PDA

Zobacz pełną wersję : sienka kolektor ssący teoria :)



franek552
04-04-2012, 19:24
Witam wszystkich, z uwagi, że mechanikiem to ja nie jestem i jakiejś super wiedzy w temacie nie posiadam mam do was kilka pytań.

3390
z tego zdjęcia wnioskuję, że mam dwa czujniki w termostacie pytanie tylko który odpowiedzialny za zegary? czyżby 1?

3391
Tutaj znowu pytanie "co to? do czego?"
1 to domniemam czujnik temperatury powietrza zasysanego?
2 wężyk podłączony jest do listwy wtryskowej bodajże do regulatora ciśnienia. (jaka jest rola tego wężyka?)
3 wąż połączony jest do serwa (jaka jest jego rola? albo inaczej po co on jest do serwa wpięty?)
4 Pod wężykiem 5 jest wężyk 4 biegnie on do miejsca obok którego znajduje się gniazdo diagnostyczne, czyli to jest czujnik pytanie czego?
5 no i ten wężyk biegnie do domniemanego przeze mnie "mapsensora"(?) o tym poniżej
3392
czy to jest ten map sensor? i co jest w tym niebieskim wężyku?


Może komuś się wydadzą pytania błahe :redface: ale jak juz pisałem wyżej to dopiero zaczynam przygody w tej dziedzinie, a lubie dużo wiedzieć więc pytam :) Z góry dzięki za odpowiedzi.


P.S. Korzystając z okazji życzę Wszystkim Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych :)

Zielony
06-04-2012, 10:26
Co prawda nie mam Sieny ale może choć troszkę pomogę.
Co do czujnika w termostacie to jak napisałeś,czujnik numer 1 jest od wskaźnika na desce rozdzielczej.

Pozycja numer 1 na drugim zdjęciu to czujnik temperatury zasysanego powietrza,
pozycja numer 2 lub 4 to prawdopodobnie (bo nie wiem gdzie idzie ten wężyk) to będzie przewód podciśnieniowy do map sensora,
pozycja numer 3 jest to główny przewód podciśnieniowy do układu wspomagania hamulców,
pozycja 5 jak i zdjęcie numer 3 jest od elektrozaworu par paliwa.Niebieski wężyk idzie do filtra węglowego a potem do zbiornika paliwa.Chodzi o to żeby pary paliwa nie dostawały się do środowiska,więc są najpierw filtrowane a potem spalane przez silnik.Nie może się do dziać cały czas żeby nie zakłócać pracy silnika,więc sterownik silnika sam decyduje kiedy to następuje właśnie za pomocą tego elektrozaworu.

franek552
06-04-2012, 11:33
Ok dzięki za objaśnienie tematu :)

Czy możliwe jest, że gdy mamy dziurawy przewód od wspomagania hamulców to pedał hamulca na początku może być miękki (jakby zapowietrzony) a dopiero twardnieje po głębszym wciśnięciu pedału i oczywiście czy dziurawy może mieć wpływ na obroty i gaśnięcie silnika?


Mam również czujnik wkręcony w chłodnice i stąd pytanie, który odpowiada za załączenie wentylatora? ten w chłodnicy czy w termostacie 1 lub 2? Chodzi mi dokładniej o to, że źle wyświetla mi się temperatura na desce bo podczas jazdy 1/4 skali, a wentylator zawsze się załącza jak jest delikatnie nad 1/2 skali, więc zastanawiam się czy tak się dziać może przez uszkodzony termostat (a na bank jest uszkodzony), czy jeszcze jakiś czujnik do wymiany?

Zielony
06-04-2012, 14:28
Jeżeli miał byś dziurawy przewód od wspomagania układu hamulcowego,to słyszał byś pod maską głośne syczenie.Jeżeli był by dziurawy to wspomaganie mogło by być słabsze,więc pedał powinien zrobić się dużo twardszy niż normalnie.
A co do obrotów,to oczywiście że miał by wpływ,ponieważ silnika zaciągał by tamtędy lewe powietrze.Ale jeżeli myślisz że jak pompujesz pedałem hamulca i zaczynają rosnąć obroty a silnik pracuje na gazie to jest to normalna sprawa.

Czujnik w chłodnicy załącza wentylator,nr 1 w termostacie jest od wskazań na desce a nr 2 jest dla sterownika silnika.
Jeżeli pod czas jazdy masz wskazówkę na 1/4 skali to znaczy że termostat się nie domyka.

franek552
06-04-2012, 16:24
Nom termostat napewno jest padnięty bo się nagrzewa "pełny" obieg, więc już zamówiony jak przyjdzie po świętach to zabiorę moją hienke na wycieczkę do mechanika :)

I dzięki za rozjaśnienie tematu :)