbus, pasują i można je stosować zamiennie.

lukq
18-11-2018, 19:09
Dokładnie. Pamiętać trzeba o podkładce miedzianej;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka