PDA

Zobacz pełną wersję : Punto II 1.2 8v+LPG nieudane połączenie z ECU(dokładniej z samym silnikiem) POMOCY!!!



szrami
04-04-2012, 21:12
Witam!!!

Jestem szczęśliwym posiadaczem Punto II 1.2 8v+LPG (rok produkcji 2001). Ostatnio zapaliła mi się kontrolka check enginie. Postanowiłem więc zakupić kabelek ELM 327 i sam poradzić sobie z tym problemem. Jako programu użyłem FES z działu download. I tu pojawia się mój problem. Interfejs łączy się bezproblemowo ze wspomaganiem, siecią CAN oraz tablicą przyrządów, a przy próbie połączenia z silnikiem(tym co mnie najbardziej interesuje;-)) wyskakuje komunikat, że połączenie nieudane ;-/. Myślałem, że problem leży w interfejsie ale podpiąłem go do Punciaka kolegi (ten sam rok produkcji, silnik i instalacja gazowa) i bez najmniejszego problemu połączył się z silnikiem. Próbowałem również z innymi Punciakami i również łączyłem się bez problemu. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?? Co może być przyczyną mojego problemu? Jak sobie z tym poradzić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!!!

byrrt
05-04-2012, 08:41
Co może być przyczyną mojego problemu?
Jeżeli ECU macie te same (sprawdź nr na naklejkach) to trzeba szukać uszkodzenia.. Wszystko łącznie z ECU może być uszkodzone..
Swoją drogą też łączyłem się FESem (ale nie przez ELM327 tylko VAG KKL) z PII 1.2 8V..

szrami
06-04-2012, 00:03
Problem połączenia z ECU rozwiązany. ;-). Po dwóch dniach grzebania w kabelkach znalazłem problem. Okazało się ze pewne kabelki od ECU były przecięte. Po zlutowaniu wszystkiego tak jak to być powinno, działa perfekcyjnie. Najlepsze w tej sytuacji jest to, że samochód mam od nowości a serwisowany był w ASO Fiata. Śmiem więc twierdzić, że to właśnie ich "elektryk" wykosił kabelki:-). Podsumowując jeśli sam nie zadbasz o swojego Punciaka to nawet ASO narobi bydła. Pozdrawiam!

piohol
07-04-2012, 21:21
Nie licz na to, że ASO zadba o Twój samochód. Samochód oddawałem do ASO z czystym kompem i nienagannym stanie technicznym, mieli tylko pasek rozrządu wymienić. Odebrałem samochód z całą listą zapisanych błędów w ECU i zdekompletowaną i połamaną obudową rozrządu. Ręce opadają.

Rumcajs
07-05-2012, 15:47
Dokładnie, lepiej co się da robić samemu.
Mi też wywalało błąd ECU, ale wina leżała w lapku :)

emilo
30-08-2015, 10:29
Witam
Ja ma taka sytuację że centralka nie odpowiada. Czyściłem w przepustnicę i odpinałem wtyczki od sterownika. Poz złożeniu auto nie odpali i świeci się kontrolka code.
Gdzie można szukać przyczyny.

KOBRA
30-08-2015, 11:15
Sprawdź czy podczas wpinania wtyczek ,nie złamałeś jakiegoś pinu w sterowniku.